Skip to main content
0
3.7
(6)

ذرت مکزیکی یکی از خوراکی‌های بسیار خوشمزه و لذیذ است که بارها بوی بی‌نظیر آن‌ها را هنگام گشت و گذار در بازار و مغازه‌ها شنیده‌اید. برای کسانی که عاشق طعم ذرت مکزیکی هستند، این جمله خیلی آشناست که انگار هر چه ذرت مکزیکی می‌خورم سیر نمیشم! چه ایده‌ای بهتر از این که در خانه بتوانیم مقدار زیادی ذرت مکزیکی لذیذ و حتی خوشمزه‌تر از بازار درست کنیم؟ در این مطلب قصد دارم تا دستور پخت ذرت مکزیکی به روش خیابانی با طعمی عالی و بی‌نظیر را آموزش دهم.

طرز تهیه ذرت مکزیکی

  1.     250 گرم قارچ برداشته و بعد از شستن آن‌ها را به شکل خلال‌های درشت خرد کنید. قارچ‌ها را در یک قابلمه ریخته و کمی آب روی آن‌ها بریزید. اجازه دهید تا با حرارت، قارچ‌ها پخته شده و بافت آن‌ها نرم شود.
  2.     در مرحله بعد شما باید ذرت‌ها را آماده کنید. برای این منظور می‌توانید به دو روش عمل کنید یا از بازار مقداری ذرت کنسرو شده بخرید و یا تعدادی بلال تازه تهیه کرده و دانه آن‌ها را جدا کنید. در طرز تهیه ذرت مکزیکی با بلال، بعد از جدا کردن دانه‌ها شما باید آن‌ها را با آب و نمک بجوشانید تا پخته شوند. اما اگر از کنسرو ذرت استفاده می‌کنید، تنها شستن آن‌ها کفایت می‌کند.
  3.     بعد از آماده کردن ذرت‌ها، نوبت به اضافه کردن کره می‌رسد. یک قاشق غذاخوری کره را داخل قابلمه ریخته و روی اجاق با حرارت ملایم بگذارید. البته به جای کره، استفاده از روغن مایع یا روغن زیتون هم می‌تواند مناسب باشد.
  4.     بعد از ذوب کردن، ذرت‌هایی که در مرحله قبل آماده کرده بودید را داخل قابلمه بریزید. ذرت‌ها را خوب تفت داده و بعد از آن قارچ‌ها را هم اضافه کنید. تفت دادن را باید تا جایی ادامه دهید که قارچ‌ها سرخ شده و آب اضافه آن‌ها خاج شود.
  5.     بعد از سرخ شدن قارچ‌ها باید به آن سس مایونز اضافه کنید. 4 قاشق غذاخوری سس مایونز را به قارچ‌ها افزوده و مجددا تفت دهید. البته این بار حرارت شعله باید خیلی کمتر از قبل باشد. علاوه بر این، در این مرحله باید پودر آویشن، نمک و فلفل و کمی آبلیمو هم به مواد اضافه کنید.
  6.     در مرحله آخر هم نوبت به پنیر پیتزا می‌رسد. تقریبا 4 قاشق غذاخوری پنیر پیتزا را روی مواد ریخته و به خوبی هم بزنید. بعد از افزودن پنیر پیتزا، دیگر نیازی به حرارت ندارید. بنابراین شعله را خاموش کرده و درب قابلمه را بگذارید تا پنیر پیتزا کاملا آب شده و به خورد مواد برود.
  7.     در نهایت پنیر پیتزای شما آماده سرو است. می‌توانید با تهیه لیوان‌های یک بار مصرف، دقیقا به شکل بیرونی ذرت مکزیکی‌ها را صرف کنید. علاوه بر این استفاده از ظرف‌های کوچک هم می‌تواند ایده خوبی باشد. برای تزئین ذرت مکزیکی هم می‌توانید از انواع سس یا کمی پودر فلفل و آویشن روی آن استفاده کنید.
طرز تهیه ذرت مکزیکی

طرز تهیه ذرت مکزیکی

کدام بهتر است؟ ذرت کنسروی یا بلال؟

همانطور که گفتیم، می‌توانید از کنسرو ذرت یا از بلال در ذرت مکزیکی استفاده کنید. اما تفاوت این دو روش چیست؟ اگر از بلال با کیفیت استفاده کنید، تفاوت خیلی زیادی در طعم احساس نخواهید کرد. با این وجود استفاده از کنسرو ذرت می‌تواند به کار شما سرعت بدهد. زیرا کنسرو ذرت در حالت عادی بافت نرمی داشته و نیاز به پختن ندارد. با این وجود دانه‌های بلال باید جوشانده شوند. برای مغز پخت شدن دانه‌های بلال باید حداقل به آن‌ها 20 دقیقه زمان دهید تا در نمک و آب جوش پخته شوند.

