Skip to main content
3.3
(3)

طرز تهیه چیز کیک یکی از رسپی‌هایی ست که خیلی از افراد به دنبال آن هستند. چیز کیک یا کیک پنیری یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین دسرها در سراسر دنیا ست که با استفاده از فر یا یخچال تهیه می‌شود. طرز تهیه چیز کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور یکی از ساده‌ترین دستور پخت‌های چیزکیک است که در مدت زمان کوتاهی هم آماده می‌شود. این دسر را می‌توانید با استفاده از پنیر ماسکارپونه، ژلاتین یا خامه صبحانه آماده کنید اما در این مطلب ما قصد داریم طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با بیسکویت پتی بور را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید:

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با بیسکویت پتی بور

چیز کیک شکلاتی یکی از پرطرفدارترین انواع چیز کیک در بین ایرانی‌ها ست. این دسر از دو لایه مختلف تشکیل شده است. لایه اول آن کراست است که یک پایه بیسکوییتی یا اسفنجی بسیار نازک دارد. این لایه علاوه بر ایجاد طعم لذیذ، باعث می‌شود که چیزکیک قابل انتقال و برش دادن هم باشد. روی آن نیز یک لایه پنیر ماسکارپونه به همراه خامه صبحانه قرار می‌گیرد که بافتی لطیف و نرم به چیز کیک شما می‌دهد. برای آماده کردن این نوع چیز کیک به مواد زیر نیاز خواهید داشت.

مواد لازم برای کراست و لایه پنیری
بیسکوییت شکلاتی پتی‌بور دو بسته
کره ۱۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم (یک بسته)
خامه شیرین شده یا خامه صبحانه ۲۰۰ گرم (یک پاکت صورتی)
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
پودر قند سه قاشق غذاخوری
کاکائو نصف تا یک قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین یک قاشق غذاخوری
آب نصف پیمانه
شکلات صبحانه فندقی یک قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای روی چیزکیک
شکلات تخته‌ای (شیری یا تلخ) ۱۵۰ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم (یک پاکت صورتی)
شکلات تخته‌ای سفید (برای تزئین) ۵۰ گرم

 

مراحل تهیه چیز کیک شکلاتی با بیسکویت پتی بور

مرحله اول: آماده‌سازی کراست

در اولین مرحله از آماده‌سازی چیزکیک باید کراست آن را آماده کنید. برای این کار بیسکوییت‌ها را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و داخل آسیاب یا خردکن بریزید تا کاملا پودر شوند. مطمئن شوید که هیچ تکه درشتی داخل مواد جا نمانده باشد. برای اطمینان بیشتر می‌توانید یک دور پودر بیسکوییت را الک کنید تا تکه‌های بزرگ آن جدا شوند.

یک ظرف آب را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. کره را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و داخل یک ظرف بریزید. سپس ظرف را روی حرارت بخار آب قرار دهید. توجه داشته باشید که ظرف کره نباید با آب تماس مستقیم داشته باشد. در این روش بخار آب باعث ذوب کره می‌شود. می‌توانید برای اینکه کره زودتر ذوب شود، آن را چند دقیقه یکبار با قاشق هم بزنید.

کره کاملا آب شده را به بیسکوییت‌های پودر شده اضافه کنید. ابتدا با قاشق مواد را به خوبی ترکیب کنید تا مواد با هم قاطی شوند. سپس مواد را به خوبی با دست مخلوط کنید کره کاملا به خورد بیسکوییت‌ها برود و پودر بیسکوییت حالت شن مانند به خودش بگیرد. مخلوط آماده شده را کف قالب بریزید و با دست صاف کنید تا کف قالب به صورت یکنواخت با مواد پر شود. سپس با کمک پشت قاشق پودر بیسکوییت‌ها را صاف و فشرده کنید تا مواد کاملا منسجم و یکدست شوند.

در این مرحله کراست بیسکوییتی ما آماده است. قالب را کنار می‌گذاریم و به سراغ آماده کردن لایه پنیری می‌رویم:

مرحله دوم: آماده کردن لایه پنیری

داخل یک ظرف پنیر ماسکارپونه، خامه صبحانه، پودر قند الک شده، وانیل، پودر کاکائو و شکلات صبحانه بریزید. مواد را با همزن برقی به خوبی هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

نکته: اگر از خامه شیرین شده استفاده می‌کنید، نیازی به اضافه کردن پودر قند ندارید اما باید خامه را جداگانه با همزن بزنید تا فرم بگیرد و پس از آن با بقیه مواد مخلوط کنید.

