پودر آب پنیر

پودر آب پنیر یکی از مواد غذایی پرخاصیت است که در کارخانه به روش کاملا پاستوریزه تولید می‌شود. در روش سنتی تولید پنیر، پس از جوشاندن شیر تازه و سرد شدن، به آن مقداری مایعات اسیدی همانند آبلیمو یا قرص مخصوص پنیر اضافه می‌کنند. این مواد باعث بریده شدن شیر می‌شود. پس از ساعاتی که شیر کاملا بریده و آب آن خارج شد، تبدیل به پنیر کاتیج می‌شود. می‌توان آب‌های اضافه‌ای را که از آن خارج شده است با روش‌هایی در کارخانه به پودر آب پنیر تبدیل کرد. این ماده پرخاصیت حاوی انواع مواد معدنی، پروتئین، ویتامین‌ها و …. است.

پودر آب پنیر رامک از جمله محصولات پودری رامک به شمار می‌رود که پس از فرآوری به روش پاستوریزه تولید شده و در بسته‌هایی با حجم‌های مختلف روانه بازار می‌شود.

whey powder per پودر آب پنیر
whey powder per پودر آب پنیر
whey powder eng پودر آب پنیر
نمک
0/6 گرم
چربی
0/9 گرم
قند
0/87 گرم
انرژی
21/2 کیلو کالری

آنالیز پودر آب پنیر رامک

مشخصات پودر آب پنیر

توضیحات بیشتر

میزان پروتئین پودر آب پنیر چقدر است؟

اگر به شما بگوییم آب پنیر از خود پنیر و هر لبنیات دیگری پروتئین بیشتری دارد، اغراق نکرده‌ایم. همچنین آب پنیر مصارف خانگی نیز دارد. به عنوان مثال آب پنیر برای خیس کردن گندم استفاده می‌شود که بعد از خشک کردن گندم، آن را تفت می‌دهند تا برشته شود. این گندم برشته تُرد است و برای شب‌های بلند زمستان کاربرد دارد. البته یک کاربرد دیگر آب پنیر، جوشاندن آن و تبدیل به قره قروت است که حتما نام آن را شنیده‌اید. این ماده لبنی ترش مزه سرشار از پروتئین است که توصیه می‌کنیم. حتما آن را مصرف کنید.

میزان پروتئین پودر آب پنیر ۸ تا ۱۰ است که دو نوع پروتئین کازئین (۸۰%) و آب پنیر (۲۰%) دارد. این پروتئین‌ها به سرعت در بدن هضم می‌شوند. پروتئین آب پنیر یک نوع پروتئین کامل است که ۹ اسید آمینه ضروری را به همراه دارد.

انواع پودر آب پنیر

معمولا پودر آب پنیر شامل سه نوع عمده است که در کارخانه‌ها به روش کاملا پاستوریزه و با دستگاه‌های مکانیزه تولید می‌شود. در زیر هر کدام از سه نوع پودر آب پنیر به طور مختصر معرفی شده است:

پودر آب پنیر کنسانتره

رایج‌ترین پودر آب پنیر که البته ارزان‌قیمت‌ترین نوع آن هم محسوب می‌شود، نوع کنسانتره است. در این نوع از پودر آب پنیر، میزان چربی و کلسترول آن کاهش یافته است. اما به لحاظ وجود کربوهیدرات‌هایی از نوع لاکتوز، ماده‌ای بسیار غنی به شمار می‌رود.

پودر آب پنیر هیدراته

پودر آب پنیر هیدراته در مقایسه با سایر پودرهای آب پنیر، معمولا بو و طعم چندان خوشایندی ندارد. اما نکته قابل توجه در مورد این پودر این است که هضم آن توسط دستگاه گوارش و جذب مواد مغذی سریع‌تر از دو نوع دیگر انجام می‌شود. این نوع از پودر آب پنیر عمدتا در تولید مکمل‌های پزشکی و همچنین شیر خشک کاربرد دارد.

