Skip to main content
3
(1)

کشک یکی از محصولات لبنی بسیار مفید برای سلامتی افراد است که در طبخ غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید کمتر کسی به فواید بی‌نظیر کشک و ارزش غذایی آن توجه کرده باشد. با این وجود این ماده مغذی سرشار از کلسیم، پروتئین، ویتامین‌ها و… بوده و مصرف آن توسط بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه شده است. در این مقاله قصد داریم راجع به فواید کشک برای سلامتی انسان صحبت کرده و مهم‌ترین آن‌ها را برشماریم.

ارزش غذایی کشک چقدر است؟

کشک سرشار از چربی، نمک، کلسیم، ویتامین ب 3 و پروتئین است. این محصول لبنی خوشمزه می‌تواند به راحتی انرژی روزانه بدن شما را تامین کند. با مصرف هر 100 گرم کشک، حدودا 120 کیلوکالری انرژی در بدن شما تولید می‌شود.

به طور تقریبی در هر صد گرم کشک، مواد مغذی با مقادیر زیر وجود دارند:

  •       15 تا 21 گرم پروتئین
  •       5 تا 11 گرم چربی
  •       60 تا 70 گرم کربوهیدرات
  •       10 گرم آب و نمک

البته لازم است بدانید که میزان مواد مغذی موجود در تمامی محصولات لبنی به نحوه فرآوری آن‌ها و همچنین کیفیت شیر مورد استفاده وابستگی شدیدی دارد. بنابراین هنگام خرید کشک باید به برند مورد نظر و کیفیت محصولات آن برند توجه زیادی داشته باشید. کشک رامک فرآوری شده از مرغوب‌ترین شیر گاو بوده و در روند تولید آن از مجهزترین دستگاه‌ها استفاده می‌شود. به همین دلیل ارزش غذایی آن بسیار بالا بوده و سرشار از مواد مغذی و مفید برای بدن است.

کشک برای افزایش سلامتی

کشک برای افزایش سلامتی

کشک و کاهش سوزش معده

یکی از عوارض بسیار شایعی که در بانوان هنگام بارداری رخ می‌دهد، سوزش معده است. این عارضه به ویژه هنگامی که فرد غذاهای ادویه‌دار مصرف می‌کند، بیشتر می‌شود. خوردن کشک می‌تواند تا حد زیادی تاثیر ادویه‌ها را کم کرده و سوزش معده را کاهش دهد. علاوه بر این، مواد مغذی موجود در کشک هم می‌توانند برای جنین مفید باشند. کلسیم موجود در کشک مانع از پوکی استخوان در مادر شده و روند استخوان‌سازی در جنین را هم تسریع می‌کند. به همین دلیل مصرف این ماده طبیعی به زنان باردار و شیرده بسیار توصیه می‌شود. البته بهتر است به علت به میزان نمک کشک در مصرف آن زیاده روی نکنید.

 

آیا کشک پروتئین دارد؟

بله کشک دارای میزان زیادی پروتئین است. به همین دلیل متخصصان تغذیه برای کودکان و نوجوانان در سن رشد، ورزشکاران، سالمندان، بانوان شیرده و بانوان باردار، مصرف کشک را ضروری می‌دانند. اما ذکر این نکته الزامی ست که فرآیند تولید کشک می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی میزان پروتئین نهایی آن داشته باشد. کشک لیوانی رامک سرشار از پروتئین‌های ضروری بدن بوده و می‌تواند بهترین انتخاب در رژیم غذایی افراد باشد.

کشک و بهبود بیماری قلب و عروق

بیماری‌های قلبی اغلب از طریق انسداد در شریان‌های بدن ایجاد می‌شوند. به همین دلیل مشکلاتی مانند سکته و گرفتگی عروق در افراد قابل مشاهده است. خوشبختانه تحقیقات نشان داده‌اند که کشک می‌تواند سطح کلسترول در خون را تا حد زیادی کاهش دهد. بدین ترتیب می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و انسداد عروق را کم کند. بنابراین می‌توان انتظار داشت با مصرف کشک در رژیم روزانه، گام مثبتی در جهت کاهش بیماری‌های قلبی برداشت. مجموعه رامک سال هاست در زمینه تولید انواع محصولات لبنی فعالیت دارد. کشک لیوانی یکی از محصولات این مجموعه بوده که مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. با خرید کشک لیوانی می‌توانید سلامت بدن خود را تضمین کرده و طعم خوش‌مزه‌ترین کشک را بچشید. کافیست یکبار کشک لیوانی مجموعه رامک را امتحان کنید تا تفاوت کیفیت و طعم را نظاره‌گر باشید.

