Skip to main content
0
(0)

به فکر یادگیری یک پیش غذای خوشمزه هستید؟ یا قصد رفتن به پیک نیک را دارید اما نمی‌دانید چه غذایی را انتخاب کنید؟ از خوردن نان و پنیر برای صبحانه خسته شده‌اید؟ یا به فکر طبخ یک عصرانه برای دورهمی کوچک هستید؟ در هر صورت پخت یک فرنچ تست پنیری می‌تواند بهترین پیشنهاد برای شما باشد. امروز قصد داریم طرز تهیه فرنچ تست را با روش‌ها و مواد گوناگون آموزش دهیم.

قبل از هر چیز باید مواد اولیه لازم را طبق دستوری که قرار می‌دهیم تهیه کنید. این میزان مواد برای دو نفر کافیست اما اگر یک مهمانی بزرگ دارید به تعداد نفرات، مواد اولیه را زیاد‌تر کنید.

 

مواد اولیه برای تهیه فرنچ تست با ژامبون

مواد لازممقدار
نان تست4 ورق
ژامبون2 ورق
پنیر گودا4 ورق
شیریک چهارم لیوان
نمک و فلفلبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم
پودر سوخاریبه مقدار لازم

 

طرز تهیه فرنچ تست سوخاری

بعد از آماده کردن مواد اولیه باید به سراغ طرز تهیه فرنچ تست با ژامبون بروید. در ادامه مراحل را گام به گام توضیح می‌دهیم.

آماده کردن نان

نان تست را روی تخته بگذارید و از وسط طوری برش بزنید که دو مثلث به جای بماند.

آماده کردن ژامبون و پنیر

پنیر و ژامبون را به اندازه نان دقیقا به شکل مثلث برش بزنید.

آماده کردن تخم مرغ

تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف شکسته و به میزان لازم به آن‌ها شیر، نمک و فلفل اضافه کنید. سپس مواد را به خوبی هم بزنید.

آماده کردن فرنچ تست

یک لایه نان، سپس یک لایه پنیر ورقه‌ای و در انتها یک لایه ژامبون را روی هم گذاشته و مجددا با یک لایه نان فرنچ تست را ببندید. با دست کمی لایه‌ها را بهم فشار داده تا بهم بچسبند.

اضافه کردن مواد سوخاری

نان تست با محتویات را داخل تخم مرغ‌ها بزنید و سپس داخل پودر سوخاری وارد کنید.

سرخ کردن

یک تابه با دیواره بلند انتخاب کرده و مقدار کافی روغن بریزید. اجازه دهید روغن خوب داغ شود، سپس فرنچ تست‌ها را داخل تابه بگذارید تا به طور کامل سرخ شوند. بعد از سرخ شدن می‌توانید آن‌ها را روی دستمال روغن گیر قرار داده تا روغن اضافه آن‌ها خارج شود. در اینجا طرز تهیه فرنچ تست با پنیر به پایان می‌رسد، در مرحله آخر هم فرنچ تست را با هر سسی که دوست دارید، نوش جان کنید.

image2 آشپزی طرز تهیه فرنچ تستفوت و فن‌های‌ طلایی

  •                   بعد از آن که نان تست را به مواد سوخاری آغشته کردید، حدود 30 دقیقه آن‌ها را در یخچال قرار داده و سپس سرخ کنید.
  •                   برای خوشمزه‌تر شدن می‌توانید روی تخم مرغ‌ها کمی پودر سیر نیز بریزید.
  •                   اگر پودر سوخاری ندارید، از پودر نان با ادویه استفاده کنید.
  •                   اگر به دنبال طرز تهیه فرنچ تست مرغ هستید می‌توانید از ژامبون مرغ در این دستور استفاده نمایید.

طرز تهیه فرنچ تست رولی

فرنچ تست رولی یکی از خوشمزه‌ترین انتخاب‌ها برای صبحانه است. در ادامه طرز تهیه این فرنچ تست را توضیح می‌دهیم تا یک وعده صبحانه متفاوت را تجربه کنید.

مواد لازم

  •                   8 عدد نان تست
  •                   4 قاشق غذاخوری شکلات صبحانه یا نوتلا
  •                   1 قاشق غذاخوری شکر
  •                   نصف پیمانه شیر
  •                   کره
  •                   سر قاشق چایخوری وانیل
  •                   2 عدد تخم مرغ

