Skip to main content
1
(1)

چند وقت پیش هنگامی که در حال صرف غذا در رستوران بودم، طعم یک سس تند خوشمزه را چشیدم. هنگامی که گارسون را دیدم از او پرسیدم نام این سس چیست؟ و او گفت این سس هالوپینو است. راستش را بخواهید تا به آن روز نام هالوپینو را نشنیده بودم و فکر می‌کردم هالوپینو نام یک برند خاص است. هنگامی که به خانه آمدم درباره سس هالوپینو در اینترنت جستجو کرده و فهمیدم هالوپینو در واقع نام فلفلی خاص است که از آن انواع فرآورده‌ها مانند سس و ماست هالوپینو را درست می‌کنند. در این مطلب قصد دارم طرز تهیه سس هالوپینو را قرار دهم تا شما هم بتوانید این سس خوشمزه را به حرفه ای‌ترین شکل ممکن درست کرده و در کنار غذاهای خود سرو کنید.
سس سالسا هالوپینو
سس سالسا هالوپینو بهترین انتخاب برای کسانی است که طرفدار طعم تند هستند. سس سالسا هالوپینو با سایر انواع سس یک تفاوت اساسی دارد. هنگامی که سس‌های دیگر را درست می‌کنید، کمی عصاره یا پودر فلفل را در مواد اولیه آن اضافه می‌ریزید تا طعم آن کمی تند شود. اما در سس سالسا پایه اصلی فلفل هالوپینو است. بنابراین می‌توان گفت این مدل سس در میان طرفداران سس‌های تند، جایگاه اول را به خود اختصاص می‌دهد.

مواد اولیه
قبل از هر چیز باید مواد اولیه را مطابق آنچه در ادامه خواهم گفت آماده کنید.
· 9 عدد فلفل هالوپینو تازه
· یک عدد پیاز بزرگ سفید
· 3 حبه سیر
· 2 عدد لیمو ترش
· 12 شاخه گشنیز
· 2 قاشق غذاخوری روغن مایع
· 1 قاشق چایخوری نمک
دستور تهیه سس سالسا هالوپینو
برای داشتن یک سس هالوپینو خوشمزه و تند باید مطابق مراحل زیر پیش بروید.
1. ماهیتابه متوسطی انتخاب کرده و آن را روی گاز بگذارید. اجازه دهید تا ماهیتابه خوب داغ شود. در کنار آن فلفل‌ها و پیاز را به شکل نگینی و کاملا ریز خرد کنید. سپس فلفل، پیاز و حبه‌های سیر را در ماهیتابه تفت دهید. توجه کنید که این مرحله باید تفت دادن بدون روغن باشد.
2. اجازه دهید مواد تقریبا 20 دقیقه تفت داده شوند، سپس ماهیتابه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید کمی خنک شود. پوست سیر‌ها را به آرامی گرفته و همراه با پیاز و فلفل داخل مخلوط کن بریزید.
3. در مخلوط کن کمی گشنیز، نمک، اب لیمو ترش و یک چهارم فنجان آب اضافه کرده و مواد را باهم مخلوط کنید. مواد باید تقریبا 30 ثانیه داخل مخلوط کن ترکیب شوند تا کاملا یک دست شوند.
4. ماهیتابه‌ای که در ابتدا استفاده کرده بودید را مجددا برداشته و این بار به آن دو قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید. حالا سسی که در مخلوط کن وجود دارد را داخل روغن بریزید. توجه داشته باشید که روغن باید کاملا داغ باشد.
5. اجازه دهید مواد یک دقیقه روی شعله متوسط تفت داده شوند، سپس شعله را کمتر کرده و بگذارید مواد برای مدت 15 دقیقه دیگر نیز روی شعله ملایم بجوشند. بعد از 15 دقیقه شعله را خاموش کرده و بعد از سرد شدن سس، آن را نوش جان کنید.

