Skip to main content
2.9
(16)

من همیشه عاشق طبخ انواع کیک‌های خانگی بودم اما با رسیدن فصل گرما تصمیم گرفتم یک کیک متفاوت و مخصوص این فصل را درست کنم. با گذری در اینترنت با دسری به نام کیک یخچالی آشنا شدم که هم دستور آماده‌سازی ساده‌ای دارد و هم می‌توان آن را با انواع مختلف مواد درست کرد. در ادامه انواع کیک یخچالی ساده با دستور تهیه و تمام فوت و فن‌ها را قرار خواهم داد تا شما هم بتوانید در منزل با یک دسر متفاوت از مهمانان و اعضای خانواده خود پذیرایی کنید. جالب است بدانید برای تهیه مدل کیک به استفاده از فر هیچ نیازی نخواهید داشت.

طرز تهیه کیک یخچالی ساده با بیسکویت پتی بور

یکی از معروف‌ترین انواع کیک‌های یخچالی، کیک یخچالی ساده با بیسکویت پتی بور است. در ادامه دستور تهیه این کیک یخچالی با مواد اولیه لازم برای 4 نفر را قرار خواهم داد.

o       مدت زمان آماده‌سازی 40 دقیقه

مواد لازم

شیر دو لیوان
شکر یک لیوان
بیسکویت پتی بور 2 بسته
کره 50 گرم
وانیل 1 قاشق چایخوری
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
آرد سفید 3 قاشق غذاخوری
تهیه کیک یخچالی یاده با بیسکویئت پتی بور

تهیه کیک یخچالی یاده با بیسکویئت پتی بور

طرز تهیه

  1.     برای تهیه کیک یخچالی در مرحله اول باید آرد را چند بار الک کنید. همراه با آرد، پودر کاکائو را هم الک کرده و با آرد مخلوط کنید. در مرحله بعد مقدار مشخص شده وانیل را هم به آرد و پودر کاکائو افزوده و خوب هم بزنید.
  2.     حالا نوبت افزودن شکر است. بعد از آن که شکر را با مواد دیگر به خوبی ترکیب کردید، مواد را کنار گذاشته و به سراغ گرم کردن شیر بروید.
  3.     شیر را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. سپس آرد و مواد دیگر که با آرد مخلوط کردید را به آرامی و در چند مرحله به شیر esl اضافه کنید. در این مرحله باید مرتب مخلوط را هم بزنید تا هم ترکیب حاصل خوب مخلوط شود و هم حالت بریده بریده نداشته باشد.
  4.     بعد از آن که مواد یکدست شدند باید شعله را خاموش کنید. سپس کره را به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید. هم زدن را باید تا جایی ادامه دهید که هم کره ذوب شود و هم مواد کمی غلیظ شوند.
  5.     یک ظرف را به عنوان قالب انتخاب کنید. اگر قالب شما مستطیل شکل باشد کار شما در چیدن بیسکویت‌ها راحت‌تر خواه بود. کف ظرف را با کاغذ روغنی، سلفون یا نایلون بپوشانید.
  6.     حالا باید بیسکویت‌ها را با نظم در کف ظرف بچینید. اگر دوست دارید ظاهر کیک یخچالی شما زیباتر باشد، می‌توانید از ترکیب بیسکویت پتی بور ساده و کاکائویی استفاده کنید.
  7.     موادی که روی حرارت آماده کردید را بعد از سرد شدن به آرامی روی بیسکویت‌های پتی بور بریزید. سطح مواد را صاف کرده و دوباره یک لایه بیسکویت پتی بور بچینید. این کار را باید تا جایی ادامه دهید که 6 لایه بیسکویت داشته باشید.
  8.     حالا باید کیک را داخل یخچال گذاشته و اجازه دهید 3 ساعت درون یخچال بماند. البته اگر زمان بیشتری در یخچال بماند طعم کیک بهتر خواهد بود. زیرا مواد به خورد بیسکویت‌ها می‌رود.
  9.     بعد از گذشت زمان باید کیک را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید چند دقیقه‌ای در دمای محیط بماند.
  10.                       سپس نایلون کیک را جدا کرده و کیک را به دلخواه خود برش بزنید. اگر دوست داشتید می‌توانید برای تزئین از پودر نارگیل یا پودر پسته روی کیک استفاده کنید.
  11.                       در طرز تهیه کیک یخچالی با موز و گردو، بین لایه‌ها از پودر گردو و ورقه‌های موز استفاده می‌شود.

طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکویت خرد شده

برای تهیه کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور خرد شده باید مراحل را کمی متفاوت نسبت به دستور قبلی پیش ببرید:

