Skip to main content
0
(0)

خوراکی‌ها بخش جدایی ناپذیر از عوامل تشکیل دهنده فرهنگ هر ملت محسوب می‌شود؛ بطوریکه گاه با شناخت خوراکی‌های رایج یک کشور می‌توان با فرهنگ مردمان آشنا شد؛ خوراک ایرانی هم بخشی مهم از فرهنگ مردمان این کشور محسوب می‌شود؛ بخشی که شاید در فرآیند جهانی‌سازی، هویتش رنگ باخته است .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، تا به‌حال پیرامون خوراک ایرانی و فاصله آن با آنچه که امروز رایج شده و رسانه‌ها نیز سهم عمده‌ای در ترویجش داشته دارند، اندیشیده‌ایم؛ اینکه چرا به راحتی در برابر هویتی که برایمان ساخته‌اند، تحت عنوان مدرنیزه شدن، سر خم کرده‌ایم .

در سفره ایرانیان خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها، چاشنی‌ها و دسرهایی بوده که بخشی از فرهنگمان را تشکیل می‌داده و امروز این فرهنگ کم و بیش رنگ باخته و رو به زوال می‌رود، حال آنکه، غذای ایرانی همیشه علاوه بر رنگ و طعم و بو، ممزوج شده از اجزا و ترکیباتی بوده که هم تامین کننده مواد مغذی مورد نیاز افراد بوده و هم سلامتی آنان را تضمین می‌کرده است .

به راستی کدامیک از غذاها و نوشیدنی‌های ایرانی، جزو خوراکی‌های مضر شناخته و دسته‌بندی شده و در میان فهرست خوراکی‌های تسهیل کننده انواع بیماری‌ها، نام چند خوراکی غیرایرانی را می‌توان یافت؟

کشک، چاشنی، دسر یا خوراک

در فرهنگ ایرانی، لبنیات همیشه جایگاهی ویژه داشته؛ شیر، سرشیر، خامه، ماست، کره، دوغ، کشک، قره قروت و تمام خوراکی‌هایی که لبنیات یکی از اجزای اصلی آن محسوب می‌شود؛ بر سر سفره جایگاهی خاص را به خود اختصاص می‌داده است .

اما امروز این خوراکی‌ها در مقابل پنیر پیتزا، نوشابه‌های گازدار یا انرژی‌زا، سوسیس و کالباس، بیفتیک و …. چه جایگاهی دارد؟ آیا یک ظرف کوچک ماست یا یک لیوان دوغ، بدون توجه به شیوه‌ی تولید و فرآوری، می‌تواند احتیاج بدن را به مواد مغذی لبنیات، پاسخگو باشد؟

به گزارش ایسنا، مدیر کنترل کیفیت شرکت تولیدی رامک نیز در این جلسه تاکید کرد که تولید کشک در این شرکت از 500 کیلوگرم به 20 تن افزایش یافته و این میزان هم هنوز جوابگوی نیاز بازار نیست.

محمدصادق عرب اضافه کرد: قطعا مصرف روزانه 200 گرم کشک می تواند نیاز بدن یک انسان به کلسیم را تامین کند و امیدواریم مصرف کشک در جامعه هر روز بیشتر رواج گیرد.

مازندرانی، مدیر اجرایی این شرکت نیز با اشاره به اینکه امروز بخش قابل توجهی از محصولات لبنی تولید شده، صادر می شود، گفت: تلاش ما تولید محصولاتی با توجه به نیاز مشتریان بوده است.

مازندرانی با اشاره به تولید ماست سنتی، گفت: شرایط محیط تولید این نوع از ماست، در حد استانداردهای اتاق عمل بوده و به همین دلیل با وجودیکه به شکلی کاملا سنتی ماست تولید می شود،

photo 2018 07 21 07 55 32 1 مقالات محصولات لبنی سالم تضمین کننده سلامت است/ کشک تاثیرگذارترین محصول لبنی

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

0 / 5. 0

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com