Skip to main content
3.5
(2)

به طور قطع شما هم دوست دارید در مهمانی‌ها و جشن‌های خود غذا‌هایی را سرو کنید که هم خوشمزه و هم زیبا باشند. البته همه‌ی ما دوست داریم با هزینه و زمان کم غذا‌هایی را تهیه کنیم که همه را شگفت‌زده و خوشحال می‌کند. اگر دوست دارید هم خودتان و هم میهمانان تان از خوردن غذا لذت برده و یک تغذیه سالم نیز داشته باشند، حتما باید با فینگرفود‌ها آشنا شوید. فینگرفود یک نوع غذای جالب و مدرن است که با استفاده از انگشتان دست خورده می‌شود. در این محتوا ما قصد داریم انواع فینگرفود را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با استفاده از مواد ساده و ارزان، انواع فینگرفود‌های کم هزینه و خوشمزه را برای تولد و میهمانی‌های خود درست کنید. با ما همراه باشید.

انواع فینگرفود

فینگرفود

حالا که بیشتر با فینگرفود یا غذای انگشتی آشنا شدید بد نیست با مزایای استفاده از این خوراکی‌های متنوع و لذیذ نیز آشنا شوید در ادامه به برخی از مزایای استفاده از فینگرفود در مهمانی‌ها و جشن‌ها می‌پردازیم.

1: سادگی و سرعت در تهیه

بسیاری از فینگرفود‌ها با استفاده از مواد اولیه ساده و کم‌هزینه تنها در عرض مدت کوتاهی آماده می‌شوند. شما می‌توانید در بسیاری از مراسم‌های خود از این خوراکی‌های لذیذ بهره برده و سفره‌ی پذیرایی خود را زیباتر‌ و لذیذ‌تر کنید.

2: جذابیت و تنوع

فینگرفود‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت و دلنشین می‌تواند سفره شما را رنگین و چشم نواز کند. شما می‌توانید با استفاده از خلاقیت خود، فینگرفود‌های جذاب و خوشمزه را با الهام از غذا‌های سنتی ملل مختلف پخت کنید.

3: سبک بودن و قابل هضم

فینگرفود‌ها به دلیل حجم کم و ترکیبات سالم، برای سلامت گوراش مناسب هستند. شما می‌توانید با استفاده از مواد تازه و طبیعی، فینگرفود‌های سالم و خوش عطر را آماده کرده و برای انواع میهمانی‌ها استفاده کنید.

فینگرفود ساده

اکنون بیشتر این خوراکی‌های محبوب و کاربردی را شناختید. می‌خواهیم به انواع فینگرفود بپردازیم و تعدادی از فینگر‌فود‌های ساده و آسان را به شما نیز معرفی کنیم.

کوکو سبزی

کوکو سبزی یک غذای خوشمزه و سنتی است که با تخم مرغ، سبزیجات خرد شده، پیاز، نمک، فلفل و روغن تهیه می‌شود. می‌توانید کوکو سبزی را به صورت قالب یا لقمه‌ای درست کرده و همراه با ترشی، نان یا ماست سرو کنید.

سمبوسه

سمبوسه یکی از فینگرفود‌های محبوب است که با پر کردن خمیر هزارلا با مواد مختلفی همچون قارچ، گوشت، پنیر…تهیه شده و پس از آن سرخ می‌شود. می‌توانید سمبوسه را به شکل مثلث یا هر شکل دیگری که دوست داشته باشید درست کنید.

پیراشکی

پیراشکی یکی از فینگر‌فود های بسیار متنوع است. شما می‌توانید پیراشکی را به صورت رولی، لقمه‌ای، توپی و یا هر شکل دیگری که دوست داشته باشید تهیه کنید. درون پیراشکی را می‌توان با خوراکی‌های متنوعی از جمله اسفناج، پنیر، قیمه، پوره سیب زمینی و…پر کرده و میل کنید.

کباب تابه‌ای

کباب تابه‌ای یکی از خوراکی‌های انگشتی محبوب و لذیذ است که در تهیه آن از گوشت چرخ کرده، پیاز، نمک، فلفل و زعفران بکار برده می‌شود. می‌توانید این خوراکی لذیذ را در تابه به آسانی سرخ کرده و به همراه نان، سالاد شیرازی یا ماست و خیار سرو کنید.

سیب‌زمینی

سیب‌زمینی یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها و فینگرفود‌ها به شما می‌آید. شما می‌توانید سیب‌زمینی را به صورت خلالی برش زده و به همراه نمک و فلفل سرخ کنید. می‌توانید سیب‌زمینی های سرخ شده خود را با سرس قارچ، سس باربیکیو و یا هر سسی که مورد علاقه خودتان است سرو کنید.

سالاد الویه

سالاد الویه نیز یکی از این خوراکی‌های محبوب است که می‌تواند در بسیاری از مهمانی‌ها و تولد‌ها کاربرد داشته باشد. این غذا را می‌توانید با نان تست، سیب زمینی، مرغ، سس مایونز، و تخم مرغ تهیه کنید. برای تزئین این فینگرفود لذیذ می‌توانید از گوجه گیلاسی، خیارشور و جعفری بهره ببرید.

