Skip to main content
0
(0)

تصفیه خانه فاضلاب شرکت رامک با سرمایه گذاری 70 میلیارد ریالی این شرکت از منابع داخلی خود مورد بهره برداری قرار گرفت، تصفیه خانه ای منحصربه فرد که مقامات اداره کل محیط زیست فارس از آن به عنوان طرحی بزرگ، علمی و الگو یاد کرده اند.
مهندس نصیری مدیر عامل شرکت فرآورده های لبنی رامک در آیین بهره برداری این پروژه بزرگ که با حضور مقامات استانی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسن (ع) و بزرگداشت یاد و خاطره مدیر کل فقید محیط زیست فارس، گفت: شرکت فرآورده های لبنی رامک یکی از بزرگ ترین کارخانجات تولید مواد لبنی در کشور است که از سال 1374 در شیراز و در منطقه محروم کوهمره سرخی کار خود را آغاز کرد و در این سال ها موفق به راه اندازی خطوط متعدد صنعتی برای تولید انواع محصولات لبنی گردید.
وی با اشاره به فعالیت 14 خط تولید انواع فرآورده های لبنی و 5 خط تولید انواع بستنی ادامه داد: محصولات این شرکت در سراسر ایران در حال توزیع است.
مدیر عامل شرکت فرآورده های لبنی رامک در بخش دیگری از این مراسم، به اهمیت حفظ آب و محیط زیست که در فارس با انواع و اقسام تهدیدها از جمله خشکسالی رو به رو است، اشاره کرد و افزود: بر اساس استاندارد جهانی به ازای هر لیتر تبدیل شیر خام به محصولات لبنی، 3 لیتر آب استفاده می شود، این در حالی است که در ایران با توجه به اتوماسیون صنعت در این کشور به ازای هر لیتر تبدیل شیر خام، 4 لیتر آب استفاده می شود.
وی بیان داشت: بر این اساس در شرکت رامک که 300 تن شیر خام را جذب می کند 1200 متر مکعب پساب فاضلاب دارد که با برنامه های تولیدی این شرکت برای جذب 500 تن شیر، تصفیه خانه 2 هزار متر مکعبی در زمینی به وسعت 27 هزار متر مربع در شرکت رامک احداث شد که 5 هزار متر آن مکان اجرای پروژه، 5 هزار متر جاده دسترسی و 17 هزار متر فضای سبز با غرس هزار اصله نهال درخت است.
نصیری با اشاره به هزینه کرد 70 میلیارد ریالی از منابع داخلی شرکت برای پروژه مذکور گفت: متاسفانه هیچ یک از بانک ها در این پروژه علی رغم تاکید استاندار محترم فارس، تسهیلات پرداخت نکردند و تمامی اعتبار آن از محل اعتبارات داخلی شرکت رامک تامین گردید.
وی با بیان این که شرکت رامک از بدو تاسیس با سیستم های مختلف، خود را ملزم به حفظ محیط زیست می داند، افزود: با گذشت 22 سال از عمر تصفیه خانه قبلی، امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از پیشرفته ترین تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در سطح کشور و فارس هستیم و خروجی آن به دلیل انطباق با استانداردهای محیط زیست، قابل استفاده برای آبیاری و کشاورزی است.
مدیرعامل شرکت فرآورده های لبنی رامک با اظهار امیدواری نسبت به آن که با نصب سیستم های RO بتوان بخشی از پساب خروجی را به چرخه تولید کارخانه بازگرداند، ادامه داد: بیشترین آلایندگی فاضلاب صنعتی مربوط به پنیر است که در جریان آن از آب پنیر ماده ای مغذی استحصال می شود، ماده ای که اگر وارد فاضلاب شود تصفیه را بسیار سخت می کند و هزینه آن را بالا می برد.
وی گفت: در این راستا شرکت رامک برای اولین بار با هدف صیانت از محیط زیست و کاهش بار آلایندگی فاضلاب از سال 82 کارخانه تبدیل آب پنیر به پودر پنیر را راه اندازی کرد که در این راستا علاوه بر جلوگیری از آلایندگی زیست محیطی، موجب ایجاد ارزش افزوده برای اقتصاد کشور شده است.
نصیری با بیان این که پودر پنیر استحصال شده در چرخه های بعدی در مسیر تولید لبنیات قرار می گیرد، اضافه کرد: متاسفانه در سال های قبل، رامک را جزو صنایع آلاینده قلمداد کردند، این در حالی است که سرمایه گذاری سنگینی از منابع خود برای کارخانه تولید آب پنیر و سایر خطوط تولیدی و همچنین راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شرکت رامک صورت گرفته بود اما متاسفانه هنوز مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورخ 28 آذر 95 اجرایی نشده است.
وی تاکید کرد: انتظار داریم مسئولین محترم استانی و کشوری برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار امسال، این مصوبه را اجرا کرده و شرکت رامک را مورد حمایت قرار دهند.
