Skip to main content
3.3
(85)

طرز تهیه تیرامیسو ساده با بیسکویت پتی بور

چند وقت پیش یک دورهمی دوستانه ترتیب داده بودم؛ اما دوست داشتم به نحوی کدبانوگری خودم را هم به رخ بکشم. در این فکر بودم که یک دسر شیک و خوشمزه را برای مهمانان آماده کنم به همین دلیل ناگهان به فکر درست کردن تیرامیسو افتادم. تیرامیسو هم دستور تهیه ساده‌‌ای دارد و هم طعم دلپذیر آن مناسب هر سلیقه‌‌ای است. بنابراین دست به کار شدم و تیرامیسو را با دستوری که در ادامه می‌آورم، درست کردم. اگر شما هم دوست دارید یک دسر ایتالیایی متفاوت را درست کنید، در ادامه با طرز تهیه تیرامیسو ساده با بیسکویت پتی بور با من همراه باشید.

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور

برای داشتن یک تیرامیسو خوشمزه نیاز به مواد زیر دارید:

پنیر خامه‌‌ای 1 بسته 200 گرمی
خامه صبحانه پاکتی 1 عدد
شکر یک سوم پیمانه
کافی میکس 1 ساشه
آب جوش 1 پیمانه
بیسکویت پتی بور 1 بسته
پودر کاکائو به میزان دلخواه

دستور تهیه تیرامیسو را باید مرحله به مرحله مطابق آنچه قرار می‌دهیم، انجام دهید.

  1. در گام اول پنیر خامه‌‌ای را با شکر و خامه صبحانه در یک ظرف بریزید.  با کمک چنگال یا همزن برقی، مواد را مخلوط کنید. در این مرحله شکر باید به طور کامل در ترکیب حل شود.
  2. بعد از آن که مواد را به خوبی مخلوط کردید، باید یک قیف پلاستیکی تمیز را داخل لیوان بگذارید. سپس مواد آماده شده را هم به آرامی داخل قیف پلاستیکی خود بریزید.
  3. در گام بعدی باید بیسکویت‌های پتی بور را خرد کنید. استفاده از بیسکویت پتی بور ساده و یا کاکائویی برای این مرحله کاملا سلیقه‌‌ای ست. هنگام خرد کردن باید توجه داشته باشید که بیسکویت‌ها نباید خیلی پودر و خرد شوند. در واقع بهتر است آن‌ها را به حالت درشت خرد نمایید. برای این مرحله می‌توانید از غذاساز برای پودر کردن بیسکویت‌ها استفاده کنید. البته اگر غذاساز ندارید هم می‌توانید به شکل دستی و با یک نایلون و گوشت کوب آن‌ها را خرد کرد.
  4. حال که مواد را آماده کردید، نوبت به آماده کردن قالب تیرامیسو می‌رسد. اگر دوست دارید دسر را به شکل قالبی سرو کنید، باید ظرف مناسبی برای آن در نظر بگیرید. در غیر این صورت می‌توانید دسر را در لیوان‌های تک نفره هم سرو نمایید. در هر صورت این مرحله می‌تواند با توجه به سلیقه شما متفاوت باشد. بهترین قالب برای دسر تیرامیسو، ظرف‌های پیرکس هستند. برای نتیجه بهتر باید کف ظرف را یک نایلون نازک پهن کنید. اگر هم از لیوان برای دسر استفاده کردید، برای زیباتر شدن دسر می‌توانید سر لیوان را با ترافل‌های رنگی یا کمی شکر تزئین نمایید.
  5. کافی میکسی که تهیه کرده بودید را با یک لیوان آب جوش آماده کنید. هنگامی که کافی میکس سرد شد، اجازه دهید تا کمی حرارت آن هم کمتر شود. در گام بعدی باید کمی بیسکویت را کف قالب بریزید. کمی کافی میکس روی پودر بیسکویت‌ها ریخته و این بار مواد پنیری خود را به بیسکویت‌ها اضافه نمایید. سپس روی دسر خود کمی پودر کاکائو بریزید. این کار را تا جایی ادامه دهید که قالب شما کاملا پر شود. در انتها هم باید قالب تیرامیسو را تقریبا 1 ساعت داخل یخچال بگذارید. زیرا دسر تیرامیسو به شکل سرد سرو می‌شود.

نکات مهم در طرز تهیه تیرامیسو ساده با بیسکویت پتی بور

همانطور که دیدید، طرز تهیه تیرامیسو سختی خاصی نداشت و با صرف زمان خیلی کمی می‌توانید آن را درست کنید. اما نکاتی وجود دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید می‌توانید تیرامیسو حرفه‌‌ای‌تری داشته باشید.

