Skip to main content
0
3
(1)

صبحی دل‌انگیز با صبحانه‌ی فرانسوی

مدتی بود که هم من و هم خانواده‌ام از خوردن نان و پنیر برای صبحانه خسته شده بودیم؛ به همین دلیل به دنبال صبحانه‌های متنوع خارجی رفتم تا گزینه مناسب و خوشمزه‌ای را مطابق با ذائقه خود پیدا کنم. در حین جستجو به صبحانه‌های فرانسوی برخوردم که هم تنوع بالایی داشت و هم به نظر خیلی خوشمزه می‌آمد. دست به کار شدم و با فراهم کردن مواد اولیه، انواع صبحانه فرانسوی را در منزل طبخ کردم. در میان صبحانه‌های فرانسوی متنوعی که تدارک دیدم، برخی نسبت به سایرین مزه فوق‌العاده خوبی داشتند. در این مطلب قصد دارم ده مدل از محبوب‌ترین صبحانه‌های فرانسوی که طعم آن‌ها را خیلی دوست داشتم، معرفی کنم. اگر شما هم به دنبال درست کردن صبحانه لذیذ و جدید هستید تا انتهای مطلب با من همراه شوید.

نان برشته در فر همراه با تخم مرغ و خامه

یکی از خوشمزه‌ترین میان وعده‌های فرانسوی که می‌توانید آن را هم برای صبحانه و هم برای عصرانه درست کنید، این صبحانه است. برای درست کردن کافیست تخم مرغ، چند تکه نان و کمی خامه را آماده کنید. طعم خامه در این صبحانه فرانسوی خیلی به چشم می‌آید، بنابراین سعی کنید خامه مرغوبی انتخاب نمایید. بهترین نوع خامه‌ای که من تا به امروز استفاده کرده‌ام و از آن راضی بودم، خامه رامک است.

برای تهیه صبحانه فرانسوی با تخم مرغ و خامه، ابتدا چند تکه نان را برش دهید و آن‌ها را روی سینی فر بگذارید. حالا یک عدد تخم مرغ را روی هر عدد نان بشکنید. روی تخم مرغ‌ها کمی خامه رامک بریزید و اجازه دهید این ترکیب حداقل 13 دقیقه در فر بماند. صبحانه فرانسوی خوشمزه شما آماده سرو است!

اگر دوست دارید می‌توانید این صبحانه را با جعفری خرد شده و کمی پیازچه تازه ترکیب کنید و نوش جان نمایید؛ علاوه بر این، می‌توانید از تکه‌های بیکن هم در کنار صبحانه خود استفاده کنید تا طعم آن لذیذ‌تر شود.

پیتزا باگت صبحانه

عاشق طعم پیتزا هستید و می‌خواهید در صبحانه خود هم طعم پیتزا را بچشید؟ بهترین گزینه برای شما پیتزا باگت صبحانه است. به طور کلی نان باگت یکی از اجزای اصلی صبحانه سنتی فرانسوی محسوب می‌شود. این نوع نان را می‌توان نمادی‌ترین نوع نان در میان انواع نان‌های فرانسوی دانست.

برای تهیه این مدل صبحانه، یک نان باگت را برداشته و از وسط باز کنید. حالا داخل آن را با تخم مرغ همزده، پنیر پیتزا و سایر موادی که دوست دارید، پر کنید. برای آن که صبحانه طعم بهتری داشته باشد، می‌توانید از پنیر پیتزای رامک استفاده کنید. این صبحانه خوشمزه را باید برای چند دقیقه داخل فر بگذارید تا پخته شود. بعد از پخته شدن، آن را برش بزنید و نوش جان کنید. حالا یک پیتزا باگت صبحانه لذیذ و خوشمزه دارید!

how-to-make-french-breakfast

نان تست با تربچه

این صبحانه به خصوص در فصل بهار که تربچه بیشتر در دسترس است، خیلی طرفدار دارد. در میان سبزیجات مختلف، فرانسوی‌ها تربچه را بیشتر از هر نوع سبزیجات دیگر دوست دارند؛ به همین دلیل یک مدل صبحانه بر پایه تربچه دارند. اگر شما هم عاشق طعم تربچه هستید، حتما این مدل صبحانه فرانسوی را امتحان کنید.

