Skip to main content
2.7
(3)

برای کسانی که عاشق طعم پیتزا هستند، تست کردن طعم‌های مختلف بسیار لذت‌بخش است. من از آن دسته افرادی هستم که دوست دارم پیتزا را با طعم‌ها و مواد اولیه‌های متفاوت درست کرده و با آن از مهمانان پذیرایی کنم. چند شب قبل در یک مهمانی که میزبانش من بودم، از مهمانان با پیتزا چیکن استروگانفی که در منزل پخته بودم، پذیرایی کردم. مهمانان آن مجلس از طعم پیتزا چیکن استروگانف بسیار تعریف کرده و از من دستور طبخ آن را گرفتند. به همین دلیل قصد دارم طرز تهیه پیتزا چیکن استروگانف را در ادامه قرار دهم تا شما هم بتوانید کدبانوگری خود را به رخ کشیده و یک طعم متفاوت از پیتزا را برای اهالی منزل آماده کنید.

مواد لازم

پودر خمیر پیتزا

یک بسته

سینه مرغ

300 گرم

قارچ

400 گرم

خامه صبحانه رامک

چهار قاشق غذاخوری

سس قرمز

دو قاشق غذاخوری

عصاره مرغ نصف قاشق غذاخوری
سیر دو حبه
پنیر پیتزای رامک چهار پیمانه 
روغن یک سوم پیمانه
چیپس خلالی یک و نیم پیمانه
نمک، فلفل و ادویه

مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا چیکن استروگانف

طرز تهیه پیتزا چیکن استروگانف

برای تهیه این پیتزا باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. در گام اول یک کاسه بزرگ انتخاب کرده و داخل آن پودر خمیر پیتزا بریزید. معمولا روی بسته پودر خمیر پیتزا مقدار لازم آب و روغن را ذکر می‌کنند. مطابق آنچه روی بسته نوشته شده است، به آن روغن و آب اضافه کرده و مواد را خوب هم بزنید تا در نهایت ترکیب یکدستی حاصل شود. بعد از آن که مواد خمیر خوب ترکیب شدند، باید آن‌ها را چند دقیقه ورز داده و سپس درب ظرف را بگذارید. خمیر باید به مدت دو ساعت در دمای یخچال بماند تا تخمیر رخ دهد.
  2. در گام بعدی باید سینه مرغ را برای استفاده در پیتزا آماده کنید. سینه مرغ را به شکل نگینی خرد کرده و آن را با دو حبه سیر، نمک، فلفل، کره و عصاره مرغ روی شعله متوسط تفت دهید. بعد از آن که سینه مرغ کمی تفت داده شد، به آن خامه هم افزوده و خوب هم بزنید. خامه باید در این مرحله کمی سفت شود.
  3. قارچ‌ها را هم شسته و درشت خرد کنید، سپس آن‌ها را در یک تابه جدا تفت داده و بعد از تفت دادن روی مرغ بریزید.
  4. هنگامی که خمیر حالت پف‌دار به خود گرفت، وقت آن رسیده که خمیر را از یخچال خارج کنید. یک ظرف انتخاب کرده و کف آن را چرب کنید، سپس خمیر را در کف این ظرف پهن کرده و آن را برای ده دقیقه داخل فر بگذارید. بعد از گذشت ده دقیقه، خمیر پیتزا کمی نیم پز می‌شود. در این حالت خمیر را خارج کرده و روی آن را با سس قرمز بپوشانید. بعد از سس قرمز، روی خمیر، پنیر پیتزا اضافه کرده و سپس مرغ و قارچ را هم روی آن بریزید.
  5. روی پیتزا را با چیپس خلالی تزئین کرده و آن را در فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. معمولا بعد از گذشت 15 دقیقه پیتزای شما آماده سرو می‌شود.

