Skip to main content
2.9
(14)

بدون شک شما هم از خواص شیر و ضرورت مصرف شیر برای حفظ سلامتی خبر دارید. اما ترکیب شیر با موادی که خودشان نیز حاوی مواد موثر برای تأمین سلامت هستند معجونی جادویی می‌سازد که در بیشتر موارد موثر و کارساز است.‏ شیر یک محصول لبنی با خاصیت فراوان و قابل ترکیب شدن با انواع طعم و مواد غذایی ست. میوه‌های زیادی را می‌توانید با شیر ترکیب کنید تا از خوردن آن لذت ببرید. بسیاری از مردم با وجودی که از خواص شیر اطلاعات بالایی دارند، اما علاقه‌ای به طعم شیر ندارند و شاید در سال کمتر از 10 بار آن را مصرف کنند.

در حالی که اگر آن را با میوه‌ها ترکیب کنید، نه تنها طعم آن برای‌تان لذت‌بخش می‌شود، بلکه از ویتامین‌ها و مواد معدنی میوه هم استفاده می‌کنید. برخی از انواع میوه‌هایی را که می‌توانید با شیر ترکیب کنید عبارتند از:
شیر و انجیر خشک:
افرادی که دارای کلسترول خون بالا هستند، بهتر است انجیر را با شیرهای کم چرب ترکیب کنند. این محصول دارای مقدار زیادی ویتامین C و ویتامین B6 است. ضمن اینکه طعم شیر را هم تغییر می‌دهد. به طوری که به راحتی می‌تواند یک شیر بدون طعم خاص را مصرف کنید.
انجیر از نظر طب قدیم ایران ، گرم و تر است .
– انجیر تعرق بدن را زیاد می کند .
– ادرار آور است . اگر ترشح ادرار کم باشد ،خوردن انجیر باعث ازدیاد آن می شود .
– حرارت بدن را کاهش می دهد .
– چاق کننده است و برای آنهایی که می خواهند وزن اضافه کنند بسیار مفید است . بدین منظور می توان آن را با شیر مخلوط کرد و در بین غذاها خورد.
– انجیر ( تازه یا خشک ) یبوست را برطرف می کند و یکی از بهترین میوه ها برای تمیز کردن روده بزرگ و رفع یبوست است . در قدیم برای از بین بردن یبوست از شربت انجیر استفاده می کردند .
بنابراین با ترکیب شیر و انجیر از خواص و فواید هر دو محصول استفاده نمایید.
جهت تهیه نوشیدنی شیر و انجیر از دستور زیر استفاده نمایید.
پس از اینکه انجیر را از وسط نصف کردید در شیر بریزید و دریک ظرف در دار به مدت یک الی دو روز در یخچال بگذارید وقتی کاملاً خیس خورد آن را در میکسر بریزید و گلاب اضافه کنید زمانیکه مخلوط و یکنواخت شد آنرا در لیوان ریخته نوش جان کنید .

شیر را با عسل بخورید: این ترکیب نه تنها هیچ ضرری ندارد بلکه شما مثل مصرف هر دارویی تأثیر آن را خیلی سریع مشاهده می‌کنید. شیر خواص ضد میکروبی دارد با ترکیب شیر با عسل این خاصیت بیشتر می‌شود و اگر عفونتی در بدنتان داشته باشید خیلی سریع آن را درمان می‌کنید. اگر مشکلات خواب یا سوتغذیه دارید هر روز شیر و عسل بنوشید. در کنار همه مزایای شیر و عسل باید مراقب باشید که مصرف زیاد این ترکیب بخاطر وجود قند در عسل زمینه‌های چاقی برایتان فراهم می‌شود.‏

شیر و سیب و عسل: مخلوط شیر و سیب و عسل برای افزایش حافظه مفید است. اگر به این ترکیب بادام نیز اضافه کنید تأثیر آن چند برابر می‌شود. موز و شیر هم برای تقویت حافظه و از بین بردن ضعف روحیه موثر است. موز حاوی اسیدهای آمینه است و برای بهبود روحیه موثر است.‏

شیر موز: خیلی‌ها فکر می‌کنند شیر موز باعث چاقی می‌شود در حالی که چربی موز بسیار ناچیز است اما میوه‌ای پرانرژی است. کالری این میوه خیلی زود می‌سوزد و مصرف می‌شود. شیر موز تأثیری در کاهش جذب کلسیم ندارد. همه خواص شیر با موز ترکیب می‌شود و سلامتی را افزایش می‌دهند. البته یادتان باشد که موز را با شیر کم چرب مخلوط کنید.‏

شیر دارچین: هرکدام از این مواد به تنهایی خواص فوق‌العاده‌ای دارند و با ترکیب هم می‌توانند بسیاری از بیماری‌ها را درمان کنند. اگر بیماری‌های قلبی دارید هر روز این ترکیب را به جای مربا یا شکلات مصرف کنید. این معجون ضربان قلب را تقویت می‌کند. این ترکیب برای پایین آوردن کلسترول هم مفید است. روزی سه فنجان از ترکیب دارچین و شیر بنوشید.