برای درست کردن نان تست با تربچه، باید تربچه‌ها را به شکل ورقه‌های خیلی نازک برش بزنید. حالا ورقه‌های تربچه را روی نان تست کره‌ای بگذارید و آن را با پنیر خامه‌ای رامک بپوشانید. می‌توانید روی پنیر خامه‌ای کمی شوید هم بریزید. این مدل صبحانه هم طعم خوبی دارد و هم بسیار سالم است. جدای از آن، روش درست کردن آن هم بسیار ساده است و زمان خیلی زیادی را از شما نمی‌گیرد.

نان تست فرانسوی سنتی

یکی دیگر از صبحانه‌های فرانسوی سنتی که قطعا آن را دوست خواهید داشت، نان تست فرانسوی سنتی ست. برای درست کردن این مدل نان، ابتدا یک عدد تخم مرغ را در داخل مقداری شیر بشکنید و خوب هم بزنید. حالا نان تست را در داخل این مخلوط فرو ببرید و سپس آن را سرخ کنید. برای طعم‌دار کردن نان تست می‌توانید روی آن کمی دارچین بریزید. حالا می‌توانید نان تست را با شیره، عسل و خامه رامک نوش جان کنید.

 

baguette-with-pizza-cheese

املت فرانسوی

شاید تجربه بارها و بارها درست کردن املت را داشته باشید اما طعم املت فرانسوی یک طعم متفاوت و لذیذی است که حتما باید آن را بچشید. به طور کلی در صبحانه فرانسوی‌ها از تخم مرغ استفاده زیادی می‌شود، در واقع می‌توان گفت فرانسوی‌ها علاقه زیادی به استفاده از تخم مرغ دارند؛ به همین دلیل در اکثر منوهای صبحانه فرانسه، املت فرانسوی به چشم می‌خورد.

برای درست کردن املت فرانسوی در قدم اول باید یک عدد تخم مرغ را با کمی آب، ماست و نمک و فلفل مخلوط کرده و خوب هم بزنید. بعد از یکدست شدن مواد، یک چهارم قاشق سوپ خوری آرد به همراه کمی بکینگ پودر به آن اضافه کنید. دوباره مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. در مرحله آخر هم می‌توانید کمی بیکن مرغ به آن اضافه کنید تا طعم لذیذ‌تری داشته باشد.

یک قالب انتخاب کنید و آن را با روغن کمی چرب کنید. در نهایت املت را داخل قالب بریزید و اجازه دهید 20 دقیقه در دمای 200 درجه سانتی گراد بماند. به جای قالب‌های طرح‌دار می‌توانید از تابه هم استفاده کنید. هنگام استفاده از تابه، هم کف و هم دیواره‌های آن را چرب کنید. برای این که املت به تابه نچسبد، باید مرتب آن را تکان دهید. در نهایت املت شما آماده سرو است. برای طعم بهتر می‌توانید از پنیر موزارلا هم روی املت خود استفاده کنید.

نان تست فرانسوی با ریکوتا و انجیر

پنیر ریکوتا یکی از لذیذ‌ترین انواع پنیر ایتالیایی ست که در این صبحانه می‌توانید از آن استفاده کنید. به زبان فرانسوی، ریکوتا معنی دوباره پخته شده را می‌دهد. برای درست کردن این پنیر از شیر گاو یا گوسفند و باقی مانده آب پنیر استفاده می‌شود. جالب است بدانید پنیر ریکوتا چربی بسیار کمی دارد؛ زیرا حین تولید بیشتر چربی آن گرفته می‌شود.