پودر آب پنیر ایزوله

این نوع از پودر آب پنیر کم‌ترین میزان چربی را دارد و از لحاظ وجود لاکتوز، کربوهیدرات و پروتئین بسیار غنی است.

خواص پودر آب پنیر

پودر آب پنیر ماده‌ای بسیار پرخاصیت است که مصرف آن می‌تواند برای افراد فواید بسیاری به دنبال داشته باشد. این ماده سرشار از پروتئین است. ورزشکاران در صورت استفاده از این ماده غذایی می‌توانند کالری مورد نیاز خود را برای انجام فعالیت‌های سخت ورزشی به دست آورند. مصرف این پودر در افراد عادی هم می‌تواند آثار مثبتی روی اندام های بدن همانند پوست، استخوان‌ها، عضلات، قلب، کبد و ….. به دنبال داشته باشد. علاوه بر این ها این پودر می‌تواند به کاهش وزن، کاهش فشار خون، مقابله با سلول‌های سرطانی، تقویت سیستم ایمنی، کاهش سطح قند و کلسترول خون و ….. هم کمک کند.

حاوی پروتئین فراوان

پودر آب پنیر از نظر وجود پروتئین ماده غذایی بسیار غنی به شمار می‌رود. پروتئین موجود در این ماده غذایی از نوع v است که می‌تواند اسیدآمینه‌های لازم برای بدن را تامین کند. این پروتئین به راحتی هضم می‌شود و نسبت به سایر انواع پروتئین‌ها قابلیت جذب سریع‌تر را در بافت‌های بدن دارد. این پروتئین به شکل مکمل غذایی هم تولید می‌شود که پس از ترکیب آن با نوشیدنی‌ها عرضه می‌شود. این مخلوط ماده‌ای است که بافت های بدن را بهبود داده و تقویت می‌کند. برای افرادی که قادر به دریافت پروتئین از طریق مصرف مواد غذایی خاص نیستند، استفاده از پودر آب پنیر به منظور تامین پروتئین بدن راهکار بسیار مناسبی است.

افزایش رشد عضلات بدن

مصرف پودر آب پنیر می‌تواند باعث افزایش رشد ماهیچه‌های بدن به خصوص در ورزشکاران شود. زیرا در حین ورزش، عضلات بدن به علت تبدیل به اسیدهای آمینه تحلیل می‌رود که با مصرف پودر آب پنیر می‌توان به عضله‌سازی کمک کرد. پروتئین‌های موجود در این پودر کمبودهای پروتئین در ورزشکاران را تا حد زیادی جبران می‌کند که به افزایش رشد و تثبیت عضلات بدن منجر می‌شود.

خاصیت ضدسرطانی پودر آب پنیر

یکی از مزیت‌ها و خواص پودر ماءالجبن برای پیشگیری از سرطان است. در مجله Anticancer Research Trusted Source موارد امیدوارکننده‌ای از تاثیر این پودر در درمان سرطان منتشر شده است. البته در این باره باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.

کاهش کلسترول مضر

یکی از موارد مصرف پودر آب پنیر کاهش وزن و خنثی کردن کلسترول مضر است. طبق مطالعه‌ای که در مجله British Journal of Nutrition Trusted Source منتشر شد، به 70 مرد و زن دارای اضافه وزن به مدت 12 هفته مکمل آب پنیر داده شد. بعد از این مدت سطح لیپید و انسولین آن‌ها را اندازه‌گیری کردند که متوجه کاهش کلسترول بدن آن‌ها طی این مدت شدند.

درمان آسم

یکی دیگر از موارد مصرف پودر آب پنیر درمان بیماری تنفسی آسم است. البته پروتئین آب پنیر در کودکان مبتلا به آسم نتیجه داده و هنوز روی بزرگسالان هیچ تحقیقی صورت نگرفته است. در مجله بین‌المللی علوم غذایی و تغذیه یک مطالعه بر روی ۱۱ کودک مبتلا به آسم صورت گرفت که نشان می‌داد مصرف پودر آب پنیر ۲ بار در روز به اندازه ۱۰ گرم در طی یک ماه می‌تواند به کاهش عوارض این بیماری کمک کند.

