Skip to main content
2.8
(11)

پاستا، یک غذای ایتالیایی خوشمزه که اگر تا به حال آن را نخورده‌اید، طعمی بی‌نظیر را از دست داده‌اید. پاستا معمولا با سس قارچ و گوشت مرغ طبخ می‌شود. البته این پاستا با نام‌های دیگری چون پاستا با سس قارچ و شیر و یا پاستا با سس قارچ و خامه هم شهرت دارد. گاهی نیز پاستا تنها با سس قارچ و بدون افزودن گوشت مرغ طبخ می‌شود. اگر شما هم از طرفداران این غذای ایتالیایی هستید و یا برای یک بار هم که شده می‌خواهید آن را در خانه بپزید، با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه پاستا با سس قارچ را آموزش دهیم.

طرز تهیه پاستا با شیر و خامه و مرغ

 

دستور طبخ این غذا خیلی پیچیده نبوده و شما می‌توانید در مدت زمان کوتاهی آن را بپزید. در ادامه دستور پخت آن را قرار خواهیم داد. سعی کنید تمام نکات را مطابق آنچه در ادامه می‌آوریم، انجام دهید تا طعم پاستا لذیذ و به یاد ماندنی شود.

 

  1.     در گام اول باید یک حبه سیر را رنده کرده و به آن 2 عدد پیاز رنده شده نیز بیفزایید. تابه را گرم کرده و کف آن را با روغن چرب نمایید. سپس پیاز و سیر را باهم تفت دهید. لازم است بدانید که در دستور اصلی پخت پاستا ایتالیایی، پیاز وجود ندارد و این ماده در دستور پخت ایرانی پاستا گنجانده شده است. بنابراین اگر طعم پیاز را نمی‌پسندید، می‌توانید از افزودن آن صرف نظر کنید.
  2. 1 عدد سینه مرغ متوسط را برداشته و به تکه‌های کوچک مستطیلی تقسیم کنید. تکه‌ها باید حدودا 3 در 4 سانتی‌متری باشند. سپس سینه مرغ را به پیاز و سیر اضافه نمایید. برای طعم بهتر مرغ می‌توانید به آن عصاره مرغ آماده هم بیفزایید. اگر طعم مرغ در پاستا را نمی‌پسندید، می‌توانید آن را از پاستا حذف نمایید و صرفا پاستا با سس قارچ درست کنید.
  3.     در این مرحله باید اجازه دهید تا کمی مواد نرم شوند. سپس 300 گرم قارچ را ورقه ورقه کرده و به آن اضافه کنید. ترجیحا قارچ‌ها را خیلی نازک و ریز خرد نکنید زیرا در حین پخت آب می‌شوند. از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که قارچ‌ها خیلی آب نیفتند، برای این کار باید حواستان به شعله گاز باشد.
  4.     برای مزه دار کردن پاستا با سس قارچ باید به آن نمک، فلفل، آویشن و مقداری آبلیمو بزنید.
  5.     در گام بعدی باید داخل یک ظرف نصف پیمانه شیر و 200 گرم خامه اضافه نمایید. برای داشتن طعم بهتر می‌توانید از شیر esl استفاده کنید. شیر و خامه را خوب هم بزنید تا در نهایت ترکیب یکدستی داشته باشید. در گام بعدی باید این ترکیب را به مواد قبلی خود به آرامی اضافه کنید. سپس شعله را کم کرده و به آرامی هم بزنید. این مرحله را باید تا زمانی ادامه دهید که شیر در ترکیب بخار شده و مواد حاصل کمی غلیظ شوند.
  6.     در گام بعدی باید جعفری‌ها را به پاستا با سس قارچ بیفزایید. بهتر است جعفری را خیلی ریز خرد نکنید تا علاوه بر بوی دلنشین، ظاهر زیباتری هم به غذا بدهد.
  7.     بعد از طی مراحل قبل باید ماکارونی‌ها را در آب جوش و نمک و کمی روغن بپزید. سپس آبکش نموده و به مواد سس قارچی که آماده کرده‌اید، اضافه نمایید. مواد را به هم بزنید تا کم کم با یکدیگر مخلوط شوند.
  8.     در گام آخر و قبل از سرو کردن پاستا با سس قارچ باید روی آن کمی پنیر پیتزا رنده شده بریزید.