به جای استفاده از عسل یا شیره روی نان تست، می‌توانید در این دستور از پنیر ریکوتا استفاده کنید. در کنار نان تست و پنیر ریکوتا، فرانسوی‌ها از انجیر تازه هم استفاده می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت این صبحانه بیشتر برای فصل تابستان مناسب است. این صبحانه ترکیبی از طعم‌های مختلف اما خوشمزه را ایجاد می‌کند که می‌تواند برای شما بسیار لذیذ باشد. این طرز تهیه صبحانه فرانسوی با نان تست، هم خوشمزه و هم بسیار ساده است.

Croissant-with-butter

کروسان

نمی توان لیستی از ده صبحانه محبوب فرانسوی ارائه داد اما نام کروسان را نیاورد. کروسان یکی از مشهور‌ترین و نمادی‌ترین اجزای صبحانه فرانسوی ست. در فرانسه در هر جایی می‌توانید سینی از کروسان‌های خوشمزه و تازه را بیابید که در وعده‌های مختلف به خصوص صبحانه سرو می‌شوند.

کروسان معمولا به دو شکل درست می‌شود. کروسان ابور که هنگام طبخ آن از کره حیوانی استفاده می‌شود و کروسان مارگارین که با کره گیاهی طبخ می‌شود. همراه کروسان می‌توانید از کره، ژامبون یا پنیر ورقه‌ای هم استفاده کنید تا طعم لذیذ‌تری داشته باشد. به طور کلی کروسان به خاطر ظاهر جذابی که دارد، بچه‌ها را به خوبی جذب می‌کند. اگر به دنبال یک صبحانه خوشمزه برای کودکان خود هستید، حتما کروسان را امتحان کنید.

شارکوتری

این صبحانه را هم می‌توان در لیست صبحانه‌های پرطرفدار و خوشمزه فرانسوی جای داد. شارکوتری ترکیبی از پنیر با گوشت سرد است. نام شارکوتری معمولا برای گوشت‌های فرآوری شده استفاده می‌شود. این مدل صبحانه اغلب روی بشقاب یا روی تخته آماده و سرو می‌شود. در ترکیب شارکوتری می‌توانید ژامبون دودی، انواع پنیر و یک نوع سوسیس را پیدا کنید. مجموع این مواد خوشمزه را با کره فراوان، ترشیجات و همچنین برش‌هایی از نان باگت همراه می‌کنند.

بسیاری از افراد شارکوتری را با سینی مزه یکی می‌دانند اما بین این دو یک تفاوت بزرگ وجود دارد. تفاوت بزرگ بین شارکوتری و سینی مزه در استفاده از فرآورده‌های گوشتی ست. در شارکوتری باید حتما فرآورده‌های گوشتی زیادی در کنار پنیر استفاده شود. این در حالیست که در سینی مزه لزومی برای استفاده از مقدار گوشت زیاد نیست.

کروک مادام

اکثر افراد عاشق ساندویچ ژامبون هستند اما در صبحانه فرانسوی می‌توانید یک طعم متفاوتی از این مدل ساندویچ را امتحان کنید. کافیست کمی پنیر خامه‌ای را با چند برگه ژامبون ترکیب کنید و بین دو نان تست بگذارید. حالا روی یکی از نان‌های تست، یک نیمروی برشته هم اضافه کنید. در نهایت کروک مادام شما آماده سرو است. اگر عاشق طعم تند و تیز هستید، می‌توانید از کمی فلفل و خردل هم در کروک مادام خود استفاده کنید. این مدل صبحانه هم مقوی و هم بسیار خوشمزه است و می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها به خصوص برای کودکان باشد.

رول نان تست فرانسوی

فرنچ تست یا همان رول نان تست فرانسوی، یکی دیگر از انتخاب‌های خوشمزه برای صبحانه است. برای این که یک رول نان خوشمزه داشته باشید، کافیست قسمت دور نان تست را برش دهید و کنار بگذارید. حالا قسمت نرم را با یک وردنه پهن و نازک کنید. در نهایت شکر، تخم مرغ و شیر را باهم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. حالا نان تست را در این مخلوط فرو برید و به شکل رولت بپیچید. در نهایت باید نان تست خود را در روغن سرخ کنید. نان‌های سرخ شده را روی یک دستمال کاغذی بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود. در همین حال روی آن‌ها شکر و کمی دارچین بریزید. در نهایت رول نان تست شما آماده سرو است. این طرز تهیه صبحانه فرانسوی با نان تست، یکی از بهترین دستور تهیه‌هایی ست که می‌توانید در منزل به راحتی آن را درست کنید.

