Skip to main content
3.5
(13)

آیا تا به حال مزه فلفل هالوپینو را چشیده‌اید؟ شاید اسم این فلفل کمی عجیب غریب باشد اما بدون شک بارها و بارها مزه آن را در انواع غذاها، سس‌ها و … چشیده باشید. اولین بار هنگامی که نام ماست هالوپینو رامک را شنیدم، با این مدل فلفل آشنا شدم. به همین دلیل راجع به آن جستجو کردم تا ببینم این فلفل چیست و چه خواصی دارد؟ در این مطلب قصد دارم راجع به فلفل هالوپینو صحبت کرده و برخی از خواص آن را بر شمارم.

ماست هالوپینو رامک

ماست هالوپینو رامک

فلفلی اهل مکزیک!

فلفل هالوپینو یک فلفل تند با اندازه‌ای تقریبا متوسط است که اولین بار در کشور مکزیک کاشت و برداشت شد. این فلفل معمولا هنگامی که سبز رنگ است، برداشت می‌شود. با این وجود اگر کمی دیرتر آن را برداشت کنند، رنگ فلفل قرمز شده و مزه آن هم تندتر می‌شود. اگر به دنبال یک منبع غنی از ویتامین سی هستید، فلفل هالوپینو بهترین انتخاب است. زیرا این فلفل می‌تواند تا تقریبا 20 درصد ویتامین سی مورد نیاز بدن را تامین کند. علاوه بر ویتامین سی، فلفل هالوپینو یکی از منابع غنی ویتامین آ نیز بوده و می‌توانید از آن به عنوان منبع ویتامین آ هم استفاده کنید. هالوپینو سرشار از کپسایسین بوده و این ماده مطابق تحقیقات می‌تواند تا حد زیادی باعث کاهش وزن شده و حتی درد را نیز در بدن فرد کم کند. علاوه بر این، کپسایسین در روند بهبود سلامت قلب نیز موثر است.

فلفل هالوپینو و فواید آن برای بدن

فلفل هالوپینو دارای خواص بسیار زیادی برای بدن است. در این قسمت قصد داریم تا راجع به خواص مختلف فلفل هالوپینو برای بدن صحبت کرده و هر کدام را توضیح دهیم.

چربی سوزی و لاغری

آیا به دنبال لاغری و کاهش وزن هستید؟ فلفل هالوپینو یکی از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه است. یکی از مهم‌ترین موادی که در فلفل هالوپینو وجود دارد، کپسایسین است. این ماده به افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن کمک کرده و در نتیجه باعث افزایش چربی‌سوزی در بدن می‌شود. این اتفاقات کاهش وزن و لاغری را در بدن فرد به همراه دارد. مطالعات نشان داده‌اند که این ماده باعث افزایش تقریبا 5 درصدی متابولیسم بدن در طول روز می‌شود. علاوه بر این کپسایسین باعث می‌شود اشتها در فرد نیز کم شده و در نهایت وزن فرد کاهش یابد. بنابراین می‌توان فلفل هالوپینو را در کنار وعده‌های اصلی غذا استفاده کرد.

پیشگیری از سرطان

کپسایسین در مطالعات آزمایشگاهی به عنوان یک ماده ضد سرطان شناخته شده است. زیرا این ماده باعث توقف رشد سلولهای سرطانی شده و روند رگزایی را در توده‌های سرطانی کند می‌کند. بدین ترتیب سلول‌های سرطانی به سایر نقاط بدن پخش نشده و به اصطلاح متاستاز نمی‌دهند. با این توضیحات می‌توان گفت فلفل هالوپینو می‌تواند باعث جلوگیری از سرطان شود.

کاهش درد و التهاب

کپسایسین به عنوان یک مسکن طبیعی نیز شناخته می‌شود. این مسکن می‌تواند گیرنده‌های درد را به شکل موقتی مسدود کرده و بدین ترتیب مانع احساس درد شود. اگر به پماد‌ها و محصولات موضعی نگاه کنید، خواهید دید که کپسایسین یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده بسیاری از آن‌ها است. طبق مطالعاتی که روی افراد مبتلا به روماتیسم انجام شده، تقریبا 57 درصد آن‌ها هنگام استفاده از پماد کپسایسین، درد کمتری را حس کردند. کپسایسین در درمان سردردهای میگرنی و کاهش آن هم تاثیر خوبی از خود نشان داده است.

کمک به سلامت چشم

همانطور که گفتیم، در فلفل هالوپینو می‌توانید مقادیر زیادی ویتامین آ را بیابید. همین موضوع باعث شده تا مصرف فلفل هالوپینو برای سلامت چشم هم مفید باشد. بنابراین مصرف آن می‌تواند به سلامت اندام‌های مختلف بدن کمک کند.