فوت و فن‌های مهم

  •       هنگامی که می‌خواهید آب را به پودر خمیر پیتزا اضافه کنید، این کار را به آرامی انجام دهید. زیرا در غیر این صورت خمیر یکدستی نخواهید داشت و ترکیب کردن پودر و آب کمی سخت خواهد شد.
  •       فراموش نکنید که حتما روی ظرفی که در آن خمیر قرار دارد را بپوشانید و به آن برای تخمیر زمان دهید.
  •       گشنیز و جعفری از جمله ادویه‌هایی هستند که استفاده از آن‌ها در پیتزا می‌تواند طعم بی‌نهایت خوبی ایجاد کند. بنابراین اگر طعم آن‌ها را دوست دارید، توصیه می‌کنیم حتما در ترکیب اولیه خود از آن‌ها استفاده کنید.
  •       می توانید روی پیتزا را با گوجه‌های حلقه شده هم تزئین کرده و نوش جان کنید. البته گوجه در ترکیب اولیه این پیتزا وجود ندارد.
  •       مرسوم‌ترین سسی که برای پیتزا استفاده می‌شود شامل سس قرمز، کمی سبزیجات تازه با توجه به ذائقه شما، نمک و فلفل همراه با سیر ریز شده.
  •       سس را باید به مقدار کافی روی خمیر پیتزا مالیده و از هر طرف تقریبا به اندازه یک سانتی‌متر فاصله دهید. توجه کنید که اگر سس زیادی روی خمیر پیتزا بریزید در نهایت خمیر شما خیس خواهد شد و نتیجه خوبی نخواهید گرفت. بنابراین سعی کنید مقدار مناسبی سس برداشته و آن را روی تمامی نقاط خمیر پیتزا پخش کنید. هنگامی که سس را پخش می‌کنید، توجه داشته باشید که سس از خمیر بیرون نریزد. زیرا با این کار در نهایت پیتزا به سینی فر چسبیده و ظاهر خوبی نخواهد داشت.

نکاتی برای داشتن خمیر پیتزای با کیفیت

  •       توجه داشته باشید که اگر خمیر پیتزا را خیلی هم بزنید و ورز دهید، امکان دارد در نهایت خشک شده و کیفیت کافی را نداشته باشد. بنابراین سعی کنید تا حد امکان به اندازه آن را ورز دهید. اگر در خانه دستگاه خمیر زن دارید، می‌توانید از آن برای درست کردن خمیر پیتزا استفاده کنید. با این کار هم انرژی کمتری صرف خواهید کرد و هم خمیر بهتری خواهید داشت.
  •       برای آن که بتوانید خمیر پیتزا را به شکل یک دایره یک دست و صاف در آورید، باید ابتدا آن را به اندازه یک دایره در کف یک سطح گذاشته و سپس با وردنه پهن کنید. سعی کنید فشار وارد بر وردنه در تمامی قسمت‌ها یکسان باشد، زیرا در غیر این صورت قسمت‌هایی از خمیر نازک و قسمت‌هایی از آن ضخیم خواهد شد. در نهایت خمیر نازک در فر سوخته و قسمت ضخیم در فر نپخته می‌ماند.
  •       برای آن که بتوانید خمیر را روی یک سطح راحت‌تر پهن کنید، می‌توانید از آرد ذرت استفاده کنید. با این کار هم خمیر تردتر می‌شود و هم مشکلی در پهن کردن آن نخواهید داشت.

کلام آخر

امروزه انواع پیتزا در طعم‌های مختلف و با ترکیب مواد اولیه متفاوت طبخ و استفاده می‌شوند. یکی از خوشمزه‌ترین پیتزاهایی که می‌توانید برای میزبانی از آن استفاده کنید، پیتزا چیکن استروگانف است. این پیتزا دستور طبخ ساده‌ای داشته و شما می‌توانید به راحتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را طبخ کنید. از طرفی طعم آن، به قدری بی‌نظیر است که شما را یک آشپز حرفه‌ای جلوه خواهد داد. در این مطلب تمامی نکات مربوط به طبخ پیتزای چیکن استروگانف را بیان کرده و دستور تهیه کامل آن را قرار دادیم. 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2.7 / 5. 3

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com