Skip to main content
0
(0)

ویتامین D؛ هم پلیس و هم آتشنشان

داستان ویتامین D از آنجا شروع شد که پزشکان در دهه 1930 میلادی، متوجه تاثیر روغن کبد ماهی بر جلوگیری از شیوع آنفلانزا و سرماخوردگی در میان ماهی­گیران شهرهای ساحلی اروپا شدند.  آنها این روغن را که سرشار از  ویتامینD  است، به عنوان یک ماده موثر در درمان سرماخوردگی و عفونت های حاد تنفسی مورد بررسی قرار دادند. این تحقیقات با جدیت بیشتری، طی سالهای 2007 تا 2020 پی گرفته شد و اثرات محافظتی ویتامین D بر سلامت عمومی و سیستم ایمنی بدن اثبات شد.

414141 مقالات ویتامین D؛ هم پلیس و هم آتشنشان

طبق این مطالعات می­توان ویتامین D را مثل نیروی ویژه پلیس گمرک تصور نمود که با ورود اولین نشانه های غیرمعمول، اعلام آماده‌باش می‌کند تا به عنوان اولین خط دفاعی مجهز در سیستم ایمنی بدن برابر عفونت و بیماری ها عملیات دفاعی را آغاز نماید. از طرفی خاصیت ضد التهابی و تنظیم کنندگی برای فعال سازی سیستم دفاعی  و سیستم ایمنی،  ویتامین D  را  به مثابه نیروی آتشنشانی بدن تبدیل می کند.  

با این اوصاف باید نقش مهم ویتامین D در بهبود پاسخگویی سیستم ایمنی بدن را پذیرفت و در پی یافتن منابع این ویتامین در رژیم های غذایی و شیوه­ی زندگی بود.

به صورت کلی سه مسیر برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن وجود دارد؛

1ـ مکمل های دارویی

2ـ نور خورشید

3 ـ  مواد غذایی

در دو روش اول ؛  با مراجعه به پزشک و جابجایی هایی کوچک، در برنامه های روزانه و تغییراتی در روش زندگی به منظور بالا بردن زمان قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، می توان ویتامین D مورد نیاز بدن را کسب نمود. اما در مسیر آخر ضروریست تا با منابع غذایی که در آنها ویتامین D وجود دارد آشنا شویم.

1234 1 مقالات ویتامین D؛ هم پلیس و هم آتشنشان

در طبیعت منابع غدایی حاوی ویتامین D بسیار محدود هستند به ویژه اگر شما گیاهخوار باشید یا به ماهی و غذاهای دریایی علاقه‌ای نداشته باشید. خوشبختانه در تمام دنیا تولید کنندگانی چون رامک وجود دارند که محصولات غذایی خود را با این ماده مغذی غنی می کنند. با وجود محصولاتی چون سان ماس و سان چیز شما می توانید تا 30 درصد از نیاز روزانه خود به ویتامین D را تامین و نیروی مراکز پلیس و آتشنشانی بدن خود را تقویت کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

0 / 5. 0

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com