Skip to main content
0
(0)

لزوم مصرف ویتامین ب 12 در دوران کهنسالی

با گذر عمر و پاگذاری به سنین میانسالی ، بدن انسان ویتامین ب 12 مورد نیاز را به راحتی و سرعت دوره های جوانی و کودکی جذب نخواهد کرد

در توضیح و پاسخ به چرایی  کوچکتر و جمع  شدن مغز انسان و به تبع آن کاهش قدرت تفکر و تجزیه و تحلیل عوامل محیطی در سنین بالاتر میتوان به کاهش جذب ویتامین ب 12 به عنوان یکی از دلایل عمده و اثبات شده اشاره کرد.

محققان در شهر شیکاگو پژوهشی در رابطه با سطح ویتامین ب 12 خون بین 121 نفر از افراد در سنین میانسالی به بالا که در مجموعه سلامتی شیکاگو عضو هستند ،انجام داده است .

از این افراد 17 تست برای ارزیابی قدرت حافظه و تفکر آنها گرفته شد و جواب آنها مورد تجزیه و تحلیل اولیه قرار گرفت ، 4 سال بعد شرکت کنندگان در این پژوهش مورد  ام آر آی مغزی قرار گرفتند که قدرت مغزی آنها و میزان و درجه زوال فکری آنها در این مدت زمان سپری شده اندازه گیری شود و نشانه های آن آشکار تر گردد….تیم تحقیق و بررسی متوجه شدند که کمبود ویتامین ب 12 در بدن این افراد ارتباط معناداری با فشرده شدن مغز و ضعف مهارت فکر کردن شده است …

به علت اینکه جامعه آماری این تحقیق به نسبت کوچک بود برای نتیجه گیری نهایی و ثبت رسمی اطلاعات بدست آمده ، به داده های تکمیلی بیشتری نیاز بود که طی سال بعد از آن انجام شد و یافته های نهایی  آن در سال 2011 در نشریه نورولوژی به چاپ  رسید. وبر اساس این پژوهش ، رژیم غذایی مناسب برای حال این افراد در نظر گرفته شد.

یافته های این تحقیق نشان می دهد که افراد میانسال با بیشترین مقدار ویتامین ب 12 خون نسبت به افرادی که ویتامین ب 12 آنها پایین می باشد ، شش برابر کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل و کوچک شدن مغز قرار می گیرند . به افراد بالای 50 سال اکیدا پیشنهاد می شود که غذاهای مملو از ویتامین ب 12، کپسول های مکمل ب 12 و همینطور ویتامین ب کمپلکس  که تکمیل کننده طیف ویتامین ب می باشد مصرف نمایند.

از عوارض دیگر کمبود شدید  ویتامین ب 12 می توان به  ایجاد کم‌خونی، افسردگی، اختلالات ذهنی و مشکلات سیستم عصبی اشاره کرد . بسته  به بدن افراد، کمبود ویتامین ب 12 می تواند باعث بالا رفتن بیش از حد بویتا «هموسیستین» در بدن شود. بالا بودن مقدار این اسید آمینه در خون، افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌های عروقی و انسداد رگ‌ها می‌کند. اگر دچار کمبود ویتامین ب 12 هستید حتما به پزشک مراجعه کنید .

غنی‌ترین منابع این ویتامین کبد و کلیه هستند. دیگر منابع غنی حاوی این ویتامین شامل شیر، تخم مرغ، ماهی و پنیر هستند. این ویتامین در منابع غذائی حیوانی مثل گوشت، نرم تنان صدف دار، شیر، پنیر و تخم مرغ یافت می‌شود. اغلب افرادی که می‌توانند گوشت را بعنوان یکی از عناصر غذائی خود داشته باشند کمتر در معرض خطر کمبود این ویتامین قرار دارند مگر این که بدن آنان توانایی جذب این ویتامین را نداشته باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

0 / 5. 0

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com