Skip to main content
0
(0)

فرض کنید در یک روز زیبا احساس گرسنگی شدیدی کرده و به سراغ یخچال می‌روید. کاسه ماست موسیر در یخچال به شما چشمک می‌زند اما احساس گرسنگی شما قرار نیست با یک کاسه ماست موسیر رفع شود! چه می‌کنید؟ قطعا به فکر پخت غذایی می‌افتید که بتوان با ماست موسیر خورد. شاید عاشق طعم ماست موسیر هستید اما نمی‌دانید چه غذاهایی می‌تواند کنار آن خوش طعم باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا غذاهایی را آموزش دهیم که کنار ماست موسیر طعم بی‌نظیری دارند و یا در دستور پخت آن‌ها از ماست موسیر استفاده می‌شود.

غذا هایی که با ماست موسیر میچسبه

غذا هایی که با ماست موسیر میچسبه

بورانی بادمجان با ماست موسیر

بورانی که با نام برانی هم شناخته می‌شود یک غذای بسیار سالم و مقوی است. این غذا را می‌توانید از ترکیب بادمجان با ماست موسیر درست کنید. در برخی از مناطق ایران این غذا را با نام ماست و بادمجان می‌شناسند. به‌هرحال اسم آن هرچه که باشد، امتحان کردن طعم بی‌نظیرش بسیار توصیه می‌شود.

-نکاتی برای تهیه بورانی بادمجان

ماستی که برای تهیه بورانی استفاده می‌کنید، نقش بسیار مهمی در طعم نهایی آن دارد. بنابراین قبل از هر چیز مطمئن شوید ماست موسیر شما خوش طعم است. البته این غذا را با ماست هم می‌توانید درست کنید.

بهتر است بادمجان‌ها به شکل کبابی طبخ شوند. سرخ کردن بادمجان ممکن است باعث بد طعم شدن بورانی شما شود.

همانطور که می‌دانید بادمجان طبع گرمی دارد، از سویی دیگر طبع ماست سرد است. به همین دلیل ترکیب این دو ماده در کنار هم می‌تواند یک غذای بسیار مناسب باشد.

طرز تهیه بورانی بادمجان

  1.     ابتدا باید 3 عدد بادمجان را شسته و روی آن‌ها یک سری شیار عمیق ایجاد کنید. سپس آن‌ها را روی گاز کبابی و مغز پخت نمایید.
  2.     بعد از کباب شدن، پوست بادمجان را بگیرید. بهتر است با ضربه زدن و با کمک یک چاقوی تیز این کار را انجام دهید. این کار کمک می‌کند تا گوشت بادمجان سالم بماند.
  3.     دو پیمانه ماست را در یک ظرف به همراه نمک، فلفل و سیر رنده شده بریزید. می‌توانید از ماست موسیر آماده در این مرحله استفاده نمایید.
  4.     بادمجان‌ها را ساطوری کرده و سپس کاملا له نمایید.
  5.     در مرحله آخر ماست موسیر با بادمجان را ترکیب کرده و حدودا یک چهارم پیمانه گردو خرد شده به آن اضافه کنید.

خاگینه ذرت

اگر به دنبال یک صبحانه لذیذ همراه با ماست و موسیر هستید، خاگینه ذرت را امتحان کنید. طعم این غذا کنار ماست موسیر بسیار بی‌نظیر و خوشمزه است.

طرز تهیه

  1.     میزان سه چهارم فنجان خامه سفت را با 2 عدد تخم مرغ به خوبی مخلوط کنید.
  2.     به ترکیب مورد نظر، 3 فنجان دانه ذرت تازه با 1 فنجان آرد کامل به همراه 1 قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک قاشق غذاخوری شکر بریزید. سپس به مقدار لازم به آن نمک و فلفل بیفزایید.
  3.     ترکیب را در ماهیتابه با روغن داغ ریخته و خوب سرخ کنید.

نکات پخت خاگینه ذرت

خاگینه ذرت را می‌توانید با ماست موسیر و سس کچاپ نوش جان کنید. ذرت سرشار از ویتامین‌های مفید به ویژه ویتامین‌های خانواده ب می‌باشد. به همین دلیل می‌توان از این ترکیب در وعده صبحانه استفاده نمود. برای پخت این غذا می‌توانید از دانه ذرت کنسروی و یا دانه‌های ذرت پخته شده خانگی استفاده نمایید. اگر از دانه ذرت کنسروی استفاده کردید به میزان نمک و فلفل موجود در کنسرو دقت کنید.

کوفته کباب ترکی

این غذا در واقع متعلق به کشور ترکیه است. در ترکیه کوفته ترکی به عنوان یکی از غذاهای بسیار محبوب شناخته می‌شود. خوشبختانه کوفته کباب مانند غذاهای ترکی دیگر شامل شاورما، دونر و اسکندر کباب به ذائقه ایرانیان بسیار نزدیک است. به همین دلیل می‌توانید از آن در برنامه غذایی خود استفاده نمایید.

