Skip to main content
3.4
(18)

وافل یکی از شیرینی‌های خوشمزه و محبوب در سرتاسر جهان است. این شیرینی معمولا با قالب‌های پنجره‌ای پخته شده و در بیشتر موارد آن را با عسل، شکلات، خامه، بستنی یا میوه سرو می‌کنند. این شیرینی محبوب در اندازه، شکل، طعم و طرز تهیه در کشور‌های مختلف دارای تفاوت‌هایی ست. تاریخچه پخت وافل به هزاران سال قبل باز می‌گردد. از همان دوران روم و یونان باستان مردم از دو صفحه‌ی فلزی که درون آن خمیر را قرار می‌دادند برای پخت وافل استفاده می‌کردند تا به امروز که انواع دستگاه‌های متفاوت برای این کار وجود دارد. اگر شما نیز به پخت و تهیه وافل علاقمند هستید با ما همراه باشید تا با طرز تهیه انواع وافل و تهیه وافل بدون استفاده از دستگاه بیشتر آشنا شوید.

طرز تهیه وافل خانگی ترد با ساده‌ترین روش

طرز تهیه وافل

حالا که هر چه بیشتر با این شیرینی لذیذ آشنا شدید بهتر است به طرز تهیه یک وافل ترد و آسان بپردازیم. شما برای تهیه این خوراکی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

آرد: 2 پیمانه

بکینگ پودر: 4 قاشق چای خوری

تخم مرغ: 2 عدد

شیر گرم: یک و نیم پیمانه

کره: نصف پیمانه

وانیل: نصف قاشق چای خوری

نمک: یک چهارم قاشق چای خوری

ابتدا دستگاه وافل ساز را روشن کرده به خوبی آن را چرب کنید. سپس در یک ظرف مناسب آرد، بکینگ پودر، شکر و نمک را به خوبی با هم ترکیب کنید. یک ظرف دیگر انتخاب کرده و تخم مرغ‌ها را با شیر، کره آب شده و وانیل هم بزنید. حالا تمام مواد خود را باهم ترکیب کرده و به قدری هم بزنید تا یک خمیر صاف و یک دست حاصل شود.

در نهایت با استفاده از یک ملاقه مقداری از خمیر را برداشته و داخل دستگاه وافل ساز بریزید. درب آن را محکم کنید و صبر کنید تا به خوبی طلایی شود. پس از دو دقیقه به وسیله یک چنگال وافل آماده شده خود را خارج کنید. می‌توانید آن را با انواع خوراکی‌های مورد علاقه خود میل کنید.

طرز تهیه وافل خانگی ترد با ساده‌ترین روش

طرز تهیه وافل بدون دستگاه

اگر شما نیز از کسانی هستید که به پخت این شیرینی خوشمزه علاقه دارید اما فکر می‌کنید که بدون دستگاه وافل ساز نمی‌توانید آن را تهیه کنید، با ما همراه باشید تا یک طرز تهیه لذیذ و مناسب برای وافل بدون دستگاه به شما آموزش دهیم.

آرد گندم: 1 پیمانه

نشاسته ذرت: یک چهارم پیمانه

شکر: 1 قاشق غذا خوری

جوش شیرین: یک چهارم قاشق غذا خوری

بکینگ پودر: نصف قاشق چای خوری

نمک: نصف قاشق چای خوری

شیر: 1 پیمانه

روغن مایع: یک چهارم پیمانه

وانیل: نصف قاشق چای خوری

ابتدا تمام مواد خشک را در یک ظرف مناسب ریخته و باهم الک کنید. سپس مواد مایع را نیز در یک ظرف جداگانه گذاشته و باهم مخلوط کنید. در این مرحله مواد مایع مخلوط شده را به ظرف مواد خشک اضافه کرده و با استفاده از یک چنگال به قدری هم بزنید که محلول شما کاملا یک دست شود.

وقتی خمیر وافل شما آماده شد، یک تابه گریل یا ساندویچ ساز را کاملا با روغن چرب کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید. با استفاده از یک قاشق مناسب مقداری از خمیر را داخل تابه گذاشته و سر تابه را بگذارید. به مدت 5 دقیقه صبر کنید سپس وافل شما آماده میل کردن است.

