Skip to main content
3
(7)

اگر از من بپرسند، خوشمزه‌ترین سالاد دنیا کدام است؟ قطعا نام سالاد سزار را در ابتدا می‌آورم. البته فکر می‌کنم این سالاد فقط برای من محبوب نبوده و بسیاری از افراد آن را دوست دارند. چند روز پیش در حالی که نمی‌دانستم چه غذایی را برای ناهار آماده کنم، ناگهان هوس سالاد سزار به سرم زد. با نگاهی به یخچال متوجه شدم تمام مواد اولیه لازم را داریم؛ پس دست به کار شده و یک سالاد سزار خوشمزه درست کردم. اگر دوست دارید شما هم یک سالاد سزار حرفه‌ای داشته باشید، ادامه مطلب را از دست ندهید. زیرا در ادامه قصد دارم طرز تهیه سس سالاد سزار رستورانی را آموزش دهم.

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار

  •       مدت زمان آماده‌سازی 40 دقیقه
کاهو یک بوته متوسط
فیله مرغ 8 عدد
پنیر پارمیزان 6 قاشق غذاخوری
سس خردل 1 قاشق چایخوری
نان تست 2 عدد
سیر 2 عدد
لیمو ترش 1 عدد
روغن زیتون یک چهارم پیمانه
سس مایونز سه چهارم پیمانه
طرز تهیه سالاد با مرغ سوخاری

طرز تهیه سالاد با مرغ سوخاری

طرز تهیه سالاد سزار با فیله سوخاری

  1.     در گام اول باید فیله‌های مرغ را آماده کنید. آماده کردن فیله‌ها سه روش کلی دارد. هر کدام از این روش‌ها باعث می‌شوند طعم مرغ متفاوت شود. بنابراین با توجه به ذائقه خود از یک روش استفاده کنید. برای پختن فیله‌ها می‌توانید آن‌ها را آبپز یا گریل کرده و یا فیله‌ها را به شکل فیله سوخاری درآورده و استفاده کنید. در تمامی این روش‌ها باید اجازه دهید تا فیله‌ها کاملا پخته شوند و سپس از آن‌ها در مراحل بعدی استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر فیله را به شکل سوخاری یا سرخ شده استفاده کنید، کالری آن بسیار بالاتر خواهد بود.
  2.     هنگامی که فیله‌ها را آماده کردید، آن‌ها را کنار گذاشته و به سراغ مراحل بعدی بروید. در این مرحله باید سس سالاد را مخلوط و آماده کنید. یک حبه سیر برداشته و آن را در یک کاسه مناسب به شکل ریز رنده کنید. سس مایونز، سس خردل، آبلیمو و دو قاشق غذاخوری پنیر پارمیزان را در یک کاسه ریخته و مخلوط کنید. در آخر هم به آن‌ها نمک و فلفل اضافه کرده و کمی هم بزنید. در این مرحله سس شما آماده شده و باید آن را تا آماده کردن مواد بعدی در یخچال قرار دهید.
  3.     یک تابه مناسب انتخاب کرده و داخل آن روغن زیتون بریزید. حالا یک حبه سیر دیگر برداشته و آن را داخل روغن زیتون ریز کنید. اجازه دهید سیر روی حرارت شعله کمی سرخ شود.
  4.     نان تست‌ها را برش داده و به شکل مکعب‌های کوچک درآورید؛ سپس آن‌ها را به سیر در حال سرخ شدن اضافه کنید. اجازه دهید نان تست هم کمی تفت داده شود. در نهایت هم شعله را خاموش کنید.
  5.     کاهو را به اندازه دلخواه خرد کرده و در یک ظرف بریزید؛ سپس به آن تکه‌های مرغ و نان تست را اضافه کنید. در مرحله آخر هم باید سس آماده شده را روی مواد ریخته و ترکیب کنید.
  6.     برای تزئین سالاد سزار می‌توانید روی آن پنیر پارمیزان و یا گردوی خرد شده بریزید. اگر دوست دارید ظاهر سالاد زیباتر شود، می‌توانید داخل سالاد از زیتون، گوجه گیلاسی و ذرت هم استفاده کنید.
طرز تهیه سالاد سزار رژیمی

طرز تهیه سالاد سزار رژیمی

طرز تهیه سالاد سزار رژیمی

اگر رژیم هستید و می‌خواهید کالری سالاد سزار را کم کنید، برای شما هم یک راهکار خوب سراغ دارم. برای داشتن یک سالاد سزار رژیمی باید چند نکته را در حین درست کردن سالاد به خاطر بسپارید.

ترجیحا فیله‌ها را سرخ یا سوخاری نکنید. فیله‌هایی که در روغن سرخ شوند، کالری بسیار بالاتری دارند. بنابراین بهتر است فیله‌ها را آبپز، کبابی یا گریل کرده و به سایر مواد سالاد اضافه کنید.

