Skip to main content
0
(0)

افزودن عناصر غذایی به مواد خوراکی ایده ای امروزی نیست و غنی سازی آرد سفید که برای پخت نان و دیگر مواد خوراکی به کار می رود با آهن، کلسیم و بعضی از انواع ویتامین ب و اضافه کردن ویتامین آ به کره های گیاهی امری رایج است. اما همه ی این ها برای جایگزین کردن آن چه در مراحل تولید و عمل آوری مواد از بین می روند به آن ها اضافه می شود. در روش تجاری جدید که اکنون برای غنی کردن غذا به کار می رود. این غذاها به نام های مختلفی مانند غذاهای غنی سازی شده، غذاهای مغذی و غذاهای فانتزی خوانده می شوند، موادی به آن ها اضافه می شود که به طور معمول در دستور پخت قرار ندارند و تنها برای بالا بردن ارزش غذایی این مواد را به غذاها اضافه می کنند. در طبیعت بسیاری از مواد غذایی وجود دارند که آثار مثبتی بر سلامتی دارند.

 

به طور مثال: دسته غذایی جو به طور طبیعی میزان کلسترول را کاهش می دهد. ماهی های روغنی به طور طبیعی خون را رقیق می کنند. بروکلی حاوی ترکیبات ضد سرطان است. سویا میزان هورمون ها را تنظیم می کند و ماست حاوی باکتری هایی است که برای روده مفید هستند. اگر کسی از رژیم غذایی استفاده کند که موارد بالا در آن گنجانده شده، به احتمال زیاد هیچ احتیاجی به غذاهای غنی سازی شده، نخواهد داشت، اما درست همان طور که مردم برای جبران استفاده از غذاهای حاضری به مغازه های فروش مکمل های غذایی مراجعه می کنند و می خواهند از این راه ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کنند، به همین طریق نیز غذاهای غنی سازی شده راه خود را به زندگی مردم باز می کند.

 

از انواع این غذاها چند نوع را می توان نام برد:

 

آب پرتقال غنی شده با کلسیم، تخم مرغ های غنی شده، امگا3، مواد غذایی پایین آورنده ی کلسترول که حاوی استاتین و استانول هستند و مواد غذایی حاوی پری بیوتیک هاو باکتری های مفید معده

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

0 / 5. 0

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com