Skip to main content
سبک زندگی

هر آنچه درباره خواص کاپوچینو باید بدانید!

By ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲No Comments
3.3
(30)

کاپوچینو نوشیدنی گرم و خوش طعم با مزه‌ای نزدیک به قهوه و البته پر از کف روی آن! نوشیدنی که انتخاب اول بسیاری از افراد چه در کافی شاپ‌ها و چه در مهمانی‌هاست. در این مطلب قصد داریم با خواص کاپوچینو بیشتر آشنا شده و راجع به آن حرف بزنیم. پس اگر شما هم از طرفداران پر و پا قرص این نوشیدنی هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

2 سبک زندگی هر آنچه درباره خواص کاپوچینو باید بدانید!کاپوچینو چیست؟

ترکیب این نوشیدنی پرطرفدار چیزی نیست جز کمی قهوه اسپرسو با شیر که با بخاردهی روی آن حالت کف‌دار ایجاد شده است. در واقع کف روی کاپوچینو شناسنامه این نوشیدنی به حساب می‌آید و شما نمی‌توانید کاپوچینویی درخواست کنید که کف‌دار نباشد. البته گاهی به جای شیر از خامه نیز در ترکیب آن استفاده می‌شود. آیا تا به حال این نوشیدنی را تست کرده‌اید؟ اگر به مزه کاپوچینو دقت کنید متوجه خواهید شد مزه آن به قهوه ماکیاتو، کورتادو و فلت وایت بسیار شبیه است. کاپوچینو شاید در ذهن شما فقط یک نوشیدنی باشد اما در کشورهایی مانند ایتالیا فراتر از یک نوشیدنی بوده و حتی یک روز ملی اختصاصی دارد. در روز 8 نوامبر که روز ملی کاپوچینو در ایتالیا است روی میز صبحانه تمامی ایتالیایی‌ها فنجان‌هایی مملو از کاپوچینو خواهید دید.

چگونه کیفیت کاپوچینو را ارزیابی کنیم؟

شاید فکر کنید مزه و ترکیب تمامی کاپوچینوها در دنیا یکی ست، اما باید بدانید که سخت در اشتباهید! یک کاپوچینو مرغوب باید اسیدیته کم، همراه با طعمی نزدیک به طعم قهوه اسپرسو و با کف فراوان داشته باشد. اگر در حال نوشیدن کاپوچینو، مزه قهوه اسپرسو را حس نکردید، اسم آن کافی شاپ یا برند را برای همیشه از ذهن‌تان پاک کنید. زیرا ترکیب این نوشیدنی باید به گونه‌ای باشد تا مزه اسپرسو در آن غالب شود. گاهی نیز ممکن است مزه قهوه سوخته را در حین نوشیدن حس کنید. این اتفاق باز هم نشانه خوبی نیست و خبر از گرم شدن زیاد شیر و یا طول کشیدن مراحل آماده‌سازی اسپرسو می‌دهد. یک کاپوچینو و این همه فوت و فن! بله برای درست کردن این نوشیدنی باید وسواس زیادی به خرج داد. البته برخی ترجیح می‌دهند تنها آب جوش را به پودر آماده کاپوچینو تروبیکا اضافه کرده و خود را به دردسر نیندازند.

کالری کاپوچینو

در هر 23 گرم کاپوچینو حدود 100 کالری وجود دارد. علاوه بر این میزان 18 گرم کربوهیدرات، 3 گرم چربی، 13 گرم قند، 0.36 میلی گرم آهن، 95 میلی گرم سدیم، 1.5 گرم اسیدهای اشباع و 1 گرم اسیدهای ترانس نیز در این نوشیدنی یافت می‌شود.

با خواص کاپوچینو آشنا شوید

آیا شما هم همیشه در مواقع خواب آلودگی یا برای تست یک طعم جدید، به سراغ کاپوچینو می‌روید؟ اما آیا میدانستید این نوشیدنی دارای خواص بی‌شماری نیز می‌باشد؟ در ادامه راجع به خواص آن بیشتر حرف خواهیم زد. با این وجود باید توجه داشته باشید که با مصرف بیش از اندازه این نوشیدنی ممکن است درگیر عوارض کاپوچینو شوید.

  •       این نوشیدنی خوش طعم سرشار از آنتی اکسیدان‌های مفید بوده که برای تنظیم سطح کلسترول خون بسیار مفیدند. علاوه بر این آنتی اکسیدان‌های موجود، می‌توانند از آسیب به بافت نیز پیشگیری کنند.
  •       خطر بیماری‌های قلبی با نوشیدن کاپوچینو تا حد زیادی کاهش می‌یابد. البته نباید فراموش کرد که مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند خطر آفرین باشد.
  •       کاهش خواب آلودگی و افزایش هوشیاری فرد یکی دیگر از مزایای این نوشیدنی ست. این مزایا مربوط به خواص کاپوچینو بسته‌ای و کاپوچینو دستی می‌باشد.
  •       تحقیقات نشان می‌دهد بانوانی که در روز چند فنجان کاپوچینو مصرف می‌کنند تا بیست درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی هستند.
  •       کافئین کاپوچینو باعث تقویت ذهن و افزایش قدرت حافظه شده و به همین دلیل مصرف آن بسیار توصیه می‌شود.
  •       حضور قهوه در ترکیب کاپوچینو باعث شده تا خواص ضد باکتریایی نیز داشته باشد.
  •       ترکیب کاپوچینو می‌تواند هضم غذا را آسان‌تر کرده و باعث ضد عفونی شدن سیستم گوارشی نیز شود.
  •       کاپوچینو می‌تواند دیابت نوع دو را نیز کاهش دهد. این نوع دیابت مربوط به زمانی ست که بدن فرد در مقابل انسولین مقاومت کرده و قند خون افزایش می‌یابد.
  •       کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر، سنگ کیسه صفرا، سرطان کبد، سرطان روده بزرگ و سیروز کبدی، از دیگر مزایای مطرح شده برای این نوشیدنی است.