طرز تهیه

  1.                 بخش برشته شده نان تست را با کمک چاقو تیز جدا کنید. سپس با وردنه روی نان کشیده تا حالت ورقه‌ای پیدا کرده و نازک شود. بعد از آن مقداری شکلات صبحانه را روی نان ریخته و با قاشق پخش کنید.
  2.                 نان تست‌ها را بعد از پخش شکلات، رول کرده و در داخل سینی بچینید. تخم مرغ‌ها را شکسته و با وانیل، شکر و شیر در یک کاسه هم بزنید. در این مرحله بافت تخم مرغ باید کاملا باز شده و همه مواد به خوبی باهم ترکیب شوند.
  3.                 نان تست‌هایی که در مرحله اول رول کرده بودید را داخل تخم مرغ‌ها بکشید تا کاملا به تخم مرغ آغشته گردند. سپس یک تابه بزرگ را روی حرارت ملایم قرار داده و کمی کره یا روغن به آن اضافه کنید.
  4.                 بعد از داغ شدن روغن، رول‌ها را داخل تابه گذاشته و سرخ کنید. هنگامی که رول‌ها کاملا سرخ شدند، آن‌ها را از تابه خارج کنید. روی رول‌ها شکر و پودر دارچین ریخته و نوش جان کنید. معمولا فرنچ تست رولی با میوه یا عسل سرو می‌شود.
  5.                 این فرنچ تست با نام فرنچ تست شکلاتی نیز شناخته می‌شود. بنابراین اگر به دنبال طرز تهیه فرنچ تست شکلاتی هستید، می‌توانید از همین روش استفاده کنید. این فرنچ تست را می‌توان بهترین فرنچ تست برای کودک دانست.

image1 آشپزی طرز تهیه فرنچ تستطرز تهیه تست هاوایی به روش ترکیه ای

نان تست‌های‌ هاوایی یکی از پرطرفدارترین نان تست‌ها ست که در ادامه طرز تهیه آن را به روش ترک‌ها آموزش می‌دهیم.

مواد اولیه

  •                   دو تکه نان تست سبوس‌دار
  •                   4 ورق ژامبون
  •                   4 ورقه پنیر چدار
  •                   دو قاشق مربا خوری آلبالو برای سرو
  •                   مقداری آناناس

طرز تهیه تست ترکیه ای

  1.                 در گام اول لازم است تا روی نان تست‌ها را با مقداری کره چرب کنید. سپس روی آن‌ها دو ورقه ژامبون بگذارید.
  2.                 برش‌های‌ آناناس را روی نان تست قرار داده و سپس دو تکه پنیر چدار نیز روی آن بگذارید.
  3.                 فر را از قبل در دمای 250 درجه گرم کنید.
  4.                 نان تست‌هایی که آماده کردید را در فر به مدت 10 دقیقه بگذارید.
  5.                 بدین ترتیب نان تست هاوایی شما به راحتی آماده سرو است. نکته‌ای که برای طبخ نان تست هاوایی به آن توجه کنید، میزان پنیر است. توجه داشته باشید که روی برش‌های‌ آناناس به طور کامل باید با پنیر پوشانده شود. بنابراین هنگامی که نان تست را از فر خارج می‌کنید، پنیر باید به طور کامل برش نان را پوشانده باشد.image4 آشپزی طرز تهیه فرنچ تست

طرز تهیه فرنچ تست رژیمی

  •                   اگر رژیم دارید اما هوس فرنچ تست به سرتان زده، نگران نباشید. کافیست شکر و کره را از دستور فرنچ تست‌هایی که قرار دادیم حذف کنید. به جای شکر هنگام خوردن فرنچ تست می‌توانید از میوه‌های‌ شیرین‌تری مانند موز استفاده کنید. حتی می‌توانید از عسل یا شیره افرا نیز هنگام سرو فرنچ تست برای شیرین‌تر شدن مزه، کمک بگیرید.
  •                   به جای کره یا روغن مایع می‌توانید کف تابه را با روغن‌های‌ گیاهی چرب کنید. فراموش نکنید که هر چه میزان کمتری روغن مصرف کنید، فرنچ تست کالری کمتری خواهد داشت. اگر از تابه نچسب استفاده کنید، می‌توانید به طور کامل روغن را از این مرحله حذف کرده یا به مقدار بسیار کم استفاده کنید.
  •                   نان تست‌های‌ سبوس‌دار یا چند غله می‌توانند جایگزین بسیار خوبی برای نان تست‌های‌ معمولی باشند. بنابراین اگر قصد دارید، یک فرنچ تست رژیمی را تجربه کنید، از نان جو یا چند غله و نان‌های‌ تست سبوس‌دار استفاده کنید.

کلام آخر

فرنچ تست‌ها ترکیب بی‌نظیری از انواع خوراکی‌های‌ خوشمزه هستند. تفاوتی ندارد که ذائقه شما چیست و یا حتی در چه سنی قرار دارید، به هرحال مزه فرنچ تست می‌تواند برای شما بسیار جالب باشد. در این مطلب طرز تهیه انواع مختلف فرنچ تست را گردآوری کردیم. شما می‌توانید با توجه به ذائقه و مواد اولیه‌ای که در منزل دارید، هر کدام از موارد گفته شده را تست کنید. حتی اگر به دنبال فرنچ تست رژیمی هستید هم در این مطلب راهکارهایی برای آن ارائه کرده‌ایم.

 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

0 / 5. 0

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com