برطرف کردن زخم معده

زخم معده در افراد به دلایل متعددی به وجود می‌آید. از جمله این دلایل شامل رشد هلیکو باکتر پیلوری، جریان کم خون به معده، افزایش اسیدیته معده، مصرف الکل و کشیدن دخانیات است. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند مصرف فلفل هالوپینو به علت طعم تند می‌تواند به مرور زمان باعث ایجاد زخم معده شود. این در حالیست که کپسایسینی که در فلفل هالوپینو وجود دارد، می‌تواند التهاب و درد را در معده کم کرده و عفونت هلیکوباکتر پیلوری را برطرف کند. بدین ترتیب فلفل هالوپینو می‌تواند در درمان زخم معده مفید باشد.

مبارزه با میکروب‌ها

فلفل هالوپینو به عنوان یک ماده آنتی باکتری طبیعی شناخته می‌شود. این فلفل می‌تواند عامل بیماری وبا را از بین برده و مانع عفونت‌زایی آن شود. علاوه بر این، فلفل هالوپینو در جلوگیری از پوسیدگی دندان و گلو درد ایجاد شده توسط عوامل باکتریایی نیز موثر است.

بهبود سلامت قلب

کپسایسین علاوه بر تمامی خواصی که ذکر شد، می‌تواند روی کاهش کلسترول خون نیز موثر باشد. بدین ترتیب می‌تواند سلامت قلب را هم تضمین کند. کپسایسین می‌تواند فشار خون را کم کرده و از این طریق هم برای بدن مفید باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

همانطور که گفتیم فلفل هالوپینو سرشار از ویتامین سی است. ویتامین سی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و می‌تواند باعث کاهش رادیکال‌های آزاد در بدن فرد شود. بدین ترتیب سیستم ایمنی بدن نیز تقویت شده و در مواجه با بیماری‌ها بهتر عمل می‌کند. ویتامین سی یکی از ضروری‌ترین ویتامین‌های بدن است که فرد باید حتما با خوردن مواد و خوراکی‌های مختلف برای بدن آن را تامین کند. مصرف ویتامین سی دارای تاثیرات مثبتی روی پوست نیز بوده و از این نظر هم مفید است.

طبع فلفل هالوپینو

فلفل هالوپینو همانند بسیاری از فلفل‌های دیگر دارای طبع گرم و خشک است. این فلفل حاوی انواع آنتی اکسیدان ها، ویتامین A،B6 ،C ، K، فیبر و منگنز است.

چگونه می‌توان فلفل هالوپینو را مصرف کرد؟

فلفل هالوپینو به اشکال مختلف در بازار وجود دارد. این فلفل گاهی به شکل پودری در کنار سایر ادویه‌ها و گاهی به شکل تازه و خام مصرف می‌شود. این فلفل را می‌توان با انواع سبزیجات، سس‌ها و سالاد استفاده کرد. علاوه بر این ترشی فلفل هالوپینو هم یکی دیگر از محصولاتی ست که استفاده از آن بسیار رایج بوده و طرفداران زیادی دارد. گاهی فلفل هالوپینو را به شکل دودی نیز در کنار انواع غذاها استفاده می‌کنند.

ماست هالوپینو رامک یکی از فرآورده‌های لبنی این مجموعه بوده که حاوی فلفل هالوپینو است. این ماست با طعم متفاوت و تندی که دارد، طرفداران خاصی داشته و بسیار پر فروش است. با خرید و مصرف این ماست می‌توانید از خواص ماست و فلفل هالوپینو استفاده کنید.

ایا فلفل هالوپینو تند است؟

تا اینجای مطلب راجع به خواص مختلف فلفل هالوپینو صحبت کردیم اما بسیاری از افراد از تندی طعم این فلفل مطمئن نیستند. این فلفل طعم تندی دارد اما تندی آن به گونه‌ای نیست که نتوان فلفل را مصرف کرد. در واقع فلفل هالوپینو شاید برای کودکان تند باشد اما برای بزرگسالان و کسانی که به این فلفل آلرژی ندارند، طعم مطبوعی دارد. فلفل هالوپینو ابتدا سبز رنگ بوده و به مرور زمان قرمز رنگ می‌شود. هر چه فلفل را دیرتر برداشت کنند، رنگ آن رو به قرمزی رفته و طعم آن هم تندتر می‌شود. بنابراین زمان برداشت هم روی طعم فلفل تاثیر دارد.

 

و در پایان …

فلفل هالوپینو یکی از مشهورترین فلفل‌ها در سراسر دنیا است. این فلفل هم به شکل تازه در انواع سالاد و ترشی‌ها و هم به شکل خشک شده به عنوان ادویه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. فلفل هالوپینو سرشار از مواد مغذی بوده و به همین دلیل خواص و ویژگی‌های بسیار مفیدی برای بدن دارد. در این مطلب راجع به این فلفل صحبت کرده و خواص آن را یادآور شدیم.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.5 / 5. 13

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com