Skip to main content
2.8
(13)

چند وقت پیش به یک مهمانی دعوت بودم که در آن غذاهای مختلف همراه با مخلفات بسیار خوشمزه‌ای سرو شده بود. هر چند غذاها بسیار خوشمزه و خوش طعم بود اما طعم متفاوت یک ترشی، توجه من را به خود جلب کرد. با پرسش از میزبان با یک اسم عجیب و غریب به نام ترشی هالوپینو مواجه شدم؛ اما هنگامی که دستور تهیه آن را پرسیدم، متوجه شدم دستور تهیه بسیار ساده‌ای دارد. در این مطلب قصد دارم تا دستور تهیه ترشی هالوپینو را قرار دهم تا شما هم بتوانید در منزل آن را درست کرده و طعم متفاوتی از ترشی را بچشید. اگر شما هم دوست دارید با یک ترشی متفاوت از مهمانان خود پذیرایی کنید، تا انتهای مطلب با من همراه باشید.

طرز تهیه ترشی فلفل هالوپینو

طرز تهیه ترشی فلفل هالوپینو

ترشی هالوپینو را بیشتر بشناسید

ترشی فلفل هالوپینو یکی از ساده‌ترین و البته پرطرفدارترین ترشی‌ها ست. این ترشی را می‌توانید در کنار انواع غذاهای پلویی و خورشتی سرو کرده و از مزه آن لذت ببرید. اگر عاشق طعم تند هستید، قطعا طعم ترشی هالوپینو برای شما بسیار جذاب خواهد بود. زیرا این ترشی جزو ترشی‌های تیز حساب می‌شود. در واقع نام این ترشی به فلفلی تند به نام فلفل هالوپینو بر می‌گردد. این مدل فلفل بسیار تند بوده و معمولا به رنگ قرمز یا سبز دیده می‌شود. فلفل هالوپینو پای ثابت غذاهای هندی و مکزیکی است. این فلفل دارای انواع آنتی اکسیدان‌ها بوده و به همین دلیل برای سلامتی هم مفید است. در ادامه دستور تهیه ترشی فلفل هالوپینو را قرار خواهیم داد.

  •       مدت زمان آماده سازی 40 دقیقه

مواد لازم

فلفل هالوپینو نیم کیلوگرم
نمک دو قاشق غذاخوری
سرکه سفید 3 پیمانه
شکر یک قاشق غذاخوری
آب دو پیمانه
سیر درشت دو حبه

 

طرز تهیه ترشی فلفل هالوپینو

برای تهیه ترشی فلفل هالوپینو کار سختی در پیش نخواهید داشت، کافیست مطابق آنچه در ادامه می‌آوریم، پیش بروید.

  1.     فلفل‌ها را به خوبی شسته و سپس خشک کنید. سعی کنید هنگام خرید، فلفل‌های تازه را انتخاب کنید زیرا طعم این ترشی صرفا به تازگی فلفل شما وابسته است. استفاده از فلفل‌های نرم یا گندیده شده برای تهیه ترشی، باعث می‌شود طعم نهایی آن بسیار بد مزه شود. بعد از خشک شدن فلفل‌‍‌ها، یک دستکش برداشته و آن‌ها را برش بزنید. بهتر است برش‌ها به شکل اسلایسی باشند. برای آن که فلفل ظاهر بهتری داشته باشد، از یک کارد تیز استفاده کنید تا بافت آن له نشود.
  2.     در گام بعدی باید سیرها را پوست گرفته و به شکل حلقه‌های ریز خرد کنید. سرکه و آب را در یک ظرف مناسب ریخته و خوب هم بزنید، سپس شکر و نمک را داخل آن ریخته و ظرف را روی شعله گاز بگذارید. حرارت شعله را افزایش دهید تا محلول بجوشد. اجازه دهید محلول به مدت سی ثانیه بجوشد و سپس حرارت را خاموش کنید. این محلول را باید به شکل سرد استفاده کنید. بنابراین بهتر است آن را کنار بگذارید تا به دمای اتاق برسد. فراموش نکنید که محلول را برای سرد شدن به هیچ وجه داخل یخچال نگذارید.
  3.     در این مرحله باید یک شیشه تمیز برداشته و سیر و فلفل را به شکل لایه‌ای در آن بچینید. شیشه ترشی شما حتما باید تمیز باشد تا ترشی کپک نزند. بنابراین قبل از استفاده حتما آن را خوب شسته و خشک کنید. هنگامی که شیشه با سیر و فلفل پر شد، روی آن محلول آب و سرکه ریخته و درب شیشه را ببندید. شیشه باید برای تقریبا دو هفته در یک مکان خنک نگهداری شود تا ترشی هالوپینو کاملا برسد. البته هر چه ترشی هالوپینو را بیشتر در این حالت نگهدارید، طعم آن خوشمزه‌تر خواهد بود.
فوت و فن های تهیه ترشی هالوپینو

