Skip to main content
2.3
(6)

همه می‌خواهند لپ داشته باشند و صورت‌شان تپل باشد. به هر حال صورت تپل در زیبایی تاثیر بیشتری دارد. شاید شما هم جز همین افرادی باشید که اشتهای خوردن غذا را ندارید. اما خوب راه‌های دیگری هم وجود دارد که صورت خود را تپل کنید. نوزادان و کودکان هم که به تغذیه خوب و مقوی نیاز دارند. در این مواقع با درست کردن حریره بادام برای نوزاد و بزرگسالان می‌توانید صورت باطراوت و تپل داشته باشید. جالب این است که هم مادر و هم فرزندش می‌توانند از این دسر میل کنند. درست کردن حریره بادام اصلا کار سختی نیست و شاید اسم آن کمی سخت به نظر برسد، اما به راحتی می‌توانید آن را خودتان تهیه کنید. با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه این دسر خوشمزه آشنا کنیم.

طرز تهیه حریره بادام با پوست برای نوزاد و بزرگسالان

برای درست کردن حریره بادام برای نی نی و مادر به مواد زیر نیاز دارید:
مواد لازممقدار
مغز بادام10 عدد
آرد برنج4 قاشق غذاخوری
شیر پرچرب2 استکان
شکر2 قاشق چایخوری
آبیک استکان

برای طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد و بزرگسالان به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: پوست گرفتن بادام

قبل از هر چیز باید پوست بادام را بگیرید. برای این کار بادام را برای مدت چند ساعت در آب سرد خیس کنید تا پوست آن به راحتی جدا شود. اگر آب جوش بریزید، بعد از نیم ساعت می‌توانید پوست بادام را بکنید. سپس بادام‌ها را با قسمت های ریز رنده و خرد کنید. همچنین می‌توانید بادام را داخل آسیاب هم بریزید که راحت‌تر خرد شود.

مرحله دوم: ترکیب آرد برنج و شیر

برای طرز تهیه حریره بادام برای سرماخوردگی بهتر است از شیر کم چرب استفاده کنید. حالا آرد برنج الک شده را با شیر سرد ترکیب کنید. اگر شیر گرم باشد، آرد در داخل آن به شکل گلوله گلوله می‌شود. وقتی شیر و آرد برنج را خوب ترکیب کردید، شکر و پودر بادام را هم به آن اضافه کرده و دوباره هم بزنید تا ترکیب بدست آمده یکدست شود.

مرحله سوم: حرارت دادن مواد

برای طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد باید مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید. اگر از ظرف لعابی و قاشق چوبی برای این کار استفاده کنید، بهتر است. مدام مواد را هم بزنید تا گلوله گلوله نشود و صبر کنید تا به جوش بیاید و غلیظ شود. همین که غلیظ شد، شعله را خاموش کنید.

حریره بادام را در ظرف دلخواه خود بریزید و با گل محمدی و خلال بادام تزئین کنید.

word image 13383 2 آشپزی طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد و بزرگسالان

نکات طرز تهیه حریره بادام

– برای طرز تهیه حریره بادام بهتر است از شیر ESL استفاده کنید. زیرا این شیر تمامی خواص و مواد مغذی موجود در شیر تازه گاو را دارد و برای سلامتی مفید است.

– برای خوش طعم شدن حریره بادام می‌توانید به آن کمی گلاب، دارچین یا پودر کاکائو و یا وانیل اضافه کنید. هر یک از این پودر‌ها به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

– برای درست کردن حریره بادام می‌توانید مقداری شیره خرما، نشاسته گندم، پودر فندق و یا پسته هم استفاده کنید.

خواص حریره بادام طب سنتی

تا اینجا از طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد ۶ ماهه و بزرگسالان صحبت کردیم. اما فواید مصرف این دسر خوشمزه چیست؟ قبل از هر چیز باید بگوییم که حریره بادام به دلیل داشتن شیر، حاوی مقدار زیادی پروتئین و کلسیم است. همچنین بادام هم مقدار زیادی ویتامین E دارد. پتاسیم، آهن و منگنز از دیگر مواد مغذی موجود در حریره بادام است که به استحکام استخوان‌های نوزاد کمک زیادی می‌کند.

به طور کلی یکی از خواص حریره بادام برای بزرگسالان جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان است. افراد میانسال و زنان یائسه که بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند، می‌توانند حریره بادام با شیر کم چرب مصرف کنند.

به طور کلی فواید حریره بادام برای نوزاد و بزرگسالان عبارت است از:

افزایش انرژی

برای نوزادان مصرف این دسر باعث افزایش انرژی و بالا رفتن وزن آن‌ها می‌شود. برای بزرگسالان نیز با تامین انرژی روزانه، به کاهش اشتها کمک زیادی می‌کند. زیرا این دسر حاوی مقدار زیادی پروتئین و فیبر است که اشتها را کاهش می‌دهد. بنابراین برای بزرگسالان در کاهش وزن و برای نوزادان در افزایش وزن موثر است. بهتر است حریره بادام در وعده صبحانه میل شود.

درمان یبوست

از آنجا که این دسر حاوی مقادیر بالایی از فیبر است، به بهبود سلامت روده‌ها و جلوگیری از یبوست کمک زیادی می‌کند. همچنین در پیشگیری از ابتلا نوزادان به اسهال موثر است.

خواص حریره بادام برای زنان باردار

مصرف غذاهای حاوی کلسترول مضر (LDL) در دوران بارداری به شدت منع شده است. این دسر به دلیل داشتن بادام در افزایش کلسترول مفید (HDL) مفید است و برای بانوان باردار توصیه می‌شود. همچنین بادام به دلیل داشتن اسید فولیک در جلوگیری از نقص مادرزادی در جنین موثر است. استحکام استخوان و دندان مادر در دوران بارداری به دلیل از دست دادن بخشی از کلسیم بدن، اهمیت زیادی دارد. مصرف حریره بادام می‌تواند این کمبود کلسیم را جبران کند.

word image 13383 3 آشپزی طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد و بزرگسالان

درمان سرماخوردگی

شیر یک غذای کامل و مقوی محسوب می‌شود که به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک زیادی می‌کند. یکی از خواص حریره بادام در طب سنتی کمک به بهبود وضعیت بدن در شرایط سرماخوردگی است. ضمن اینکه به کاهش سرفه‌های خشک، نرم شدن گلو و برطرف کردن مجاری تنفسی کمک زیادی می‌کند.

تقویت قلب

بادام کلسترول کمی دارد و به دلیل داشتن مقدار زیادی منیزیم به کاهش فشارخون کمک زیادی می‌کند. در عین حال به دلیل داشتن کلسترول مفید در بهبود وضعیت قلب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی موثر است.

از سوی دیگر به دلیل وجود انواع آنتی اکسیدان در شیر و بادام، به بهبود وضعیت بدن در برابر رادیکال‌های آزاد کمک زیادی می‌کند.

در آخر …

با توجه به دستور برای طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد و بزرگسالان می‌توانید این دسر خوشمزه را برای نوزادان خود تهیه کنید. از آنجا که در تهیه این دسر از مقدار زیادی آرد برنج استفاده می‌‌شود، حاوی کربوهیدرات زیادی است که آن را به افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی‌کنیم. همچنین افراد میانسال بهتر است حریره بادام را با شیر کم چرب تهیه کنند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2.3 / 5. 6

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com