Skip to main content
0
2.3
(3)

بهترین پیتزا پپرونی خانگی به روش ایتالیایی

وقتی برای اولین بار طعم پیتزا پپرونی اصل ایتالیایی را چشیدم، متوجه شدم که چقدر طعم آن با سایر پپرونی‌هایی که خورده بودم متفاوت است! پیتزا پپرونی فوت و فن‌‌های خاصی دارد که باید آن را در حین پخت رعایت کرد تا مزه خوبی داشته باشد. البته من هم تا قبل از تجربه‌‌های فراوان پخت پیتزا پپرونی، خیلی درباره این فوت و فن‌‌ها نمی‌دانستم. در این مطلب قصد دارم تمام تجربیات خودم را درباره طرز تهیه پیتزا پپرونی ایتالیایی را با استفاده از پنیر پیتزا رامک با شما به اشتراک بگذارم. بعد از درست کردن پپرونی با این شیوه، مطمئن باشید دیگر حاضر به خوردن پپرونی در هیچ رستوانی نخواهید بود.

طرز تهیه پیتزا پپرونی ایتالیایی

شاید دستورهای مختلفی برای طبخ پیتزا پپرونی در اینترنت پیدا کنید اما با همه آن‌‌ها نمی‌توانید یک پپرونی خوشمزه داشته باشید. در این قسمت قصد دارم دستور پخت پیتزا پپرونی اصل ایتالیایی با یک سس فوق‌العاده خوشمزه را برای شما بیاورم، پس تا ادامه با من همراه باشید. در قدم اول به سراغ تهیه پیتزا پپرونی خواهیم رفت و در ادامه هم دستور تهیه خمیر پیتزا و هم دستور تهیه سس مخصوص پیتزا پپرونی را آموزش خواهم داد.

Ingredients-for-Homemade-Pepperoni-Pizza

مواد لازم برای تهیه پیتزا پپرونی

سوسیس پپرونی

250 گرم

نان پیتزا 1 عدد
پنیر پیتزا 150 گرم
گوجه فرنگی 1 عدد
فلفل دلمه‌‌‌ای قرمز 1 عدد

مواد لازم برای تهیه سس مارینارا

گوجه فرنگی 4 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
سیر رنده شده دو حبه
پودر انبه به مقدار لازم
پاپریکا یک قاشق چایخوری
پودر آویشن یک قاشق چایخوری
ریحان به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا پپرونی ایتالیایی

  1. در مرحله اول باید فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد گذاشته و روشن کنید. این کار کمک می‌کند تا فر خوب داغ شود و  در نهایت پیتزای شما بافت بهتری داشته باشد. این تکنیک برای پخت بسیاری از فست فود‌‌ها و کیک‌‌ها استفاده می‌شود.
  2. حالا نان پیتزای خود را در قالبی که تهیه کرده‌اید، قرار دهید. کمی سس مارینارا را روی سطح خمیر پیتزا بپاشید و خوب پخش کنید. نگران دستور تهیه سس مارینارا نباشید، زیرا در ادامه آن را آموزش خواهم داد.
  3. حالا نوبت به اضافه کردن پنیر پیتزای رامک است. پنیر پیتزا را روی سس مارینارا بریزید. توجه کنید که پنیر روی تمام بخش نان را بپوشاند تا مواد از روی پیتزا نریزند. حالا سوسیس پپرونی خود را روی نان بچینید. پیتزا را باید تقریبا 30 دقیقه داخل فر بگذارید تا کاملا پخته شود. برای این که روی پیتزا طلایی رنگ شود، باید در 5 دقیقه آخر پخت، حالت گریل را روشن کنید. در نهایت یک پیتزای پپرونی خوشمزه خواهید داشت.

