Skip to main content
4.3
(3)

حتما شما هم بارها و بارها نام کرم بیسکویت لوتوس را شنیده‌اید. اولین باری که من نام این برند را شنیدم، در یک مهمانی با پذیرایی بسیار خاص و خوشمزه بود. وقتی میز پذیرایی میزبان را دیدم، دسرهای خوش رنگی توجه من را جلب کرد. هنگامی که مزه آن را امتحان کردم، متوجه شدم طعم آن هم مانند ظاهرش بسیار بی‌نظیر است. به همین دلیل دل را به دریا زدم و از میزبان دستور طبخ این دسرهای خوشمزه را درخواست کردم. در کمال تعجب متوجه شدم در تمامی این دسرها از کرم بیسکویت لوتوس استفاده شده است. با این وجود میزبان به من توصیه کرد برای داشتن دسری خوشمزه‌تر از کرم بیسکویت مرکل استفاده کنم. در ادامه قصد دارم طرز تهیه دسرهایی خوشمزه با کرم بیسکویت لوتوس یا به توصیه میزبان کرم بیسکویت مرکل را برای شما بیاورم.

کرم بیسکویت مرکل

کرم بیسکویت مرکل یکی از جدیدترین محصولات رامک است که طعمی فوق‌العاده بی‌نظیر داشته و می‌تواند در انواع دسرها و شیرینی‌ها یا حتی به تنهایی برای صبحانه و عصرانه استفاده شود. تفاوت مهم مرکل با سایر برندها در طعم آن است، طعم این کرم بیسکویت یادآور بیسکویت‌های خوشمزه دوران کودکی ست و با هیچ نمونه خارجی قابل مقایسه نیست. پیشنهاد میکنیم که حتما یکبار آن را امتحان کنید و شما هم اگر دوست دارید دسرهایی متفاوت‌تر از همیشه داشته باشید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

طرز تهیه تیرامیسو لوتوس

طرز تهیه تیرامیسو لوتوس

تیرامیسو دسری خوش طعم است که متعلق به کشور ایتالیاست، با این وجود در ایران هم طرفداران زیادی دارد. شاید تا به حال تیرامیسو را با کرم لوتوس تهیه نکرده باشید اما من به شما قول می‌دهم با پیروی از این دستور تهیه، یک دسر تیرامیسو بی‌نظیر داشته باشید.

مواد لازم

بیسکویت لوتوس

یک بسته

پنیر ماسکارپونه

یک فنجان

خامه فرم گرفته

نصف پیمانه

پودر قند

سه قاشق غذاخوری

کرم لوتوس یا کرم بیسکویت مرکل

دو قاشق غذاخوری

پودر کاکائو

کمی برای تزئین

 

طرز تهیه

  1.     یک کاسه بزرگ بردارید و داخل آن پودر قند و خامه فرم گرفته بریزید. با کمک همزن دستی مواد را هم بزنید تا در نهایت قله‌های نرمی داخل ظرف داشته باشید. در  مرحله بعد کرم بیسکویت ذوب شده، پنیر ماسکارپونه و عصاره وانیل را به مواد قبلی اضافه کرده و دوباره تمامی مواد را به خوبی هم بزنید.
  2.     حالا بیسکویت‌های لوتوس را در قهوه اسپرسویی که به دمای اتاق رسیده است، فرو کنید. بیسکویت‌های نرم شده را در کف فنجان چیده و مخلوط پنیر و خامه‌ای که در مرحله اول درست کرده بودید را به آن اضافه کنید. با کمک قاشق سطح مواد را صاف کرده و این کار را برای تمامی بیسکویت‌های لوتوس تکرار کنید. در این مرحله باید فنجان‌ها را به مدت 4 ساعت در داخل یخچال قرار دهید. برای سرو هم باید کمی پودر کاکائو روی دسر خود بپاشید.

کیک فنجانی لوتوس

کیک فنجانی لوتوس

کیک فنجانی لوتوس یکی دیگر از دسرهایی است که می‌توانید آن را در مدت زمان کمی درست کنید. در ادامه دستور تهیه و مواد لازم را قرار خواهم داد.

