Skip to main content
3.3
(27)

وقتی برای خرید به هایپرمارکت بروید و بخواهید از فریزر یک پنیر مناسب خریداری کنید، تازه متوجه می‌شوید که این محصول چقدر متنوع است. اگر سرآشپز حرفه‌ای باشید حتما به نوشته‌های روی بسته‌بندی هر نوع پنیر دقت می‌کنید. قطعا می‌دانید هر پنیر خاصیت، ویژگی‌ها و کاربرد خاصی دارد که نمی‌توانید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. موزارلا و تاپینگ از جمله انواع پنیرهای موجود در بازار هستند که تفاوت زیادی با هم دارند. اما فرق پنیر تاپینگ و موزارلا چیست؟ تفاوت پنیر پیتزا و موزارلا چیست؟ البته برای اینکه فرق بین این پنیرها بهتر متوجه شوید، خوب است تعریف مشخصی از هر پنیر ارائه دهیم.

پنیر موزارلا چیست؟

اگر به پیتزا، لازانیا و ذرت مکزیکی علاقه زیادی دارید، در یکی از کشوهای فریزر شما این پنیر یافت می‌شود. این پنیر در ایتالیا با استفاده از شیر گاومیش تهیه می‌شود. شیر گاومیش ارزش غذایی بیشتری نسبت به شیر گاو دارد و در ایتالیا مرسوم است از آن برای تهیه پنیر استفاده شود. البته در گذشته این شیر کاربرد داشت و حالا به دلیل افزایش تقاضا در دنیا، این پنیر را با استفاده از شیر گاو تهیه می‌کنند.

پنیر موزارلا یکی از انواع پنیر پیتزا محسوب می‌شود که بعد از گرم شدن، حالت نرم و کشدار پیدا می‌کند. بافت آن ابریشمی ست و طعم شیر را همراه خود دارد. به طور کلی پنیر پیتزا شامل سه نوع پنیر (موزارلا، پروسس و تاپینگ) است که هر یک با هم تفاوت دارند.

این پنیر با روش ایجاد دلمه در شیر درست می‌شود و در نهایت طی یک فرآیند آن را به صورت رشته‌ای و توپی در می‌آورند. در فرآیند تولید باید از شیر کامل و پرچرب استفاده شود. هر چقدر میزان چربی شیر بیشتر باشد، پنیر کیفیت بهتری دارد. پنیر موزارلا حاوی اسیدهای چرب اشباع، کلسیم، فسفر، ویتامین D، ویتامین B و لاکتوز است. مقدار پروتئین موجود در این پنیر بالاست و به همین دلیل برای عضله‌سازی یک غذای مقوی محسوب می‌شود.

از نکات مهم در مورد موزارلا، نیاز به مراقبت در فریزر است که باید به صورت منجمد نگهداری شود. البته در زمان تولید هم نباید به این بهانه از مواد افزودنی و نگهدارنده در آن استفاده شود. ارائه مهر استاندارد پنیر موزارلا برای محصولاتی ست که فاقد این مواد مضر باشند.

پنیر تاپینگ

پنیر تاپینگ چیست؟

همانطور که گفتیم برای دانستن فرق پنیر تاپینگ و موزارلا خوب است با این نوع پنیر هم آشنا شوید. تاپینگ نوعی پنیر پیتزاست که برخلاف موزارلا از چربی حیوانی تهیه نشده است و چربی اشباع شده ندارد. برای تولید این پنیر از مارگارین یا چربی گیاهی استفاده می‌شود. با توجه به اینکه این روزها بسیاری از افراد به دنبال غذاهای کم کالری و سبک هستند، پنیر تاپینگ می‌تواند در سبد غذایی آن‌ها قرار بگیرد.

این نوع پنیر کلسترول و ترانس چربی کمی دارد و مناسب برای گیاه‌خواران است. ورزشکاران، افرادی که دچار بیماری‌های گوارشی هستند و یا کسانی که به بیماری قلبی و پرفشاری خون مبتلا هستند، می‌توانند پنیر تاپینگ را جایگزین پنیرهای پرچرب موزارلا کنند.

فرق پنیر موزارلا و تاپینگ

تاپینگ و موزارلا دو مفهوم کاملا متفاوت از هم هستند. در حالی که هر دو از زیر مجموعه‌های پنیر پیتزا محسوب می‌شوند، اما تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. اولین تفاوت به مواد اولیه مورد استفاده در آن‌ها مربوط می‌شود. در پنیرهای تاپینگ به دلیل وجود چربی گیاهی، تا حدود زیادی چربی کاهش یافته است و بنابراین بهترین گزینه برای کسانی ست که به سلامت قلب و عروق خود فکر می‌کنند.