نحوه خوردن کاپوچینو چگونه است؟

کاپوچینو را می‌توانید به شکل بسته‌ای تهیه کرده و با حل کردن پودر آن در آب جوش میل کنید. کاپوچینو ترابیکا و کافی میکس دو برند مشهور هستند که می‌توانید از آن‌ها خریداری نمایید. البته کاپوچینو را می‌توان به شکل دستی نیز درست کرد. برای درست کردن کاپوچینو کافیست پودر قهوه و شیر بخار پز تهیه کرده و یک طعم فوق‌العاده را بسازید.

درست کردن کاپوچینو به روش دستی

در سنتی‌ترین دستور تهیه کاپوچینو، این نوشیدنی با قهوه اسپرسو و لایه‌هایی از شیر بخارپز شده درست می‌شود. برای داشتن یک کاپوچینو با کیفیت نیاز به اسپرسو، وسایل اندازه گیری، قهوه بو داده شده و شیر خواهید داشت. ابتدا قهوه اسپرسو را دم کرده و کنار بگذارید. سپس شیر را بخار پز کرده و برای استفاده در ترکیب آماده کنید. در گام بعدی، کافیست قهوه را داخل فنجان ریخته و سپس شیر را به آن اضافه کنید. مخلوط را با قاشق هم زده و نوش جان کنید. برای حرارت دادن شیر می‌توانید از اجاق گاز یا مایکروویو استفاده نمایید.

3 سبک زندگی هر آنچه درباره خواص کاپوچینو باید بدانید!

مقایسه قیمت کاپوچینو

 

قیمت کاپوچینو مانند قیمت سایر اقلام در کشورهای مختلف، متفاوت است. چندی پیش روزنامه نگاری به نام الکسا وست طی یک گزارش بیان کرد گران‌ترین کاپوچینوهای دنیا مربوط به هنگ کنگ و دبی است. سومین کشوری که کاپوچینو را به گران‌ترین  قیمت می‌فروشد، فرانسه می‌باشد. با این وجود گفته می‌شود استانبول ارزان‌ترین کاپوچینوهای دنیا را داشته و نرخ بسیار کمتری نسبت به سایر مکان‌ها دارد.

کاپوچینو یا سایر قهوه ها؟

تفاوت‌های زیادی بین کاپوچینو و سایر نوشیدنی‌های بر پایه کافئین وجود دارد. همین تفاوت‌ها باعث شده تا مزه و رنگ و خواص نوشیدنی‌های مختلف متفاوت باشد. بسیاری از افراد هنگام انتخاب لاته و کاپوچینو دچار تردید می‌شوند. این تردید به دلیل تشابه بسیار زیاد طعم این دو نوشیدنی ست. در واقع با نگاهی به ترکیب این دو متوجه خواهید شد که تفاوت بین این دو بسیار کم است. تنها تفاوت بین آن‌ها این است که در ترکیب کاپوچینو میزان شیر بیشتری استفاده می‌شود و فوم بیشتری نیز دارد. این در حالیست که لاته مزه کمتری از شیر را با خود به همراه دارد.

تفاوت بین اسپرسو و کاپوچینو بیشتر بوده و مزه این دو نیز تفاوت آشکاری دارند. اضافه کردن شیر در ترکیب کاپوچینو مهم‌ترین تفاوت بین این دو است. کاپوچینو با فوم زیاد و رنگ کرمی آن شناخته می‌شود. این در حالیست که اسپرسو با طعم شدید قهوه مشهور است. تفاوت مهم دیگر در شات‌های مصرفی این دو نوشیدنی است. هنگام سفارش کاپوچینو شما با یک فنجان بزرگ از نوشیدنی که تقریبا 8 اونس است، مواجه می‌شوید. این در حالیست که با سفارش اسپرسو دو تا سه اونس نوشیدنی مقابل شما قرار می‌گیرد.

و در پایان …

کمتر کسی را می‌توان یافت که با طعم و مزه کاپوچینو آشنا نباشد. این نوشیدنی خوش طعم با کف زیاد روی آن مشهور شده و طرفداران بسیاری دارد. اگر از طرفداران کاپوچینو هستید لازم است تا با خواص این ترکیب نیز آشنا شوید. در این مطلب سعی کردیم خواص این نوشیدنی را عنوان کرده و نکات مهم مفیدی را نیز درباره آن بیان کنیم. علاوه بر این نکات مهمی برای تشخیص کاپوچینوی با کیفیت و روش درست کردن آن نیز ذکر کردیم. 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.3 / 5. 30

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com