Skip to main content
1
(1)

وقتی پای سلامتی دندان ها در میان باشد مهم ترین عامل تاثیر گذار چیزی است که شما میخورید.در واقع شما چیزی هستید که میخورید. غذاهای پر از شکر ، نوشابه ها و شیرینی ها یکی از اولین حوزه های سلامتی زمانی که رژیم تغذیه ای افراد مناسب نباشد تحت تاثیر قرار می گیرد سلامت دهان و دندان است.

بر اساس گفته های سازمان دندان پزشکی آمریکا غذاهای زیر جهت بهبود رژیم غذایی و سلامت دهان و دندان مفید است.

پنیر

اگر شما یکی از افرادی باشید که دائما در حال مصرف پنیر هستید و به قول معروف عشق پنیرید هم اکنون یه دلیل دیگر برای این دوست داشتن دارید . طبق تحقیقاتی که در سال 2013 در مجله آکادمی دندان پزشکی آمریکا به چاپ رسید خوردن پنیر باعث افزایش پی اچ (PH) در دهان گردیده و در نتیجه موجب کاهش ریسک فرسایش دندان ها می گردد. همچنین پنیر حاوی کلسیم و پروتئین است که باعث قوی تر شدن دندان ها و استخوان ها می گردد.

ماست

همانند پنیر ماست هم حاوی مقدار زیادی کلسیم و پروتئین است. که باعث تقویت و سلامت دندان شما می گردد.همچنین بعضی از ماست ها حاوی باکتری های پروبیوتیک هستند که علاوه بر کمک به هضم غذا موجب توقف فعالیت باکتری های دهانی  جرم ساز دهان می گردد. بنابراین اگر تصمیم به اضافه کردن ماست به رژیم غذایی خود دارید حتما از ماست های حاوی پروبیوتیک های  مفید  و بدون شکر استفاده نمایید.

برگ های سبز

برگ های سبز مانند اسفناج ، کاهو و … همیشه راهشون را به تمام رژیم های غذایی سلامتی باز می کنند. آنها کم کالری و سرشار از ویتامین و مواد معدنی می باشند.آنها همچنین باعث بهبود سلامت دهان می شوند زیرا حاوی مقدار زیادی کلسیم هستند که باعث استحکام مینای دندان می گردد.

همچنین حاوی فولیک اسید می باشند و یک نوع از ویتامین ب که فواید سلامتی بی شماری را برای بدن دارند.که از جمله آنها بهبود مشکلات لثه در زنان حامله می باشد . بنابراین همیشه مقداری از سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج در گوشه بشقابتان داشته باشید.

سیب

اگرچه بر اساس گفته های سازمان دندان پزشکی آمریکا غذاهای شیرین همه موجب خرابی دندان ها می گردند ولی همیشه استثناهایی وجو دارد . میوه ها مانند سیب اگرچه شیرین هستند ولی همچنین شامل فیبر و آب می باشند.جویدن و خوردن سیب موجب ترشح بزاق و سالیوا در دهان شما می گردد که موجب شستن باکتری ها و تکه های باقی مانده غذا در دهان می گردد.

همچنین خوردن سیب اگرچه مانند مسواک زدن تاثیر کاملی ندارد ولی موجب ماساژ لثه ها می شود.تا زمانی که به یک مسواک دسترسی پیدا کنید. بنابراین در پایان هر وعده غذایی یا اسنک چند تکه سیب موجب پاکسازی دهان می گردد.

هویج

هویج هم مانند سیب ترد و سرشار از فیبر است بنابراین جویدن یک هویج خام بعد از وعده غذایی موجب ترشح سالیوا در دهان می گردد. که باعث کاهش پلاک ها و تمیزی دهان و دندان می گردد.

کرفس

کرفس هم مانند هویج و سیب عمل می کند و مانند یک مسواک پلاک ها و باکتری های از بین میبرد. همچنین سرشار از ویتامین آ و ث می باشد . کرفس را همچنین میتونید با مقداری پنیر خامه ای میل نمایید.

photo 2016 11 27 14 41 24 مقالات غذا های مفید جهت دندان

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

1 / 5. 1

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com