adding-pizza-cheeseطرز تهیه سس مارینارا

  1. برای تهیه سس مارینارا ابتدا سیر را با رنده ریز خوب خرد کنید. حالا یک تابه برداشته و سیر خرد شده را در آن تفت دهید. در مرحله بعد باید روی آن رب گوجه فرنگی بریزید و اجازه دهید تا رب هم خوب سرخ شود. حالا گوجه فرنگی‌‌ها را هم رنده کنید و داخل تابه اضافه نمایید. مواد را خوب تفت دهید تا در نهایت به بافت غلیظی برسند و آب آن‌‌ها کاملا تبخیر شود.
  2. در مرحله بعد باید پودر انبه، آویشن، پونه کوهی، نمک، فلفل و کمی پودر پاپریکا را به مواد سس خود اضافه کنید. در این مرحله باید شعله گاز شما زیاد باشد و مواد را مرتب هم بزنید. بعد از مدت کوتاهی سس به جوش می‌آید. توجه داشته باشید که مقدار این ادویه‌‌ها را می‌توانید با توجه به ذائقه خودتان کم و زیاد کنید. بعد از آن که سس به جوش آمد، حرارت را روی درجه ملایم بگذارید و اجازه دهید سس برای مدت بیست دقیقه بجوشد. بعد از بیست دقیقه می‌توانید ریحان را هم داخل سس اضافه کنید. در نهایت یک سس خوشمزه مارینارا دارید.
  3. به طور کلی ادویه‌هایی که در سس‌ها استفاده می‌شود، با توجه به ذائقه فرد می‌تواند متفاوت باشد. با این حال من دستور اصلی سس مارینارا را آوردم تا با ترکیب اصلی آن آشنا باشید. در صورت نیاز می‌توانید هر کدام از ادویه‌ها را کم و زیاد یا حتی حذف کنید.

طرز تهیه خمیر پیتزا

اگر دوست دارید یک پیتزای خوشمزه داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم به جای خرید نان آماده پیتزا، خمیر آن را در منزل آماده کنید. درست کردن خمیر پیتزا کار خیلی سختی نیست اما کمک می‌کند تا طعم نهایی پیتزای شما فوق‌العاده شود. در این بخش می‌خواهم طرز تهیه خمیر پیتزا را هم آموزش دهم تا از شما یک آشپز حرفه‌‌‌ای بسازم.

مواد لازم

آرد نان فانتزی 3 پیمانه معادل 390 گرم
خمیر مایه فوری 1 قاشق غذاخوری
شکر 1 قاشق غذاخوری
آب جوشیده که هم دمای محیط باشد یک پیمانه معادل 250 گرم
روغن زیتون یا مایع 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه

  1. قبل از هر اقدامی مطمئن شوید مایه خمیری که تهیه کردید سالم است. بارها و بارها برای من پیش آمده که بعد از مخلوط کردن مواد، خمیر خوبی به دست نیاوردم. تنها دلیل این اتفاق هم بی‌کیفیت بودن مایه خمیر است. سعی کنید مایه خمیر را از یک جای مطمئن بخرید و اگر خیلی کهنه شده، از آن استفاده نکنید.
  2. در قدم بعدی باید مایه خمیر را در یک لیوان بریزید و روی آن آب ولرم اضافه کنید. آب نباید خیلی سرد یا خیلی داغ باشد؛ در غیر این صورت مایه خمیر را خراب می‌کند. روی ترکیب مایه خمیر و آب، کمی شکر بریزید و ظرف را کنار بگذارید تا مایه خمیر به اصطلاح به عمل آید.
  3. اگر مایه خمیر خراب شده باشد، در همین مرحله باید متوجه آن شوید. مایه خمیری که خراب شده باشد، بوی تند و ترشی می‌دهد و در نهایت طعم خمیر شما را هم خراب می‌کند. حالا چطور بفهمیم مایه خمیر به عمل آمده است؟ مایه خمیری که به عمل آمده، در آن حباب‌‌های ریزی ایجاد می‌شود. با دیدن این حباب‌‌ها می‌توانید متوجه شوید که دیگر وقت استفاده از آن رسیده است.
  4. در قدم بعدی، آرد را خوب الک کنید. آرد در پایان الک کردن نباید اصلا حالت گلوله مانند داشته باشد، پس حداقل سه بار آن را الک کنید. روغن و نمک را روی آرد بریزید و هم بزنید. بعد از آنکه مایه خمیر آماده شد، آن را صاف کنید و روی خمیر بریزید. خمیر را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. حالا به مواد خود کمی آب اضافه کنید تا یک خمیر پیتزا با غلظت خوب به دست آید. بهتر است در این مرحله آب را مرحله به مرحله اضافه کنید تا خمیر خیلی شل نشود.
  5. در مرحله آخر باید خمیر را ورز دهید. یک تخته انتخاب کنید و کمی آرد روی آن بپاشید. خمیر را روی تخته برای مدت زمان حداقل 15 دقیقه به خوبی ورز دهید. بعد از ورز دادن باید اجازه دهید تا خمیر استراحت کند. یک کاسه بزرگ را با کمی روغن چرب کنید و خمیر پیتزا را داخل آن بگذارید. یک پارچه نخی یا سلفون را روی کاسه بکشید و آن را در دمای گرم به مدت یک ساعت نگهدارید.
  6.     هنگامی که حجم خمیر دوبرابر شد، زمان استفاده از خمیر رسیده است. برای استفاده از خمیر، دوباره آن را کمی ورز دهید و این بار برای پیتزا استفاده کنید. اگر هیچ تغییری در حجم خمیر مشاهده نکردید، به احتمال خیلی زیاد مایه خمیر شما خوب کار‌ نمی‌کند.

