Skip to main content
2.8
(5)

چند وقت پیش برای تهیه دسر کرم شکلاتی به خرید رفتم. هر چه گشتم کرم شکلاتی مورد نظرم را که از یک برند خارجی مشهور بود پیدا نکردم. البته جای تعجب نداشت زیرا اغلب مواد غذایی با برند خارجی در فروشگاه‌ها یا آورده نمی‌شوند و یا به سختی پیدا می‌شوند. البته بعد از پیدا کردن ماده غذایی مورد نظر باید به خوبی همه جوانب را بررسی کنم تا جنس تقلبی یا تاریخ گذشته نخرم! در این فکر بودم که بی خیال دسر شکلاتی شده و به فکر دسر دیگری باشم؛ تا این که یک فروشنده نه تنها مشکل من را حل کرد بلکه باعث شد با یک محصول واقعا ارزشمند آشنا شوم و آن محصول چیزی نبود جز کرم شکلاتی مرکل! در این مطلب قصد دارم چند مدل طرز تهیه کرم شکلاتی را آموزش داده و شما را با شکلات صبحانه مرکل بیشتر آشنا کنم.

دسر شکلاتی با کرم شکلات مرکل

طرز تهیه کرم شکلاتی با نشاسته

اگر دوست دارید دسر کرم شکلاتی درست کنید، هم می‌توانید کرم شکلاتی را در منزل تهیه کرده و یا از محصول جدید رامک به نام کرم شکلاتی مرکل استفاده کنید. در هر صورت من دستور تهیه کرم شکلاتی با نشاسته ذرت را هم برای شما قرار می‌دهم تا مطابق میل خود پیش بروید اما اگر از کرم کاکائو مرکل استفاده کنید، کار شما بسیار راحت‌‌تر خواهد بود.

مواد لازم

  •       یک لیتر شیر
  •       3 قاشق غذاخوری آرد برنج
  •       3 قاشق غذاخوری نشاسته گندم یا ذرت
  •       یک لیوان شکر
  •       سه قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  •       80 گرم شکلات تلخ

نکته: حجم لیوان باید حدودا 200 میلی لیتر باشد.

طرز تهیه

  1. برای شروع باید در گام اول پودر کاکائو، شکر، شیر، آرد برنج و نشاسته را در داخل یک قابلمه ریخته و با یک همزن دستی به خوبی مخلوط کنید. حالا مواد را روی اجاق گذاشته و مرتب هم بزنید تا پخته شوند. مواد بعد از کمی حرارت دیدن، شروع به جوشیدن می‌کنند. در این مرحله باید هم زدن را تا 5 دقیقه دیگر ادامه داده و سپس مواد را از روی اجاق بردارید.
  2. در گام بعدی شکلات‌های خرد شده را به دسر اضافه کرده و تا جایی هم بزنید که تمام شکلات‌ها ذوب شوند. حالا باید کرم شکلات آماده شده را تا داغ و رقیق است به ظرف مورد نظر خود انتقال دهید. بعد از آن که کرم شکلات سرد شد می‌توانید از آن استفاده کنید.
  3. همانطور که دیدید، در تهیه این کرم شکلات از خامه استفاده نشد. به همین دلیل کالری آن پایین‌‌تر از حالت عادی است و برای افرادی که در رژیم هستند، توصیه می‌شود.

موس شکلات

طرز تهیه کرم شکلاتی ساده

اگر دوست دارید در منزل یک کرم شکلاتی ساده داشته باشید، می‌توانید آن را با مواد اولیه آسانی درست کنید. البته می‌توانید از پودرهای آماده کرم شکلاتی هم استفاده کنید. معمولا طرز تهیه دسر کرم شکلاتی آماده روی بسته آن‌ها نوشته شده است. بنابراین کافیست مطابق با آنچه روی بسته آن‌ها نوشته شده پیش بروید. برای مثال در طرز تهیه کرم شکلات دراژه اینطور آورده شده است که می‌توانید آن را با مقداری شیر مخلوط کرده و یک کرم شکلاتی خوشمزه داشته باشید. در هر صورت در ادامه طرز تهیه کرم شکلاتی ساده را هم قرار می‌دهم تا با ابتدایی‌‌ترین مواد بتوانید آن را در خانه درست کنید. اگر احساس می‌کنید به تمامی مواد برای تهیه کرم شکلاتی دسترسی ندارید می‌توانید به جای آن از کرم شکلاتی مرکل نیز استفاده کنید.