بهبود فشارخون و بیماری‌های قلبی عروقی

در مجله بین‌المللی لبنیات تحقیقاتی منتشر شد که نشان می‌داد مصرف آب پنیر به طور قابل توجهی به درمان پرفشاری خون کمک می‌کند. بنابراین در پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری قلبی تاثیر دارد.

پایین آوردن کاهش وزن در افراد مبتلا به ایدز

یک مطالعه منتشر شده در مجله Clinical and Investigative Medicine نشان داد که پروتئین آب پنیر می‌تواند در کاهش کاهش وزن بیماران HIV مثبت کمک کند.

پودر آب پنیر برای بدنسازی

مزیت‌های زیادی در رابطه با مصرف پودر ماءالجبن یا آب پنیر وجود دارد. به طوری که محققان بر این باورند حتی مصرف آن خواص درمانی نیز دارد.

به طور کلی پروتئین آب پنیر مخلوطی از بتا-لاکتوگلوبولین، آلفا لاکتالبومین، آلبومین سرم گاوی و ایمونوگلوبین‌ها است. این پروتئین‌ها در فرآیند عضله‌سازی بدنسازها تاثیر زیادی دارند و به کاهش کلسترول و بافت چربی کمک زیادی می‌کنند.

اگر مصرف مکمل پروتئین آب پنیر، همراه با ورزش‌های مقاومتی باشد، سنتز پروتئین عضلانی را بهبود می‌دهد و باعث رشد توده بافت بدون چربی در بدن می‌شود.

در مجله بین‌المللی تغذیه ورزشی و متابولیسم ورزش، یک مقاله منتشر شد که در آن مقاله گفته شده بود: «مصرف پروتئین آب پنیر در طول تمرینات مقاومتی در مقایسه با زمانی که فقط تمرینات مقاومتی دارید، در عضله‌سازی مفیدتر است.»

پودر آب پنیر برای بدنسازی

مربیان بدنسازی و پزشکان تغذیه بر این نظر هستند که ورزشکاران در هر روز به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود به 0.8 گرم پروتئین نیاز دارند. هر فردی که به طور منظم ورزش می‌کند، لازم است به طور مرتب غذاهای حاوی پروتئین مصرف کند. پودر آب پنیر از جمله مواد غذایی ست که به دلیل داشتن این ماده مغذی می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش حجم و عضله‌سازی بدن داشته باشد.

مطالعات گسترده‌ای نشان می‌دهد که بدن ورزشکاران بیش از دو برابر افراد کم با تحرک کمتر به پروتئین نیاز دارند که می‌توان آن را از طریق مصرف روزانه پودر آب پنیر جبران کرد.

بهترین زمان مصرف آب پنیر

بهترین زمانی که می‌توانید ماءالجبن را مصرف کنید، به نیاز بدن شما بستگی دارد. برای مثال زمان مصرف این ماده در بدنسازها و ورزشکاران با افراد عادی متفاوت است. افرادی که بدنسازی کار می‌کنند بهتر است یک ساعت قبل یا بعد از ورزش‌های سنگین بدنسازی این پودر را با آب حل کرده و مصرف کنند.

اما به طور کلی اگر مصرف این پودر در زمان درست باشد، می‌تواند تاثیر مفیدتری بر روی بدن داشته باشد.

 

طریقه مصرف پودر آب پنیر در بدنسازی

همانطور که گفتیم بهترین زمان‌های مصرف پودر آب پنیر می‌تواند قبل یا بعد از تمرینات بدنسازی باشد. همچنین شما می‌توانید آن را قبل از خواب یا بعد از بیدار شدن میل کنید. مقدار مصرف این پودر باید ۱.۲ یا ۱.۷ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن باشد تا پروتئین مورد نیاز بدن تأمین شود.

