Skip to main content
1
(3)

چند وقت پیش به یک مهمانی دعوت شده بودم که در آن انواع فست فود‌ها با یک سس بسیار خوش طعم سرو می‌شد. طعم آن سس آنقدر خوشمزه بود که تصمیم گرفتم یا نمونه‌‌ای از آن بخرم و یا خودم برای تهیه کردن سس در منزل دست به کار شوم. به همین دلیل با کنجکاوی از میزبان پرسیدم که نام این سس چیست؟ نام آن سس پنیر ناوچو بود که از سر اتفاق صاحبخانه خودش در منزل آن را درست کرده بود. به همین دلیل طرز تهیه سس را از وی گرفتم تا بتوانم یک سس خوشمزه و بی‌نظیر را در منزل درست کنم. در ادامه طرز تهیه سس دیپ پنیر ناچو را برای شما قرار خواهم داد. تا شما هم بتوانید طعم متفاوتی از سس را امتحان کنید.

با سس پنیر ناچو بیشتر آشنا شویم

سس‌ها در هزاران دسته مختلف قرار می‌گیرند که هر کدام طعم و مزه متفاوتی داشته و همراه با غذای خاصی سرو می‌شوند. هر چند می‌توان بسیاری از سس‌ها را به شکل آماده از بازار خرید اما درست کردن آن‌ها در منزل می‌تواند طعم بسیار متفاوت‌‌‌تری ایجاد کند. سس دیپ پنیر ناچو یکی از سس‌های غلیظ و محبوب است که طرز تهیه آسانی دارد. این سس را می‌توانید روی برگرها، انواع فست فود و یا ساندویچ‌ها ریخته و نوش جان کنید. در ادامه طرز تهیه و مواد اولیه سس را قرار خواهم داد.

مواد اولیه لازم

کره 60 گرم
آرد 31 گرم
شیر به اندازه 2 پیمانه
پنیر چدار رنده شده به اندازه 2 پیمانه
سس تند 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
طرز تهیه سس دیپ پنیرناچو

طرز تهیه سس دیپ پنیرناچو

طرز تهیه سس دیپ پنیر ناچو

  1.     یک قابلمه کوچک برداشته و کره را داخل آن روی حرارت ذوب کنید.
  2.     در یک ظرف آرد را الک کرده و به آرامی و در چند مرحله به کره ذوب شده اضافه نمایید. سعی کنید در این مرحله مرتب مواد را هم بزنید تا در نهایت یک خمیر غلیظ داشته باشید.
  3.     هنگامی که آرد را به طور کامل اضافه کردید، کمی صبر کرده و در نهایت شیرesl را به آرامی روی خمیر بریزید. مجددا مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند. هم زدن را باید تقریبا 5 دقیقه ادامه دهید تا در نهایت مواد شما شبیه به یک مایع غلیظ شوند.
  4.     در مرحله بعدی باید پنیر رنده شده را هم روی مواد ریخته و هم بزنید تا آب شود.
  5.     سس تند و نمک فلفل را هم در نهایت روی موادی که آماده کردید، ریخته و کمی مواد را هم بزنید. در نهایت سس پنیر ناچو شما آماده بوده و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

نکاتی که باید بدانید

با نگاهی کوتاه به دستور تهیه سس که در بالا ذکر کردیم متوجه خواهید شد که طرز تهیه سس دیپ پنیر ناچو کار چندان سختی نیست. اما با دانستن تکنیک‌هایی می‌توانید این سس را حرفه‌‌ای‌‌‌تر و خوش مزه‌‌‌تر درست کنید. در ادامه نکاتی را ذکر می‌کنیم که به خوشمزه‌‌‌تر شدن طعم سس پنیر شما کمک می‌کند.