مواد لازم

  •       سه قاشق غذاخوری شکر
  •       دویست میلی لیتر خامه صبحانه رامک
  •       300 میلی لیتر شیر
  •       سه عدد زرده تخم مرغ
  •       یک قاشق چایخوری نمک
  •       دو بسته شکلات تلخ

طرز تهیه

  1. در مرحله اول باید شکر را داخل یک قابلمه متوسط روی حرارت بگذارید. اجازه دهید تا تمام ذرات شکل آب شده و رنگ آن به حالت کاراملی تغییر کند. حالا نوبت خامه صبحانه می‌رسد. مواد را خوب مخلوط کرده و هم بزنید.
  2. در این مرحله شکر شما کمی سفت می‌شود اما خیلی نگران نباشید زیرا با دیدن حرارت دوباره ذوب شده و رقیق‌‌تر می‌شود. مواد را به خوبی هم زده و این بار به آن شیر اضافه کنید. بعد از هم زدن، زرده تخم مرغ‌ها را نیز به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
  3. در مرحله بعد باید مواد را به طور مرتب هم بزنید تا به جوش آیند. بعد از آن که مواد کمی جوشیدند و سفت‌‌تر شدند، قابلمه را از روی حرارت برداشته و در مرحله بعد به آن نمک و شکلات اضافه کنید. دوباره مواد  را هم بزنید تا شکلات‌هایی که اضافه کردید کاملا حل شوند.
  4. در مرحله بعد باید از همزن و یا گوشت کوب برقی استفاده کرده و مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. حالا مواد را داخل یک ظرف درب‌دار ریخته و کنار بگذارید تا کاملا سرد شود؛ سپس درب ظرف را گذاشته و آن را داخل یخچال بگذارید تا به مدت یک شبانه روز کاملا خودش را بگیرد.
  5. اگر تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید می‌توانید از این کرم شکلاتی برای فیلینگ کیک استفاده کرده و آن را نوش جان کنید. در غیر این صورت ممکن است با بافت خیلی رقیق کرم شکلاتی مواجه شوید. همچنین می‌توانید از کرم شکلاتی مرکل استفاده کنید. کرم شکلاتی مرکل با بافتی که دارد مناسب استفاده برای تزئین انواع کیک و شیرینی و… است.

 

موس شکلات

طرز تهیه ژله کرم شکلات

 

دسر ژله کرم کارامل یکی از ساده‌‌ترین اما خوشمزه‌‌ترین دسرها است که می‌توانید آن را به راحتی در منزل درست کنید. در ادامه دستور تهیه این دسر را قرار خواهم داد. در این دستور تهیه از پودر ژلاتین استفاده می‌شود. بنابراین این دسر دارای بافت سفت‌تری نسبت به سایر دستور تهیه‌ها است. با این وجود اگر حوصله طی کردن مراحل و تهیه مواد اولیه را ندارید، می‌توانید کرم شکلاتی مرکل را جایگزین آن کنید. زیرا بافت این کرم شکلاتی هم مناسب استفاده به عنوان یک دسر خوشمزه است.

دسر شکلاتی

مواد لازم

  •       سه لیوان شیر
  •       دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
  •       دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  •       دو قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
  •       شش قاشق غذاخوری شکر
  •       دو قاشق غذاخوری خامه
  •       دو قاشق غذاخوری شکلات خرد شده
  •       نصف قاشق چایخوری وانیل

طرز تهیه

  1. پودر ژلاتین را حل کرده و آن را به روش بن ماری روی حرارت قرار دهید تا یک مایع شفاف به دست آید.
  2. شیر سرد را با نشاسته مخلوط کرده و روی حرارت هم بزنید تا کاملا یکدست شود.
  3. پودر کاکائو را در آب گرم حل کرده و سپس به آن شکر اضافه کنید. حالا این ترکیب را روی شیر و نشاسته ریخته و روی حرارت هم بزنید.
  4. مایع ژلاتین را در مرحله بعد به مواد خود اضافه کرده و ترکیب کنید، بعد از دو دقیقه وانیل و خامه را هم به مواد اضافه کنید. در نهایت باید تمامی مواد یکدست شوند. دسر شکلاتی شما آماده سرو است. البته بر خلاف کرم شکلاتی مرکل، این دسر را نمی‌توانید بلافاصله سرو کنید. زیرا باید آن را حداقل شش ساعت در یخچال بگذارید تا مواد کاملا سفت شوند. اگر عجله دارید می‌توانید به جای آن از کرم شکلاتی مرکل استفاده کنید.

 

 

فراموش نکنید که …

کرم شکلاتی هم می‌تواند به عنوان یک دسر خوشمزه و هم به عنوان یک فیلینگ برای کیک‌ها و شیرینی‌ها استفاده شود. علاوه بر این اگر طعم مطلوبی داشته باشد می‌توانید از آن به عنوان خامه صبحانه هم استفاده کنید. در هر صورت در این مطلب دستور تهیه کرم شکلاتی به چندین روش را آوردم. هر چند از وقتی من با کرم شکلاتی مرکل آشنا شدم، دیگر هیچوقت به سراغ تهیه کرم شکلاتی در منزل نرفتم. زیرا در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن به بهترین کرم شکلاتی دسترسی دارم. کرم شکلاتی مرکل محصولی از گروه رامک بوده که امروزه بسیار پرطرفدار و پرکاربرد است.

 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2.8 / 5. 5

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com