مصرف آن می‌تواند به صورت نوشیدنی آب پنیر یا پودر آن باشد. پودر آن را می‌توانید از فروشگاه‌های مکمل ورزشی تهیه کنید. آب پنیر هم که از سوپرمارکت‌ها می‌توانید تهیه کنید.

بهترین زمان مصرف پودر آب پنیر در بدنسازی

حالا که با قدرت پودر ماءالجبن در عضله‌سازی و کاهش وزن آشنا شدید، خوب است زمان مصرف آن را هم بدانید. شما می‌توانید این پودر را در چند زمان مختلف مصرف کنید:

مصرف پروتئین آب پنیر قبل از تمرین

یکی دیگر از بهترین زمان‌ها برای مصرف پودر آب پنیر قبل از تمرینات بدنسازی است. زیرا به ایجاد تعادل مثبت نیتروژن در بدن کمک زیادی می‌کند و در نتیجه در تحریک سنتز پروتئین و افزایش توده عضلانی موثر است. پروتئین بلوکِ سازندهِ رشد عضلات جدید در بدن است و زمانی که قبل از تمرینات مقاومتی آن را مصرف می‌کنید، به سنتز پروتئین کمک زیادی کرده‌اید. به همین دلیل سعی کنید قبل از تمرینات ۲۵ تا ۳۵ گرم از این پودر پروتئینی را مصرف کنید.

مصرف پودر آب پنیر بعد از تمرینات ورزشی

 طبق گفته مربیان و کارشناسان تغذیه بهترین زمان برای مصرف پودر آب پنیر ۱ ساعت بعد از پایان تمرین است تا به ریکاوری عضلات شما کمک کند.

البته مطالعات زیادی نشان می‌دهد که ترمیم و رشد مجدد بدن می‌تواند تا ۴۸ ساعت طول بکشد. پس هر زمانی از روز که بخواهید (بعد از تمرینات مقاومتی) می‌توانید این پودر پروتئینی را مصرف کنید.

مصرف پروتئین آب پنیر قبل از خواب

همچنین بهترین زمان مصرف پودر آب پنیر می‌تواند قبل از خواب باشد. در طول شب بدن بدون غذاست و ممکن است برای تأمین مواد مغذی به سراغ فرآیندهای متابولیک و ذخایر آمینو اسید برود. توصیه ما این است که قبل از رفتن به رختخواب، یک لیوان آب پنیر بنوشید یا ۲ قاشق پودر آن را مصرف کنید تا عضلات وارد حالت کاتابولیک نشوند.

مصرف پودر ماءالجبن در صبح

می‌توانید این پودر را در زمان صبح هم مصرف کنید. از آنجا که ذخایر گلیکوژن در شب کم می‌شود، بدن مجبور می‌شود برای تقویت فرآیندهای متابولیک به ذخایر اسید آمینه روی بیاورد. در این حالت، عضلات بدن تجزیه می‌شود. اما از آنجا که پروتئین پودر آب پنیر سریع هضم می‌شود، برای زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، عالی ست. زیرا به سرعت آمینواسیدها را به ماهیچه‌ها می‌رساند و از تجزیه آن‌ها جلوگیری می‌کند.

پودر آب پنیر را با چی بخوریم؟

اگر به این پودر علاقه‌ای ندارید، می‌توانید آن را با غذاهای زیر مصرف کنید:

  •       شیک بلغور جو دوسر
  •       اسموتی با کره بادام زمینی و ژله
  •       اسموتی توت وانیلی
  •       شیک توت فرنگی
  •       اسموتی موز توت فرنگی

پودر پروتئین آب پنیر یا ماءالجبن طعم خاصی ندارد و می‌توانید آن را با وانیل یا پودر کاکائو ترکیب کنید. همچنین با اضافه کردن آن به اسموتی می‌توانید از خوردن آن لذت ببرید.