egg-with-butter-cream

تخم مرغ به سبک فرانسوی‌ها

بله درست شنیده اید! فرانسوی‌ها حتی تخم مرغ را هم به سبک خودشان درست می‌کنند. برای درست کردن تخم مرغ به سبک فرانسوی باید یک تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و آن را با کمی کره و خامه ترکیب کنید. در نهایت مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند و آن‌ها را داخل روغن سرخ کنید. در زمان سرخ شدن مرتب مواد را هم بزنید تا بافت خوبی داشته باشند. وقتی تخم مرغ فرانسوی شما آماده شد، چند تکه نان باگت را برش دهید و با کمی پیازچه یا جعفری خورد شده سرو کنید. این صبحانه را می‌توانید به عنوان میان وعده یا عصرانه هم نوش جان کنید.

چه نوشیدنی‌هایی همراه با صبحانه فرانسوی سرو می‌شود؟

در فرانسه وعده صبحانه یک وعده بسیار مهم به حساب می‌آید. به همین دلیل است که در وعده صبحانه نوشیدنی‌های متفاوت و خاصی هم سرو می‌شود. اگر دوست دارید یک صبحانه کاملا فرانسوی داشته باشید، می‌توانید نوشیدنی‌ها را هم بر اساس سلیقه فرانسوی‌ها درست کنید.

نوشیدنی‌هایی که در فرانسه همراه با صبحانه سرو می‌شوند، شامل قهوه همراه با شیر یا بدون شیر، قهوه دمی، دمنوش کاسنی، آب پرتقال، شیر، چای، هات چاکلت، قهوه فوری و شیر شکلات هستند. کافیست در کنار طرز تهیه صبحانه فرانسوی با نان تست، دستور تهیه این نوشیدنی‌ها را هم بخوانید تا در نهایت یک میز صبحانه فرانسوی داشته باشید.

نکات مهم در طرز تهیه صبحانه فرانسوی

در این مطلب سعی کردم به شما کمک کنم تا یک میز صبحانه فرانسوی خوشمزه را بچینید. در قسمت بالا انواع طرز تهیه صبحانه فرانسوی ساده را نام بردم تا در زمان کوتاه و با هر امکاناتی بتوانید بهترین صبحانه را آماده کنید. در این قسمت قصد دارم به نکته مهمی اشاره کنم که کمک می‌کند صبحانه لذیذ‌تری داشته باشید.

همانطور که متوجه شدید، لبنیات نقش بسیار مهمی در صبحانه فرانسوی دارند. تقریبا در اکثر دستور تهیه‌ها از کره، خامه، شیر یا پنیر پیتزا برای طبخ صبحانه استفاده می‌شود. طبق تجربه من طعم لبنیات تاثیر زیادی روی طعم نهایی صبحانه دارد، به همین دلیل توصیه من این است که لبنیات را از برند باکیفیتی انتخاب کنید. انتخاب من به شخصه همیشه برند رامک است. این برند همواره سعی کرده تا مرغوب‌ترین محصولات را با قیمتی مناسب به بازار عرضه کند.

کلام آخر

در این مطلب ده مدل از محبوب‌ترین صبحانه‌های فرانسوی را معرفی کردیم و دستور تهیه آن‌ها را قرار دادیم. با کمک این مطلب می‌توانید یک میز صبحانه فرانسوی فوق‌العاده خوشمزه داشته باشید و از وعده صبحانه خود لذت ببرید. در کنار طرز تهیه صبحانه فرانسوی ساده، نوشیدنی‌های رایج برای صبحانه فرانسوی را هم نام بردیم تا در نهایت بتوانید همانند فرانسوی‌ها یک صبحانه لذیذ داشته باشید.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3 / 5. 1

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com