Skip to main content
2.6
(10)

سوسیس بندری یک غذای فست فودی ایرانی ست که با وجود مزه دلچسب و خوشمزه‌ای که دارد، خیلی هم راحت آماده می‌شود. این غذای پرطرفدار را می‌توانیم هم به روش ساده و سنتی آماده کنید و هم با اضافه کردن پنیر پیتزا و قارچ به آن، آن را به یک غذای مدرن تبدیل کنید. طرفدار هر کدام از این دو روش که باشید، در این پست از وبلاگ رامک می‌توانید دستور پخت هر دو مورد را پیدا کنید. پس با ما همراه باشید تا طرز تهیه سوسیس با قارچ و پنیر پیتزا و طرز تهیه سوسیس بندری ساده را یاد بگیریم.

طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و پنیر پیتزا

اگر قبلا طرز تهیه بندری را خوانده باشید، احتمالا مشکل چندانی برای پخت سوسیس بندری با قارچ و پنیر هم نخواهید داشت. برای آماده‌سازی این غذای فوری و خوشمزه به چند قلم مواد نیاز دارید که در ادامه معرفی شده‌اند:

مواد اولیه طرز تهیه سوسیس با قارچ و پنیر پیتزا

سوسیس ۵۰۰ گرم
پیاز متوسط ۴ الی ۶ عدد
رب گوجه فرنگی ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
سس تند یک قاشق غذاخوری
سیب زمینی متوسط ۳ الی چهار عدد
قارچ ۸ عدد
پنیر پیتزا به میزان لازم
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و پنیر

طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و پنیر

مراحل تهیه سوسیس بندری با قارچ و سیب زمینی

سوسیس بندری اصل جنوب بدون سیب‌زمینی آماده می‌شود اما در صورت تمایل می‌توانید از سیب‌زمینی هم در دستور پخت آن استفاده کنید. در این دستور پخت ما از سیب‌زمینی هم استفاده می‌کنیم اما همانطور که گفتیم می‌توانید آن را به هر نحوی که دوست دارید تهیه کنید.

مرحله اول: خلالی کردن پیازها

برای درست کردن سوسیس بندری قبل از هرکاری باید مقدار زیادی پیاز را به صورت خلالی خرد کنید. البته اگر ترجیح می‌دهید، می‌توانید آن‌ها را به صورت نگینی هم خرد کنید. سپس پیازها را به همراه ادویه داخل تابه تفت دهید تا رنگ‌ آن‌ها طلایی شود. توجه داشته باشید که نباید بگذارید رنگ پیازها تغییر کند، چرا که در ظاهر نهایی غذا تاثیر می‌گذارد.

مرحله دوم: خرد کردن سیب‌زمینی و سوسیس

همانطور که گفتیم، دستور پخت اصلی سوسیس بندری بدون سیب‌زمینی ست اما خیلی‌ها ترجیح می‌دهند آن را به همراه سیب‌زمینی بپزند. برای این کار ابتدا سیب‌زمینی‌ها را به صورت کامل بشورید و سپس به شکل نگینی برش بزنید. سوسیس‌ها را هم می‌توانید به صورت حلقه‌ای یا اریب برش بزنید. هم سیب‌زمینی‌ها و هم سوسیس‌ها را به صورت جداگانه کامل سرخ کنید.

مرحله سوم: آماده‌سازی قارچ ها

قارچ هم از موادی ست که در دستور پخت اصلی سوسیس بندری وجود ندارد اما می‌تواند طعم خاصی به این غذای پرطرفدار بدهد. قارچ‌ها را به خوبی بشورید و آن‌ها را به صورت نگینی یا ورقه‌ای برش بزنید. سپس روی شعله زیاد تفت دهید تا به خوبی آب آن‌ها کشیده شود و سرخ شود. قارچ‌ها را هم از ظرف خارج کنید و در کنار مواد دیگر قرار دهید.

مرحله چهارم: سرخ کردن رب گوجه فرنگی

در مرحله بعدی باید رب را به همراه نمک، فلفل و کمی زردچوبه تفت دهید. سپس کمی آب جوش به آن اضافه کنید تا خامی رب گوجه فرنگی به صورت کامل گرفته شود. در برخی دستور پخت‌ها دیده شده که به جای رب از سس کچاپ استفاده می‌شود اما توصیه می‌کنیم که این کار را انجام ندهید چرا که طعم بدی به سوسیس بندری آبادانی شما می‌دهد.