طرز تهیه وافل بستنی

وافل این شیرینی خوشمزه را می‌توانید با هر چیزی که دوست دارید میل کنید. یکی از این خوراکی‌ها که می‌تواند با وافل بسیار دلپذیر باشد بستنی است. در ادامه به طرز تهیه وافل بستنی می‌پردازیم. شما برای تهیه این نوع شیرینی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

آرد: 4 قاشق غذا خوری

بکینگ پودر: 2 قاشق غذا خوری

تخم مرغ: 2 عدد

شیر: یک و نیم لیوان

کره: یک سوم لیوان

بستنی با طعم دلخواه

حالا بر طبق همان طرز تهیه که پیش‌تر توضیح دادیم عمل کرده و وافل خود را به همان صورت آماده کنید. در تهیه این وافل دقت داشته باشید برای ترد و خوشمزه‌تر شدن وافل خود می‌توانید زرده و سفیده تخم مرغ را به صورت جداگانه هم‌زده و پس از آن به مواد خود اضافه کنید. این کار سبب حجیم‌ و ترد شدن وافل شما خواهد شد. وقتی وافل شما آماده شد، می‌توانید بستنی دلخواه خود را نیز اضافه کرده و به عنوان یک میان وعده لذیذ میل کنید.

طرز تهیه وافل شکلاتی

اگر به یک صبحانه شیرین و شکلاتی خوشمزه نیاز دارید، باید به طور حتم وافل شکلاتی را امتحان کنید می‌توانید برای تهیه این شیرینی خوشمزه از تابه، فر یا دستگاه وافل ساز بهره ببرید. حالا به طرز تهیه وافل شکلاتی می‌پردازیم. برای تهیه این خوراکی خوشمزه به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

آرد: 1 پیمانه

پودر کاکائو: نصف یک پیمانه

شکر: یک سوم پیمانه

بکینگ پودر: 2 قاشق چای خوری

جوش شیرین: 1 قاشق چای خوری

دارچین: نصف یک قاشق چای خوری

نمک: یک چهارم قاشق چای خوری

تخم مرغ: 2 عدد

روغن: نصف یک پیمانه

شیر: 1 فنجان

وانیل: یک چهارم قاشق غذا خوری

در ابتدا همانند سایر طرز تهیه‌های پیشین دستگاه وافل ساز خود را روشن کرده و بگذارید مقداری گرم شود. سپس در یک ظرف مناسب آرد، پودر کاکائو، بکینگ پودر، جوش شیرین، نمک، شکر و دارچین را به خوبی با هم ترکیب کرده و چندین بار الک کنید.

در یک ظرف دیگر تخم مرغ، روغن، شیر و وانیل را با هم مخلوط کنید. وقتی محلول شما به یک حالت یک دست و صاف رسید، می‌توانید آن را به مواد خشک خود اضافه کنید. حالا یک قاشق مناسب انتخاب کرده و همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم خمیر وافل را روی دستگاه چرب شده می‌گذاریم و پس از چند دقیقه وافل شکلاتی شما آماده است. می‌توانید آن را با شکلات صبحانه یا شکلات آب شده نیز میل کنید.

طرز تهیه وافل با خامه

طرز تهیه وافل با خامه می‌تواند یکی از بهترین و دلپذیر‌ترین خوراکی‌هایی باشد که اگر یک بار آن را تهیه کنید مطمئن باشید عاشق آن خواهید شد. برای تهیه این نوع از وافل همان مراحل طرز تهیه پیشین را طی کرده و وافل خود را آماده کنید.

اگر می‌خواهید از یک خامه خانگی برای وافل با خامه‌ی خود استفاده کنید استفاده کنید نیاز به مواد اولیه زیر دارید:

خامه پر چرب: 200 گرم

خاک قند: 50 گرم

وانیل: نصف قاشق غذا خوری

یک ظرف مناسب انتخاب کنید خامه را درون ظرف بگذارید. ظرف شما باید سایز بزرگی داشته باشد زیرا حجم خامه پس از زده شدن بیشتر می‌شود. حالا ظرف خامه خود را به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید. پس از گذشت زمان مورد نظر خامه را از فریزر در بیاورید و خاک قند و وانیل را به آن اضافه کنید.

برای هم‌زدن مواد خود از یک همزن برقی استفاده کنید. دقت کنید همزن باید حتما روی دور کند باشد. پس از مدت زمان مورد نظر دوباره ظرف را خارج کرده و به همان صورت قبل می‌زنید، این کار را چندین بار انجام داده تا خامه به صورت کامل سفت شده و پف کند. پس از آن خامه شما آماده است و می‌توانید آن را همراه وافل خود میل کنید.

کلام آخر

در نهایت شما با انواع وافل و طرز تهیه‌های آن به وسیله دستگاه وافل ساز یا تابه به صورت مرحله به مرحله آشنا شدید. امیدوارم این آموزش‌ها برای شما مفید بوده باشد و بتوانید در خانه و با وسایلی ساده یک وافل لذیذ تهیه کنید. امید است این مطلب برای شما کاربردی و مفید بوده باشد.

 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.4 / 5. 18

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com