Skip to main content
3.8
(4)

از بین تمام نوشیدنی‌ها من عاشق نوشیدنی‌های سرد بر پایه شیر و میوه هستم. به همین دلیل است که در تمام مهمانی‌هایی که من میزبانم، این مدل نوشیدنی‌ها پای ثابت میز پذیرایی من است. اتفاقا همیشه استقبال خوبی هم از این مدل نوشیدنی‌ها می‌شود، زیرا هم طعم خوبی دارند و هم سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند. در این مطلب قصد دارم چند مدل نوشیدنی خوشمزه بر پایه شیر و میوه به شما معرفی کنم تا بتوانید میز پذیرایی خوشمزه و رنگارنگی را در منزل داشته باشید.

شیر پسته، مقوی و خوشمزه

شیر پسته، مقوی و خوشمزه

اولین نوشیدنی که می‌خواهم دستور تهیه آن را برای شما قرار دهم، شیر پسته است. وقت آن رسیده تا یک شیر پسته خوشمزه به روش کافی شاپی را در منزل تهیه کرده و نوش جان کنید. برای این کار باید 4 لیوان شیر سرد را با 100 گرم مغز پسته، 300 گرم بستنی و 3 قاشق غذاخوری عسل در یک مخلوط‌ کن ریخته و ترکیب کنید. مواد را خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. اگر احساس می‌کنید مخلوط‌ کن شما برای خرد کردن مغز پسته کمی ضعیف عمل می‌کند، آن‌ها را از قبل با گوشت کوب له کنید و سپس در مخلوط کن بریزید. به همین سادگی یک شیر پسته خوشمزه و خوش رنگ خواهید داشت.

شیر انبه، طعمی متفاوت

شیر انبه، طعمی متفاوت

برای کسانی که عاشق طعم انبه هستند، ترکیب شیر انبه می‌تواند بسیار خوشمزه و متفاوت باشد. برای داشتن یک شیر انبه خوشمزه باید انبه‌ها را پوست بگیرید و با کمک یک چاقو آن‌ها را به قطعات کوچک‌تری برش بزنید. حالا یک لیتر شیر را هم روی آن‌ها ریخته و در مخلوط‌ کن به مدت 4 دقیقه میکس کنید. به این ترکیب می‌توانید کمی شکر و دارچین و یخ هم اضافه کرده و دوباره برای مدت 6 دقیقه میکس کنید. اگر دوست دارید نوشیدنی غلیظ‌تری داشته باشید می‌توانید از خامه و بستنی هم در ترکیب آن استفاده کرده و یک نوشیدنی خوشمزه داشته باشید.

میلک شیک زعفرانی به سبک کافی شاپ‌ها

یکی از خوشمزه‌‌ترین میلک شیک‌هایی که می‌توانید در منزل تهیه کنید، میلک شیک زعفرانی ست. برای تجربه این طعم متفاوت باید یک پیمانه شیر، یک پیمانه بستنی وانیلی، یک قاشق غذاخوری گلاب، یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده، کمی پودر هل، کمی خلال پسته و گل سرخ را داخل مخلوط کن ریخته و برای ده دقیقه میکس کنید. اگر دوست دارید میلک شیک غلیظ‌ تری داشته باشید، کمی مقدار بستنی را بیشتر کنید. بعد از آن که مواد با هم میکس شدند، باید آن‌ها را داخل لیوان‌های سرو ریخته و نوش جان کنید. برای تزئین هم می‌توانید از کمی گل سرخ یا خلال پسته استفاده کنید.

Biscuit milkshake, tastier than ever

میلک شیک بیسکوئیتی، خوشمزه‌تر از همیشه

آیا شما هم همیشه دوست دارید کنار شیر، بیسکوئیت بخورید؟ میلک شیک بیسکوئیتی یک ترکیب متفاوت است که می‌توانید آن را در خانه درست کنید. برای درست کردن این نوشیدنی باید 5 عدد بیسکوئیت با طعم دلخواه را با یک لیوان شیر، کمی شکر، دو قاشق غذاخوری خامه، 4 اسکوپ بستنی وانیلی یا شکلات و کمی شکلات صبحانه مخلوط کنید. به جای بیسکویت می توانید از کرم بیسکویت مرکل که طعم بی نظیر بیسکویت مادر را دارد و بسیار برای همه ما طعم نوستالژیکی دارد نیز استفاده کنید.

البته قبل از آن که مواد را با هم ترکیب کنید باید بستنی‌ها را از یخچال بیرون بیاورید تا کمی ذوب شده و شل‌تر از حالت عادی شوند. بیسکوئیت‌ها را هم با یک گوشت کوب داخل یک کیسه فریزر بکوبید. حالا نوبت مخلوط کردن مواد می‌رسد. در مرحله اول بستنی و شیر را باهم هم بزنید. توجه کنید که میزان شیر در این میلک شیک نباید خیلی زیاد باشد. زیرا میلک خیلی رقیق می‌شود. حالا بیسکوئیت‌هایی که خرد کرده بودید را به مخلوط اضافه کرده و فقط برای چند لحظه با مخلوط کن، میکس کنید. زیرا بیسکوئیت‌ها نباید خیلی له شوند. بنابراین فقط با سه پالس آن‌ها را با سایر مواد مخلوط کنید. در نهایت هم می‌توانید با شکلات صبحانه میلک شیک و دیواره‌های ظرف خود را تزئین کنید.

