Skip to main content
0
2
(2)

من همیشه عاشق طعم پیتزا به ویژه پیتزا مارگاریتا بودم؛ به همین دلیل شیوه طبخ این پیتزا را به خوبی یاد گرفتم و پیتزاهای مارگاریتا من در فامیل و آشنا زبان‌زد هستند. پیتزای مارگاریتا با نام پیتزای گوجه فرنگی هم مشهور است، زیرا در تهیه این پیتزا از مرغ و گوشت و کالباس و سوسیس استفاده نمی‌شود. بنابراین می‌توان گفت این مدل پیتزا بهترین انتخاب برای گیاه‌خواران هم به حساب می‌آید. در این مطلب می‌خواهم طرز تهیه پیتزا مارگاریتا را برای شما هم بیاورم تا بتوانید یک پیتزای ایتالیایی حرفه‌‌ای در منزل طبخ کنید؛ علاوه‌ بر این به شش نکته طلایی برای پخت پیتزا مارگاریتا هم اشاره خواهم کرد تا بتوانید پیتزای خوشمزه‌تری داشته باشید.

پنیر پیتزا برای مارگاریتا

مواد لازم برای پیتزا مارگاریتا

قبل از آن که نکات مهم برای خوشمزه‌‌‌تر شدن پیتزا مارگاریتا را برای شما بیاورم، مواد لازم و دستور پخت آن را برایتان توضیح خواهم داد. مواد زیر برای 4 نفر مناسب است.

گوجه فرنگی 8 عدد
ریحان 100 گرم
سیر 2 حبه
پنیر پیتزا 200 گرم
خمیر پیتزا 2 عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
آویشن و روغن به مقدار کافی

 

دستور پخت

  1. در قدم اول باید گوجه‌ها را در سایز‌های کوچک خرد کنید. هر چه گوجه را بهتر خرد کنید، ظاهر پیتزای شما بهتر خواهد بود و در آخر پیتزایی با ظاهر خوب و همچنین خوشمزه خواهید داشت. گوجه‌ها را بشویید و از وسط نصف کنید و سراغ بقیه مواد بروید.
  2. در مرحله بعدی باید سیر‌ها را برداشته و با یک رنده ریز کاملا رنده کنید. حالا کمی روغن را داخل تابه ریخته و سیر‌ها را در آن تفت دهید. در ادامه هم کمی نمک و فلفل را روی آن بریزید و مرتب هم بزنید تا کاملا ترکیب شود.
  3. حالا نصف ریحان را روی سیر ریخته و کمی تفت دهید. وقتی ریحان آب افتاد و تبخیر شد، تابه را از روی حرارت بردارید. تابه را کنار بگذارید تا کمی خنک شود و در مرحله بعدی خمیر پیتزا را داخل قالب پهن کنید.
  4. پنیر پیتزا را می‌توانید در خانه هم درست کنید. در هر صورت باید خمیر را کف قالب پهن کنید و روی آن کمی سس مخصوص پیتزا و سس کچاپ بریزید. یک قاشق تمیز بردارید و با پشت قاشق مواد را در تمام سطح خمیر پیتزا یکدست پخش کنید.
  5. حالا سیر و ریحان را روی خمیر پیتزا به شکل یکدست پخش کنید. در ادامه هم پنیر پیتزای رامک را به طور کامل روی تمامی سطح پیتزا بریزید. در مرحله آخر هم گوجه فرنگی‌ها را روی پنیر پیتزا بچینید. نصف ریحان‌های باقی مانده را هم روی پنیر پیتزا به شکل دلخواه بچینید.
  6. فر را از قبل روی دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید. اجازه دهید تا فر کاملا گرم شود حالا پیتزا را بیست دقیقه داخل فر بگذارید تا پنیر آن کاملا ذوب شود. در آخر هم گریل فر را برای چند دقیقه روشن کنید تا روی پیتزا هم کمی طلایی رنگ شود. در نهایت پیتزای مارگاریتای خوشمزه شما آماده است.

 

چگونه پیتزای مارگاریتای خوشمزه داشته باشیم؟

تا اینجای مطلب راجع به درست کردن پیتزا مارگاریتا و مواد لازم برای پیتزا صحبت کردیم. در این بخش قصد داریم نکات طلایی را برای درست کردن پیتزا مارگاریتا حرفه‌‌ای ذکر کنیم تا بتوانید طعم متفاوتی از پیتزا را طبخ کنید.

