Skip to main content
3
(2)

نان سیر یک پیش غذای عالیست که در رستوران‌ها و فست‌فودی‌ها سرو می‌شود و شما می‌توانید با چند روش ساده آن را در خانه هم درست کنید. نان سیرهای مخصوص خانگی می‌توانند برای وعده عصرانه هم میل شوند و حتما همه عاشق طعم بی‌نظیر این نان‌های لذیذ می‌شوند. اما چطور باید آن را درست کنید؟ در اینجا قصد داریم شما را با طرز تهیه نان سیر مخصوص رستوران با روش خانگی آشنا کنیم. اگر می‌خواهید همه از دست پخت شما لذت ببرنند، تمامی مراحل و نکاتی را که در ادامه آمده است، انجام دهید. 

طرز تهیه نان سیر خانگی با پنیر پیتزا

روش اول طرز تهیه نان سیر خانگی با پنیر پیتزا

هر غذایی که با پنیر پیتزا درست می‌شود، همیشه طرفدار زیادی دارد و در خوشمزه بودن آن هیچ شکی نیست. اما برای درست کردن این پیش غذا مواد دیگری هم باید اضافه کنید که عبارتند از:

مواد لازم مقدار مواد
نان تست 6 برش
کره 3 قاشق غذاخوری
سیر 3 عدد
پنیر پیتزا یک فنجان
جعفری یک قاشق غذاخوری
پونه سه چهارم قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار کافی
روغن به مقدار کافی

 

حالا برای طرز تهیه نان سیر خانگی ابتدا فر را روشن کنید که باید به مدت 15 دقیقه گرم شود. آن را روی دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا زمان پختن منتظر گرم شدن دستگاه نمانید.

 حالا به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: تفت دادن سیر

یک بوته سیر تازه را از وسط جدا و سیرها یکی یکی را از پوست جدا کنید. برای جدا کردن بهتر سیرهایی که خشک شده‌اند، آن‌ها را به مدت یک ساعت در آب گرم قرار دهید. حالا پوست آن‌ها را به راحتی جدا کنید و بشویید.

در مرحله بعد سیرها را ساطوری و خرد کنید. بعد روی آن‌ها روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود و مدام هم بزنید تا طعم روغن را بگیرند. اما مراقب باشید که سیرها در روغن خشک نشوند.

مرحله دوم: اضافه کردن مواد با هم

برای طرز تهیه نون سیر به روش رستورانی باید جعفری را خرد کنید و کره ذوب شده را داخل آن بریزید. حالا نمک و فلفل را هم به این ترکیب اضافه کنید و سیر بو داده شده را هم داخل آن بریزید. مواد را خوب ترکیب کنید و چند دقیقه صبر کنید تا طعم همدیگر را بگیرند.

مرحله سوم: گذاشتن مواد روی نان تست

نان‌های تست را یکی یکی داخل ماهیتابه قرار دهید و بعد یک قاشق از مواد (سیر و جعفری خرد شده) را روی آن قرار دهید و پخش کنید تا سطح یکسانی داشته باشد. در آخر هم مقداری پنیر پیتزا روی هر یک از نان‌ها بریزید.

یک سینی آماده و داخل آن را چرب کنید. نان‌های تست آماده شده را یکی یکی داخل این سینی بچینید.

مرحله چهارم طرز تهیه نان سیر خانگی

حالا باید سینی را به مدت 10 دقیقه در فر با دمای 180 درجه قرار دهید. در 5 دقیقه آخر گریل فر را روشن کنید تا پنیر پیتزای روی نان‌های تست ذوب و طلایی رنگ شود.

بعد از طلایی شدن روی نان تست، باید بگوییم این پیش غذای لذیذ آماده است.

روش دوم طرز تهیه نان سیر مخصوص رستورانی با ماهیتابه

شاید در خانه فر یا دستگاه‌های پخت و پز مثل توستر ندارید، اما همچنان عاشق طعم لذیذ نان سیر مخصوص خانگی هستید. البته نگران نباشید چون قرار است در روش دوم دستور پخت این پیش غذا شما را با نحوه تهیه آن در ماهیتابه آشنا کنیم.

