Skip to main content
3
(11)

اگر قرار باشد به یک پیک‌نیک یا دورهمی ساده بروید، به اولین چیزی که فکر می‌کنید تهیه خوراکی خوشمزه و سرگرم‌کننده است. اما در عین حال به جاگیر نبودن ظروف و سبک بودن وسایل هم فکر می‌کنید. ماست موسیر به همراه یک چیپس با طعم دلخواهتان دقیقا همان چیزی ست که باید به دنبالش باشید. حالا به مهمانی آخر هفته خود فکر کنید که باید برای چیدن سفره شام، سنگ تمام بگذارید و همه چیز را تمام عیار فراهم کنید. در این مواقع تهیه ماست موسیر هم جزء انتخاب‌های شما خواهد بود که با چند عدد غنچه گل رز ظرف آن را تزئین کنید. با این حساب اگر از فواید ماست موسیر اطلاع داشته باشید، حتما جزء اولین انتخاب‌های شما در پیک‌نیک، دورهمی و یا مهمانی خواهد بود. اما خواص این غذا چیست و چرا باید از فواید آن بیشتر بدانید؟ با ما همراه باشید تا به شما پاسخ دهیم.

موسیر 1 رامک سلامت خواص ماست موسیر

خواص ماست موسیر

خواص ماست موسیر برای سیستم ایمنی

یکی از خواص ماست موسیر در طب سنتی، کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن است. شاید بپرسید چطور این غذا می‌تواند بدن را مقاوم کند. موسیر یک گیاه با عطر دلپذیر است که جز خانواده پیازها محسوب می‌شود و سرشار از گوگرد است. این ماده معدنی خاصیت ضدباکتریایی دارد و مصرف آن می‌تواند از ابتلا بدن به بیماری‌های میکروبی پیشگیری کند. از سوی دیگر اگر به یک بیماری عفونی مثل آنفلوآنزا یا سرماخوردگی مبتلا شده باشید، مصرف موسیر درست مثل یک آنتی‌بیوتیک خانگی عمل می‌کند.

مصرف ماست و موسیر با هم نیز همچنان این تاثیر را روی بدن دارد و می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی کند.

فواید ماست موسیر برای استخوان و دندان

یکی دیگر از فواید مصرف ماست و موسیر، تقویت دندان و استخوان‌هاست. ماست حاوی مقدار زیادی کلسیم است و از سوی دیگر موسیر نیز به دلیل داشتن فسفر، منیزیم و پتاسیم با این ماده معدنی ترکیب می‌شود. از آنجا که همه این مواد به رشد و تقویت سلول‌های استخوانی کمک می‌کنند، مصرف ماست موسیر به معنای سلامت استخوان‌هاست. دندان‌ها هم عضو مهمی از بدن هستند که سلامت آن‌ها با سلامت استخوان‌های بدن گره خورده است. به طوری که همزمان با پوکی استخوان، پوسیدگی دندان اتفاق می‌افتد. کمبود کلسیم، فسفر، پتاسیم و منیزیم از جمله عوامل پوسیدگی دندان است.

حال آنکه وقتی ماست موسیر مصرف می‌کنید، می‌تواند در تقویت استخوان و دندان تاثیر زیادی داشته باشد. در مورد خواص ماست موسیر برای کودکان هم می‌توان گفت چون کودکان در سن رشد هستند و تقویت استخوان‌ها و رویش دندان‌های دائمی در آن‌ها مهم است، مصرف این غذا می‌تواند به سلامت کلی بدن آن‌ها کمک زیادی کند.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه کیک خیس

خواص ماست موسیر برای معده

اغلب اطرافیان ما از بیماری‌های گوارشی رنج می‌برند. در حالی که بسیاری به اشتباه فکر می‌کنند معده آن‌ها به طور ژنتیکی و ارثی ضعیف است و توانایی هضم برخی از غذاها را ندارد، اما علم پزشکی چیز دیگری را ثابت کرده است؛ در واقع مصرف نادرست غذا و عادت‌های نادرست غذایی باعث بروز مشکلات معده می‌شود.

مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های کافئین‌دار، مصرف دخانیات و دود (به خصوص در زمان ناشتا)، مصرف بیش از حد ادویه‌ها، غذاهای ترش و چرب و … از جمله دلایلی ست که باعث بروز مشکلات گوارشی می‌شود. اگر شما هم جزء این افراد هستید که با بیماری معده دست و پنجه نرم می‌کنید، حتما به شدت از پیاز و سیر بیزارید و به دلیل درد معده، هرگز آن‌ها را به تنهایی مصرف نمی‌کنید.