انتخاب درست مواد اولیه

قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که این مدل پیتزا بدون گوشت، مرغ و انواع سوسیس و کالباس، طبخ می‌شود. بنابراین داخل پیتزا را با سوسیس و کالباس و… پر نکنید. شاید در نگاه اول فکر کنید که پیتزا بدون کالباس و سوسیس نمی‌تواند مزه خوبی داشته باشد اما پیتزا مارگاریتا طعم واقعا خوبی دارد.

با این حال اگر قصد دارید به آن گوشت یا مرغ اضافه کنید، حتما قبل از اضافه کردن مواد به پیتزا، آن‌ها را خوب بپزید. در غیر این صورت ممکن است مواد پیتزای شما کاملا پخته نشوند؛ زیرا زمان پخت پیتزا در فر برای پخت گوشت و مرغ کافی نیست.

تازگی مواد اولیه

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، تازگی مواد اولیه است. اگر مواد اولیه شما تازه و با کیفیت نباشد، در نهایت پیتزا طعم خیلی خوبی نخواهد داشت. سعی کنید از ریحان و گوجه تازه برای طبخ پیتزا استفاده کنید.

طعم پنیر پیتزا تاثیر زیادی روی طعم نهایی پیتزا مارگاریتا دارد. سعی کنید حتما از پنیر پیتزای تازه و خوشمزه برای تهیه مارگاریتا استفاده کنید. پنیر پیتزای رامک بهترین نوع پنیر پیتزا برای طبخ هر نوع پیتزایی است.

 

بهترین پنیر برای پیتزای مارگاریتاتوجه به دمای پخت پیتزا

نکته مهم دیگر راجع به پخت پیتزا مارگاریتا، دمای پخت آن است. از آنجایی که این مدل پیتزا مواد گوشتی ندارد خیلی سریع پخته می‌شود. پیتزای مارگاریتا را می‌توانید در 15 الی 10 دقیقه طبخ کنید. توجه کنید که این مدت زمان به نوع فر شما و هم چنین به ضخامت خمیر پیتزای شما وابسته است. به‌هر حال بعد از 15 دقیقه باید حواس‌تان به پیتزا باشد که نسوزد.

بعد از گذشت زمان باید یک نوک چنگال یا کارد را در وسط خمیر فرو ببرید، اگر خمیر سفید رنگ است و به کارد نمی‌چسبد به احتمال زیاد پخته شده است. خمیر وقتی پخته می‌شود، کمی سفت‌‌‌تر از حالت اولیه می‌شود؛ بنابراین با لمس خمیر هم می‌توانید متوجه پخته بودن آن شوید.

بعد از آن که پیتزا کاملا پخت، آن را از داخل فر بردارید و روی یک سطح تقریبا گرم مانند سینی گرم بگذارید. پیتزا را نباید بلافاصله روی سطح سرد قرار دهید. برای تزئین پیتزا هم می‌توانید از سبزیجات خشک، انواع پنیر و… استفاده کنید.

پوست گوجه را بکنید

برای این که پیتزای شما ظاهر بهتری داشته باشد، بهتر است پوست گوجه فرنگی‌ها را بکنید. برای این کار ابتدا گوجه‌ها را به مدت 30 ثانیه داخل آبجوش بگذارید تا کمی پوست آن شل شود، سپس بلافاصله آن‌ها را داخل آب خیلی سرد بیندازید. حالا با دست و به آرامی پوست گوجه فرنگی‌ها را جدا کنید.

در برخی از دستور‌های غذایی، به جای گوجه از سس گوجه استفاده می‌کنند. برای این کار کافیست گوجه‌ها را خوب له کنید و با سیر و ریحان تفت دهید. به سس گوجه کمی نمک و فلفل اضافه کنید و سپس آن را روی خمیر پیتزا بریزید. هر دو روش می‌تواند به شما یک پیتزای مارگاریتای خوشمزه تحویل دهد. بنابراین انتخاب نوع روش بر عهده شما است.

تهیه خمیر پیتزای مناسب

خمیر پیتزا را می‌توانید هم از بازار تهیه کنید و هم در خانه آن را درست کنید؛ اما من پیشنهاد می‌کنم با روشی که در ادامه می‌آورم، خمیر پیتزا درست کنید.