فوت و فن‌‌های پنهان در پخت پپرونی

در طرز پخت پیتزا پپرونی نکات کوچکی وجود دارد که کمک می‌کند پیتزایی با طعم حرفه‌‌‌ای‌‌‌‌تر داشته باشید. در ادامه به این نکات برای داشتن یک پیتزای پپرونی خوشمزه اشاره می‌کنیم.

  •       برای درست کردن خمیر پیتزا، از آرد زیاد استفاده نکنید. بهترین خمیر پیتزا، خمیری ست که آرد کم و سبک داشته باشد و زیر دندان بافت پوک آن را حس کنید.
  •       در برخی دستور پخت‌‌ها کمی روغن زیتون را در نهایت روی پیتزا می‌ریزند تا مزه بهتری داشته باشد. هر چند در ترکیب سسی که آموزش دادم، روغن زیتون وجود دارد اما شما می‌توانید در نهایت با ریختن کمی روغن زیتون، این پیتزا را نوش جان کنید.
  •       راز خوشمزگی پیتزاهای رستورانی، استفاده از خمیر پیتزا به جای نان پیتزای آماده است. بنابراین بهتر است کدبانوگری خود را با درست کردن خمیر پیتزا کامل کنید.
  •       هر چند در طرز تهیه پیتزا پپرونی خانگی، قارچ وجود ندارد اما شما می‌توانید چند تکه قارچ را هم روی پیتزا بریزید. با این کار هم ظاهر پیتزا بهتر می‌شود و هم خوشمزه‌‌‌‌تر خواهد شد.
  •       اگر پیتزا را از فر خارج کردید و بافت آن کاملا خشک بود، آن را داخل کیسه فریزر بگذارید و روی آن را با یک پارچه بپوشانید. 5 دقیقه پیتزا را در این حالت نگه دارید. با این کار پیتزا کمی نرم‌‌‌‌تر می‌شود.
  •       برای تزئین پیتزا از کمی ریحان و زیتون خورد شده، استفاده کنید.
  •       به جای سس مارینارا می‌توانید از دستور تهیه سس دیگری هم استفاده کنید. فلفل، نمک، پودر پیاز، پودر سیر، پونه خشک و ریحان خشک را با هم ترکیب کنید و سپس آن را با 5 قاشق سس پیتزا مخلوط کنید. ترکیب را خوب هم بزنید و سپس روی نان پیتزا بریزید. این مدل سس هم یکی از سس‌‌های پرطرفداری ست که در کنار بسیاری از فست فودها سرو می‌شود.
  •       خمیر پیتزای شما نباید خیلی نازک یا خیلی ضخیم باشد، زیرا در هر دو صورت کار شما را خراب می‌کند. وقتی می‌خواهید خمیر پیتزا را در کف ظرف پهن کنید، بهتر است در کف ظرف، کمی آرد ذرت بپاشید. آرد ذرت کمک می‌کند خمیر پیتزای شما به کف ظرف نچسبد و همچنین ترد و خوشمزه‌‌‌‌تر شود.
  •       هنگام اضافه کردن سس به خمیر پیتزا، باید حداقل یک سانت از لبه پیتزا را خالی بگذارید. در غیر این صورت خمیر پیتزای شما خیلی خیس و نرم می‌شود.
  •       استفاده از پنیر پیتزای مرغوب در تهیه هر نوع پیتزایی بسیار مهم است. طبق تجربه من، پنیر پیتزای رامک در حال حاضر یکی از بهترین پنیر پیتزاهای موجود در بازار است که طعم بسیار خوبی دارد. کشسانی بالا و استفاده از مواد اولیه تازه، باعث شده تا من همیشه پنیر پیتزای رامک را برای پخت هر پیتزایی انتخاب کنم. نکته مهم دیگر این است که پنیر پیتزای رامک طی زمان مناسبی روی مواد شما ذوب می‌شود و فرآیند پخت پیتزا را خیلی کند‌ نمی‌کند. توجه به این نکته در انتخاب پنیر پیتزا خیلی مهم است. زیرا اگر پنیر پیتزا بافت خوبی نداشته باشد، اولا پیتزا حالت کشسانی نخواهد داشت، و دوما مدت زمان پخت پیتزا را طولانی می‌کند؛ بدین ترتیب پیتزا در فر خشک می‌شود و یا می‌سوزد.

