Skip to main content
0
(0)

در میان گروه های غذایی مختلف، لبنیات باید حتما در رژیم روزانه افراد سهمی داشته باشد و مصرف ۲ تا ۳ واحد لبنیات در روز، به هر فرد بالغ و سالمی توصیه می شود…

هر واحد لبنیات شامل یک لیوان شیر، ماست یا کشک، ۴۵ گرم پنیر یا ۲ لیوان دوغ است. در میان انواع محصولات لبنی، نوع پروبیوتیکی و غنی شده آنها با انواع ویتامین ها و حتی امگا ۳ نیز به بازار عرضه شده و پیشنهاد می شود همه گروه های سنی مانند کودکان، خانمها و سالمندان، حتما آنها را در برنامه غذایی شان بگنجانند. در «پوستر سلامت» این هفته، با انواع این محصولات و فواید مصرفشان بیشتر آشنا خواهید شد.

امگا۳ نوعی اسید چرب است که به دلیل ساختار شیمیایی ویژه ، مصرف آن فواید بسیاری برای مصرف کننده دارد؛ دریافت به اندازه امگا ۳ احتمال افسردگی بعد از زایمان را به حداقل می رساند، التهاب را کاهش می دهد و کاهنده درد ناشی از التهاب کسانی که به آرتروز دچار هستند، خواهد بود، خواص ضد فشارخون دارد و سطح کلسترول بد (LDL) خون را کاهش می دهد. برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و سکته، دریافت مرتب این ماده مغذی توصیه می شود. نتایج مطالعه ای که روی ۳ هزار زن مبتلا به سرطان پستان انجام شد، نشان داد دریافت این ماده مغذی از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند و احتمال مرگ?و میر ناشی از این بیماری را به حداقل ممکن می رساند. توصیه می شود با منابع غذایی امگا ۳ یا محصولات لبنی ای که با این اسید چرب غنی شده اند، ارزش تغذیه ای رژیم روزانه را افزایش دهید.

در میان محصولات لبنی مختلف، ماست بعد از شیر ارزش تغذیه ای بسیاری دارد و خوردن آن به کسانی که طعم شیر را دوست ندارند یا به قند آن حساس هستند، توصیه می شود. به تازگی نوع پروبیوتیکی ماست (ماستی که به آن طی فرایندی باکتری های مفید اضافه شده است) نیز وارد بازار شده که مصرف مرتب آن فواید بسیاری دارد از جمله اینکه به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می کند و عوامل بیماری زا را به خصوص در دستگاه گوارش از بین می برد، سطح فشار خون را کاهش می هد، کلسترول بالای خون را پایین می آورد و باعث تحمل به لاکتوز یا قند شیر می شود.

کفیر (نوشیدنی یا ماست)، خوراکی طبیعی ترش با گازی ملایم است که از تخمیر شیر به دست می آید. شاید برایتان عجیب باشد اگر بشنوید کفیر یکی از قدیمی ترین فرآورده های شیر است که ردپای آن را باید در منطقه قفقاز، واقع در جنوب غرب روسیه پیدا کرد. شاید به همین دلیل است که این نوشیدنی در نواحی مجاور قفقاز از جمله شرق و شمال اروپا محبوبیت زیادی دارد. این نوشیدنی منحصربه فرد، عطر و طعم مناسبی دارد و به ذائقه ایرانیان نزدیک است. واژه «کفیر» از زبان ترکی است و قسمت اول آن یعنی «کِف» (Kef) به معنای «لذت بخش» است. از فواید کفیر می توان به کاهش دهندگی آثار منفی استرس هایی که در طول روز به فرد وارد می شود، کمک به حفظ شادابی پوست به دلیل آنزیم های مختلف اشاره کرد. مصرف این نوشیدنی به دلیل کلسیم و فسفر فراوان به کسانی که احتمال پوکی استخوان در آنها بالاست، پیشنهاد می شود. از دیگر مزایای مصرف کفیر، تنظیم سطح فشار خون و کلسترول است و حتی افرادی که به قند شیر (لاکتوز) حساس هستند، به راحتی می توانند این محصول را میل کنند، بدون اینکه کوچک ترین مشکل گوارشی برایشان پیش بیاید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

0 / 5. 0

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com