Skip to main content
1
(1)

فرزند من یکی از طرفداران پر و پا قرص انواع شیک است. برای او خیلی تفاوتی ندارد که شیک با چه طعمی را برایش پیشنهاد دهید، در هر صورت از او جواب رد نخواهید شنید! به همین دلیل است که من تقریبا دستور تهیه انواع شیک را را داشته و هر چند وقت یکبار یکی از آن‌ها را برای او درست می‌کنم. یکی از خوشمزه‌ترین شیک‌هایی که تا به حال درست کرده‌ام، میلک شیک تیرامیسو است. در ادامه قصد دارم تا طرز تهیه میلک شیک تیرامیسو را برای شما قرار دهم تا شما هم بتوانید طعم متفاوتی از شیک را تجربه کنید. با من همراه باشید تا یک تجربه متفاوت را داشته باشیم.

طرز تهیه میلک شیک تیرامیسو

 

مواد لازم
بستنی وانیلی
6 اسکوپ
پنیر خامه‌ای
2 قاشق غذاخوری
خامه قنادی
100 گرم
بیسکوئیت لیدی فینگر
ده عدد
پودر قهوه یا نسکافه
2 قاشق غذاخوری
شیر
1 لیوان
سس شکلات و پودر قهوه برای تزئین
مقداری

طرز تهیه میلک شیک تیرامیسو
· مدت زمان آماده‌سازی 30 دقیقه
این میلک شیک جزو نوشیدنی‌های سرد دسته‌بندی شده و اصالت آن به کشور ایتالیا بر می‌گردد. در ادامه دستور تهیه آن را به روش کافی شاپی قرار خواهم داد.
1. در گام اول پنیر خامه‌ای را به همراه شیر، بیسکوئیت لیدی فینگر، اسکوپ‌های بستنی وانیلی و پودر قهوه داخل میکسر ریخته و اجازه دهید مواد ترکیب شوند.
2. اگر دوست داشتید میلک شیک را بلافاصله بعد از آماده شدن نوش جان کنید، باید حتما از شیر سرد استفاده کنید.
3. نکته مهم دیگر این است که اگر بیسکویت لیدی فینگر ندارید، نباید خیلی نگران شوید. زیرا می‌توانید از تکه‌های کیک اسفنجی یا انواع دیگر بیسکویت‌ها نیز استفاده کنید.
4. در گام بعدی باید خامه قنادی را به مقداری که ذکر شد، در یک کاسه استیل بریزید. حالا همزن را روی دور تند گذاشته و خامه را هم بزنید. خامه باید آنقدر هم زده شود تا به طور کامل پف کرده و فرم بگیرد. در این حالت حتی اگر ظرف را برگردانید، خامه بیرون نمی‌ریزد.
5. برای تزئین لیوان سرو، می‌توانید مقداری سس شکلات را روی دیواره‌های داخلی آن بریزید، سپس کمی پودر قهوه را هم داخل لیوان پاشیده و در مرحله بعد موادی که میکس کرده بودید را داخل لیوان بریزید.
6. در نهایت هم کمی از خامه فرم گرفته را برداشته و روی میلک شیک بگذارید. حالا می‌توانید به سلیقه خودتان با بیسکویت و سس شکلاتی، میلک شیک را تزئین کرده و سرو کنید.

فوت و فن‌های مهم
· دستور تهیه میلک شیک تیرامیسو پیچیدگی خاصی ندارد، اما ممکن است مواد اولیه آن در برخی دستورها مقداری تغییر کند. برای مثال در برخی دستور تهیه‌ها بیسکوئیت لیدی فینگر را ابتدا در قهوه خیسانده و سپس در مخلوط کن می‌ریزند. گاهی نیز برای تهیه میلک شیک تیرامیسو از ماست وانیلی یخ زده با بستنی قهوه استفاده می‌کنند. در هر صورت طعم و مزه میلک شیک می‌تواند با تغییر مواد اولیه تا حدودی تغییر کند.
· قبل از آن که بستنی را در میکسر بریزید، چند ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا خوب منجمد و سفت شود. بدین ترتیب بافت و طعم میلک شیک شما بهتر خواهد شد.
· میزان شیر ذکر شده در مواد اولیه کاملا اختیاری است. بنابراین اگر دوست داشتید می‌توانید مقدار آن را افزایش دهید. اما همانطور که گفتیم اگر قصد دارید بلافاصله بعد از درست کردن میلک شیک آن را نوش جان کنید، حتما از شیر سرد استفاده کنید.
· اگر دوست دارید طعم شیک کمی شیرین‌تر باشد، می‌توانید در ترکیب مواد اولیه از شکر هم استفاده کنید. با این وجود افزودن شکر کاملا اختیاری و بستگی به ذائقه شما دارد.
· اگر دوست دارید شیک غلیظ‌تر باشد، باید مقدار بستنی را افزایش دهید اما اگر می‌خواهید شیک شما حالت رقیق و روان‌تری داشته باشد، باید مقدار اولیه شیر را افزایش دهید.
· معمولا خامه به عنوان مواد اولیه ضروری برای تهیه میلک شیک تیرامیسو ذکر نمی‌شود. خامه فرم گرفته صرفا برای تزئین شیک تیرامیسو به کار می‌رود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر دوست ندارید شیک را با خامه تزئین کنید، خامه را از ترکیب مواد اولیه حذف کنید.
و در پایان …
میلک شیک تیرامیسو یکی از خوشمزه‌ترین شیک‌هایی است که می‌توانید به راحتی آن را در خانه درست کنید. در این مطلب راجع به مواد اولیه و دستور تهیه میلک شیک تیرامیسو صحبت کرده و نکات مهم برای درست کردن آن را هم ذکر شد. میلک شیک تیرامیسو را می‌توانید هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان دسر برای میزبانی از مهمانان خود استفاده کنید. این میلک شیک مواد اولیه در دسترسی داشته و طرز تهیه آن هم بسیار آسان و سریع است. به همین دلیل وقت زیادی را از شما نمی‌گیرد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

1 / 5. 1

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com