مرحله پنجم: ترکیب کردن مواد

پس از اینکه آماده‌سازی مواد به صورت کامل انجام شد، باید تمام مواد را به رب سرخ شده اضافه کنید. به میزان دلخواه سس تند هم به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. اگر فکر می‌کنید که سوسیس بندری با قارچ و پنیر پیتزای شما خیلی غلیظ است، کمی آب جوش به آن اضافه کنید و در تابه را بگذارید. پس از حدودا ۱۰ دقیقه سوسیس بندری شما آماده است.

مرحله ششم: اضافه کردن پنیر پیتزا

در صورتی که مایل بودید می‌توانید پنیر پیتزا هم به سوسیس بندری خودتان اضافه کنید. برای این کار ۵ دقیقه قبل از اتمام پخت، به میزان دلخواه خودتان پنیر پیتزا روی مواد بریزید و در ظرف را ببندید تا پنیر به خوبی آب شود.

تبریک میگوییم؛ سوسیس با قارچ و پنیر پیتزای شما آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.

طرز تهیه سوسیس بندری ساده

با وجود اینکه خیلی از افراد و به خصوص بچه‌ها طعم سوسیس بندری با قارچ و پنیر پیتزا را بیشتر می‌پسندند، اما هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین طعم دلچسب سوسیس بندری ساده را برای بزرگترها و به خصوص دهه شصتی‌ها جایگزین کند. البته دستور پخت این دو تفاوت چندانی با هم ندارد. برای تهیه سوسیس بندری ساده کافیست تمامی مراحل بالا را تکرار کنید اما قارچ و پنیر پیتزا را به ترکیب خودتان اضافه نکنید. با این کار می‌توانید همان طعم و مزه اصیل و نوستالژیک سوسیس بندری آبادانی را تجربه کنید.

فوت و فن سوسیس بندری

  •         در صورتی که طعم سیب‌زمینی را در کنار سوسیس بندری نمی‌پسندید می‌توانید آن را از دستور پخت خودتان حذف کنید.
  •         طرز تهیه سوسیس بندری آبادانی بدون پنیر پیتزا و قارچ است اما معمولا دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها طعم آن را به همراه قارچ و پنیر ترجیح می‌دهند.
  •         در صورتی که می‌خواهید طعم سوسیس بندری‌تان بیشترین شباهت را به سوسیس بندری‌های بیرونی داشته باشد، می‌توانید یک عدد فلفل دلمه‌ای سبز یا قرمز را خیلی ریز یا در صورت تمایل خلالی خرد کنید و در مرحله تفت دادن پیازها و زمانی که پیازها تا حدودی سرخ شدند به آن اضافه کنید.
  •         یک قاشق چایخوری ادویه کاری هم می‌توانید برای خوش عطر شدن سوسیس بندری به آن اضافه کنید.
  •         سوسیس بندری آبادنی تند و تیز است اما مقدار تندی آن به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.
  •         هر چقدر که پیاز سرخ شده سوسیس بندری بیشتر باشد، مزه آن لذیذتر خواهد بود.
  •         می‌توانید از همین مواد برای تهیه اسنک سوسیس بندری هم استفاده کنید. ابتدا مایه سوسیس بندری را آماده کنید و سپس به همراه پنیر پیتزا روی نان تست قرار دهید. بعد از آن مواد را داخل دستگاه ساندویچ‌ساز یا فر و توستر گریل کنید تا پنیر آب شود.

سخن نهایی

سوسیس بندری با قارچ و پنیر یک غذای خوشمزه و نوستالژیک است که می‌توانید در خانه هم آن را تهیه کنید. در این مقاله ما طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و پنیر و سوسیس بندری ساده را به همراه تمام فوت و فن‌هایی که دارد آموزش دادیم. قارچ و پنیر عطر و طعم بهتری به این غذا می‌دهد و می‌تواند نظر بچه‌ها را نیز جلب کند. پس اگر دوست دارید یک غذای ساده و خوشمزه بپزید، این دستور پخت را به هیچ وجه از دست ندهید. 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

2.6 / 5. 10

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com