  •       برای داشتن طعم بهتر می‌توانید داخل سس کمی سبزیجات معطر بریزید. رزماری و آویشن دو تا از بهترین سبزیجات برای اضافه کردن داخل سس هستند.
  •       اگر سس سرد شود، کمی سفت و غلیظ خواهد شد. در واقع پنیر موجود در سس بعد از سرد شدن باعث غلیظ‌‌‌تر شدن آن می‌شود. بنابراین بهتر است سس را به شکل داغ مصرف کنید. اما اگر مقداری از سس زیاد آمد، آن را داخل یک ظرف درب بسته ریخته و در یخچال بگذارید. در هر بار استفاده می‌توانید آن را روی حرارت گذاشته و گرم کنید تا پنیر داخل سس ذوب شده و طعم بهتری داشته باشد.
  •       در دستور اصلی سس پنیر ناچو استفاده از فلفل کاین ذکر شده است. این فلفل نوعی فلفل تند بوده که طعم بسیار خوبی دارد. با این وجود اگر نتوانستید از فلفل کاین استفاده کنید می‌توانید فلفل قرمز یا پاپریکا را به جای آن به کار ببرید. البته اگر طعم تند را نمی‌پسندید بهتر است به طور کلی فلفل را از لیست مواد اولیه سس خط بزنید.
  •       اگر احساس می‌کنید مواد اولیه سس زیاد بوده و شما تا این اندازه مصرف سس ندارید، می‌توانید مواد اولیه را نصف کرده و مقدار کمتری سس تهیه کنید.
  •       بهتر است پنیر چدار قبل از اضافه شدن به مواد کاملا رنده شود. این کار کمک می‌کند تا پنیر به راحتی ذوب شده و مواد یکدست‌‌‌تری داشته باشید.
  •       توجه داشته باشید که اگر شیر را داخل یخچال گذاشته‌اید، حتما قبل از افزودن روی مواد سس آن را کمی در دمای محیط بگذارید تا هم دمای محیط شود. این کار کمک می‌کند تا در نهایت سس یکدست‌‌‌تر و خوشمزه‌‌‌تری بسازید.
  •       دیپ ناچو یک تفاوت اساسی با دیپ چدار داشته و آن هم در مرحله آخر کار مشخص می‌شود. دستور تهیه دیپ چدار یا همان دیپ پنیری تا این مرحله به اتمام می‌رسد اما برای داشتن دیپ ناچو باید یک مرحله دیگر را پشت سر بگذارید. در مرحله آخر باید روی مواد آماده شده کمی خیارشور یا فلفل دلمه‌‌ای ریخته و مواد را هم بزنید.
استفاده از سس دیپ چنیر در انواع غذا ها

استفاده از سس دیپ چنیر در انواع غذا ها

سس دیپ پنیر ناچو را در کنار چه غذاهایی استفاده کنیم؟

طعم این سس آنقدر فوق‌العاده است که شما قطعا دوست دارید آن را در کنار غذاهای زیادی امتحان کنید. نترسید و صرفا امتحان کنید! زیرا قطعا از نتیجه بسیار راضی خواهید بود. این سس را می‌توان در کنار انواع برگر، استیک، پاستا، هات داگ، سبزیجات کبابی وگریل و… استفاده کرد.

چگونه سس پنیر خوش رنگ‌‌‌تری داشته باشیم؟

دستور تهیه سس به طور کامل در بالا ذکر شد اما ممکن است در نهایت از رنگ سس به دست آمده راضی نباشید. برای آن که رنگ سسس کمی زرد‌‌‌تر شود، باید به آن زعفران اضافه کنید. زعفران را دم کرده و صاف کنید. در مرحله آخر تهیه سس، مقدار لازم زعفران را روی مواد ریخته و خوب ترکیب کنید تا رنگ سس به طور کامل زرد شود. البته بسیاری از رنگ‌های خوراکی مختلف برای تغییر رنگ سس استفاده می‌کنند. هر چند از این روش هم می‌توانید نتیجه بگیرید اما پیشنهاد می‌کنیم از زعفران استفاده کنید زیرا هم طبیعی‌‌‌تر بوده و هم مزه خوبی به سس می‌دهد.

کدام نوع پنیر را می‌توان استفاده کرد؟

همانطور که گفتیم پنیر چدار و پارمزان بهترین انتخاب برای تهیه سس پنیر ناچو هستند. با این وجود اگر دوست داشتید و یا این دو مدل پنیر در دسترس شما نبود، می‌توانید از پنیر ورقه‌‌ای هم استفاده کنید. اگر در دستور پنیر ورقه‌‌ای به کار بردید، نیازی به رنده کردن آن نبوده و صرفا می‌توانید آن را روی مواد بریزید.

دیپ چه تفاوتی با سس دارد؟

دیپ‌ها چاشنی‌های جدیدی هستند که محبوبیت بسیار زیادی دارند. تفاوت بزرگ دیپ با سس در این است که معمولا سس‌ها روی انواع مواد غذایی اضافه می‌شوند اما دیپ‌ها در کنار غذا گذشته می‌شوند تا خوراکی‌ها را در آن غوطه ور کنید. سس پنیر به نام دیپ پنیر هم مشهور است.

کلام آخر

اگر به دنبال طرز تهیه سس دیپ پنیر ناچو هستید، در این مقاله یک دستور حرفه‌ای برای شما قرار دادیم. با پیروی از این دستور می‌توانید یک دیپ پنیر ناچو حرفه‌ای داشته باشید که کیفیت و طعم آن با سس‌های رستورانی برابری می‌کند. این سس را می‌توانید در کنار انواع غذاها و فست‌فودها قرار داده و سرو کنید. علاوه بر دستور تهیه، نکات مهمی را نیز خاطر نشان کردیم تا بتوانید سس را به شکل حرفه‌ای‌تری درست کرده و طعم متفاوتی را تجربه کنید. با قرار دادن این سس در کنار غذاهای خود، مزه متفاوت‌تری از غذاها را خواهید چشید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

1 / 5. 3

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com