وی در پایان سخنانش از تمامی افرادی که با تلاش شبانه روزی خود باعث شدند تصفیه خانه فاضلاب شرکت رامک در کمتر از یک سال، احداث، راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گیرد، تشکر و قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد این شرکت بیش از پیش در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست و ارتقای سطح سلامت مردم، کوشا و موفق باشد.
در ادامه دکتر سبزعلی، مشاور، طراح و ناظر طرح تصفیه خانه فاضلاب شرکت رامک به بیان ویژگی های این پروژه پرداخت.
دیگر سخنران این مراسم، محسن جعفرنژاد معاون اداره کل محیط زیست فارس با بیان این که تصفیه خانه فاضلاب شرکت رامک یک الگوی پایدار برای حفظ محیط زیست است، ادامه داد: اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب رامک یک شاهد عینی از همکاری محیط زیست و واحدهای صنعتی را نشان داده است. علم مسائل زیست محیطی در ایران، علم جوانی است و شرکت رامک می تواند
مثال عینی از این علم به شمار رود.
وی با اشاره به این که باید شرایطی فراهم شود که تصفیه خانه فاضلاب شرکت رامک به عنوان فضای علمی و آموزشی مورد استفاده قرار گیرد، ادامه داد: لازم است مراتب تقدیر مجموعه محیط زیست فارس از شرکت رامک که باعث شدند الگوی مناسبی از پایداری توسعه به منصه ظهور برسد را اعلام نمایم.
معاون اداره کل محیط زیست فارس با بیان این که یکی از مراحل آغازین حفظ محیط زیست در رامک کلید خورده است،‌ افزود: با توجه به تجربه ام در این 6 سال که در این سمت مشغول به کار بوده ام قاطعانه می گویم طرح شرکت رامک یک حلقه اتصال مهم در محیط زیست و صنعت است و باعث شد صنعت در کنار محیط زیست قرار گیرد.
جعفرنژاد با تاکید بر این که هیچ مسئولی نمی تواند بگوید توجه به محیط زیست در حوزه فعالیتش نیست ادامه داد: رامک برند خوبی در حوزه صنعت است و باید به عنوان برند سبز نیز معرفی شود. این صنعت باعث افتخار محیط زیست فارس است و از این پس توانمان را بیشتر در اختیار رامک قرار می دهیم.
وی اظهار امیدواری کرد شرکت رامک برای راه اندازی چنین الگوی زیست محیطی در سایر واحدهای صنعتی بتواند کمک شایان توجهی نماید.
علی همتی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز که از دیگر سخنرانان این مراسم بود طی سخنانی گفت: برادران نصیری جزو مدیران پر تلاش، خوب و دلسوز استانمان هستند که در سطح کشور نیز می درخشند و صمیمانه به دلیل راه اندازی این سیستم تصفیه تبریک و تهنیت می گویم.
وی بیان داشت:‌ نیاز است شرکت رامک نگاه ویژه ای به حوزه صادرات به خصوص به کشور قطر که هم اکنون نیازمند محصولات غذایی مختلف است، داشته باشد.
همتی اضافه کرد: لبنیات ایران از لحاظ طعم و مزه مورد پسند کشورهای همسایه و به خصوص قطر است و قبلاً هم این محصولات به کشور قطر صادر می شد که بنا به دلایلی صادرات آن متوقف گردید.
همتی با اشاره به بارگیری روزانه 100 تن میوه و تره بار به قطر گفت: به دنبال صادرات مصالح ساختمانی از طریق بوشهر نیز هستیم به خصوص آن که قطر در حال ساخت 8 استادیوم ورزشی برای میزبانی مسابقات جام جهانی سال 2022 است.
به گفته رییس سازمان صنعت و معدن فارس صادرات فارس در سال گذشته نسبت به سال 94 با رشد 44 درصدی به 1070 تن رسید و قرار است این رقم امسال به 1500 میلیارد دلار برسد که امیدوارم شرکت رامک از فرصت صادراتی نهایت استفاده را ببرد.

photo 2017 06 14 13 59 31 اخبار تصفيه خانه فاضلاب شركت رامك با سرمايه گذاري 70 ميليارد ريالي اين شركت از منابع داخلي خود مورد بهره برداري قرار گرفت

photo 2017 06 14 13 59 56 اخبار تصفيه خانه فاضلاب شركت رامك با سرمايه گذاري 70 ميليارد ريالي اين شركت از منابع داخلي خود مورد بهره برداري قرار گرفت

photo 2017 06 14 14 00 03 اخبار تصفيه خانه فاضلاب شركت رامك با سرمايه گذاري 70 ميليارد ريالي اين شركت از منابع داخلي خود مورد بهره برداري قرار گرفت

photo 2017 06 14 14 00 38 اخبار تصفيه خانه فاضلاب شركت رامك با سرمايه گذاري 70 ميليارد ريالي اين شركت از منابع داخلي خود مورد بهره برداري قرار گرفت

photo 2017 06 14 14 03 55 اخبار تصفيه خانه فاضلاب شركت رامك با سرمايه گذاري 70 ميليارد ريالي اين شركت از منابع داخلي خود مورد بهره برداري قرار گرفت

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

0 / 5. 0

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com