Skip to main content
2
(2)

اولین بار که صبحانه انگلیسی را از زبان یک بلاگر اینستاگرام شنیدم، تصور می‌کردم باید برای این وعده مهمش چه چیزی خورده باشد. مدام در ذهنم غذاهای عجیب و غریب مثل گوشت گوزن هلندی یا بوقلمون سوئیسی رد و بدل می‌شد. شاید هم یک غذای گران مثل خاویار خورده باشد! روی تصور که زدم چیزهایی دیدم که تعجب کردم این همان صبحانه انگلیسی است؟ همیشه پنیر سفید مهم‌ترین جزء مهم‌ترین غذاهای سفره صبحانه ما بود و حالا چیزهایی را می‌دیدم که شاید اغلب ما برای وعده ناهار یا شام سرو می‌کنیم. شاید شما هم برایتان جالب باشد بدانید صبحانه بریتانیایی چیست و چه تفاوتی با صبحانه آمریکایی دارد.

صبحانه انگلیسی چیست؟

اگر قبل از دیدن تصویری از این صبحانه برای خواندن این مطلب آمده‌اید، توصیه می‌کنم اشتباه من را نکنید و همین حالا تصویر آن را در بخش Image گوگل سرچ کنید و ببینید!

خوب حالا با دیدن این تصویر باید به شما بگویم این صبحانه خوش آوازه شامل نیمرو عسلی، سوسیس، لوبیا پخته، گوجه فرنگی برشته، ژامبون مرغ، پودینگ سیاه (نوعی سوسیس انگلیسی)، نان تست و قارچ کباب شده است. البته هنوز میز صبحانه انگلیسی تمام نشده است و باید یک فنجان چای یا قهوه و یا آبمیوه هم روی آن قرار دهید تا همه چیز تمام و کمال شود.

در این سفره خبری از کره، پنیر سفید و انواع و اقسام مربا نیست. بلکه چیزهای جدیدی روی سفره قرار می‌گیرد که شاید قبلا هر یک از آن‌ها را برای وعده ناهار یا شام میل می‌کردید.

هر چند لازم نیست همیشه در سفره صبحانه انگلیسی پودینگ سیاه قرار دهید که احتمالا به سختی در بازار پیدا می‌شود. اما گذاشتن نیمرو، لوبیا و سوسیس از نان شب برای این صبحانه واجب‌تر است.

 

کالری صبحانه انگلیسی چقدره؟

اگر همه این موادی که در بالا برایتان شمردیم، در سر میز صبحانه قرار دهید، کالری صبحانه شما 1153 واحد خواهد بود. اما مواد مغذی این صبحانه خارجی هم شامل موارد زیر است:
موادمقدار
چربی اشباع26 گرم
سدیم2256 میلی‌گرم
کربوهیدرات۵۰ گرم
پروتئین۵۹ گرم
چربی72 گرم

 

 

صبحانه انگلیسی

آیا صبحانه انگلیسی سالم است؟

اگر به شما بگوییم صبحانه بریتانیایی یک صبحانه کامل است، اصلا اغراق نکرده‌ایم. این صبحانه شامل همه مواد مغذی است که بدن در طی روز به آن نیاز دارد. من گاهی اشتهایم برای خوردن صبحانه از بین می‌رود و برای اینکه بتوانم دوباره به سمت غذا بروم، در ذهنم منویی از انواع غذاها را که در یخچال پیدا می‌شود، مرور می‌کنم. گاهی در این بین لیستی از غذاها، ترکیبی از چند ماده غذایی را پیدا می‌کنم که شاید از نظر دیگران خوردن آن‌ها برای صبحانه چندان معقول نباشد. اما جالب است بدانید در طی همان روز انرژی بیشتری دارم.

در مورد صبحانه انگلیسی هم باید بگوییم غذاهایی که در سر میز می‌گذارید، هر یک حاوی مواد مغذی ست که بدنتان در طی روز به آن نیاز دارد. از پروتئین، چربی، کربوهیدرات گرفته تا سدیم شما همه آن‌ها را نیاز دارید. صبحانه انگلیسی را باید یکی از قوی‌ترین صبحانه‌های دنیا به حساب بیاوریم.

تفاوت صبحانه انگلیسی و امریکایی

تا اینجا حسابی از میز صبحانه بریتانیایی‌ها تعریف و تمجید کردیم و حالا نوبت به صبحانه آمریکایی ست. راستش را بخواهید این دو تفاوت زیادی با همدیگر ندارند و حتی بسیاری، آن‌ها را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. تنها تفاوتی که بین صبحانه انگلیسی و آمریکایی وجود دارد، وجود دسرهایی مثل پنکیک است.