کشک برای افزایش سلامتی

کشک برای افزایش سلامتی

کشک، مناسب برای افراد با بیماری عدم تحمل لاکتوز

بیماری عدم تحمل لاکتوز، یک بیماری بسیار شایع در جوامع امروزی ست. بدن این بیماران فاقد آنزیم لاکتاز بوده و به همین دلیل قند لاکتوز موجود در محصولات لبنی در بدن این بیماران هضم نمی‌شود. با این وجود نمی‌توان محصولات لبنی را از رژیم غذایی این افراد حذف کرد. زیرا حذف محصولات لبنی عواقب جبران ناپذیری دارد. به این دسته از افراد توصیه می‌شود به جای شیر از کشک استفاده کنند. دلیل این امر آن است که قند لاکتوز شیر در کشک به اسید لاکتیک تبدیل می‌شود. به همین دلیل این دسته از افراد می‌توانند در حالی که از مواد مغذی موجود در کشک استفاده می‌کنند، از عوارض ناشی از لاکتوز در امان بمانند.

کاهش وزن با کشک

یکی دیگر از مهم‌ترین معضلات جوامع امروزی، مشکل اضافه وزن است. همانطور که اشاره کردیم، کشک خشک حاوی مقدار بالایی کلسیم است. یون کلسیم در بدن باعث کاهش ترشح هورمون کورتیزول می‌شود. این هورمون به طور مستقیم با افزایش استرس در بدن همراه است. علاوه بر این، هورمون کورتیزول در افزایش وزن بدن هم تاثیر زیادی دارد. با این تفاسیر می‌توان فهمید که مصرف کشک می‌تواند باعث افزایش کلسیم بدن و جلوگیری از افزایش وزن شود. به همین دلیل به افرادی که در پی کاهش وزن هستند، مصرف کشک توصیه می‌شود. مصرف کشک باعث می‌شود فرد احساس سیری نیز کرده و میل کمتری به غذا پیدا کند. البته افراد باید توجه داشته باشند که مصرف بیش از حد کشک، خود می‌تواند باعث افزایش وزن شود. زیرا به‌ هر حال کشک دارای مقادیری کالری ست.

کشک لیوانی، بهترین انتخاب

کشک‌های لیوانی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که استفاده از آن‌ها آسان باشد. مجموعه رامک برای اولین بار در ایران اقدام به تولید کشک لیوانی کرده و این محصول در طی سال‌های متمادی با استقبال زیادی روبرو شده است. این مدل کشک به جوشاندن قبل از مصرف احتیاج نداشته و مصرف کننده می‌تواند بلافاصله بعد از خرید، آن را مصرف کند. علاوه بر این، کشک رامک مدت نگهداری طولانی داشته و می‌توان آن را تا 75 روز نگهداری کرد. کشک رامک حاوی ویتامین ب3، قند به میزان 0.87 گرم، چربی به میزان 0.9 گرم، نمک 0.6 گرم می‌باشد.

کلام آخر

مجموعه رامک سال‌هاست به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات لبنی در کشور فعالیت می‌کند. یکی از این محصولات لبنی، کشک لیوانی رامک است. کشک لیوانی رامک تهیه شده از مرغوب‌ترین شیر گاو بوده و طعم بی‌نظیری دارد. علاوه بر این استفاده از آخرین تجهیزات روز دنیا برای فرآوری این محصول، باعث شده تا کشک رامک دارای مواد مغذی بسیاری باشد. در این مقاله راجع به مزایای استفاده از کشک در رژیم غذایی صحبت کرده و محصول کشک لیوانی رامک را نیز معرفی نمودیم.

 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3 / 5. 1

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com