Skip to main content
3.3
(54)

یک روز تصمیم داشتم برای یک مهمانی خودمانی پیراشکی پخته و با آن از مهمانان پذیرایی کنم. همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت تا این که بعد از سرخ کردن پیراشکی‌ها و هنگام تست کردن یکی از آن‌ها متوجه شدم خمیر آن طعم کل پیراشکی را زیر سوال برده است! برایم غیرقابل باور بود! آن همه زحمت و مواد را در میان خمیری پیچیده بودم که قابل خوردن نبود. دست از سرخ کردن پیراشکی‌ها کشیده و به دنبال راه حلی برای درست کردن خمیر پیراشکی گشتم. در ادامه طرز تهیه خمیر پیراشکی خانگی را برای شما قرار خواهم داد تا شما هم بتوانید یک پیراشکی حرفه‌ای در خانه درست کنید.

خمیر پیراشکی

خمیر پیراشکی

خمیر پیراشکی را چگونه استفاده کنیم؟

اگر سری به بازار بزنید، متوجه می‌شوید که خمیر پیراشکی به صورت آماده هم قابل تهیه است؛ اما اگر به دنبال صرفه‌جویی در وقت و هزینه هستید بهتر است آن را در خانه و با دستوری که در این مطلب ذکر کردیم، آماده کنید. علاوه بر این، خمیر پیراشکی خانگی قطعا سالم‌‌تر از نوع بازاری آن نیز خواهد بود. خمیر پیراشکی را می‌توانید با مواد درونی مختلفی پیچیده و به عنوان شام یا یک صبحانه ساده میل کنید. شما می‌توانید از مواد پیتزا برای وسط پیراشکی استفاده کرده و یا آن را با کرم‌های مخصوص پیراشکی پر کنید. حتی گاهی بعضی از افراد خمیر پیراشکی را کمی شیرین کرده و بدون افزودن مواد میانی می‌پزند. در هر صورت اگر بتوانید خمیر پیراشکی را با بالاترین کیفیت ممکن درست کرده و بپزید، یک خمیر پرکاربرد و خوشمزه خواهید داشت.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی خانگی

آرد دو پیمانه
آب یک سوم پیمانه
روغن یک چهارم پیمانه
پودر خمیر مایه فوری دو قاشق مرباخوری
تخم مرغ یک عدد
نمک نصف قاشق چایخوری
شکر نصف قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه خمیر پیراشکی خانگی

  1. برای درست کردن خمیر پیراشکی خانگی باید در گام اول شکر را با آب ولرم مخلوط کرده و هم بزنید. بعد از آن که ذرات شکر حل شد، خمیر مایه فوری را به آن اضافه کرده و مجددا مخلوط کنید. کمی صبر کنید تا به اصطلاح خمیر مایه برسد. معمولا بعد از ده دقیقه، خمیر مایه کمی پف کرده و بدین ترتیب می‌توان فهمید خمیر مایه به عمل آمده است.
  2. در مرحله بعد باید تخم مرغ‌ها را هم بزنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که تمام زرده و سفیده ترکیب شده و کمی تخم مرغ کمی کف کند. حالا باید روغن را روی تخم مرغ ریخته و مخلوط کنید.
  3. خمیر مایه‌ای که در مرحله قبل به عمل آمد را روی روغن و تخم مرغ ریخته و با یک قاشق مواد را مخلوط کنید. در گام بعدی نمک و آرد را هم روی مواد ریخته و به آرامی هم بزنید. اضافه کردن آرد و هم زدن را تا جایی ادامه دهید که مواد سفت شده و به اصطلاح خود را بگیرد. در این مرحله باید اضافه کردن آرد را متوقف کنید. توجه داشته باشید که حتی اگر کل آرد شما مصرف نشد، هیچ اشکالی ندارد.
  4. حالا نوبت به ورز دادن با دست می‌رسد. خمیر را آنقدر ورز دهید تا در نهایت یک بافت نرم و لطیف داشته باشد. توجه کنید که خمیر نباید به دست شما بچسبد. بنابراین اگر احساس کردید نمی‌توانید آن را ورز دهید کافیست کمی آرد روی آن بپاشید تا حالت چسبناک خمیر از بین برود.
  5. یک %

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.3 / 5. 54

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com