با پیتزا پپرونی بیشتر آشنا شویم

پیتزا پپرونی از جمله پیتزاهایی ست که اکثر افراد طعم آن را می‌پسندند؛ به خاطر همین است که من هر وقت مهمان دارم و از ذائقه آن‌‌ها مطمئن نیستم، سریع به فکر پخت پیتزا پپرونی می‌افتم. شاید اگر به گذشته دور برگردید فقط پیتزا پپرونی را در ایتالیا پیدا کنید، اما محبوبیت آن باعث شده تا امروزه در کشورهای مختلف دنیا طبخ و مصرف شود. البته دستور پخت پیتزا پپرونی ممکن است در هر کشور با دیگری متفاوت باشد. اما من سعی کردم طرز تهیه پیتزا پپرونی خانگی را به بهترین شکل برای شما بیاورم. شهرت پیتزا پپرونی به تندی آن است، پس فراموش نکنید که کالباس یا سوسیس پپرونی تند را برای پخت این مدل پیتزا استفاده کنید.

جالب است بدانید تاریخ ابداع پیتزا پپرونی به سال 1919 و مهاجرت ایتالیایی‌‌ها به آمریکا باز می‌گردد. این پیتزا، از ترکیب غذای ایتالیایی با غذاهای خاص آمریکایی به دست آمد. در زبان ایتالیایی به فلفل، پپرونی می‌گویند و پیتزا پپرونی در واقع ترکیبی از گوشت و فلفل یا همان پپرونی بود.

همانطور که اشاره کردم، در این مدل پیتزا از سوسیس تند پپرونی استفاده می‌شود؛ بنابراین استفاده از گوشت در ترکیب آن خیلی جالب نیست. با این حال بسته به ذائقه شما می‌تواند گوشت هم در ترکیب این پیتزا به کار رود اما در دستور تهیه پیتزا پپرونی اصل، گوشت وجود ندارد.

کلام آخر

اگر از طرفداران طعم پپرونی هستید، این مطلب مخصوص شماست! در این مطلب طرز پخت پیتزا پپرونی را با تمام فوت و فن‌‌ها و نکات آن به تفصیل توضیح دادم. با خواندن این مطلب می‌توانید تبدیل به یک آشپز حرفه‌‌‌ای شوید و پیتزا پپرونی‌هایی بی‌نظیر درست کنید. فراموش نکنید که نکات مهمی که آورده‌ام را بخوانید و رعایت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. بدون شک با یک بار درست کردن پیتزا پپرونی با این دستور تهیه، دیگر هیچوقت انتخاب شما پیتزا پپرونی رستورانی نخواهد بود!

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2.3 / 5. 3

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com