نکات مهم راجع به طرز تهیه پاستا مرغ و قارچ با پنیر پیتزا

  •       برخی از افراد دوست دارند پاستا با سس قارچ و مرغ را به شکل جداگانه سرو کنند. بدین ترتیب می‌توانید مراحل آخر دستور پخت را انجام نداده و تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط نکنید. برای این منظور باید پاستا را در یک ظرف و سس قارچ‌ها هم در ظرف دیگری سرو کنید.
  •       در برخی دستور پخت‌ها برای طعم بهتر پاستا با سس قارچ، به آن کلم بروکلی یا فلفل دلمه‌ای هم اضافه می‌کنند. برای این منظور کافیست کلم یا فلفل دلمه‌‌ای را به سس اضافه نموده و با آن تفت دهید.
  •       اگر تمایل دارید می‌توانید در طرز تهیه پاستا مرغ با پنیر پیتزا، گوشت تکه‌‌ای را جایگزین مرغ کنید.
  •       معمولا برای تهیه پاستا با سس قارچ و مرغ از ماکارونی پنه استفاده می‌شود.
  •       اگر عصاره مرغی که استفاده می‌کنید شور است، مواظب باشید از نمک زیاد استفاده نکنید تا طعم کلی غذا شور نشود.
  •       این دستور طبخ، طرز تهیه پاستا مرغ و قارچ با خامه بدون فر است. بنابراین اگر در خانه فر نداشتید می‌توانید از این دستور طبخ استفاده کنید.
  •       گاهی افراد از طعم خامه در پاستا لذت نمی‌برند. در برخی مواقع هم برای کم کردن کالری پاستا، می‌خواهند خامه را از ترکیب پاستا حذف کنند. برای این منظور می‌توانید پاستا مرغ و قارچ بدون خامه را امتحان کنید.
طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ با پنیر پیتزا

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ با پنیر پیتزا

طرز تهیه پاستا مرغ و قارچ با سس آلفردو

دستور طبخ پاستا با سس قارچ همراه با سس آلفردو کاملا مشابه با آن چیزی ست که در بالا آورده‌ایم. کافیست سس آلفردو را تهیه و به مواد خود اضافه کنید. در ادامه دستور پخت این مدل پاستا را هم خواهیم آورد.

  1.     یک تابه متوسط را برداشته و یک چهارم پیمانه کره به آن اضافه کنید. سپس یک پیمانه خامه را نیز به آن افزوده و هم بزنید. اجازه دهید کره و خامه حدود 5 دقیقه بجوشند. سپس یک چهارم پیمانه جعفری همراه با یک حبه سیر و پنیر پارمزان به میزان یک پیمانه و نیم را مخلوط کنید. مواد را هم زده و به مخلوط اضافه نمایید. سس آلفردو شما آماده است.
  2.     بعد از آماده شدن سس آلفردو می‌توانید مطابق دستور پخت پاستا که از قبل آورده‌ایم پیش بروید و در نهایت این سس را به آن اضافه نمایید.

پاستا را با سس گوجه امتحان کنید

پاستا با سس قارچ همراه با سس گوجه هم سرو می‌شود و طرفداران خاص خود را دارد. در ادامه طرز تهیه پاستا مرغ و قارچ با سس قرمز را قرار خواهیم داد. تمامی مراحل این پاستا نیز مشابه دستور العمل ابتدایی ست، شما صرفا باید سس گوجه را آماده کرده و مطابق دستور زیر اضافه نمایید.

برای تهیه سس گوجه شما باید مقداری گوجه فرنگی ( برای چهارصد گرم پاستا، حدود پنج عدد) را خرد کنید. سپس گوجه‌ها را همراه با قارچ و مقداری رب گوجه فرنگی تفت دهید. بعد از پخته شدن، سایر مراحل را مانند دستورالعمل اول پیش ببرید.

طرز تهیه یک پاستا لذبذ

طرز تهیه یک پاستا لذبذ

نکات مهم برای داشتن یک پاستای لذیذ

دستور پخت پاستا پیچیدگی خاصی نداشته و به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. با این وجود نکات مهمی نیز پیرامون پخت پاستا وجود دارند که غذای شما را حرفه‌ای‌تر و خوشمزه‌تر می‌کنند.

  •       هنگامی که پاستا در آب جوش می‌پزد، باید مرتب آن را هم بزنید. این کار کمک می‌کند تا پاستاها بهم نچسبند و له نشوند.
  •       اگر می‌خواهید یک پاستای حرفه‌ای داشته باشید، ترجیحا بعد از آبکش کردن، پاستا را نشویید. با شستن مجدد پاستا نشاسته روی آن از بین خواهد رفت. بدین ترتیب سس بافت مخملی نخواهد گرفت.
  •       اگر پاستای شما پهن نیست، از کاسه برای سرو استفاده نمایید. این کار کمک می‌کند تا هم روند ظرف کردن راحت‌تر شود و هم پاستا سریع سرد نشود.
  •       اگر مقداری از پاستا اضافه آمد، آن را دور نریزید. با کمک پاستای اضافی می‌توانید یک فریتاتای خوش طعم درست کنید.

و در پایان …

دلتان برای طعم بی‌نظیر پاستا با سس قارچ و مرغ تنگ شده؟ حوصله رفتن به رستوران و یا سفارش غذا را ندارید؟ دوست دارید کدبانوگری خود را با تهیه یک غذای خارجی و متفاوت به رخ بکشید؟ ما راهکاری آسان و قابل اجرا برای تمامی این مسائل فراهم کرده‌ایم. در این مقاله سعی کردیم تا انواع طرز پخت پاستا را گردآوری کنیم. با این اطلاعات می‌توانید تمامی انواع پاستاهای مشهور در دنیا را پخته و طعم آن‌ها را امتحان کنید. فراموش نکنید که برای داشتن یک پاستای خوش طعم باید از شیر مرغوب و با کیفیت استفاده کنید. استفاده از شیر eslمی تواند طعم پاستای شما را متفاوت‌تر از همیشه کند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2.8 / 5. 11

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com