Skip to main content
3.6
(10)

طریقه مصرف پودر آب پنیر برای چاقی و لاغری 

آب پنیر شاید از نظر بسیاری از مردم بی‌ارزش باشد و حتی من بارها به چشم خودم دیده‌ام که بعد از دلمه بستن پنیر، آب آن را دور می‌ریزند. در حالی که به دلیل داشتن خواصی از جمله پروتئین بالا، در کارخانه‌های تولید لبنیات آن را به پودر تبدیل می‌کنند. ورزشکارها و بدنسازها از مشتریان اصلی پودر آب پنیر (پودر ماءالجبن) هستند.

از خواص مصرف این پودر می‌توان به تقویت عضلات، کمک به کاهش وزن و حتی لاغری اشاره کنیم. جالب است بدانید مصرف پودر آب پنیر همراه با وزنه‌برداری می‌تواند باعث کاهش وزن و افزایش توده عضلانی بدون چربی شود. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر شما را با موارد مصرف پودر آب پنیر آشنا کنیم.

دلیل مصرف پودر آب پنیر

پودر ماءالجبن یک راه عالی برای تأمین پروتئین مورد نیاز بدن است که فایده زیادی هم برای کاهش حجم چربی‌ها دارد. برخی این پودر را با هدف کاهش وزن، برخی برای افزایش وزن و برخی هم برای عضله‌سازی مصرف می‌کنند. اما در این مکمل چه چیزی وجود دارد که اینقدر محبوبیت پیدا کرده است؟

 

مواد مغذی در یک وعده سه پیمانه‌ای از این پودر عبارت است از:
مواد لازممقدار
کالری309
پروتئین50 گرم (100 درصد ارزش روزانه)
کربوهیدرات25 گرم
چربی1 گرم
کلسترول10 میلی‌گرم
آهن1 میلی‌گرم (6 درصد DV)
کلسیم600 میلی‌گرم (میلی‌گرم)
منیزیم200 میلی‌گرم (48 درصد DV)
پتاسیم750 میلی‌گرم (16 درصد DV)
سدیم320 میلی‌گرم
روی7.5 میلی‌گرم
ویتامین C30 میلی‌گرم (33 درصد DV)
فسفر500 میلی‌گرم
شکر1 گرم
فیبر0 گرم (0 درصد DV)

 

تمامی این مواد معدنی و مواد مغذی موجود در ماءالجبن باعث محبوبیت و مصرف آن به عنوان یک مکمل ورزشی شده است.

 

پروتیین آب پنیر

طریقه مصرف پودر آب پنیر برای لاغری

با توجه به خواص و فوایدی که پودر ماءالجبن به همراه دارد، برای لاغری و چاقی می‌توانید آن را مصرف کنید. البته نحوه استفاده از این پودر با هر هدفی که دارید، متفاوت است. نکته‌ای که باید در همین جا بدانید، پودر ماءالجبن باعث کاهش وزن نمی‌شود و منظور از لاغری، کاهش سایز بدن است، می‌دانید چرا؟

پودر آب پنیر به دلیل داشتن مقدار زیادی پروتئین اگر همراه با ورزش بدنسازی یا TRX مصرف شود، می‌تواند به ساخت توده‌های عضلانی و تبدیل چربی به ماهیچه کمک زیادی کند. هر چه مقدار ماهیچه‌ها در بدن بیشتر شود، چربی سوزی در بدن بهتر اتفاق می‌افتد.

اگر می‌خواهید به اندام و عضلات خود سر و سامان دهید، به جای مکمل‌های گران قیمت که گاهی مضر هم هستند، پودر آب پنیر میل کنید. مربیان بدنسازی همیشه تاکید دارند بعد از تمرینات سخت ورزشی حتما باید یک غذای حاوی پروتئین (سفیده تخم‌مرغ) مصرف کنید. در حالی که ممکن است خوردن زیاد سفیده تخم‌مرغ باعث یبوست شود، پودر آب پنیر چنین ویژگی ندارد و به دلیل سبکی، هضم راحت‌تری دارد.

 طریقه مصرف پودر آب پنیر برای لاغری و کاهش سایز بدن به صورت زیر است:

        مصرف به عنوان جایگزین غذا همراه با یک نوشیدنی یا اسموتی

        مصرف به عنوان میان وعده همراه با کمی شیر یا آب

        قبل از غذا (به ویژه شام) همراه با آب برای کاهش اشتها

        بعد از تمرینات ورزشی همراه با آب

        همراه با صبحانه

پودر آب پنیر

طریقه مصرف پودر آب پنیر برای چاقی

اگر لاغرید و می‌خواهید چاق شوید، مصرف پودر ماءالجبن باز هم کارساز است. در حالی که برخی از مکمل‌های پروتئین برای کاهش وزن و سایز بدن‌شان استفاده می‌کنند، می‌تواند به افزایش وزن نیز کمک زیادی کند. البته این مورد به مقدار پروتئین آب پنیر بستگی دارد. همچنین سایر افزودنی‌هایی که در مکمل ماءالجبن وجود دارد، بر روی چاقی یا لاغری بدن تاثیر می‌گذارد.

اگر اهل ورزش هستید با مصرف پودر آب پنیر توده‌های عضلانی بدن شروع به رشد می‌کند و شما را چاق‌تر از حالت فعلی نشان می‌دهد. اما هیچ رد پایی از چربی را مشاهده نمی‌کنید و این افزایش وزن ناشی از ماهیچه‌هایی است که در بدن درست شده‌اند.

اگر می‌خواهید لاغر شوید، باید پودر ماءالجبن را همراه با آب یا شیر کم چرب مصرف کنید. اما در مواقعی که به دنبال چاقی هستید، باید این پودر با شیر پرچرب و یا سایر اسموتی‌های چاق کننده و یا معجون مصرف شود.

حرف آخر

پودر آب پنیر یا ماءالجبن یکی از مکمل‌های غذایی حاوی پروتئین است که می‌تواند در طی روز یک یا دو بار مصرف شود. مهم‌ترین تاثیر آن در کاهش سایز بدن و عضله‌سازی است. سفت کردن بدن یکی از تاثیرات مهم مصرف پودر مالءالجبن است. امیدواریم آنچه در این مطلب گفته شد، مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.6 / 5. 10

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com