شیر طالبی

یکی دیگر از میوه‌هایی که می‌توانید آن را با شیر ترکیب کنید و از طعم خوشمزه آن لذت ببرید، طالبی است. اگر می‌خواهید با مصرف شیر طالبی وزن خود را بالا ببرید، می‌توانید به آن مقداری خامه هم اضافه کنید.

شیر و توت فرنگی

توت فرنگی به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین C یکی از میوه‌های خوشمزه فصل بهار و تابستان است. این میوه طعم فوق‌العاده دلچسبی دارد و می‌توانید آن را با هر نوشیدنی دیگری ترکیب کنید. مخلوط شیر و توت فرنگی فوق‌العاده خوشمزه است و می‌توانید برای میان وعده از آن میل کنید.

شیر و سیب

ترکیب شیر و سیب یک دسر خوشمزه در بین ژاپنی‌هاست و شما می‌توانید این نوشیدنی را به راحتی تهیه کنید. برای درست کردن این نوشیدنی بهتر است یک سیب را رنده کنید و همراه با یک قاشق عسل، مقدار کمی پودر دارچین و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید.

آووکادو

یکی از بهترین میوه‌هایی که می‌توانید با شیر ترکیب کنید و طعم فوق‌العاده لذیذ دارد، آووکادو است. این میوه خوشمزه علاوه بر خوش طعم کردن شیر می‌تواند ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله ویتامین C بدن را نیز تأمین کند.

شیر موز عسل

یکی دیگر از راه‌های درست کردن یک شیر طعم‌دار خوشمزه، ترکیب موز با عسل طبیعی و شیر است. اگر ورزشکار هستید، فعالیت بدنی‌تان زیاد است و یا می‌خواهید چاق شوید، کافیست به شیر موز خانگی کمی هم عسل اضافه کنید تا هم از خوردن آن لذت ببرید و هم وزن خود را افزایش دهید.

خواص شیر موز عسل

شیر موز با عسل طبیعی فواید زیادی برای بدن دارد که عبارتند از:

  • شیر موز اثرات اسیدی بودن معده را کاهش می‌دهد و برای کسانی که زخم معده دارند، مناسب است. بنابراین وقتی آن را با شیر و عسل ترکیب می‌کنید، می‌تواند با آنزیم‌های پروتئاز، باکتری‌های مضر معده و روده‌ها را پاکسازی کند.
  • عسل طبیعی به عنوان یک دارو محسوب می‌شود که قند مضر خون را بالا نمی‌برد و در عین حال به افزایش سطح انرژی بدن کمک زیادی می‌کند.
  • اگر لاغر و ضعیف هستید و می‌خواهید با روش‌های سالم و طبیعی وزن خود را بالا ببرید، ترکیبی از شیر، عسل و موز را در زمان شب و صبح مصرف کنید. این معجون حاوی گلوکز، فروکتوز و ساکاروز است که با داشتن فیبر برای بدنسازها نیز توصیه می‌شود. مصر این معجون با 2 عدد موز می‌تواند برای 80 دقیقه تمرینات سخت بدنسازی موثر باشد.
  • اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، می‌توانید عسل طبیعی را با یک عدد موز و شیر کم چرب ترکیب کنید. این نوشیدنی هم در کاهش وزن موثر است. البته به شرط اینکه آن را جایگزین یک غذای پرکالری و پرچرب کرده باشید.

شیر و آناناس

اگر باز هم برایتان سوال است که شیر را با چی بخوریم؟ ما آناناس را به شما پیشنهاد می‌دهیم. آیا می‌دانستید آناناس به عنوان یکی از بهترین میوه‌های رژیمی ست که تنها 4 درصد از آن را کربوهیدرات تشکیل می‌دهد؟ این میوه حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به افزایش تعداد دفعات ادرار کمک زیادی می‌کند. داشتن فیبر هم در دفع مواد زائد و کمک به افزایش تحرکات روده موثر است.

آناناس از جمله میوه‌های حاوی پتاسیم است که اگر آن را با شیر ترکیب کنید، نقش موثرتری در سلامت بدن دارد. کلسیم و ویتامین D3 موجود در شیر همراه با پتاسیم آناناس می‌تواند در سلامت استخوان‌ها و دندان‌های شما موثر باشند.