کسانی که به تناسب اندام خود اهمیت زیادی می‌دهند و می‌خواهند خوش‌اندام‌تر باشند، همیشه پنیر پیتزا تاپینگ را انتخاب می‌کنند. اگر چه طعم آن به خوشمزگی موزارلا نیست، اما یک راه‌حل برای کسانی ست که نمی‌توانند چشم‌شان را از روی غذاهای دلخواهشان بردارند و از سوی دیگر اندام و سلامتی بدن هم برای‌شان مهم است.

تاپینگ فاقد کلسترول مضر است و از این رو برای کسانی که به پرفشاری خون یا بیماری قلبی مبتلا هستند، توصیه می‌شود.

یک تفاوت پنیر تاپینگ و موزارلا به قیمت آن‌ها ارتباط دارد. چربی‌های حیوانی نسبت به مارگارین گران‌تر است و به همین دلیل قیمت پنیر پیتزا موزارلا نسبت به پنیرهای تاپینگ بیشتر است. ناگفته نماند که موزارلا طرفداران بیشتری هم دارد.

تفاوت پنیر پروسس و موزارلا

یکی از پنیر پیتزاهایی که در دنیا محبوبیت زیادی دارد، پروسس است. این محصول فرآوری شده به روش صنعتی تولید می‌شود و در تولید آن از یک غذای سوئیسی پیروی شده است. برای تولید آن، چندین نوع پنیر را با یکدیگر ترکیب می‌کنند. پنیر پیتزای پروسس حاوی مقدار زیادی پروتئین و چربی است. به طوری که 15 درصد آن را چربی و 18 درصد آن را پروتئین تشکیل می‌دهد.

اولین تفاوتی که بین پنیر پروسس و موزارلا وجود دارد، میزان مواد مغذی و چربی بین آن‌ها مربوط می‌شود. پنیرهای موزارلا چرب‌تر از پنیر پروسس است. همچنین برای تولید این محصول از نمک‌های امولسیون استفاده می‌کنند که بافت پنیر را همگن و پروتئین و چربی آن را با یکدیگر مخلوط می‌کند.

از پنیر پروسس هم می‌توانید برای انواع غذاها از جمله پیتزا، پاستا، ذرت مکزیکی، لازانیا و … استفاده کنید. این محصول را در زمان تولید پاستوریزه می‌کنند، بنابراین نسبت به پنیر موزارلا دوام و ماندگاری بیشتری دارد. از سوی دیگر میزان رطوبت آن نسبت به پنیر پیتزای موزارلا کمتر است.

پنیر پروسس

قیمت پنیر پیتزا موزارلا و تاپینگ چقدر است؟

قیمت این محصولات به عوامل متعددی بستگی دارد که از جمله باید به برند محصول، میزان مواد مغذی و نحوه تولید اشاره کنیم. هر چقدر در تولید آن‌ها از نمک کمتری استفاده شده باشد، افراد بیشتری می‌توانند از آن استفاده کنند. همانطور که گفتیم قیمت تاپینگ و پروسس نسبت به پنیر پیتزای موزارلا کمتر است.

تفاوت پنیر پیتزا و موزارلا

پنیر پیتزا یک محصول کلی است که بسیاری با انواع آن آشنایی ندارند. این پنیر شامل موزارلا، تاپینگ و پروسس است که هر کدام ویژگی‌ها و مشخصات خود را دارند. از انواع این پنیر پیتزاها می‌توان برای درست کردن ساندویچ، سالاد، پاستا و انواع سس استفاده کرد.

در بین انواع پنیر پیتزا، پنیرهای موزارلا گران‌تر است و چربی بیشتری دارد. همچنین بسیاری طعم این نوع پنیر را نسبت به سایر پنیرها بیشتر می‌پسندند.

در انتها به یاد داشته باشید که …

انواع مختلفی از پنیر پیتزا در بازار موجود است که همه آن‌ها با استفاده از شیر تازه گاو تهیه می‌شوند. اما روش تولید آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد که همین عامل باعث تفاوت مواد مغذی، طعم و رنگ انواع پنیر پیتزا می‌شود. افرادی که به سلامت بدن خود اهمیت زیادی می‌دهند و می‌خواهند لاغر بمانند، پنیر تاپینگ با منشا روغن گیاهی را تهیه می‌کنند. پنیر پروسس هم نوع دیگری از پنیر است که مدت ماندگاری بیشتری نسبت به موزارلا دارد. با همه این اوصاف، پنیرهای موزارلا همیشه گران‌ترین نوع پنیر پیتزا در بازار بوده است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.3 / 5. 27

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com