  1.     شکر را به همراه پودر کاکائو مخلوط کرده و با آب در تابه بریزید. تابه را روی حرارت گذاشته و کره را در آن ذوب کنید. حالا باید صبر کنید تا بعد از گذشت زمان مواد کاملا به جوش آیند. در این مدت زمان شما باید مواد را به طور مرتب به هم بزنید. بعد از این مرحله باید شعله را خاموش کرده و به مواد ده دقیقه زمان دهید تا سرد شوند.
  2.     مایه کاکائویی به دست آمده را همراه با بیسکویت پتی بور خرد شده در یک ظرف جدا مخلوط کنید.
  3.     کف قالب را با کیک کاغذ روغنی پوشانده و سپس موادی که آماده کردید را به آن اضافه کنید. برای زیبایی بیشتر باید با کف قاشق روی مواد را کمی صاف کنید و شکل دهید.
  4.     قالب را تقریبا 30دقیقه داخل یخچال بگذارید.
  5. حالا باید 150 گرم خامه صبحانه را برای تهیه گاناش در یک تابه ریخته و حرارت دهید. به محضی که خامه فرادما شروع به جوشیدن کرد، ظرف را از روی حرارت برداشته و 150 گرم شکلات سیاه را به شکل تکه تکه به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا با حرارت خامه تمام شکلات‌ها آب شوند. گاناش شما آماده شده و شما می‌توانید روی موادی که در قالب داشتید، گاناش را اضافه کنید.
  6. بعد از اضافه کردن گاناش باید ترکیب را مانند دستور قبل حداقل سه ساعت در یخچال بگذارید تا خوب ببندد.
طرز تهیه کیک یخچالی فوری بدون بیسکوئیت

طرز تهیه کیک یخچالی فوری بدون بیسکوئیت

طرز تهیه کیک یخچالی فوری بدون بیسکویت

برای تهیه کیک یخچالی حتما نباید از بیسکویت استفاده کنید. در ادامه دستور تهیه کیک یخچالی را بدون بیسکویت نیز قرار خواهیم داد تا بتوانید با حداقل مواد هم یک دسر خوشمزه داشته باشید.

o       مواد لازم برای 4 نفر

o       مدت زمان آماده‌سازی 40 دقیقه

مواد لازم

شیر 2 پیمانه
شکر نصف لیوان
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
شکلات تخته‌ای 60 درصدی 90 گرم
پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری
آب یک سوم پیمانه

 

طرز تهیه

  1.     شیر را با پودر کاکائو و شکر در شیرجوش ریخته و هم بزنید تا تمام مواد یکدست شوند. ترکیب را روی حرارت گذاشته و هم زدن را تا جایی ادامه دهید که تمام شکر در شیر حل شود.
  2.     شکلات‌های تخته‌ای را به مواد اضافه کرده و اجازه دهید ذوب شوند.
  3.     پودر ژلاتین را در آب سرد ریخته و اجازه دهید تا بافت اسفنجی به خود بگیرد. حالا نوبت آن رسیده تا با روش بن ماری ژلاتین را در آب حل کنید. بعد از حل شدن ژلاتین باید آن را به مخلوط شکلات اضافه کرده و خوب هم بزنید. سپس شعله را خاموش کرده و اجازه دهید تا مواد کمی خنک‌تر شوند.
  4.     یک ظرف را به عنوان قالب انتخاب کرده و چرب کنید. دسر را داخل قالب ریخته و آن را داخل یخچال قرار دهید. مانند روش‌های قبل دسر را حداقل سه ساعت داخل یخچال قرار دهید. بعد از گذر زمان باید دسر را بیرون آورده و به آرامی از قالب جدا کنید. دسر شما آماده سرو است.

طرز تهیه کیک یخچالی با نشاسته و ژله

برای تهیه کیک یخچالی با ژله باید ابتدا مواد لازم را آماده کنید.

مواد لازم

بیسکویت پتی بور 2 بسته
شیر یک پیمانه
شکر نصف پیمانه
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
پودر ژله یک بسته
آرد 2 قاشق غذاخوری
کره 20 گرم
وانیل به مقدار کم

 

طرز تهیه

  1.     ابتدا باید مواد وسط کیک را آماده کنید. برای این کار 4 قاشق شیر را در یک ظرف ریخته و آرد را روی آن بریزید. مواد را کاملا هم زده و در مرحله بعد نشاسته ذرت را به آن‌ها اضافه نمایید. در این مرحله به هیچ عنوان از شیر گرم استفاده نکنید. مابقی شکر و شیر را هم بعد از یکدست شدن مواد به آن‌ها اضافه کرده و مجددا هم بزنید. حالا ظرف را روی حرارت گذاشته و مرتب هم بزنید تا مخلوط غلیظی به دست آید. حالا باید به سراغ درست کردن بدنه کیک بروید.
  2.     یک قالب انتخاب کرده و داخل آن کمی کره آب شده بریزید. در کف ظرف نایلون پهن کنید و بیسکویت‌ها را در کف ظرف بچینید. کرمی که در مرحله قبل آماده کردید را اضافه کرده و دوباره بیسکویت بچینید. این کار را تا 6 لایه ادامه داده و در مرحله آخر با کرم کار را تمام کنید.
  3.     ظرف را داخل یخچال گذاشته و بعد از سه ساعت بیرون بیاورید. در مرحله بعد باید پودر ژله را ذوب کرده و روی کیک یخچالی خود اضافه کنید. بعد از بسته شدن ژله، کیک شما آماده سرو است.

خلاصه که …

کیک یخچالی بدون شک یکی از خوشمزه‌ترین دسرها در دنیا است. در این مطلب طرز تهیه انواع کیک یخچالی از جمله طرز تهیه کیک یخچالی با خامه صبحانه را قرار دادیم تا با کمک آن بتوانید دسرهای متنوع و خوشمزه‌ای درست کنید. 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2.9 / 5. 16

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com