Skip to main content
0
(0)

نمک در واقع چیزی فراتر از یک طعم دهنده معمولی برای غذاست، مصرف صحیح نمک برای بهبود عملکرد بدن، یک  ضرورت است.سدیم که یکی از اجزاء کلیدی تشکیل دهنده سنگ نمک میباشد به تنظیم جریان و فشار خون کمک میکند و به پیامهایی که از طریق اعصاب به بافت های ماهیچه ای می رسد کمک شایانی میکند.

سدیم دیگر جزء اساسی سنگ نمک نقش یاری رسان در هضم صحیح غذا در بدن را به عهده دارد.وجود نمک کافی در رژیم غذایی  برای ذخیره این مواد مغذی و حفظ سلامتی بدن حیاتی میباشد.

اما مصرف بیش از اندازه نمک  بسیار مضر میباشد ، بیشتر غذاهای آماده و فست فودها که در رستوران ها تهیه میشود برای خوش طعم شدن هر چه بیشتربه آنها نمک زیاد اضافه میکنند بنابراین بیشتر افراد غذاهای با سدیم بالا مصرف میکنند که صدمات جبران ناپذیری برای بدن دارد.

زمانیکه سدیم زیاد مصرف میکنید ، بدن آب های اضافه را درون خود نگه میدارد و این به این علت می باشد که کلیه ها که وظیفه  دفع مواد زائد را به عهده دارند،درصد خاصی از الکترولیت ها مانند سدیم و پتاسیوم را درون آب نگه میدارد.و هر چه سدیم موجود بیشتر باشد درصد بالاتری از آن را نگه میدارد.و دفع بیشتر مایعات را به نوعی مختل میکند.

نمک بیشتر به معنی این است که کلیه ها آب بیشتری درون سیستم بدن نگه میدارند که تاثیرات ناخوشایندی مانند ورم،فشار خون بالا و انقباض رگها و به تبع آن مشکلات قلبی – عروقی خواهد داشت.

نمک و سرطان معده

کاهش مصرف نمک، خطر شیوع سرطان معده را کاهش می دهد. در مطالعه کشورهای مختلف در جهان، ارتباط نزدیکی بین مقدار مصرف نمک و تعداد افراد مبتلا به سرطان معده آشکار شده است. در مناطقی که مردم نمک کم مصرف می کنند، شیوع سرطان معده کمتر است.

ارتباط مصرف زیاد نمک و پوکی استخوان

نمک زیاد، کلسیم را از استخوان ها جدا می کند و باعث دفع آن از ادرار می شود. به همین دلیل باعث نازک شدن و پوکی استخوان می شود، در نتیجه با افزایش سن، استخوان ها به راحتی می شکنند. برای کاهش خطر پوکی استخوان، مصرف نمک باید کاهش یابد.

مصرف زیاد نمک و آسم

مصرف نمک زیاد، شرایط آسم را تشدید می کند، یعنی اگر مستعد ابتلا به آسم هستید، به طور غیرمستقیم، بیماری شما را وخیم تر می کند. مطالعات متعدد نشان داده اند که کاهش مصرف نمک، همراه با سایر عوامل درمانی آسم، در بهبود این بیماری موثر و مفید است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

0 / 5. 0

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com