طرز تهیه نان سیر مخصوص رستورانی با ماهیتابه

برای درست کردن نون سیر به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مواد
نان تست 8 تکه
کره 2 قاشق غذاخوری
روغن به مقدار کافی
سیر 4 حبه
نمک، فلفل و پودر آویشن به مقدار کافی

 

برای طرز تهیه نان سیر تابه ای به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: مخلوط سیر با مواد

ابتدا سیرها را پوست بگیرید و آن‌ها را ساطوری و خرد کنید. شما می‌توانید سیر را رنده هم کنید. بعد کره را روی سیر بریزید و ادویه‌ها (نمک، فلفل و پودر آویشن) را هم به آن اضافه کنید. نیم ساعت آن را کنار بگذارید تا مواد طعم همدیگر را بگیرند.

مرحله دوم: آماده کردن نان تست

برای اینکه مواد به خوبی روی نان تست بماند، آن‌ها را با کمی روغن یا کره چرب کنید. حالا مقداری از مخلوط سیر و کره بردارید و روی هر یک از نان‌های تست بریزید و پخش کنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: پختن نان تست

یک ماهیتابه نچسب آماده کنید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. بعد حرارت شعله را کم کنید و مقداری روغن کف ماهیتابه بریزید و آن را تکان دهید تا همه جای آن چرب شود. بعد هم نان‌های تست را یکی یکی داخل ماهیتابه بگذارید. حالا شما می‌توانید روی آن دم کنی قرار دهید و همانطور که حرارت کم است، منتظر برشته شدن نان‌های تست بمانید. وقتی یک سمت نان تست برشته شد، آن را برگردانید تا سمت دیگر آن هم برشته و طلایی شود.

در این روش شما می‌توانید همچنان از پنیر پیتزا هم استفاده کنید. اما موقع برشته شدن صبر کنید تا دو سمت نان‌ها طلایی شود و در 3-4 دقیقه آخر، پنیر پیتزا را اضافه کنید. درب ماهیتابه را ببندید و منتظر ذوب شدن پنیر روی آن بمانید. وقتی پنیر ذوب و سفت شد، آن را برگردانید تا برشته و طلایی شود.

 روش سوم طرز تهیه نان سیر خانگی با سس مایونز و پنیر پیتزا

برای درست کردن این پیش غذایی محبوب رستورانی می‌توانید از مواد غذایی بیشتری استفاده کنید تا کاملاً طعم بهتری داشته باشد. برای درست کردن نان سیر به این روش به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم طرز تهیه نون سیر مقدار مواد
نان تست 8 عدد
کره 100 گرم
سیر 4 حبه
تره و جعفری یک دسته
پنیر پارمزان یک قاشق غذاخوری
سس مایونز یک قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و پودر آویشن یک قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا به مقدار کافی

 

حالا برای دستور پخت نون سیر به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: ترکیب سیر و مواد

ابتدا پوست سیرها را بگیرید و آن‌ها را خرد یا رنده کنید. بعد کره را هم روی سیر بریزید و با حرارت کم تفت دهید. وقتی بوی عطر سیر بلند شد، تره و جعفری خرد شده را هم داخل آن بریزید و شعله را خاموش کنید.

پنیر پارمزان و سس مایونز را در ظرف دیگری خوب با هم ترکیب کنید و روی آن نمک، فلفل و پودر آویشن بریزید. حالا همه مواد را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله دوم: آماده کردن نان تست

قسمت‌های خشک نان را با چاقو جدا کنید. شما می‌توانید برای طرز تهیه نان سیر مخصوص با قالب نان‌های تست را به شکل دلخواه خود برش بزنید تا نان سیر شکل زیباتری هم داشته باشد.

حالا روی نان‌ها را کمی چرب کنید و مواد (پنیر، سس مایونز سبزیجات و سیر تفت داده شده) را روی هر یک از آن‌ها بریزید و صاف کنید. هر کدام از نان‌ها که حاضر شد، مقداری پنیر پیتزا روی آن قرار دهید.

مرحله سوم: پختن نان سیر خانگی

در این مرحله می‌توانید نان سیر را با فر یا ماهیتابه بپزید. برای این کار باید ابتدا فر را به مدت 15 دقیقه روشن کنید تا خوب گرم شود. بعد آن را روی زمان 10 دقیقه تنظیم کنید. نان‌های تست را یکی یکی داخل سینی مخصوص فر بچینید و داخل فر قرار دهید. در 5 دقیقه آخر هم گریل دستگاه را روشن کنید تا پنیر پیتزای روی آن ذوب و طلایی شود.

در آخر می‌توانید نان سیر خانگی خود را با سس دلخواهتان میل کنید.