همچنین شما می‌توانید برای قسمت نوشیدنی یک لیوان شیر هم روی میزتان قرار دهید. همچنین نحوه درست کردن نیمرو در دو صبحانه تا حدودی با همدیگر فرق دارد. برای صبحانه آمریکایی می‌توانید تخم‌مرغ را هم زده یا همراه با رب گوجه فرنگی (املت) تهیه کنید. در اکثر هتل‌ها یا رستوران‌ها هر دو صبحانه به یک شکل سرو می‌شود و اگر هر کدام را سفارش دهید، در نهایت میزتان یک شکل چیده می‌شود.

چگونه صبحانه انگلیسی درست کنیم؟

شما برای اینکه لذت چشیدن این صبحانه را تجربه کنید، باید مواد غذایی زیر را روی میز قرار دهید:

        سوسیس: شما می‌توانید آن را به هر شکلی که می‌خواهید طبخ کنید. چون اول صبح معده قدرت کمتری برای هضم مواد غذایی دارد، بهتر است آن را حسابی کباب کنید تا مغزپخت شود.

        ژامبون مرغ یا گوشت: راستش را بخواهید در بریتانیا به جای این غذا از بیکن (گوشت خوک) استفاده می‌شود که شما می‌توانید به جای آن ژامپون مرغ یا گوشت را جایگزین کنید.

        تخم‌مرغ: برای اینکه صبحانه‌کامل‌تری داشته باشید می‌توانید آن را نیمرو کرده و با نمک، فلفل یا آویشن طعم‌دار کنید. توصیه می‌کنیم نیمرو عسلی درست کنید.

        گوجه فرنگی: این مورد را هم باید تهیه کنید و برای اینکه از طعم آن لذت ببرید، بهتر است روی آن کمی فلفل سیاه بپاشید. گوجه فرنگی را به صورت ورقه‌ای برش بزنید و در تابه سرخ کنید.

        قارچ: از جمله مهم‌ترین غذاهایی که باید در میز صبحانه انگلیسی قرار بگیرد، قارچ است. بهترین روش برای پختن آن، کبابی است. البته با حرارت بالا هم می‌توانید قارچ را سرخ کنید تا آب نیندازد و میز غذای شما را به هم نریزد.

        نان تست: اینجا دیگر باید از خیر خوردن نان سنگک داغ و بربری کنجدی بگذرید و نان تست را روی میز بگذارید. بهتر است نان را با کره یا روغن سرخ کنید تا صبحانه شما حسابی انگلیسی شود.

        لوبیای پخته: لوبیا قرمز یا چیتی برای این میز خیلی فرقی ندارد و فقط باید آن را بپزید. البته کنسرو لوبیای تازه هم روش آسانتری ست که می‌توانید برای تکمیل میز صبحانه خود استفاده کنید.

درباره صبحانه بریتانیایی

چند نکته برای تهیه صبحانه بریتانیایی

این صبحانه ممکن است در جزئیات با آنچه که در رستوران‌های خارجی سرو می‌شود، با ایران کمی تفاوت داشته باشد. اما در هر صورت هر دو یکی هستند. برای مثال به سختی می‌توانید پودینگ سیاه را در بازار تهیه کنید. همچنین قادر به خوردن بیکن هم نیستید و به جای آن ژامبون می‌گذارید.

یک روش بهتر برای کامل‌تر کردن میز صبحانه گذاشتن چند تکه سیب زمینی سرخ شده است. به طوری که با گذاشتن آن در کنار قارچ، گوجه سرخ شده، نان تست، لوبیا، ژامبون، سوسیس و تخم‌مرغ می‌توانید صبحانه کامل‌تری را میل کنید.

صبحانه انگلیسی یا آمریکایی؟

کدامیک بهتر است؟ برای کسی که اولین بار نام آن‌ها را می‌شنوند، شاید این دو صبحانه با یکدیگر تفاوت زیادی داشته باشند، اما در واقع یکی هستند و تفاوت زیادی با هم ندارند. به طوری که در هر رستوران یا هتلی که بروید و هر کدام از این دو صبحانه را که سفارش دهید، غذای یکسانی برایتان آورده می‌شود. در آخر باید بگوییم صبحانه انگلیسی یکی از کامل‌ترین صبحانه‌هاست که علاقمندان زیادی در سراسر دنیا دارد.

امیدواریم آنچه در این مطلب گفتیم به سوالات شما پاسخ کاملی داده باشد. منتظر دریافت دیدگاه‌ها و نظرات شما هستیم.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2 / 5. 2

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com