میلک شیک توت فرنگی

میلک شیک توت فرنگی

میلک شیک توت فرنگی یکی دیگر از نوشیدنی‌های سرد و خوش طعم و رنگ است که می‌توانید آن را با ساده‌‌ترین مواد درست کنید. برای درست کردن آن کافیست 7 اسکوپ بستنی وانیلی یا توت فرنگی را با 4 قاشق غذاخوری خامه و نصف پیمانه شیر در مخلوط‌کن ریخته و میکس کنید. حالا 200 گرم توت فرنگی را هم خرد کرده و روی مواد قبلی بریزید. اجازه دهید مواد در مخلوط کن حدود 5 دقیقه ترکیب شوند. در نهایت یک میلک شیک توت فرنگی بسیار خوشمزه خواهید داشت. پیشنهاد من این است که برای تزئین میلک شیک توت فرنگی علاوه بر میوه توت فرنگی از شکلات چیپسی هم استفاده کنید. زیرا ترکیب این دو طعم با یکدیگر بسیار خوشمزه و متفاوت است.

نوشیدنی لاسی انبه

یک نوشیدنی متفاوت و غلیظ است که کمتر کسی دستور تهیه آن را می‌داند. برای درست کردن این نوشیدنی خوش رنگ، باید یک پیمانه انبه یخ زده را با نصف پیمانه شیر، یک پیمانه ماست ساده، 4 قاشق چایخوری عسل یا شکر، کمی هل آسیاب شده و کمی یخ در مخلوط کن ریخته و ترکیب کنید. لاسی را می‌توانید در یک لیوان بلند سرو کرده و روی آن را با پودر هل تزئین کنید.

فوت و فن‌های مهم

همانطور که دیدید، می‌توان از مخلوط شیر با میوه‌های مختلف نوشیدنی‌های متنوعی درست کرد. هر چند دستور تهیه این نوشیدنی‌ها بسیار ساده بود اما فراموش نکنید که به نکاتی که در هر مرحله گفتم توجه کرده و آن‌ها را رعایت کنید. در این بخش هم می‌خواهم نکاتی را اضافه کنم که حتما در تهیه نوشیدنی سرد با شیر باید به آن‌ها توجه کنید.

  •       اگر می‌خواهید نوشیدنی خود را با بیسکوئیت ترکیب کنید، نباید بیسکوئیت‌ها را خیلی له کرده و یا در مخلوط کن خیلی خرد کنید. زیرا در نهایت ترکیب شما خیلی خوشمزه نمی‌شود. بنابراین بیسکوئیت‌ها را در حدی که صرفا به قطعات کوچک خرد شوند، در مخلوط‌کن ترکیب کنید.
  •       ترکیب اکثر میوه‌ها با شیر طعم خوبی را ایجاد می‌کند اما بهتر است میوه‌هایی مانند کیوی، آناناس و سایر میوه‌های ترش را با شیر ترکیب نکنید. زیرا ممکن است شیر بریده شده و طعم خوب آن از دست برود.
  •       اگر می‌خواهید نوشیدنی شما با شیر طعم خوشمزه‌ای داشته باشد، باید حتما از شیر تازه استفاده کنید. زیرا طعم غالب نوشیدنی به طعم شیر بستگی دارد. بنابراین سعی کنید از برندی معتبر شیر را تهیه کنید. شیر رامک یکی از بهترین محصولات بازار است که می‌توانید آن را در ترکیب با میوه‌های مختلف استفاده کنید. به علت ماندگاری بالا، نوشیدنی‌های حاصل از شیر رامک ماندگاری بالایی داشته و زود فاسد نمی‌شوند. به همین دلیل می‌توانید آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری نگه داری کنید.
  •       همانطور که می‌دانید طبع شیر سرد است. بنابراین اگر می خواهید طبع آن را در نوشیدنی خنثی کنید یا میوه‌هایی با طبع گرم مانند انبه انتخاب کنید و یا از ادویه‌هایی با طبع گرم استفاده کنید. برای مثال می توانید از جوز هندی، دارچین، هل، زنجبیل و… در ترکیب با شیر با توجه به سلیقه و ذائقه خود استفاده کنید.

کلام آخر

نوشیدنی‌هایی که با شیر تهیه می‌شوند، یکی از بهترین و خوشمزه‌‌ترین طعم‌ها را در بین سایرین دارند. به همین دلیل مورد پسند افراد در هر سنی هستند. اگر شما هم مثل من عاشق نوشیدنی‌هایی هستید که پایه شیر و میوه دارند، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب خوشمزه‌‌ترین نوشیدنی‌هایی که می‌توانید در ترکیب با شیر و میوه درست کنید را آموزش دادم. علاوه بر این، نکاتی را ذکر کردم که با کمک آن‌ها می‌توانید طعم بهتری از نوشیدنی را تجربه کنید.

 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.8 / 5. 4

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com