Skip to main content
3.6
(18)

وقتی برای اولین بار در روستایی دور افتاده در ایتالیا پنیر موزارلا درست شد، هیچکس فکرش را نمی‌کرد این پنیر در سراسر دنیا به یکی از محبوب‌ترین پنیرها تبدیل شود. پنیری که هم از نظر بو و مزه فوق‌العاده است و هم طرز تهیه آن ساده است. دوست دارید با طرز تهیه پنیر پیتزا ساده آشنا شوید و خودتان موزارلای خانگی درست کنید؟ پس این مطلب را از دست ندهید.

چطور در خانه پنیر پیتزا درست کنم؟

درست کردن پنیر پیتزا در خانه کار ساده‌ای ست و می‌توانید در چند مرحله ساده و با صرف زمانی کمتر از 1 ساعت یک پنیر خوشمزه برای پیتزاهای خانگی خود درست کنید. در ادامه برای درست کردن پنیر پیتزا 2 روش به شما معرفی می‌کنیم.

 

دستور پخت پنیر پیتزا

دستور پخت پنیر پیتزا

روش اول طرز تهیه پنیر پیتزا در خانه

اگر می‌خواهید پنیرتان کش بیاید و نرم و لطیف باشد، برای درست کردن آن به روش زیر عمل کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه 400 گرم پنیر پیتزا

  •       4 لیتر شیر تازه گاو
  •       1 پیمانه سرکه سفید
  •       3 قاشق غذاخوری نمک
  •       دماسنج برای سنجش دمای شیر

طرز تهیه:

  1. اولین کاری که باید انجام دهید، گرم کردن شیر است. آن را در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی شعله بگذارید. با دماسنج چک کنید که دمای آن به 45 درجه برسد. استفاده از دماسنج دقیق است اگر دماسنج هم در دسترس نبود، دست خود را بشویید و یک انگشت خود را داخل شیر بگذارید اگر آنقدر گرم استکه گرما را حس می‌کنید ولی انگشت‌تان نمی‌سوزد، پس دما درست است.
    پخت پنیر پیتزا

    پخت پنیر پیتزا

  1. شیری که به دمای 45 درجه رسیده است را خاموش کنید و 1 پیمانه سرکه سفید را به آن اضافه کنید. آنقدر شیر و سرکه را هم‌بزنید تا خوب باهم مخلوط شوند. چند دقیقه با صبر و حوصله این کار را انجام دهید.
  2. روی قابلمه را بپوشانید و نیم ساعت به سرکه فرصت دهید تا شیر را به پنیر تبدیل کند. بعد از نیم ساعت روی شیر رویه‌ای تشکیل می‌شود. آن را از صافی رد کنید و خوب آب اضافی آن را با ورز دادن خارج کنید.
  1. پیتزا سبک زندگی, آشپزی طرز تهیه پنیر پیتزا     3 قاشق غذاخوری نمک را به مایعی که از شیر باقی مانده اضافه کنید. دوباره آب را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید دمای مایع به 60 تا 65 درجه برسد. اگر دماسنج ندارید، از انگشت خود استفاده کنید. اگر نتوانید انگشت خود را بیشتر از دو ثانیه داخل آب نگهدارید، آب به دمای مورد نیاز رسیده است.
  2. پنیر را داخل آب بگذارید و یک دقیقه اجازه دهید داخل آب بماند. آن را خارج کنید و خوب ورز دهید تا تمام آب آن خارج شود. این کار را دو بار دیگر هم انجام دهید.
  3. پنیر را داخل یک کاسه آب یخ بگذارید و داخل همان آب یخ به پنیر خود حالت دهید تا به یک شکل ثابت برسد.

این پنیر را می‌توانید در آب نمکی که درست کردید، به مدت یک هفته نگهداری کنید. اگر می‌خواهید آن را داخل فریزر نگهداری کنید، آن را داخل پلاستیک فریزر بپیچید. در فریزر پنیرتان به مدت یک ماه قابل نگهداری است.