فینگرفود ساده

فینگرفود سرد

فینگر‌فود‌های سرد انواعی از غذا‌های کوچک و خوشمزه هستند که می‌توان آن‌ها را بدون نیاز به گرم کردن مصرف کرد. این خوراکی ها دارای انواعی هستند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مینی ساندویچ

ساندویچ‌های کوچک نوعی از ساندویچ است که با نان تست، نان لواش، نان پیتا یا نان تورتیلا تهیه می‌شوند. می‌توان انواع این نان‌ها را با موادی همچون مرغ، ژامبون، پنیر، سالاد گوجه فرنگی و سس‌های متفاوت پر کرد. این مینی ساندویچ‌ها را می‌توانید به شکل دایره یا مستطیل بریده و با یک خلال چوبی ثابت نگه دارید.

توپک‌های پنیری

این توپک‌های خوشمزه را با پنیر خامه‌ای، پودر پنیر پامزان، ریحان خشک، نمک و فلفل درست می‌کنند. این خوراکی خوشمزه را می‌توانید با گلاب، زعفران یا آبلیمو عطر و طعم داده و در نهایت با خلال پسته تزئین کنید.

سالاد

شما می‌توانید سالاد‌های مختلف را با ماکارونی، سبزیجات، ماهی، مرغ، ذرت و هر موادی که دوست دارید تهیه کرده و در بسته‌بندی‌های جذاب به همراه انواع سس سرو کنید. برای مثال می‌توانید برای سرو این سالاد از جام‌های شفاف استفاده کرده و سس را در کنار آن قرار دهید.

سبزیجات نیم پز

برای تهیه این فینگر فود می‌توانید از هویج، کلم بروکلی، قارچ، بادمجان و هر گونه سبزیجاتی که دوست دارید استفاده کنید. ابتدا سبزیجات را به شکلی که دوست دارید برش بزنید و سپس نیم پز کنید. می‌توانید این خوراکی لذیذ را پنیر پارمزان یا انواع سس سرو کنید.

فلافل

فلافل نیز یکی از فینگرفود‌های ساده و خوشمزه است برای تهیه این خوراکی به نخود و سبزیجات نیاز دارید. می‌توانید در نهایت فلافل را با انواع نان، گوجه فرنگی، خیارشور و انواع سس‌های متفاوت سرو کنید.

انواع فینگرفود

تا به اینجا دریافتیم فینگرفود غذا‌های کوچک و لقمه‌ای هستند که بدون نیاز به قاشق و چنگال و فقط با دست خورده می‌شوند. این غذا‌ها را می‌توان بر اساس مواردی بخش بندی کرد که در ادامه به توضیح در این باره می‌پردازیم.

بر اساس مواد اولیه

فینگرفود‌ها را می‌توانید بر اساس نوع گوشت، سبزیجات، میوه، پنیر، نان و … دسته بندی کنید. برای مثال از فینگرفود های گوشتی می‌توان به سوسیس و کورن داگ اشاره کرد. و از فینگرفود های سبزیجاتی نیز می‌توان به دلمه و تارت سبزیجات اشاره کرد.

بر اساس شکل ظاهری

فینگر فود‌ها را می‌توان بر اساس شکل ظاهری و اندازه آن‌ها نیز دسته بندی کرد. بعضی از فینگرفودها دارای شکل دایره هستند همچون تارت‌ها کورن داگ و برخی از آن‌ها نیز همچون پیراشکی، سمبوسه و ژامبون‌ها به شکل مستطیل و مثلث هستند.

بر اساس دمای سرو

فینگر فود‌ها را می‌توانید بر اساس دمای سرو به دو دسته سرد و گرم تقسیم کنید. فینگرفود‌های سرد نیازی به گرم کردن ندارند و در دمای اتاق قابل مصرف هستند اما در تهیه فینگرفود‌های گرم استفاده از حرارت و داغ سرو کردن بسیار مهم است.

بر اساس سبک آشپزی

این خوراکی‌های خوشمزه را بر اساس سبک آشپزی نیز دسته بندی می‌کنند برای مثال فینگرفود‌هایی همچون دلمه و سالاد الویه سبک ایرانی دارند اما فینگرفود‌هایی مثل تارت پنیر و کروسان دارای منشاء و سبکی اروپایی هستند. برخی از فینگرفود‌ها نیز همچون سوشی و کالزونه تند دارای رگ و تبار آسیایی هستند.

کلام آخر

در نهایت ما در این مطلب با فینگرفود و انواع آشنا شدیم، سپس از فینگرفود‌های ساده، گرم و سرد گفتیم. و در انتها از انواع فینگرفود و دسته بندی‌های آن صحبت کردیم. شما می‌توانید با استفاده از ذوق و سلیقه خود انواع مختلفی از فینگرفودها را تهیه کرده و انواع میهمانی‌های خود استفاده کنید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.5 / 5. 2

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com