Skip to main content
4
(1)

چای ماسالا یک نوشیدنی محبوب و تند است که اصالت آن به کشور هند باز می‌گردد. در این چای موادی چون زنجبیل، دارچین، فلفل سیاه، میخک، هل و … وجود دارد. برای مصرف این چای هندی می‌توانید از آب گرم یا شیر esl استفاده کنید. این چای خواص بی‌نظیری داشته و برای درمان امراض مختلف نیز کاربردی ست. در ادامه قصد داریم راجع به این چای بیشتر صحبت کنیم.

ترکیبات چای ماسالا

اگر می‌خواهید این نوشیدنی دلچسب را امتحان کنید، دو راه پیش رو دارید. در روش اول می‌توانید پودرهای آماده چای ماسالا را در بازار تهیه و استفاده کنید. در روش دوم هم می‌توانید خودتان ترکیبات این چای را خریده و باهم مخلوط کنید. در هر صورت بعد از تهیه پودر چای می‌توانید آن را با آب یا شیر esl دم کرده و نوش جان کنید. اما چه ترکیباتی در چای ماسالا وجود دارد؟

  • چای سیاه: یکی از اصلی‌ترین ترکیباتی که در این چای وجود دارد، چای سیاه است. توصیه می‌شود از چای سیاه هندی برای طعم‌‌دهی بهتر استفاده کنید.
  • ادویه‌جات مختلف: ترکیبات زیادی به چای ماسالا اضافه می‌شوند که گاهی می‌توانید بر اساس سلیقه خود آن‌ها ‌را تغییر دهید. از جمله ادویه‌هایی که در این چای استفاده می‌شوند شامل هل، میخک، دارچین، فلفل و انیسون ستاره‌ای هستند.
  •  زنجبیل: این ادویه دارای طعم و بویی بسیار مطبوع است. به همین دلیل یکی از ترکیبات اصلی چای ماسالا به شمار می‌آید.
  • شکر قهوه‌ای: اصولا هر نوع شیرین‌کننده‌ای در این چای استفاده می‌شود. اما استفاده از شکر قهوه‌ای رایج‌تر است.

4 روش برای تهیه چای ماسالا

روش‌های متفاوتی برای تهیه چای ماسالا وجود دارد. در ادامه انواع این روش‌ها ‌را نام می‌بریم تا با توجه به حوصله و ذائقه خود موردی را انتخاب کنید.

روش اول

در این روش ادویه‌هایی که نام بردیم را ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید. سپس مقداری شیر esl یا آب را گرم کرده و ابتدا به آن چای سیاه اضافه کنید. اجازه دهید چای سیاه با شیر بجوشد. در گام بعدی پودرهایی که نام بردیم را به اندازه دو قاشق به محلول به دست آمده اضافه کرده و اجازه دهید خوب دم بکشد.

روش دوم

اگر قصد دارید پودرهای آماده چای ماسالا را تهیه کنید، می‌توانید از این روش استفاده نمایید. ابتدا شیر esl را گرم کنید. سپس میزان دو قاشق از پودری که خریداری کرده‌اید را به شیر بیفزایید. محلول را برای چند دقیقه روی حرارت نگه دارید تا دم بکشد. بعد از آن می‌توانید چای ماسالا را میل کنید.

روش سوم

در این روش شما باید مقدار مشخصی از چای سیاه هندی را با زنجبیل مخلوط کرده و به آن آب اضافه کنید. اجازه دهید محلول حاصل حرارت ببیند. سپس مقداری شیر esl به آن افزوده و مراقب باشید شیر سر نرود. در گام بعدی سایر ادویه‌هایی که نام بردیم را به محلول مذکور اضافه کنید. مجددا اجازه دهید محلول حرارت دیده و دم بکشد. سپس می‌توانید چای ماسالا با طعم بی‌نظیر را میل کنید.

روش چهارم

در این روش شما باید هل، فلفل سیاه، دارچین و میخک را با یکدیگر مخلوط کرده و تفت دهید. این مرحله مهم‌ترین مرحله‌ای است که در روش چهارم باید انجام دهید. البته نیازی به تفت دادن طولانی نبوده و تنها تفت دادن کوتاه کفایت می‌کند. بعد از این مرحله ادویه‌های دیگر را اضافه کرده و سپس با آب و شیر esl و چای سیاه بجوشانید.