مواد اولیه برای تهیه خمیر پیتزا

آب دو لیوان
زرده تخم مرغ 3 عدد
پودر خمیر مایه سه قاشق چایخوری
آرد 5 لیوان
شکر دو قاشق چای خوری
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
روغن مایع 1 لیوان
نمک نصف قاشق چایخوری

پیتزای-مارگاریتاطرز تهیه خمیر پیتزا

  1. برای این که خمیر پیتزای نرم و خوشمزه‌‌ای داشته باشید، طبق مراحل زیر پیش بروید. ابتدا شکر و خمیر مایه را باهم ترکیب کنید و روی آن‌ها یک لیوان آب ولرم بریزید. توجه کنید دمای آب نباید خیلی زیاد باشد. حالا مواد را مخلوط کنید و هم بزنید تا حالت کرم مانند به خود بگیرند. حالا روی آن یک درپوش بگذارید و اجازه دهید خمیر 15 دقیقه استراحت کند تا مایه خمیر به اصطلاح به عمل بیاید.
  2. در مرحله بعدی، بکینگ پودر را با آرد مخلوط کنید. چند بار مواد را الک کنید تا بافت خمیر شما پوک و اسفنجی شود، سپس آرد را در چند مرحله روی خمیر مایه بریزید و خوب هم بزنید.
  3. نمک را در یک لیوان آب ولرم حل کنید. حالا به آن روغن هم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در نهایت هم مخلوط روغن و آب را با زرده‌های تخم مرغ روی آرد بریزید. آرد را با دستان خود مخلوط کنید و کم کم آن را ورز بدهید. در نهایت یک ظرف بزرگ بردارید و آن را چرب کنید و خمیر را داخل آن بگذارید. روی خمیر را با یک پارچه تمیز بپوشانید و اجازه دهید 2 ساعت استراحت کند. در نهایت حجم خمیر دو برابر خواهد شد و خمیر آماده استفاده برای یک پیتزای خوشمزه می‌شود.
  •       توجه کنید که خمیر پیتزا مارگاریتا باید نازک باشد، بنابراین باید مقدار مناسبی آرد را با توجه به حجم خمیر مورد نظرتان بردارید تا در نهایت خمیر اضافه نیاید.

طعم دهنده‌های پیتزا مارگاریتا

مواد اصلی این پیتزا، ریحان گوجه فرنگی و کمی پنیر پیتزا است، اما شما می‌توانید به این ترکیب مواد دیگری را هم اضافه کنید تا پیتزای شما در نهایت طعم بهتری داشته باشد.

اگر عاشق طعم تند هستید، پیشنهاد می‌کنم کمی فلفل پاپریکا با فلفل سیاه را در آخر روی پیتزا بریزید تا طعم تند و خوشمزه‌‌ای داشته باشد.

افزودن کمی روغن زیتون در مرحله آخر به پیتزا مارگاریتا می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد. زیرا باعث خوشمزه‌‌‌تر شدن پیتزا می‌شود. توجه کنید که حتما روغن زیتون شما تازه باشد وگرنه طعم اصلی پیتزا را از بین می‌برد.

چرا پیتزا مارگاریتا؟

پیتزاهای ایتالیایی در طعم‌های مختلفی طبخ و سرو می‌شوند اما در میان این طعم‌های مختلف، پیتزا مارگاریتا طرفداران بیشتری دارد، اما دلیل این محبوبیت چیست؟

در دستور طبخ پیتزا مارگاریتا هیچ گونه گوشت، مرغ و سوسیس کالباسی دیده نمی‌شود، به همین دلیل این مدل پیتزا نسبت به سایرین بسیار سالم‌‌‌تر است. این مدل پیتزا را می‌توان برای گیاه خواران انتخاب خوبی به حساب آورد.

طعم فوق‌العاده خوب این مدل پیتزا در کنار سادگی آن، باعث شده تا طرفداران مارگاریتا زیاد باشند. ترکیب بوی خوب ریحان و گوجه فرنگی و پنیر پیتزا یک مزه لذیذ و خوشمزه را ایجاد می‌کند که بدون شک دوست داشتنی است.

برای این که پیتزا مارگاریتای بهتری داشته باشید، آن را روی کاغذ سینگل پیتزا سرو کنید. با استفاده از این مدل کاغذ، روغن اضافه پیتزا جذب می‌شود و جریان هوای ایجاد شده باعث می‌شود، خمیر بافت بهتری داشته باشد.

کلام آخر

اگر به دنبال یک پیتزای خوشمزه و ساده هستید، مارگاریتا بهترین انتخاب است. در این مطلب دستور طبخ مارگاریتا را به همراه مهم‌ترین نکات برای طبخ آن توضیح دادم. با استفاده از این نکات شما می‌توانید یک مارگاریتای حرفه‌‌ای و رستورانی را در منزل طبخ کنید. پیتزای مارگاریتا یک پیتزای ایتالیایی سالم و ساده است که می‌توانید آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در منزل درست کنید.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2 / 5. 2

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com