Skip to main content
2
(1)

در طب سنتی ایران شیر تقویت کننده قلب بوده و در درمان برخی بیماری‌های روحی و روانی مانند افسردگی و وسواس، عفونت‌های ریه و برخی مشکلات گوارشی از جمله یبوست توصیه شده است.
اگر بخواهید دقیق‌تر بدانید، قضیه از این قرار است که سندرمی وجود دارد به نام “سندرم متابولیک”
این سندرم، مجموعه علائمی است که اگر فرد چند تای آن را داشته باشد، باید فکری به حال خودش بکند و بیشتر مراقب باشد، چون می ‌تواند نشان ‌دهنده خطر قریب ‌الوقوع بیماری قلبی و سکته در او باشد.
علائم سندرم متابولیک
علائم سندرم متابولیک، عبارتند از: فشار خون بالا ، تری‌گلیسیرید بالا ، کلسترول خوب یا پایین، قند خون بالا و همین طور چاقی شکم HDL
حالا می ‌توانیم اصل خبر را، به گزارش رویترز، دوباره مرور کنیم: کسانی که روزانه شیر می‌ خوردَند، به نسبت کسانی که “به ندرت” به‌ آن رغبت نشان می ‌دادند، 62 درصد کمتر احتمال دارد که به سندرم متابولیک دچار شوند. این نتایج، از بررسی 2 هزار و 400 مرد میانسال بریتانیایی، به مدت حدود 20 سال به دست آمده است.
این نتایج تنها نشان‌ دهنده نوعی رابطه بین این دو موضوع است که برای اثبات قطعی نوع این رابطه، باید مطالعات بالینی و مداخله‌ای بیشتری صورت گیرد. با این حال، از آنجا که به دلایل گوناگون، مصرف لبنیات مفید شناخته شده است، می‌ توانیم از همین الان آن را به عنوان یک توصیه جدی برای همه مطرح کنیم.
اما شیر و لبنیات، از چاقی هم تا حدی پیشگیری می ‌کنند. همان طور که می‌ دانیم، اکثر آنها حاوی مقادیر قابل ‌‌ملاحظه‌ای کلسترول هم هستند. پس چطور است که افرادی که از این خوراکی‌ها می‌ خورند، کمتر چاق می ‌شوند و حتی چربی خون‌شان هم بیشتر از بقیه تحت‌ کنترل است؟
شاید در پاسخ به این سوال بتوان گفت استفاده ار ماست پروبیوتیک و محصولات دیلایت (پنیر دیلایت، ماست دیلایت) به دلیل داشتن چربی کم، نمک کم و فیبر زیاد عامل مهمی در عدم چاقی افرادی است که از این محصولات استفاده می کنند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2 / 5. 1

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com