Skip to main content
3.4
(7)

برای عاشقان طعم شکلات، هات چاکلت همیشه انتخاب اول است. اما انگار هات چاکلت‌های بیرونی خوشمزه‌تر و غلیظ‌تر از هات چاکلت‌های خانگی هستند. به نظر شما چه رازی در طرز تهیه هات چاکلت غلیظ وجود دارد؟ چطور می‌توانیم در منزل برای خانواده و یا برای یک دورهمی ساده، هات چاکلتی غلیظ و خوشمزه داشته باشیم؟ در ادامه قصد داریم رازهایی درباره طرز تهیه هات چاکلت آن هم با شیر ESL بیان کنیم. اگر شما هم دوست دارید طعم متفاوتی از هات چاکلت را در منزل تجربه کنید، تا ادامه مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه هات چاکلت

برای درست کردن هات چاکلت غلیظ به مواد زیر نیاز دارید:

 

شکلات تلخ خرد شده 150 گرم
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
شکر قهوه‌ای 2 قاشق غذاخوری
شیر ESL رامک 4 فنجان
پودر وانیل به میزان دلخواه
خامه و یا پودر کاکائو به میزان دلخواه برای تزئین

 

طرز تهیه هات جاکلت غلیظ و خوشمزه

طرز تهیه هات جاکلت غلیظ و خوشمزه

طرز تهیه هات چاکلت با شیر

اگر همه مواد را آماده کردید، وقت آن رسیده تا دست به کار شده و یک هات چاکلت بسیار خوشمزه را داشته باشید. مرحله به مرحله طبق دستور زیر پیش بروید.

مرحله اول، طرز تهیه پودر هات چاکلت

  •       برای اینکه یک هات چاکلت حرفه‌ای در خانه داشته باشید باید پودر کاکائو، شکر قهوه‌ای و شکلات ریز شده را داخل یک قابلمه باهم ترکیب کنید. با این کار ذرات شکر و کاکائو کاملا از یکدیگر باز می‌شوند.

مرحله دوم، اضافه کردن شیر ESL

  •       همانطور که گفتیم در طرز تهیه هات چاکلت با پودر کاکائو، نیاز به شیر ESL دارید. شیر ESL رامک یکی از بهترین محصولات این مجموعه است که طرفداران زیادی دارد. عبارت ESL خلاصه شده عبارت Extended Shelf Lif است. در طی این فرآیند، شیر به دست آمده ماندگاری بالاتری پیدا خواهد کرد. در واقع با اعمال یک شوک حرارتی کوتاه، تمامی مواد فسادزا در شیر از بین رفته و شیر به آسانی فاسد نمی‌‌شود. علاوه بر این، طعم و مزه بسیار بهتری نیز خواهد داشت. در نتیجه باعث ایجاد طعم بهتر هات چاکلت نیز می‌شود.

شیر را به مواد مرحله قبل اضافه کنید. کمی آن‌ها را هم زده تا کاملا مخلوط شوند. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله سوم، افزودن وانیل

  •       در این مرحله باید وانیل را به شیر اضافه کنید. بعد از افزودن شیر به مواد، حدودا 5 دقیقه آن‌ها را روی شعله ملایم به طور مرتب هم بزنید. در نهایت باید یک مایع یکدست داشته باشید. سپس وانیل را به شیر اضافه کرده و آن را حل کنید. البته در برخی دستور طبخ‌ها، کمی نمک به اندازه نوک قاشق چایخوری هم در این مرحله به مواد اضافه می‌کنند.

مرحله چهارم و آخر

  •       در این مرحله هات چاکلت شما آماده سرو است. بعد از افزودن وانیل به آن حدودا 20 ثانیه زمان بدهید. سپس هات چاکلت را داخل فنجان ریخته و اگر دوست داشتید با پودر کاکائو یا دارچین تزئین کنید. البته گاهی از خامه زده شده هم برای تزئین هات چاکلت استفاده می‌شود.
طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز

طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز

طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز

تا اینجای مطلب با طرز تهیه هات چاکلت ساده آشنا شدیم؛ اما شما می‌توانید با دستگاه اسپرسوساز هم هات چاکلت درست کنید. برای این کار کافیست طبق مراحل زیر پیش بروید.