اگر طعم شیر خالص برایتان خوشایند نیست، می‌توانید آن را با آناناس ترکیب کنید.

شیر و انبه

انبه به عنوان یکی از میوه‌های لذیذ فصل تابستان است که به دلیل داشتن مقدار زیادی پروتئین و فیبر، ارزش غذایی زیادی دارد. همچنین انبه میوه‌ای سرشار از کربوهیدرات است و به دلیل داشتن کلسیم و پتاسیم به تقویت استخوان‌ها کمک زیادی می‌کند. این میوه همچنین شامل مقدار زیادی ویتامین C است که در افزایش تعداد دفعات ادرار موثر است.

شما می‌توانید انبه را همراه با شیر میل کنید. از آنجا که هر دو ماده غذایی حاوی پروتئین، کلسیم و پتاسیم هستند، در تقویت استخوان‌ها نقش موثری دارند. ضمن اینکه شیر تازه گاو به دلیل داشتن ویتامین D3 در جذب موثرتر کلسیم برای بدن نقش دارد و به همین دلیل ترکیب آن با انبه می‌تواند بهتر به تأمین سلامت بدن کمک کند.

شما می‌توانید چند برش انبه را له کنید و همراه با شیر به عنوان میان وعده بخورید.

ترکیب تمشک و شیر

تمشک به عنوان میوه‌ای که حاوی مقدار زیادی پتاسیم، کربوهیدرات و پروتئین است، در سلامت کلی بدن موثر است. این میوه خوشمزه به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین C در افزایش تعداد دفعات ادرار و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. همچنین مصرف آن به دلیل وجود ویتامین A در تقویت بینایی تاثیر زیادی دارد.

افرادی که به بیماری‌های قلبی و دیابت مبتلا هستند، می‌توانند تمشک مصرف کنند. ترکیب این میوه با شیر کم چرب می‌تواند تاثیر بیشتری بر روی سلامت این افراد داشته باشید.

همچنین اگر می‌خواهید قدرت حافظه خود را تقویت کنید، توصیه می‌کنیم تمشک را با شیر میل کنید. مصرف این نوشیدنی به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها از سرطان پیشگیری می‌کند.

مخلوط شیر با چه چیزی باعث چاقی میشود؟

شیر سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای بدن است که مصرف آن می‌تواند در سلامت بدن موثر باشد. وجود ویتامین B12، پتاسیم، کلسیم و ویتامین D موجود در این ماده لبنی می‌تواند به سلامت بدن کمک زیادی کند. اگر در دوره رژیم لاغری هستید و می‌خواهید با چشم‌پوشی از برخی از غذاهای پرکالری، وزن خود را کاهش دهید، شیر را از برنامه غذایی خود حذف نکنید.

شیر به دلیل داشتن پروتئین، اسیدهای چرب، ویتامین A، منیزیم و روی می‌تواند جای خالی برخی از غذاها را پر کند. در دوره‌ای که غذاهای پرچرب را از برنامه غذایی خود حذف کرده‌اید، مصرف پروتئین برای بدن ضروری‌تر است تا حجم عضلات خود را از دست ندهید.

اما متخصصان تغذیه بر این باور هستند که باید به جای شیر پرچرب، شیر کم چرب یا بدون چربی را جایگزین کنید. همچنین اگر اضافه وزن دارید، نباید شیر را با برخی از مواد غذایی ترکیب کنید که از جمله باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خرما
  • موز
  • انبه

هر سه این مواد غذایی حاوی کربوهیدرات بالایی است که ترکیب آن‌ها با شیر و تداوم در مصرف آن‌ها باعث افزایش وزن می‌شود.

در آخر

شیر از جمله محصولات لبنی و مواد غذایی با خاصیت‌های فراوان است که بسیاری از متخصصان تغذیه آن را یک غذای کامل می‌دانند. با این حال بسیاری از خوردن شیر امتناع می‌کنند و علاقه‌ای به طعم آن ندارند. در حالی که می‌توانید با ترکیب شیر با میوه‌ها و سایر مواد غذایی مثل پودر کاکائو، دارچین، وانیل و … به آن طعم بهتری بدهید.

میوه‌ها از جمله موادغذایی ضروری برای بدن هستند که اگر با شیر ترکیب شوند، نه تنها طعم آن را دلچسب‌تر می‌کنند، بلکه به تأمین مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری بدن نیز کمک زیادی می‌کنند. امیدواریم آنچه در این مطلب گفته شد مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

shir angir min رامک سلامت ترکیباتی که با شیر معجزه می سازند

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2.9 / 5. 14

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com