فوت و فن های تهیه ترشی هالوپینو

فوت و فن‌های مهم

همانطور که مشاهده کردید، طرز تهیه ترشی فلفل هالوپینو بسیار ساده است، اما یکسری نکات ریز وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه این نکات را ذکر خواهیم کرد.

  •       بهتر است شیشه ترشی را تا لب پر نکرده و تقریبا دو سانتی‌متر از سر آن را خالی بگذارید. با این کار تمام فلفل‌های ترشی کاملا رسیده می‌شود.
  •       بعد از آن که درب ترشی را برای مصرف باز کردید، حتما آن را داخل یخچال نگهداری کنید تا خراب نشود.
  •       هر چه این ترشی بیشتر بماند، خوشمزه‌تر و خوشرنگ‌تر خواهد شد. بنابراین اگر بیش از دو هفته هم برای رسیدن آن صبر کردید، نگران طعم نهایی نباشید.
  •       اگر دوست دارید مدت رسیدن ترشی کمتر از دو هفته شود، باید ترشی را کمی روی حرارت بپزید. هنگامی که سرکه را روی ترشی ریختید، درب شیشه را بسته و آن را داخل یک قابلمه آب قرار دهید. شعله گاز را روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه دهید برای مدت تقریبا 5 دقیقه بجوشد. بعد از جوشاندن باید ترشی را برای تقریبا سه روز کنار بگذارید و سپس آن را مصرف کنید. این دستور تهیه با دستور تهیه فوری ترشی هالوپینو معروف است.
  •       اگر در منزل عسل دارید، می‌توانید به جای شکر داخل ترشی عسل بریزید. در هر دو صورت ترشی طعم ملسی خواهد داشت اما عسل طعم طبیعی‌تر به آن می‌دهد.
  •       برای تهیه ترشی هالوپینو می‌توانید از فلفل سیاه هم استفاده کنید. کافیست دانه‌های فلفل سیاه را همراه فلفل هالوپینو داخل شیشه ریخته و کنار بگذارید. با این کار هم طعم ترشی تیز‌تر خواهد شد و هم ظاهر آن زیباتر می‌شود. ترکیب دانه فلفل سیاه و دانه فلفل قرمز هم می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.
  •       در ترکیب این ترشی از پیاز و شوید هم استفاده می‌شود.
  •       اگر دوست داشتید طعم تند ترشی کمتر شود، می‌توانید از پیازهای حلقه شده در ترکیب آن استفاده کنید.

و در پایان …

ترشی هالوپینو یکی از ترشی‌هایی ست که فقط با یکبار امتحان کردن، عاشق طعم آن می‌شوید. این ترشی طعم تندی داشته و در کنار انواع غذاهای پلویی و خورشتی، استفاده می‌شود. البته ترشی هالوپینو را می‌توان در کنار انواع فست فودها هم استفاده کرد. طرز تهیه این ترشی بسیار ساده بوده و شما می‌توانید در منزل به راحتی این ترشی را تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه ترشی هالوپینو را قرار داده و نکات مهمی برای درست کردن آن گفتیم. با کمک این نکات می‌توانید یک ترشی هالوپینو حرفه‌ای در خانه داشته باشید. 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2.8 / 5. 13

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com