ژلاتین را روی نصف لیوان آب بپاشید و با قاشق مخلوط کنید. اجازه دهید که ژلاتین حالت اسفنجی به خود بگیرد. مجددا یک ظرف آب روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و ژلاتین را روی بخار آن حل کنید. زمانی که ذرات ژلاتین به صورت کامل حل شد و به یک مایه ژلاتینی کاملا شفاف رسیدید، آن را از روی حرارت بردارید.

ژلاتین حل شده را به مخلوط خامه و پنیر اضافه کنید و مجددا با همزن بزنید تا مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند.

در این مرحله مایه پنیری ما هم آماده است. آن را روی لایه اول بریزید و با استفاده از یک قاشق پهن، صاف و یکدست کنید. قالب را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید که لایه ژلاتینی خود را بگیرد.

مرحله سوم: آماده‌سازی گاناش شکلاتی

برای آماده کردن گارناش روی چیزکیک، ۱۵۰ گرم شکلات تخته‌ای شیری یا تلخ را به قطعات کوچک خرد کنید و به روش بن‌ماری آن‌ها را آب کنید. هرچند دقیقه یکبار مواد را هم بزنید تا تمام شکلات‌ها به خوبی آب شوند. وقتی که شکلات به صورت کامل آب شد، خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و مجددا روی حرارت بخار آب قرار دهید تا کاملا یکدست و یکرنگ شود.

گاناش آماده را از روی حرارت بردارید و قالب چیزکیک را هم از یخچال خارج کنید. گاناش را روی لایه پنیری بریزید و قالب را حرکت دهید تا گاناش به صورت کامل پخش شود و تمام سطح لایه پنیری را بپوشاند. قالب را مجددا داخل یخچال قرار دهید و حداقل پنج الی شش ساعت به آن زمان بدهید تا تمامی لایه‌ها منسجم شوند. پس از گذشت این زمان، قالب را از یخچال خارج کنید. یک چاقو را داخل آب جوش فرو کنید تا گرم شود. سپس با دستمال آن را کامل خشک کنید. با استفاده از چاقوی گرم شده کناره‌های چیزکیک را آزاد کنید و کمربند قالب را باز کنید تا چیزکیک از قالب به صورت کامل جدا شود.

برای جدا کردن چیزکیک از کف قالب و همینطور برش دادن آن هم می‌توانید به همین روش اقدام کنید. فقط توجه داشته باشید که چاقو باید حتما گرم باشد و بعد از هر برش هم لازم است که تیغه چاقو را پاک کنید تا چیزکیک انسجام خودش را حفظ نماید.

برای تزئین روی چیزکیک هم می‌توانید از انواع میوه‌ها، خامه یا شکلات استفاده کنید. برای این رسپی ما توصیه می‌کنیم که از شکلات سفید استفاده کنید. شکلات را روی حرارت ذوب کنید و داخل قیف یکبار مصرف بریزید. سر قیف را خیلی کوچک برش دهید و روی تکه‌های کیک به صورت زیگزاگ بریزید. اجازه دهید شکلات سفید هم کمی سفت شود. سپس آن را به ظرف سرو انتقال دهید.

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با بیسکوییت پتی بور

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با بیسکوییت پتی بور

فوت و فن‌های طرز تهیه چیز کیک با بیسکویت پتی بور

  •         برای کراست چیزکیک می‌توانید از بیسکوئیت پتی‌بور وانیلی یا ساقه طلایی هم استفاده کنید.
  •         مقدار کاکائو به مرغوبیت آن در طعم و ایجاد رنگ بستگی دارد. در صورتی که پودر کاکائو باکیفیتی دارید، نصف قاشق از آن کافی است چرا که لایه پنیری نباید خیلی تیره رنگ باشد و باید بتوانید آن را از گارناش تفکیک دهید.
  •         در صورتی که دوست دارید می‌توانید به جای کراست بیسکوییتی از کیک شکلاتی هم استفاده کنید. مایه کیک شکلاتی را آماده کنید و داخل قالب کمربندی چرب شده بریزید. سپس آن را داخل فر قرار دهید تا بپزد. ضخامت این کیک نباید خیلی زیاد باشد. بعد از خنک شدن کیک، لایه پنیری و گاناش را به ترتیب روی آن بریزید و اجازه دهید که خودش را بگیرد. سپس آن را از قالب خارج کرده و سرو کنید.

سخن نهایی

چیز کیک یا کیک پنیر یک دسر آمریکایی ست که به دلیل طعم و مزه خاص خودش به تمام دنیا راه یافته است. این خوراکی خوشمزه را می‌توانید به راحتی در مدت زمان کوتاهی آماده کنید و لحظات خوشی را برای خود و اعضای خانواده رقم بزنید. 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.3 / 5. 3

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com