پیتزا6 سبک زندگی, آشپزی طرز تهیه پنیر پیتزا

روش دوم طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی

طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی در روش دوم شبیه به روش اول است. اما کمی مواد آن فرق دارد.

مواد لازم:

  •       شیر کامل و پرچرب: چهار فنجان
  •       آب: سه چهارم فنجان
  •       مایه پنیر: سه چهارم فنجان
  •       سرکه: 3 قاشق چایخوری یا 1/4 فنجان جوهر لیمو
  •       آب: کمی برای رقیق کردن سرکه

مراحل درست کردن پنیر پیتزای خانگی

  1. شیر را داخل قابلمه بریزید و روی گاز بگذارید تا بجوشد. اجازه دهید نیم ساعت روی گاز باشد و قل بخورد.
  2. نیم ساعت که گذشت، سرکه یا جوهر لیمو را با کمی آب رقیق کرده و به شیر در حال جوش اضافه کنید و دوباره نیم ساعت دیگر صبر کنید.
  3. مایه پنیر و آب را با ترکیب برابری مخلوط و به شیر اضافه کنید. مرتب شیر را هم بزنید و شعله آن را کم کنید. نیم ساعت بعد شیر را ول کنید و اجازه دهید آرام بپزد.
  4. دلمه‌هایی که روی شیر جمع شده را بگیرید و داخل یک ظرف بگذارید. شیر باقی مانده را خنک کنید. می‌توانید قابلمه را در آب خنک بگذارید تا حرارت آن کم شود.
  5. شیر سرد شده داخل قابلمه را دوباره روی گاز بگذارید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه کاملا بجوشد. آن را تند تند هم بزنید تا پنیر کامل شکل بگیرد.
  6. پنیر شکل گرفته را خارج کنید و آن را ورقه ورقه ببرید و داخل مایکرویو بگذارید تا مثل کره نرم شود.
  7. پنیر را کمی با دست ورز داده و به آن شکل دهید. سپس آن را یا در یک ظرف داخل فریزر نگهداری کنید و یا این که آن را داخل آب نمک سرد شده بگذارید و داخل یخچال بگذارید.

بدون شک درست کردن پنیر پیتزای خوب نیازمند تجربه و تلاش زیادی است و با چند دستور ساده نمی‌توانید مطمئن باشید نتیجه مطلوبی دریافت می‌کنید. شرکت‌هایی مثل رامک در زمینه تولید انواع پنیرهای مختلف از جمله پنیر پیتزا فعالیت دارند و کار شما را هم ساده‌تر کرده‌اند.

رامک یکی از کشدارترین و خوش عطرترین پنیر پیتزاهای بازار ایران را تولید و عرضه می‌کند. همیشه می‌توانید با خیال راحت و اطمینان از محصول آن استفاده کنید و تازه می‌توانید برای مدت زمان بیشتری آن را داخل فریزر نگهداری کنید و نگران خراب شدن آن نباشید. رامک به طعم خوب پنیر شما اهمیت می‌دهد.

پنیر پیتزا5 سبک زندگی, آشپزی طرز تهیه پنیر پیتزا

سخن آخر

فکر می‌کنم باید تا ابد از ایتالیایی‌ها ممنون باشیم که پنیر خوشمزه موزارلا را برای اولین بار درست کردند و آن را روی پیتزا استفاده کردند. پنیری که با ساده‌ترین روش درست می‌شود و سر از سفره ایرانی در آورده و نه تنها برای پیتزا بلکه برای غذاهای دیگری هم از آن استفاده می‌کنند. اگرچه درست کردن پنیر پیتزا خانگی سخت نیست و بنظر خوشمزه است، اما به جرات می‌توان گفت پنیر پیتزا رامک خوشمزه‌ترین پنیری ست که می‌توانید از آن استفاده کنید. طعم اصیل پنیر موزارلای ایتالیایی در دل بسته‌بندی‌های رامک را به خانه ببرید و خود را برای چشیدن طعم بهترین پنیری که تا به حال برای پیتزا استفاده کرده‌اید، مهمان کنید.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.6 / 5. 18

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com