  •       برای داشتن یک هات چاکلت خوشمزه می‌توانید از پودر هات چاکلت فوری، شکلات تخته‌ای و یا پودر کاکائو استفاده کنید. با این وجود اگر می‌خواهید طعم هات چاکلت شما واقعا مانند طعم هات چاکلت‌های بیرونی شود، استفاده از شکلات تخته‌ای خرد شده بهتر است.
  •       دو سوم شکلات تخته‌ای‌ها را به طور کامل خرد کنید. مابقی آن‌ها را هم باید برای تزئین نهایی استفاده نمایید.
  •       300 میلی لیتر شیر ESL از برند رامک را داخل ظرف ریخته و شکلات‌ها را هم به آن اضافه کنید. نازل دستگاه اسپرسوساز را وارد ظرف کرده و اجازه دهید تا نازل به طور کامل به قسمت‌های انتهایی ظرف برسد. در نهایت دستگاه بعد از هم زدن مواد باید یک مخلوط فوم مانند و خامه‌ای به شما تحویل دهد. ترکیب شیر و شکلات باید با کمک بخار نازل به طور کامل مخلوط و گرم شود. این کار کمک می‌کند تا شکلات خرد شده به طور کامل در شیر حل شود.
  •       اگر به جای شکلات از هات چاکلت فوری و یا پودر کاکائو استفاده کردید، باید حدود دو قاشق مرباخوری از پودر را داخل شیر بریزید.
  •       در انتهای کار، برای سرو هات چاکلت می‌توانید از مارشمالو، شکلات تخته‌ای رنده شده، خامه زده شده و یا پودر کاکائو جهت تزئین استفاده کنید.

طرز تهیه هات چاکلت با آب جوش

اگر شیر در دسترس ندارید و یا می‌خواهید هات چاکلتی با کالری کمتر درست کنید، می‌توانید با آب جوش هم هات چاکلت را آماده کنید. برای درست کردن هات چاکلت با آب جوش باید یک قاشق غذاخوری از پودر هات چاکلت را داخل یک لیوان یا ماگ بریزید و به آن 300 میلی لیتر آب اضافه کنید. محتوای لیوان را به خوبی هم زده تا یکدست شود. اگر دوست دارید هات چاکلت طعم بهتری داشته باشد می‌توانید به آن کمی وانیل هم اضافه کنید.

هات چاکلت ایتالیایی

اگر دوست دارید هات چاکلت ایتالیایی داشته باشید، کافیست تغییر کمی در دستور تهیه هات چاکلت ایجاد کنید. برای درست کردن هات چاکلت ایتالیایی به مواد زیر احتیاج دارید.

 

شیر ESL 2 پیمانه
شکر 2 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 1قاشق غذاخوری
شکلات تلخ 120 گرم
نشاسته ذرت 1 تا 2قاشق غذاخوری

 

در گام اول نشاسته ذرت، پودر کاکائو و شکر را داخل یک قابلمه کوچک ریخته و ترکیب کنید. سپس قابلمه را روی شعله ملایم قرار داده و آرام آرام شیر را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. در مرحله بعد شکلات تلخ را اضافه کرده و مجددا هم بزنید تا شکلات‌ها کاملا آب شده و ترکیب نهایی مخلوط همگنی شود. هات چاکلت شما آماده سرو است. می‌توانید آن را با خامه قنادی تزئین کرده و نوش جان کنید.

پودر کاکائو یا شکلات؟

یکی از سوالاتی که قبل از درست کردن هات چاکلت به ذهن افراد می‌رسد، این است که استفاده از پودر کاکائو بهتر است یا شکلات؟ هر چند برای درست کردن هات چاکلت می‌توانید از هر دو مورد استفاده کنید اما استفاده از شکلات می‌تواند طعم نهایی هات چاکلت را لذیذتر کند. دلیل این اتفاق آن است که شکلات می‌تواند بافت هات چاکلت را نسبت به پودر کاکائو غلیظ‌تر کند.

و در نهایت …

طرز تهیه هات چاکلت با پودر هات چاکلت به نظر کار ساده‌ای می‌رسد اما آیا می‌توانید در منزل بدون پودر‌های بسته‌بندی شده، یک هات چاکلت خوش طعم داشته باشید؟ در این مطلب طرز تهیه هات چاکلت با شیر ESL و بدون شیر را آموزش دادیم. با کمک این دستور العمل‌ها می‌توانید یک هات چاکلت دقیقا مانند هات چاکلت‌های بیرونی داشته باشید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.4 / 5. 7

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com