نکته مهم دیگر راجع به سس مایونز است. همانطور که می‌دانید، کالری سس مایونز بسیار بالاست. بنابراین ترجیحا به جای سس مایونز از روغن زیتون و سایر روغن‌های گیاهی استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد سزار سنسو

معمولا به سالاد سزار اصل، فیله گریل شده اضافه می‌شود اما در سالاد سزار سنسو باید از مرغ سوخاری استفاده کنید. البته در برخی دستور‌ها گفته شده که می‌توانید از ناگت مرغ هم استفاده کنید.

سالاد سزار با میگو

هر چند استفاده از مرغ در سالاد سزار مرسوم است اما از میگو هم می‌توان استفاده کرد. استفاده از میگو کاملا سلیقه‌ای بوده و باید با توجه به ذائقه افراد انتخاب شود. برای استفاده از میگو می‌توانید آن را به شکل سوخاری، کبابی یا گریل شده استفاده کنید.

تاریخچه سالاد سزار

شاید بارها و بارها طعم سالاد سزار را چشیده باشید اما راجع به تاریخچه آن چه می‌دانید؟ جالب است بدانید قدمت سالاد سزار به صد سال پیش باز می‌گردد. بنابراین می‌توان گفت یکی از قدیمی‌ترین سالادها در دنیاست. این سالاد اولین بار توسط سزار کاردینی که یک آشپز مشهور ایتالیایی بود به دنیا معرفی شد. سزار کاردینی در واقع اصالت ایتالیایی داشت اما بعد از جنگ به کالیفرنیا مهاجرت کرد. ایده و ترکیب سالاد سزار هم در کالیفرنیا اجرا و از آن جا به تمام دنیا معرفی شد. در واقع می‌توان گفت ترکیب مواد و سس خاص مورد استفاده در سالاد سزار به گونه‌ای خوش طعم کنار هم چیده شده بود که توجه اکثر افراد را جلب می‌کرد.

 

نکات ریز سالاد سزار

تا اینجای مطلب راجع به طرز تهیه سالاد سزار صحبت کردیم اما بهتر است نکاتی را راجع به تهیه این سالاد بدانید. با رعایت کردن این نکات، سالاد شما بسیار خوشمزه‌تر خواهد بود.

  •       معمولا برای سرخ کردن نان تست مدت زمان یک تا دو دقیقه توصیه می‌شود. استفاده از روغن زیتون بودار و سیر در هنگام تفت نان تست کمک می‌کند تا سالاد خوشمزه‌تری داشته باشید.
  •       بهتر است کاهو را خیلی خرد نکرده و به شکل درشت به سالاد اضافه کنید.
  •       در دستور اصلی سالاد سزار هویج و خیار شور وجود ندارد. بنابراین بهتر است به ترکیب مواد اولیه دست نزنید تا طعم سالاد سزار اصلی را تجربه کنید.
  •       بهتر است روی نان‌های تست خرد شده، هیچ سسی اضافه نکنید. زیرا تکه‌های نان نرم شده و دیگر ترد نخواهد بود. معمولا نان تست‌ها را در مرحله آخر روی سالاد سزار می‌چینند.
  •       استفاده از سرکه بالزامیک در کنار آبلیمو ترش می‌تواند طعم سالاد را بسیار خوشمزه‌تر کند. بنابراین اگر از طعم و بوی سرکه لذت می‌برید، از آن غافل نشوید.
  •       اگر طعم سس مایونز را دوست ندارید و یا دوست دارید سالاد شما کالری کمتری داشته باشید، به جای سس مایونز از ماست کم چرب استفاده کنید.
  •       در برخی دستور پخت‌ها استفاده از سفیده تخم مرغ در سالاد سزار ذکر شده است. اضافه کردن این مورد کاملا به ذائقه شما وابسته بوده و می‌توانید به شکل انتخابی آن را استفاده کنید.
  •       کالری تقریبی سالاد سزار 470 کیلوکالری است. با این وجود همانطور که ذکر کردیم می‌توانید با نکاتی کالری را کمتر کرده و سالاد رژیمی داشته باشید. برای مثال می‌توانید نان تست را کمی به روغن آغشته کرده اما به جای سرخ کردن آن را در فر قرار دهید تا کمی ترد‌تر شود.

و در انتها …

امروزه سالاد سزار با طعم فوق‌العاده‌ای که دارد، محبوبیت بالایی در میان افراد پیدا کرده است. اما چگونه می‌توان یک سالاد سزار خوشمزه در خانه درست کرد؟ چرا طعم سالاد سزار در منزل با طعم سالاد سزار رستورانی یکسان نیست؟ در این مقاله راجع به انواع طرز تهیه سالاد سزار صحبت کرده و نکات مهمی را خاطر نشان کردیم. با دانستن این نکات می‌توانید به راحتی سالاد سزاری خوشمزه و متفاوت داشته باشید. البته اگر به دنبال درست کردن سالاد سزار رژیمی هستید هم در این مطلب به نکاتی در این باره اشاره شد.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3 / 5. 7

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com