Skip to main content
3
(4)

اگر کسی فلافل نخورده باشد، باورش نمی‌شود که می‌توان با استفاده از نخود چنین غذای خوشمزه‌ای درست کرد. حالا تصور کنید که این غذای خوشمزه را با قارچ و پنیر ترکیب کنیم؛ مطمئنا به یک ترکیب جادویی می‌رسیم که مانند آن هیچ‌کجا پیدا نمی‌شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا دستور پخت فلافل قارچ و پنیر و تمام فوت و فن‌هایی که برای پخت این غذا باید بلد باشید را در اختیارتان قرار دهیم:

طرز تهیه فلافل با قارچ و پنیر

طرز تهیه فلافل با قارچ و پنیر شبیه طرز تهیه فلافل معمولی ست. با این تفاوت که در مرحله نهایی یک سس قارچ و پنیر آماده می‌کنیم و روی فلافل‌ها قرار می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه فلافل

برای آماده‌سازی فلافل برای چهار نفر به مواد زیر نیاز داریم:

نخود ۳۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
تخم گشنیز ۱ قاشق چایخوری
پودر زیره ۱ قاشق چایخوری
سیر ۳ حبه
جعفری ۵۰ گرم
سیب زمینی ۱ عدد کوچک
لیمو ترش ۱ عدد متوسط
روغن به اندازه کافی
زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
ادویه فلافل ۱ قاشق چایخوری
طرز تهیه فلافل با قارچ و پنیر

طرز تهیه فلافل با قارچ و پنیر

 

طرز تهیه فلافل

اولین مرحله طرز تهیه فلافل با پنیر پیتزا، آماده کردن فلافل آن است. برای آماده کردن فلافل، نخودها را حداقل برای شش ساعت داخل آب بخیسانید. هر چقدر که این مدت زمان بیشتر باشد، در پایان پخت، فلافل بهتری خواهید داشت. برای مثال معمولا برای تهیه فلافل با قارچ و پنیر بازاری، بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت نخودها را می‌خیسانند. این عمل علاوه بر اینکه باعث نرم شدن نخودها می‌شود، نفخ آن‌ها را نیز برطرف می‌کند.

پس از اینکه نخودها به اندازه کافی خیس خوردند، آن‌ها را به همراه جعفری، سیر، پیاز، پودر تخم گشنیز، سیب‌زمینی و زیره داخل میکسر یا چرخ گوشت بریزید تا به یک مایه فلافل یکدست برسید. البته اضافه کردن جعفری کاملا اختیاری ست اما استفاده از آن باعث می‌شود برای داشتن فلافلی خوشمزه و شکیل حتما از این سبزی معطر استفاده کنید.

بعد از چرخ کردن مایه فلافل، آب لیموترش را بگیرید و با توری آن را صاف کنید. سپس به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، ادویه مخصوص فلافل و زردچوبه به مواد اضافه کنید. و یک مرتبه دیگر هم مایه فلافل را چرخ کنید تا به خوبی با بقیه مواد میکس شود.

پس از چرخ کردن دوباره، مایه فلافل را حدودا پنج دقیقه مانند مایه کباب کوبیده با دست ورز دهید تا کاملا یکدست و منسجم شود. مایه فلافل شما در این مرحله باید کمی شل باشد و خیلی سفت نباشد. در این مرحله می‌توانید مایه فلافل را مستقیما استفاده کنید اما خیلی از افراد توصیه می‌کنند که بهتر است حداقل برای یک تا دو ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا بافت منسجم‌تری داشته باشد.

یک ظرف گود مانند شیر داغ کن را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و به اندازه‌ای روغن داخل آن بریزید که فلافل‌ها روی حرارت شناور شوند. سپس با استفاده از قالب فلافل زن مواد را قالب بزنید و با پشت قاشق آن‌ها را خوب فشار دهید تا هنگام سرخ شدن از هم باز نشوند. به اندازه‌ای که داخل ظرف جا می‌شود فلافل قالب بزنید و داخل آن بریزید. اجازه دهید فلافل‌ها به آرامی مغز پخت شوند و به هیچ وجه در مراحل پخت عجله نکنید. در صورتی که حرارت زیاد باشد، دور فلافل‌ها می‌سوزد و داخل آن‌ها خام می‌ماند. پس از سرخ شدن فلافل‌ها آن‌ها را روی توری فلزی یا دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. در این بین به سراغ آماده کردن سس قارچ و پنیر می‌رویم.