با سس هالوپینو چه غذایی میچسبه؟
تا اینجای مطلب یاد گرفتیم چگونه یک سس هالوپینو خوشمزه درست کنیم اما چه غذاهایی را می‌توان با سس هالوپینو مصرف کرد؟ در ادامه راجع به این موضوع هم صحبت خواهم کرد تا بتوانید از سس هالوپینویی که آماده کرده‌اید، نهایت لذت را ببرید.
با سس هالوپینو می‌توانید یک پاستای خیلی خوشمزه درست کنید. برای این منظور باید نصف پیمانه روغن زیتون را با یک دسته برگ ریحان، یک چهارم پیمانه فلفل هالوپینو، نصف پیمانه مغز گردو، نصف پیمانه پنیر پارمسان و یک چهارم پیمانه آب لیمو ترش تازه مخلوط کنید. برای آن که مواد کاملا ترکیب شوند، باید آن‌ها را چند دقیقه داخل مخلوط‌کن ریخته و میکس کنید.
در یک قابلمه پاستاها را با کمی نمک بجوشانید. پاستا باید تقریبا 15 دقیقه داخل آبجوش بجوشد تا کاملا پخته شود. هنگامی که احساس کردید پاستا پخته شده است، آن را آبکش کرده و کنار بگذارید.
یک سینه مرغ برداشته و آن را در یک ظرف با ابلیمو، نمک و فلفل مزه‌دار کنید. بعد از گذشت تقریبا 1 ساعت از مزه‌دار شدن مرغ، باید آن را روی حرارت ملایم در یک تابه تفت دهید. هنگامی که رنگ مرغ کمی عوض شد، به آن نخود فرنگی هم اضافه کرده و مجددا تفت دهید.
پاستای آماده شده را در یک ظرف ریخته و به آن سس هالوپینویی که آماده کرده بودید را اضافه کنید. پاستا را خوب هم بزنید تا تمام مواد به سس آغشته شوند. در مرحله بعد باید نخود فرنگی و مرغی که تفت داده بودید را به پاستاها اضافه کنید. بدین ترتیب با سس هالوپینو یک پاستای خوشمزه خواهید داشت.
همانطور که گفتیم می‌توانید فلفل هالوپینو را به شکل ترشی لیته یا ترشی فلفل هالوپینو هم درست کنید. ترشی انداختن باعث می‌شود خواص و ویژگی‌های سبزیجات و مواد غذایی حفظ شده و طعم و مزه آن‌ها هم واقعی‌تر باشند.
ماست هالوپینو از چی درست میشه؟
یکی از فرآورده‌های لبنی بسیار متفاوت و خوشمزه‌ای که در بازار وجود دارد، ماست هالوپینو است. این ماست محصولی از شرکت رامک بوده و به عنوان متفاوت‌ترین طعم در میان انواع محصولات لبنی شناخته می‌شود. ماست هالوپینو از ترکیب ماست با شیر تازه گاو به همراه فلفل هالوپینو درست می‌شود. بدین ترتیب می‌توان گفت طعم نهایی ماست تند بوده و مزه فلفل هالوپینو در آن وجود خواهد داشت. بنابراین اگر به دنبال طعم متفاوتی هستید می‌توانید از ماست هالوپینو استفاده کنید. ماست هالوپینو می‌تواند جایگزین خوبی برای ماست موسیر باشد و یا به عنوان یک سس تند در کنار انواع غذاها استفاده شود.
کلام آخر
فلفل هالوپینو یکی از شناخته شده‌ترین و پرطرفدارترین انواع فلفل‌ها در دنیا است. از این فلفل فرآورده‌های متفاوتی تولید می‌شود. یکی از این فرآورده‌ها سس هالوپینو است. در این مطلب راجع به سس هالوپینو و طرز تهیه آن صحبت کردیم. علاوه بر این راجع به ماست هالوپینو که یک محصول متفاوت از گروه رامک است نیز صحبت کرده و ویژگی‌های آن را بر شمردیم. با خواندن این مطلب می‌توانید با فلفل هالوپینو و فرآورده‌های آن بیشتر آشنا شوید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

1 / 5. 1

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com