روش چهارم طرز تهیه نون سیر با خمیر جادویی

یکی دیگر از روش‌های درست کردن نان سیر مخصوص، استفاده از خمیر جادویی به جای نان تست است. در این روش به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مواد
سیر تازه 10 حبه
پنیر پیتزای موزارلا 300 گرم
جعفری و ریحان خرد شده دو قاشق غذا خوری
خمیر جادویی 300 گرم
نمک، فلفل و پودر آویشن به مقدار لازم

 

برای درست کردن خمیر جادویی هم از مواد زیر استفاده کنید:

مواد لازم مقدار مواد
شیر یا آب یک لیوان
پودر خمیر مایه یک قاشق سر پر
شکر یک قاشق غذاخوری
تخم مرغ یک عدد
روغن به مقدار کافی
آرد سه لیوان
نمک به مقدار کافی

 

برای درست کردن این روش نان سیر مخصوص باید ابتدا خمیر جادویی را درست کنید که به صورت زیر است:

مرحله اول: درست کردن خمیر جادویی

در ابتدا پودر خمیر مایه را با آب یا شیر esl ترکیب کنید و اجاره دهید تا پودر در آن حل شود. به مدت 15 دقیقه صبر کنید. حالا در این فاصله تخم‌مرغ را در یک ظرف بشکنید و خوب هم بزنید تا از حالت لختگی درآید. بعد نمک و روغن مایع را هم به آن اضافه کنید.

به ترکیب شیر و پودر خمیر مایه نگاه کنید. اگر پودر در آن حل شده است، آن را با مایه تخم مرغ ترکیب کنید و اصلا هم نزنید. آرد را دو بار الک کنید تا صاف شود و بعد آن را کم کم داخل مواد بریزید و با لیسک یا دست هم بزنید تا حالت گلوله‌ای نداشته باشد.

حالا باید کل آرد را داخل مواد بریزید و با دست آن را ترکیب کنید و ورز دهید تا سفت شود. اگر خمیر زیادی سفت شد، به آن کمی شیر یا آب اضافه کنید. بعد آن را داخل یک ظرف بریزید و روی آن را بپوشانید. به مدت دو ساعت صبر کنید تا حجم خمیر دو برابر شود.

برای اینکه مطمئن شوید خمیر جادویی آماده است، با انگشت کمی از آن را بردارید، اگر ریش ریش شده است، یعنی آماده پختن است.

مرحله دوم: درست کردن مواد نان سیر رستورانی

در این مرحله باید مواد مخصوص نان سیر را درست کنید که بیشتر از 15 دقیقه وقت شما را نمی‌گیرد. پس خمیر را به همان حال رها کنید.

سیرها را پوست بگیرید و رنده کنید. بعد روی آن کره یا روغن و پنیر موزارلا بریزید و خوب میکس کنید. شما می‌توانید مواد را داخل دستگاه غذاساز هم بریزید تا کامل میکس شوند. به آن نمک، پودر آویشن و فلفل هم اضافه کنید. سبزیجات خرد شده (ریحان و جعفری) را هم روی هم مواد بریزید و خوب ترکیب کنید.

مرحله سوم: برداشتن و قالب زدن خمیر جادویی

به اندازه کافی از خمیر بردارید و روی یک سطح آرد بپاشید. بعد خمیر را با وردنه صاف کنید. حالا یک قاشق غذاخوری از مواد روی آن بریزید و صاف کنید. در آخر مقداری پنیر پیتزا هم روی آن‌ها قرار دهید.

به همین ترتیب تمام خمیر جادویی و مواد را درست کنید.

مرحله چهارم: پختن نون سیر

در این مرحله سینی فر را آماده کنید و خمیرها را داخل آن بچینید. فر را روی دمای 180 درجه قرار دهید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا گرم شود. بعد سینی حاوی مواد را داخل آن قرار دهید. 10 دقیقه آن را بپزید و در 5 دقیقه آخر گریل فر را روشن کنید.

همچنین شما می‌توانین این نان سیر خانگی را با ماهیتابه هم درست کنید.

در آخر

اگر عاشق پیش غذا هستید و می‌خواهید در مهمانی‌ها بهترین پذیرایی را داشته باشید، بهتر است نان سیر خانگی را انتخاب کنید. در اینجا چهار روش برای طرز تهیه نان سیر خانگی ارائه دادیم. با رعایت تمامی نکات گفته شده می‌توانید یک غذای فوق‌العاده لذیذ داشته باشید.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3 / 5. 2

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com