اگر از بلال استفاده کردید، می‌توانید تمامی دانه‌های آن را به شیوه‌ای که توضیح دادیم، بپزید. بعد از پخت، مقدار مورد نیاز خود را برداشته و مابقی را فریز کنید. با فریز کردن دانه‌های بلال، عمر مفید نگهداری آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین می‌توانید تا ماه‌ها آن را نگهداری کرده و هنگام نیاز دوباره استفاده کنید.

تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا

تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا

فوت و فن‌های مهم که باید بدانید

هر چند دستور پخت ذرت مکزیکی به نظر خیلی ساده و آسان می‌آید اما نکات مهمی در این زمینه وجود دارد که با کمک آن می‌توانید نتیجه بهتری داشته باشید.

  •       اگر به دنبال دستور تهیه ذرت مکزیکی رژیمی هستید، کافیست به جای کره از روغن گیاهی مانند روغن زیتون استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید در طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ از سس مایونز کم چرب استفاده کنید تا کالری کمتری داشته باشد. کم کردن مقدار پنیر پیتزا یکی دیگر از راه‌هایی ست که ذرت مکزیکی شما را کم کالری‌تر و رژیمی‌تر خواهد کرد.
  •       اگر دوست دارید می‌توانید در طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر پیتزا، از کالباس هم استفاده کنید. کالباس‌ها را به شکل نگینی خرد کرده و با قارچ به مواد خود اضافه کنید. البته تفت دادن کالباس قبل از افزودن به مواد می‌تواند آن را خوشمزه‌تر کند.
  •       اگر دوست دارید ذرت مکزیکی شما واقعا طعم ذرت مکزیکی‌های خیابانی را داشته باشد، از پودر پیاز، پودر سیر و آویشن در ترکیب آن استفاده کنید.
  •       در بعضی دستور پخت‌ها به جای آب‌پز کردن قارچ، آن‌ها را سرخ می‌کنند. در هر صورت این مورد کاملا سلیقه‌ای ست. با توجه به سلیقه خود می‌توانید این مرحله را در دستور طبخ عوض کنید. در برخی موارد هم بعد از آبپز کردن قارچ‌ها، آن‌ها را در روغن تفت می‌دهند. به نظر می‌رسد این روش نسبت به روش‌های دیگر طعم قارچ را خوشمزه‌تر می‌کند. با این وجود اگر به دنبال کالری کمتر هستید، تفت دادن قارچ در روغن را فراموش کنید.
  •       برای تزئین ذرت مکزیکی می‌توانید از سبزیجات مختلف مانند جعفری هم استفاده کنید. کافیست هنگامی که ذرت مکزیکی را سرو کردید، یک یا چند برگ جعفری روی آن قرار دهید.
  •       فراموش نکنید که پنیر پیتزا قبل از افزودن به مواد باید به دمای محیط برسد. بنابراین اگر پنیر پیتزای شما یخ زده است، حداقل نیم ساعت قبل از طبخ، آن را در دمای محیط بگذارید. در غیر این صورت ممکن است برخی از تکه‌های پنیر پیتزا در مواد کاملا ذوب نشوند.
  •       اگر دوست دارید می‌توانید کمی چیپس خلالی هم روی ذرت مکزیکی ریخته و آن را سرو نمایید. البته گاهی افراد از چیپس‌های ورقه‌ای داخل مواد ذرت مکزیکی هم استفاده می‌کنند. با این وجود این گزینه سلیقه‌ای بوده و می‌توانید بر اساس سلیقه خود عمل کنید.
  •       گاهی در مراحل آخر پخت به مواد آماده شده کمی کره اضافه می‌کنند. این کار باعث می‌شود طعم ذرت بسیار لذیذتر شود. با این وجود باز هم تاکید می‌کنیم که اگر به دنبال دستور پخت ذرت مکزیکی رژیمی هستید، از مقدار کمتری روغن استفاده کنید.
تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا

تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا

یادتان باشد که …

ذرت مکزیکی یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی ست که هر فردی در هر سن و سالی آن را دوست دارد. حتما شما هم تجربه خوردن ذرت مکزیکی‌های خوش طعم و بوی خیابانی را داشته‌اید. اما در این مطلب یک دستور پخت عالی برای طبخ ذرت مکزیکی به روش خیابانی را آموزش دادیم تا بتوانید در منزل آن را طبخ کنید. 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.7 / 5. 6

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com