Skip to main content
0
(0)

سلامتی بیشتر با شیر

شیر و فشار خون:
تعداد زیادی از تحقیقات علمی نشان داده اند که مصرف 3 واحد از مواد لبنی در روز در کنار 5 واحد مصرف سبزیجات و میوه به همراه رژیم کم نمک میتواند فشار خون را هم در بزرگسالان هم کودکان به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.
در حالیکه هنوز مکانیسم و علت اصلی این روند مشخص نیست ولی نکته اصلی را وجود کلسیم ، پتاسیم ، منیزیم و پروتوئین درون شیر میدانند.

مصرف شیر و مشکلات قلبی و عروقی:
مطالعات فراوانی ارتباط مصرف شیر و دیگر فراورده های لبنی با کاهش ریسک ضایعات قلبی را نشان داده است.
تحقیقات اخیر بر روی ساکنین بریتانیا نشان داده است که کسانی که مصرف بالایی از شیر را در سبد غذایی خود داشته اند کمتر در معرض بیماریهای قلبی قرار میگیرند.این ارتباط به عوامل گوناگون مرتبط است ولی تحقیقات نشانگر اینست که وجود کلسیم در شیر این ارتباط را قویتر میکند.وجود کلسیم بالا در شیر کلسترول بد خون را کاهش میدهد و کلسترول خوب را بالا میبرد که هر دو فاکتور به عنوان عوامل کاهش دهنده ریسک ابتلا به امراض قلبی شناخته شده است.
مصرف شیر و چاقی
بر خلاف تصور عموم تحقیقات ثابت کرده است که افرادی که مصرف کننده دائم شیر و محصولات لبنی هستند به نسبت لاغرتر از مابقی افراد میباشند.
همچنین تحقیقات نشان داده است که مصرف شیر و سایر لبنیات به عنوان کالری هایی که برای کنترل رژیم غذایی مفید است ارتباط مستقیمی با افزایش کاهش وزن به خصوص در ناحیه شکم دارد. تاثیر ویژه مصرف شیر را وقتی بهتر متوجه میشویم که بدانیم افزایش چربی مخصوصا در ناحیه بدن و شکم چه ابعاد خطرناکی برای سلامت انسان دارد

.
مصرف شیر و سرطان
باید بدانیم که شیر تاثیر بازدارنده بالایی در ریسک ابتلا به سرطان سینه و سرطان روده بزرگ دارد . تحقیقاتی بر روی 45 هزار مرد سوئدی انجام شده که نشان میدهد افرادی که روزانه 1 و نیم لیوان شیر مصرف میکنند نسبت به افرادی که در هفته فقط 2 فنجان شیر مصرف میکنند 35 درصد کمتر ریسک ابتلا به سرطان دارند .

و همینطور تحقیق مشابهی بر روی خانمهای نروژی انجام گرفته که حاکی از اینست که مصرف شیر در کودکی و ادامه آن در بزرگسالی ریسک ابتلا به سرطان سینه را تا مقدار قابل توجهی کاهش میدهد.
کلسیم و چربی طبیعی موجود در محصولات لبنی ترکیبات محافطتی در برابر سرطان روده بزرگ ایجاد میکند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

0 / 5. 0

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com