چای ماسالا

با خواص چای ماسالا بیشتر آشنا شوید

تفاوتی ندارد که چای ماسالا را با شیر eslو یا با آب دم کنید. بهر حال این ترکیب خواص شگفت‌ انگیزی دارد که می‌تواند برای بدن شما مانند طبیب ماهری عمل کند. اما اگر چای ماسالا را با شیر esl ترکیب کرده و نوش جان کنید، هم طعم بهتر و هم خواص بیشتری را تجربه خواهید کرد. اما از خواص چای ماسالا چه می‌دانید؟

با چای ماسالا لاغر شوید

جدای از طعم خوب ماسالا، چربی‎‌سوزی یکی از مهم‌ترین دلایلی ست که این نوشیدنی را محبوب کرده است. اگر چای ماسالا را با شیر esl ترکیب کرده و استفاده کنید، این ترکیب حاوی مقدار زیادی پروتئین خواهد شد. پروتئین‌ها ‌مهم‌ترین عناصر کاربردی در بدن هستند که بسیاری از فعالیت‌های حیاتی بدن را به عهده دارند. علاوه بر این پروتئین کمک می‌کند تا شما کمتر احساس گرسنگی کنید و در نتیجه چربی‌سوزی اتفاق افتد. به همین دلیل ترکیب چای ماسالا و شیر برای لاغر شدن بسیار توصیه می‌شود.

پیشگیری از سرماخوردگی

اگر از آن دسته افرادی هستید که دچار سرماخوردگی پی در پی می‌شوید، بهتر است یکبار هم که شده چای ماسالا را امتحان کنید. چای ماسالا به ویژه برای رفع گرفتگی و التهاب گلو بسیار موثر است. ترکیباتی چون میخک و زنجبیل در چای می‌توانند در کاهش سرفه و بهبود علائم سرماخوردگی موثر واقع شوند. حتی اگر سرما نخورده‌اید هم می‌توانید چند وقت یکبار این چای را امتحان کنید زیرا این چای به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک زیادی می‌کند.

بهبود فشار خون بالا

مشکل فشار خون بالا به ویژه در افرادی که پا به سن می‌گذارند بسیار شایع است. اما جالب است بدانید چای ماسالا می‌تواند گردش خون را در بدن بهبود بخشیده و تنظیم کند.

پیشگیری از سرطان

ترکیباتی که در چای ماسالا حضور دارند سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها ‌هستند. این آنتی اکسیدان‌ها ‌نقش موثری در مبارزه با رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از ابتلا به سرطان دارند. بدین ترتیب چای ماسالا می‌تواند از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری کند.

بهبود مشکل نفخ شکم

اگر از آن دسته افرادی هستید که مشکل نفخ شکم دارید، چای ماسالا می‌تواند داروی موثری برای شما باشد. این چای روند هضم غذا را در سیستم گوارشی بهبود می‌بخشد و بدین ترتیب نفخ را در معده از بین می‌برد.

بهبود دردهای قاعدگی

اغلب بانوان از دردها و گرفتگی عضلات در دوران قاعدگی خود رنج می‌برند. چای ماسالا از جمله ترکیباتی ست که اثر آرام‌بخش داشته و می‌تواند گرفتگی عضلات و دردها را تسکین دهد.

شیر و چای ماسالا

چرا از شیر در چای ماسالا استفاده می‌شود؟

همانطور که گفتیم از شیر esl به عنوان یک ترکیب رایج در چای ماسالا استفاده می‌شود. البته بسیاری از افراد با توجه به ذائقه خود به جای شیر از آب استفاده می‌کنند. البته باید توجه داشته باشید که حذف شیر از چای ماسالا تا حد زیادی مزه آن را از بین می‌برد و مزه نهایی چای را تند می‌کند.

شیر کمک می‌کند تا طعم چای ملایم‌تر شده و همچنین باعث خنثی شدن اسیدیته چای سیاه نیز می‌شود. علاوه بر این همانطور که اشاره کردیم شیر حاوی پروتئین‌های مهمی ست که می‌تواند رژیم غذایی سالم‌تری را برای شما بسازد.

چای ماسالا، نوشیدنی خوشمزه هندی

نوشیدنی‌های زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که هر کدام دارای ترکیبات و خواص متفاوتی هستند. چای ماسالا یکی از نوشیدنی‌های هندی است که به دلیل خواص زیاد آن در بین افراد مختلفی در دنیا مشهور شده است. اما ترکیبات چای ماسالا چیست؟ این چای مشهور چه خواصی دارد؟ چگونه می‌توان یک چای ماسالای خوش‌مزه را تهیه کرد؟ در این مطلب به سوالات عنوان شده پاسخ دادیم.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

4 / 5. 1

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com