Skip to main content
2.5
(2)

کشک و بادمجان رژیمی

رژیم گرفتن همواره برای ما بانوان عذاب‌آور و سخت بوده است زیرا از لذت خوردن بسیاری از خوراکی‌ها محروم می‌شویم. اما سوالی که همواره در ذهن من وجود داشت این بود که چرا به جای حذف برخی از غذاها، از غذاهای رژیمی استفاده نمی‌کنیم؟ به همین دلیل به دنبال طرز تهیه کشک بادمجان کبابی رژیمی رفتم تا حداقل از لذت خوردن کشک و بادمجان حتی در دوران رژیم محروم نشوم. در ادامه دستور طبخ کشک و بادمجان رژیمی را با تمام جزئیات قرار خواهم داد تا بتوانید هم از خوردن آن لذت ببرید و هم نگران افزایش وزن خود نباشید.

طرز تهیه کشک بادمجان کبابی رژیمی

طرز تهیه کشک و بادمجان رژیمی بسیار ساده بوده و شما برای طبخ آن به مهارت خیلی خاص یا صرف زمان زیاد احتیاج نخواهید داشت. نکته مثبتی که درباره کشک و بادمجان کبابی رژیمی وجود دارد، خداحافظی با مقدار زیادی روغن برای طبخ بادمجان است. در این دستور غذا خبری از بادمجان‌های سرخ شده سرشار از روغن نیست و شما تنها با کبابی کردن بادمجان می‌توانید از آن استفاده کنید.

بسیاری فکر می‌کنند کبابی کردن بادمجان به جای سرخ کردن آن، باعث بدمزه شدن آن می‌شود. اما کافیست یکبار این دستور طبخ را اجرا کنید تا برای همیشه با بادمجان سرخ کرده خداحافظی کنید! با خیال راحت به شما می‌گویم که این غذا نه تنها یک غذای رژیمی خواهد بود بلکه طعم متفاوتی از کشک بادمجان را برای شما معنی می‌کند.

مواد لازم در طرز تهیه کشک بادمجان کبابی

5 عدد بادمجان
2 عدد پیاز متوسط
5 حبه سیر تازه
5 قاشق غذاخوری نعنا خشک
نصف لیوان کشک تازه
به میزان لازم زردچوبه، نمک و فلفل
مقدار کمی روغن
برای تزئین مغز گردو و پیاز داغ طلایی رنگ 

 

کشک و بادمجان رژیمی

کشک و بادمجان رژیمی

دستور طبخ کشک بادمجان کبابی رژیمی

برای طبخ کشک بادمجان کبابی به طور کلی نیاز به صرف یک ساعت زمان خواهید داشت. در ضمن مواد اولیه با مقادیری که ذکر شد برای تقریبا 4 نفر می‌تواند مناسب باشد. شما می‌توانید این غذا را به عنوان وعده اصلی و یا میان وعده استفاده کنید. حتی می‌توانید آن را در کنار غذای اصلی خود برای زیباتر شدن سفره خود قرار دهید.

  1. در گام اول باید بادمجان‌ها را کباب کنید. بادمجان‌ها را خوب بشویید و سپس آن‌ها را خشک کنید. برای کباب کردن بادمجان‌ها می‌توانید از منقل یا فر و یا اجاق گاز استفاده کنید. البته اگر از منقل استفاده کنید بادمجان شما دودی خواهد شد و بوی دود می‌دهد. برای بسیاری از افراد این بوی دود خوشایند است اما اگر از جمله افرادی هستید که این بوی دود را نمی‌پسندید، ترجیحا از اجاق گاز استفاده کنید.
  2. بعد از آن که بادمجان‌ها را کباب کردید آن‌ها را در یک ظرف قرار داده و روی ظرف را بپوشانید. این کار کمک می‌کند تا در مرحله بعد بتوانید به راحتی پوست بادمجان را جدا کرده و آن را برای استفاده در کشک بادمجان خورد کنید. بعد از مدت کوتاهی بادمجان‌ها را از ظرف بیرون آورده و آن‌ها را زیر آب سرد به خوبی بشویید. در این مرحله نباید هیچ اثری از سیاهی روی بادمجان بماند. سپس بادمجان‌های پوست کنده شده را به شکل ساطوری ریز کنید.
  3. حالا نوبت خرد کردن پیاز است. پیاز‌ها را پوست گرفته و به شکل نگینی ریز کنید. سپس آن‌ها را در روغن داغ ریخته و اجازه دهید سرخ شوند. هنگامی که پیازها طلایی رنگ شدند روی آن‌ها فلفل و زردچوبه و سیر رنده شده بریزید. کمی ترکیب را تفت داده و در انتها نیز نعنای خشک را به مواد خود اضافه کنید. البته در این مرحله نباید شعله گاز خیلی زیاد باشد زیرا حرارت زیاد می‌تواند در کسری از ثانیه نعنا‌ها را بسوزاند. بنابراین حرارت را تا حد امکان پایین آورید.
  4. در مرحله بعد باید بادمجان‌های ساطوری شده را به مخلوط پیاز و نعنا داغ اضافه کنید. بعد از افزودن ترکیب را خوب هم بزنید تا یکدست شوند. بعد از جا افتادن مواد نوبت به اضافه کردن کشک می‌رسد.
  5. بعد از آن که کشک را اضافه کردید آن را خوب هم بزنید تا کشک در کل مواد پخش شود. سپس اجازه دهید مخلوط روی حرارت ملایم بماند تا به طور کامل پخته شود. اگر کشک را داخل یخچال گذاشته‌اید، بهتر است آن را قبل از پخت بیرون بگذارید تا به دمای محیط برسد.
  6. بعد از آن که کشک را به مواد اضافه کردید کمی غذا را بچشید. اگر احساس می‌کنید غذا کم نمک است به آن کمی نمک اضافه کنید. در غیر این صورت از اضافه کردن نمک خودداری کنید. بنابراین تا قبل از اضافه کردن کشک ترجیحا به غذا نمک نزنید تا بتوانید طعم شوری غذا را بهتر کنترل کنید.
  7. در نهایت غذای شما آماده سرو است. کشک و بادمجان را به ظرف سرو منتقل کرده و آن را تزئین کنید. برای تزئین می‌توانید از سیر داغ، نعنا داغ یا گردو خرد شده استفاده کنید. کشک بادمجان با توجه به ذائقه افراد هم به شکل سرد و هم به شکل گرم سرو می‌شود.