مواد لازم

کرم لوتوس / مرکل سه قاشق غذاخوری
آرد 4 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
نمک یک هشتم قاشق چایخوری
شکر قهوه‌ای یک قاشق غذاخوری
شیر 4 قاشق غذاخوری
بستنی برای تزئین دسر یک پیمانه
روغن نباتی یک قاشق غذاخوری
بیسکوئیت برای تزئین دسر

طرز تهیه کیک فنجانی لوتوس

  1.     در گام اول باید کرم بیسکویت را داخل یک لیوان بریزید. حالا لیوان را به مدت بیست دقیقه در مایکروویو بگذارید. کرم شما باید در این مرحله کاملا ذوب شده و حالت رقیق به خود بگیرد.
  2.     در مرحله بعد مواد دیگر را به کرم لوتوس اضافه کرده و با یک چنگال مخلوط کنید. در این مرحله باید مواد شما حالت خمیر یکدستی به خود بگیرد.
  3.     خمیر به دست آمده را دوباره در مایکروویو به مدت 90 ثانیه گرم کنید. در نهایت هم روی آن مقداری بستنی و کرم بیسکویت ریخته و تزئین کنید. حالا می‌توانید این کیک فنجانی را نوش جان کرده و با آن از مهمانان خود پذیرایی کنید.
  4.     فراموش نکنید که بعد از پخت حجم خمیر شما تقریبا دو برابر خواهد شد. بنابراین لیوان ترجیحا بزرگ را برای تهیه کیک لوتوس استفاده کنید. بهتر است لیوانی را انتخاب کنید که کناره‌های صافی داشته باشد. اگر لیوان شما حالت کوتاه و پهن دارد، باید زمان پخت را کم کنید تا بافت اسفنجی کیک تبدیل به بافت خشک نشود.

لاته لوتوس

اگر عاشق طعم لاته هستید، قطعا لاته لوتوس را هم دوست خواهید داشت. لاته لوتوس یک نوشیدنی گرم بوده که در آن ترکیب کرم لوتوس و اسپرسو، ترکیبی بی‌نظیری ساخته است. در ادامه دستور تهیه کافه لوتوس را قرار خواهم داد.

مواد لازم

کرم لوتوس یک قاشق غذاخوری
اسپرسو یک چهارم پیمانه
شیر سه چهارم پیمانه
شکر یک قاشق غذاخوری
بیسکویت خرد شده به مقدار لازم
خامه فرم گرفته به میزان دلخواه

 

طرز تهیه     

  1. یک قابلمه کوچک برداشته و داخل آن شیر بریزید. شیر را روی اجاق گاز تا جایی گرم کنید که از آن بخار بلند شود. بنابراین نیازی نیست حتما شیر به حالت جوشیدن برسد. حالا فرنچ پرس را برداشته و فوم‌گیری انجام دهید.
  2. اسپرسو یا هر قهوه دیگری که مدنظرتان است را دم کرده و داخل یک لیوان بریزید. حالا کرم لوتوس را هم به قهوه اضافه کرده و مواد را خوب ترکیب کنید.
  3. کفی که از فوم‌گیری شیر به دست آمده را به مخلوط قهوه و کرم لوتوس اضافه کرده و هم بزنید. لاته لوتوس را می‌توانید با کمی خامه فرم گرفته و یا مقدار کمی کرم لوتوس تزئین کنید. در نهایت شما یک نوشیدنی متفاوت با طعم لوتوس خواهید داشت.

طرز تهیه کرم بیسکویت لوتوس

اگر  به کرم بیسکویت لوتوس دسترسی نداشته و دوست دارید در خانه آن را درست کنید، کافیست طبق مراحل زیر پیش بروید.

مواد لازم

بیسکویت لوتوس

به میزان دلخواه

شیر تغلیظ شده

صد گرم

شکر قهوه ای

دو قاشق غذاخوری

آب لیمو

یک قاشق چایخوری

کره

ده گرم

دارچین

نصف قاشق چایخوری

 

طرز تهیه

  1. بیسکویت‌ها را خرد کرده و روی آن نصف شیر تغلیظ شده را بریزید. حالا دوباره مخلوط را میکس کنید.
  2. در گام بعدی شکر قهوه‌ای، آب لیمو و کره را روی مواد ریخته و خوب هم بزنید. حالا نوبت به ریختن دارچین و مابقی شیر می‌رسد. مجددا مواد را خوب هم بزنید تا کاملا یک دست شوند. کرم بیسکویت شما آماده سرو است اما اگر حوصله طی این مراحل را ندارید، برای شما در ادامه مطلب یک پیشنهاد بهتر دارم!

کلام آخر

آیا شما هم عاشق طعم محصولات لوتوس هستید؟ اگر به شما چند دسر خوشمزه با کرم بیسکویت لوتوس پیشنهاد بدهم چطور؟ در این مطلب سعی کردم خوشمزه‌ترین دسرهایی که می‌توان در مدت زمان کوتاهی با کرم بیسکویت لوتوس تهیه کرد را آموزش دهم. علاوه بر این از محصولی به نام کرم بیسکویت مرکل حرف زدم که می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای کرم بیسکویت باشد. 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

4.3 / 5. 3

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com