ارزش غذایی پودر آب پنیر

پودر آب پنیر از لحاظ ارزش غذایی ماده‌ای بسیار مفید و پرخاصیت است که مصرف آن می‌تواند به تامین مواد مغذی و سایر نیازهای بدن کمک کند. این پودر حاوی مواد مغذی و ترکیباتی ست که در زیر به آن اشاره کرده ایم. در ادامه آنالیز پودر آب پنیر رامک را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

پودر آب پنیر رامک با برخورداری از انواع مواد مغذی و ترکیبات مورد نیاز، می‌تواند برای رفع نیازهای بدن به این مواد، ماده‌ای بسیار مفید و پرخاصیت باشد. این پودر که به روش پاستوریزه و تحت فرآیندهای کاملا مکانیزه و کنترل‌شده از آب پنیر به دست می آید، خواص متعددی برای بدن دارد. این پودر با فرمولاسیون خاصی در شرکت رامک تولید می‌شود که پس از مصرف، بدن بتواند نیازهای خود به پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، کربوهیدرات، املاح معدنی و سایر مواد مغذی را به طور کامل تامین کند.

اگر پودر آب پنیر را با آب ترکیب کنید، می‌تواند تا حدودی آب بدن را که از طریق تعریق یا ادرار دفع شده است، تأمین کند. ارزش غذایی پودر ماءالجبن عبارت است از:

  • انرژی: 369 کیلو کالری
  • پروتئین: 34.36 گرم
  • چربی: 3.93 گرم
  • کربوهیدرات: 50.80 گرم
  • کلسیم (میلی گرم): 569 گرم
  • آهن: 89 گرم
  • منیزیم: 104 میلی گرم
  • فسفر: 547 میلی گرم
  • پتاسیم: 168 میلی گرم
  • سدیم: 530 میلی گرم
  • روی: 21 میلی گرم

خرید پودر آب پنیر

در بازار انواع برندها و مارک‌های پودر آب پنیر وجود دارد که از لحاظ کیفیت، ترکیبات، ارزش غذایی و قیمت با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. به علاوه قیمت پودر آب پنیر به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و با توجه به این فاکتورها، قیمت آن تعیین می‌شود. فاکتورهایی از قبیل برند سازنده، کیفیت محصول، نوع ترکیبات تشکیل‌دهنده، نوع بسته بندی و حجم آن‌ها، نوع فرآیندهای تولید، دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده، نوع شیر مورد استفاده و ….. همگی روی قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است. چنانچه قصد دارید بهترین مارک پودر آب پنیر را تهیه کنید، می‌توانید این محصول را از فروشگاه‌های محصولات لبنی یا مراکز خرید مواد غذایی تهیه کنید. همچنین برای خرید پودر آب پنیر رامک می‌تواند با شماره زیر تماس حاصل فرمایید و یا از طریق لینک زیر در واتساپ پیام دهید.

قیمت پودر آب پنیر

این محصول در بازار به دو شکل فله و بسته‌بندی شده عرضه می‌شود. اگرچه پودرهای فله ارزان‌تر است، اما در مورد بهداشتی بودن و کیفیت آن‌ها هیچ تضمینی وجود ندارد. قیمت پودر آب پنیر بسته‌بندی شده نسبت به محصولات فله گرانتر است، اما می‌توانید به کیفیت آن‌ها اعتماد کنید.

بسیاری از شرکت‌هایی که در زمینه تولید محصولات لبنی فعالیت دارند، پودر آب پنیر را نیز تولید می‌کند. کیفیت این پودر به نوع شیر و پرچرب یا کم چرب بودن آن بستگی دارد. همچنین مواد مغذی موجود در پودر آب پنیر به دلیل متفاوت بودن نحوه تولید، ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل قیمت آن نیز با همدیگر متفاوت است. ضمن اینکه قیمت این محصول در فروشگاه‌های مختلف با همدیگر تفاوت دارد.

شماره تماس : ۰۹۱۷۱۸۸۹۳۴۹

لینک واتساپ: https://wa.me/989171889349