فوت و فن‌های مهم

تا اینجای مطلب راجع به طرز تهیه کشک بادمجان رژیمی صحبت کردیم. اما در این بخش قصد داریم نکات مهمی را ذکر کنیم که کمک می‌کند کشک بادمجان شما بسیار خوشمزه‌تر از همیشه شود. با کمک این نکات شما یک کشک و بادمجان مجلسی و البته رژیمی خواهید داشت که می‌توان آن را حتی در میز مهمانی نیز چید.

  •       در برخی مواد افراد گردو خرد شده را به ترکیب اصلی کشک بادمجان اضافه می‌کنند. این کار باعث خوشمزه‌تر شدن طعم کشک بادمجان خواهد شد. البته این مورد کاملا سلیقه‌ای بوده و با توجه به ذائقه افراد تعیین می‌شود. بنابراین اگر احساس می‌کنید طعم گردو در کشک به ذائقه مهمانان خوش نمی‌آید، آن را صرفا برای تزئین استفاده کنید.
  •       اگر عاشق طعم گوشت هستید، می‌توانید بعد از ریختن بادمجان داخل پیاز داغ یک عدد عصاره گوشت هم به ترکیب اضافه کنید. البته اگر قرار است برای افراد گیاه‌خوار این غذا را آماده کنید، بهتر است از این مرحله صرف نظر نمایید. توجه داشته باشید که اگر به کشک بادمجان عصاره گوشت اضافه کردید دیگر نیازی به نمک نخواهید داشت. زیرا در اکثر موارد عصاره گوشت حاوی مقداری نمک نیز می‌باشد.
  •         پیاز داغ مجلسی کمک می‌کند تا بتوانید کشک بادمجان را به بهترین شکل ممکن تزئین کنید. اما اگر نمی‌دانید چگونه پیاز داغ مجلسی آماده کنید، اصلا نگران نباشید. برای تهیه پیاز داغ مجلسی باید آن را قبل از سرخ کردن داخل آب جوش قرار داده و کمی صبر کنید. سپس پیاز را آبکشی کرده و خشک کنید. حالا نوبت سرخ کردن آن رسیده است. با این روش پیاز شما طلایی‌تر خواهد شد و ظاهر کشک و بادمجان را هم زیباتر خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه کشک بادمجان

و در پایان …

از هر چه بتوانیم در دوران رژیم چشم‌پوشی کنیم، از کشک و بادمجان نمی‌توان گذشت. اما خوشبختانه یک راه بسیار مفید و البته آسان برای طبخ کشک و بادمجان رژیمی وجود دارد. شاید فکر کنید کشک و بادمجان رژیمی قرار است بدمزه باشد و یا طعم اصلی کشک و بادمجان را نداشته باشد اما سخت در اشتباهید. در این روش تنها به جای سرخ کردن بادمجان آن را کباب می‌کنند. بنابراین هیچ تفاوتی در طعم و مزه آن دیده نمی‌شود. در این مطلب راجع به طبخ کشک و بادمجان رژیمی صحبت کرده و نکات مهمی برای طبخ آن را ذکر کردیم. با استفاده از این مطلب می‌توانید هم یک کشک و بادمجان خوشمزه بپزید و هم کالری دریافتی بدن خود را تنظیم کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2.5 / 5. 2

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com