  •       توجه داشته باشید که پنیر خامه‌‌ای که برای تیرامیسو استفاده می‌کنید، باید حتما کم نمک باشد.
  •       اگر خامه صبحانه در دسترس نداشتید، استفاده از خامه قنادی هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
  •       اگر از طعم کافی میکس خوش‌تان نمی‌آید و یا کافی میکس در دسترس ندارید، می‌توانید از اسپرسو در طرز تهیه تیرامیسو ساده استفاده کنید.
  •       در برخی دستورها برای تزئین روی دسر از ژله نیز استفاده می‌شود. در هر صورت این گزینه سلیقه‌‌ای است و شما می‌توانید با توجه به ذائقه خود روی تیرامیسو از ژله نیز استفاده کنید.
  •       برخی از افراد به جای بیسکویت پتی بور از بیسکویت لیدی فینگر برای درست کردن تیرامیسو استفاده می‌کنند.
  •       اگر دوست داشتید که دسر شما ظاهر متفاوت و زیباتری داشته باشد، می‌توانید هم از بیسکویت پتی بور ساده و هم از بیسکویت پتی بور کاکائویی در ترکیب با هم استفاده کنید.
  •       همانطور که گفتیم بیسکویت پتی بور باید قبل از سرو در یخچال بماند. توجه داشته باشید که هر چه دسر را قبل از سرو بیشتر در یخچال نگهدارید، مزه آن لذیذتر می‌شود. بنابراین بهتر است چند ساعت قبل از مهمانی این دسر را درست کنید.
طرز تهیه تیرامیسو با بیسکوییت پتی بور

طرز تهیه تیرامیسو با بیسکوییت پتی بور

دسر تیرامیسو با موز و بیسکویت پتی بور

طعم دسر تیرامیسو در کنار موز هم بسیار خوشمزه است. به همین دلیل بعضی از افراد در دستور تهیه تیرامیسو از موز استفاده می‌کنند. در ادامه طرز تهیه دسر تیرامیسو با موز را هم قرار می‌دهیم.

برای تهیه این دسر به مواد زیر احتیاج دارید:

بیسکویت پتی بور 3 بسته
شیر 2 پیمانه
شکر 2 پیمانه
پودر کاکائو 2 قاشق چایی خوری
کره 50 گرم
خامه صبحانه 4 قاشق غذاخوری
موز 1 عدد
شکلات تلخ 50 گرم
آرد 2 قاشق غذاخوری
طرز تهیه ترامیسو با پتی بور

طرز تهیه ترامیسو با پتی بور

دستور تهیه تیرامیسو

  1. آرد را قبل از استفاده حداقل 2 بار الک کنید. این کار کمک می‌کند تا آرد حین استفاده گلوله گلوله نشود.
  2. پودر کاکائو را هم به شکل جداگانه الک کنید.
  3. شکر و شیر را داخل یک ظرف ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. با این کار تمامی ذرات شکر داخل شیر حل می‌شوند.
  4. در مرحله بعد، باید آرد و پودر کاکائو را مخلوط کرده و به شیر اضافه کنید. مواد را کاملا هم بزنید تا یک دست شوند.
  5. کره، خامه و شکلات تلخ را با هم به موادی که آماده کرده‌اید، اضافه نمایید. مجددا مواد را خوب هم بزنید تا شکلات‌ها کاملا ذوب شوند. بعد از ذوب شکلات، باید ظرف را از روی حرارت بردارید.
  6. در این مرحله باید قالب تیرامیسو را آماده کنید. همانطور که گفتیم معمولا از ظرف پیرکس به عنوان قالب تیرامیسو استفاده می‌شود. کف ظرف را یک نایلون پهن کرده و سپس به سراغ مواد بروید.
  7. یک ردیف بیسکویت پتی بور را کف قالب بچینید. سپس سس شکلاتی که آماده کردید را به آن اضافه نمایید. مجددا یک لایه بیسکویت پتی بور چیده و این بار یک لایه موز هم اضافه نمایید.
  8. چیدن مواد را به همین شکل ادامه دهید تا تمام شوند. البته باید برای مرحله آخر کمی سس شکلاتی نگه دارید.
  9. در مرحله آخر می‌توانید با شکلات تخته‌‌ای رنده شده روی دسر را کمی تزئین نمایید.

10.این دسر را هم باید برای حداقل 5 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

11.هنگام سرو، با کمک پلاستیکی که کف ظرف پهن کرده‌اید، دسر را خارج کرده و به ظرف پذیرایی انتقال دهید.

کلام آخر

دسر تیرامیسو یک دسر ایتالیایی بسیار خوشمزه است که همه افراد در هر سنی به آن علاقه خاصی دارند. در این مطلب دو دستور برای تهیه تیرامیسو ساده با بیسکویت پتی بور و با موز را گفتیم. با هر کدام از این دستور‌ها می‌توانید یک دسر تیرامیسو خوشمزه و خوش طعم داشته باشید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

3.3 / 5. 85

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com