طرز تهیه قارچ و پنیر برای ساندویچ

طرز تهیه قارچ و پنیر برای ساندویچ

طرز تهیه قارچ و پنیر برای ساندویچ

قارچ و پنیر یکی از پرکاربردی‌ترین سس‌ها ست که در انواع غذاها استفاده می‌شود. یکی از این غذاها فلافل است که با قارچ و پنیر به یک ترکیب محشر تبدیل می‌شود.

مواد لازم برای تهیه قارچ و پنیر برای ساندویچ

قارچ ۷ تا ۸ عدد
پنیر پیتزا به اندازه دلخواه
نمک و فلفل به میزان لازم
آبلیمو یک قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه قارچ و پنیر برای ساندویچ

ابتدا داخل یک ماهیتابه مقداری روغن مایع یا روغن زیتون بریزید و اجازه دهید که روغن داغ شود. سپس قارچ‌هایی که از قبل به خوبی شسته و اسلایس کرده‌اید را داخل روغن بریزید و اجازه دهید که به خوبی سرخ شوند. برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ‌ها یک قاشق آبلیمو داخل آن‌ها بریزید. همچنین حرارت را هم زیاد کنید تا قارچ‌های شما آب نیندازد. پس از اینکه قارچ‌ها سرخ شدند، پنیر پیتزا روی آن‌ها بریزید. می‌توانید کمی آب هم روی پنیر پیتزای خودتان اسپری کنید و درب ظرف را ببندید تا پنیر کشدارتر شود.

طرز تهیه فلافل با قارچ و پنیر

اکنون که تمام مواد آماده شدند، کافیست آن‌ها را به همراه کاهو، خیارشور، گوجه و دیگر مواد مورد علاقه خودتان داخل نان باگت یا نان لواش قرار دهید. در نهایت نیز قارچ و پنیر را روی فلافل‌ها بریزید. تبریک میگوییم، فلافل با قارچ و پنیر شما آماده است. نوش جان!

قیمت فلافل با قارچ و پنیر

بسته به نوع نان، تعداد قرص فلافل و محل فروش ممکن است قیمت فلافل با قارچ و پنیر متفاوت باشد اما در تهران قیمتی بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان دارد. البته این قیمت‌ها در زمان نگارش این مقاله معتبر هستند و با توجه به شرایط بازار ممکن است تغییر کنند. برای اطلاع دقیق از قیمت فلافل قارچ و پنیر می‌توانید به ساندویچی‌های محل زندگی خودتان مراجعه کنید.

کالری ساندویچ فلافل با قارچ و پنیر

یک ساندویچ فلافل با قارچ و پنیر به همراه افزودنی‌های سنتی مثل گوجه، خیارشور و کاهو حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری دارد. اضافه کردن قارچ و پنیر میزان کالری ساندویچ شما را بین ۵۰ تا ۱۰۰ واحد افزایش می‌دهد. برای محاسبه دقیق‌تر میزان کالری فلافل با قارچ و پنیر باید وزن و تعداد قرص‌های فلافل، نوع نان، نوع پنیر و افزودنی‌های ساندویچ خودتان را هم در نظر بگیرید.

سخن نهایی

در این مقاله با طرز تهیه فلافل با قارچ و پنیر آشنا شدیم که یکی از خوشمزه‌ترین انواع فلافل محسوب می‌شود. این ساندویچ می‌تواند یک گزینه مناسب برای گیاه‌خوارها باشد و منبعی غنی از انواع پروتئین‌ها محسوب می‌شود. این خوراکی دارای فیبر، ویتامین، آهن و آنتی اکسیدان است و مصرف آن برای سلامت روده، خون و سیستم ایمنی مناسب است. فلافل با قارچ و پنیر را می‌توانید با انواع سس‌ها و سبزیجات مصرف کنید و از طعم لذیذ و خوشمزه آن نهایت لذت را ببرید. 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3 / 5. 4

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com