طرز تهیه کوفته کباب ترکی

  1. در گام اول لازم است تا سیر و نمک و فلفل را در یک هاون خوب بکوبید تا له شوند.
  2. یک کاسه بزرگ برداشته و در آن 500 گرم گوشت چرخ کرده گوسفندی بریزید. زیره سبز، نمک، فلفل، 2 عدد سیر رنده شده، سه قاشق پیاز رنده شده و جعفری را هم به آن اضافه کنید.
  3. سپس مواد کباب را به 8 بخش قسمت کرده و هر کدام را به شکل دایره مانند درآورید.
  4. در گام بعدی کوفته‌ها را سیخ بکشید و با کمی روغن گیاهی نیز چرب کنید.
  5. سیخ‌ها را روی گریل گذاشته و بپزید. هر طرف نیاز به 3 الی 4 دقیقه زمان برای پخته شدن دارد.
  6. برای طعم‌دار شدن کوفته‌ها می‌توانید در مایه کباب از ماست موسیر استفاده نمایید. ماست موسیر کمک می‌کند تا طعم متفاوتی از کباب کوفته را تجربه کنید. البته برخی به جای ماست موسیر از خامه یا سس مایونز هم در مایه کباب استفاده می‌کنند. دقت داشته باشید که شما می‌توانید تنها یکی از این مواد را در مایه کباب اضافه کنید.
  7. توجه داشته باشید که ادویه‌هایی مانند پودر لیمو، دارچین و سماق ممکن است باعث تلخ شدن مزه کباب شوند. علاوه بر این افزودن آرد، زردچوبه و پودر سوخاری به این غذا توصیه نمی‌شود.

 

کباب ترش

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای گیلان، کباب ترش است. این غذا معمولا در گیلان و با برنج یا نان سرو می‌شود. برای پخت کباب ترش می‌توانید از کباب‌پز و یا قابلمه استفاده کنید. کافیست شعله گاز را در حد ملایم قرار داده و به آن کمی روغن اضافه نمایید تا گوشت در قابلمه بپزد. کباب ترش دارای میزان زیادی آهن و پروتئین است به همین دلیل برای افرادی که از مشکل فقر آهن رنج می‌برند بسیار توصیه می‌شود. علاوه بر این برای نوجوانان در سن رشد نیز بسیار مناسب و مغذی ست. شما می‌توانید به جای رب از آب انار هم در دستور غذایی این کباب استفاده کنید. اگر می‌خواهید گوشت کباب نرم باشد باید نمک را در انتها و هنگامی که گوشت بعد از حرارت دیدن کمی سفت شد به آن اضافه نمایید. در کنار کباب ترش می‌توانید از ماست موسیر استفاده کنید. زیرا طعم آن کنار کباب ترش بسیار فوق‌العاده خواهد شد.

طرز تهیه کباب ترش

  1.     میزان 500 گرم فیله گوسفندی را برداشته و آن را به اندازه قطعات کبابی برش بزنید.
  2.     100 گرم گردو سابیده شده را به همراه 2 قاشق رب انار ترش و یک پیاز رنده شده مخلوط کرده و سپس به مواد اضافه نمایید. مواد را در داخل یک ظرف ریخته و درب آن را ببندید سپس به یخچال منتقل کرده تا حدود 6 ساعت زمان بگذرد.
  3.     بعد از آن به فیله‌ها نمک افزوده و به سیخ بکشید سپس روی شعله ملایم طبخ کنید.

بورانی اسفناج

یکی دیگر از غذاهایی که می‌توانید با ماست موسیر میل کنید، بورانی اسفناج است. این غذا هم ریشه شمالی داشته و با ماست بسیار خوش طعم خواهد شد. برای تجربه مزه بهتر می‌توانید از سیر و پودر گردو نیز در کنار آن استفاده نمایید. اگر می‌خواهید کالری بورانی را تنظیم نمایید باید به میزان روغن و ماستی که در آن به کار می‌برید، توجه داشته باشید. برای مثال می‌توانید به جای تفت دادن اسفناج برای داشتن کالری کمتر، آن‌ها را آب پز کنید.

طرز تهیه بورانی اسفناج

  1. یک کیلو اسفناج را شسته و سپس با 100 گرم سیر تازه در یک قابلمه بریزید. کمی نمک و زردچوبه به آن اضافه کرده و تفت دهید.
  2. بعد از پخت اسفناج، آن را از روی شعله برداشته و اجازه دهید تا کمی خنک شود.
  3. ماست موسیر که از قبل تهیه کرده بودید را به اسفناج‌ها اضافه کرده و خوب هم بزنید. بورانی شما به همین سادگی آماده است.

و در نهایت …

هیچکس نمی‌تواند از طعم بی‌نظیر ماست موسیر بگذرد اما تا به حال ماست موسیر را کنار غذاهای مختلف استفاده کرده‌اید؟ چند دستور غذایی می‌شناسید که در آن‌ها از ماست و موسیر استفاده شده است؟ اگر شما هم عاشق طعم ماست موسیر هستید اما نمی‌دانید چه غذاهایی با آن خوش طعم‌تر می‌شوند، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بعد از خواندن این مقاله چندین غذای متنوع با ماست موسیر را یاد می‌گیرید. در نوبت‌های مختلف می‌توانید این غذاها را طبخ کرده و از طعم آن‌ها کنار ماست موسیر لذت ببرید. غذاهایی که معرفی کردیم برخی برای وعده ناهار و برخی برای وعده صبحانه مناسب هستند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

0 / 5. 0

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com