اما داستان موسیر با سیر و پیاز تفاوت دارد و می‌توانید آن را با ماست مصرف کنید. ضمن اینکه در مرحله فرآوری موسیر، آن را می‌پزند و چندین مرتبه از آب رد می‌کنند تا طعم تند آن گرفته شود. در نهایت موسیری که با ماست ترکیب می‌شود، کاملا نرم و پخته شده است که حساسیت‌های پیاز و سیر را ندارد و مصرف آن هیچ آسیبی به معده و به طور کلی سیستم گوارش شما وارد نمی‌کند.

از سوی دیگر باعث بوی بد دهان نمی‌شود و حتی به دلیل داشتن مقدار زیادی فیبر، در بهبود عملکرد روده‌ها نیز تاثیر زیادی دارد. یکی از فواید ماست موسیر افزایش ترشح صفر است که به هضم غذا کمک زیادی می‌کند.

خواص ماست موسیر برای لاغری

چقدر اهل رژیم‌های لاغری هستید؟ آیا شما هم جزء کسانی هستید که قبل از خوردن غذاها، ابتدا کالری آن‌ها را در گوگل سرچ می‌کنید؟ حتی اگر حساس‌ترین فرد نسبت به اندام خود باشید و لاغری برای‌تان خیلی مهم باشد، در مورد ماست موسیر نباید نگران باشید. البته این خوش‌بینی تا زمانی ست که ماست کم چرب را با موسیر ترکیب کرده باشید و به سراغ ماست‌های خامه‌ای و پرچرب نرفته باشید.

به طور کلی ماست کم چرب، حاوی کالری کمتری ست. به طوری که هر 100 گرم ماست کم چرب تنها 46 گرم کالری دارد. از سوی دیگر موسیر هم یک گیاه با کالری پایین است و هر 100 گرم آن 30 کیلو کالری دارد و نمی‌تواند عامل افزایش وزن شما باشد. اما این گفته ما تا زمانی صحت دارد و می‌توانید به آن اعتماد کنید که همزمان با ماست و موسیر، چیپس نخورده باشید. به هر حال چیپس به عنوان یکی از تنقلات پرکالری و چاق‌کننده است که می‌تواند گفته ما را خیلی سریع نقض کند.

خواص ماست موسیرخواص ماست موسیر برای پوست صورت

همانطور که گفتیم یکی از ترکیبات اصلی ماست موسیر، گوگرد است که خاصیت ضدباکتریایی دارد. یکی از مشکلات اغلب جوان‌ها، ایجاد جوش‌های سرسیاه بر روی پوست صورت است. اما گوگرد می‌تواند به درمان و حتی پیشگیری از ابتلا پوست به این جوش‌ها جلوگیری کند.

موسیر حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به شفاف شدن پوست صورت کمک زیادی می‌کند. بنابراین یکی از خواص ماست موسیر زیبایی پوست است.

ماست موسیر و فشار خون

وجود کلسترول مضر و تشکیل رسوب در عروق خونی یکی از عوامل اصلی افزایش فشار خون است. در حالی که با افزایش سن، مصرف دخانیات و غذاهای پرچرب میزان کلسترول مضر و رسوبات عروق خونی بالا می‌رود، باید غذاهایی مصرف شود که به سلامت بدن کمک کند. ماست کم چرب و موسیر یکی از غذاهایی ست که می‌تواند کلسترول مضر خون را کاهش دهد و مانع از افزایش فشار خون، حملات قلبی و سکته شود.

در واقع فلاوونوئیدهای موجود در ماست موسیر مانع از تجمع رسوبات در عروق خونی می‌شود. منیزیم به عنوان یک ماده معدنی ست که در کنترل فشارخون تاثیر زیادی دارد و به عملکرد عروق خونی کمک زیادی می‌کند.

مضرات ماست موسیر

به قول ابن‌سینا: «هر چیزی کمش دارو، متوسطش غذا و زیادش سم است.»

در مورد فواید ماست موسیر زیاد صحبت کردیم اما همه این گفته‌ها تا زمانی صادق است که آن را به اندازه مصرف کنید. خوردن بیش از حد ماست موسیر نه تنها از مسیر سود و فایده رد می‌شود، بلکه حتی به بدن هم آسیب زیادی می‌رساند. مصرف بیش از حد این غذا باعث بالا رفتن حرارت بدن، سردرد، تشنگی و حساسیت می‌شود. از سوی دیگر نباید آن را همزمان با داروهای انعقاد خون و فشارخون مصرف کنید. امیدواریم اطلاعات این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3 / 5. 11

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com