Skip to main content
0
(0)

چند روز پیش در حال تدارک یک مهمانی برای آشنایان نزدیک و دوستانم بودم. در همین حین تصمیم گرفتم چند فینگر فود خوشمزه هم در کنار سایر غذاها روی میز بچینم. در این فکر بودم که دیدم همسرم با خرید یک پنیر جدید به نام پنیر بف از راه رسید. در ابتدا فکر کردم این پنیر هم مزه‌‌‌ای مانند سایر پنیرهای سفید بازار دارد؛ اما با امتحان کردن مزه آن متوجه تفاوت طعمش شدم. به همین دلیل تصمیم گرفتم چند ساندویچ کلاب خوشمزه را با طعم پنیر درست کرده و به جای فینگر فود روی میز پذیرایی بگذارم. اگر شما هم به فکر درست کردن یک ساندویچ کلاب متفاوت و خوشمزه هستید، تا انتهای مطلب با من همراه شوید.

با ساندویچ کلاب بیشتر آشنا شوید

با ساندویچ کلاب بیشتر آشنا شوید

ساندویچ کلاب یک نوع ساندویچ است که دو لایه دارد. این ساندویچ با مواد غذایی مختلفی آماده‌ می‌شود. برای مثال ساندویچ را‌ می‌توانید با گوشت بوقلمون، کاهو، گوجه فرنگی، بیکن، ژامبون و… درست کنید. اما اگر قصد تهیه یک ساندویچ کلاب سالم و ساده را دارید،‌ می‌توانید به سراغ ساندویچ کلاب پنیری بروید. ساندویچ کلاب پنیری هم طعم متفاوت داشته و هم کاملا سالم است. زیرا از مواد اولیه تازه و سالمی تهیه شده است.

کلاب پنیری با سبزیجات

برای درست کردن کلاب پنیر باید ابتدا مواد اولیه زیر را آماده کنید.

مواد موردنیاز

  •       یک بسته نان تست
  •       یک عدد پنیر بف
  •       یک عدد پنیر خامه ای
  •       یک فنجان سبزی معطر خرد شده مانند ریحان، نعنا، ترخون، شوید، جعفری، گشنیز و…
  •       یک فنجان مغز گردوی خرد شده
  •       یک قاشق چایخوری زیره
  •       مقداری گوجه گیلاسی

 

کلاب پنیری با سبزیجات

طرز تهیه

  1. در گام اول باید پنیر بف را با پنیر خامه‌‌‌ای مخلوط کرده و خوب هم بزنید. حالا زیره و سبزی‌‌های معطر خرد شده را هم به پنیر اضافه کرده و مجددا با قاشق خوب هم بزنید. در نهایت باید مواد کاملا یکدستی داشته باشید.
  2. حالا نان تست را برداشته و بخش‌‌های سفت کناری آن را با کارد ببرید. نان تست را از قطر برش بزنید تا از وسط به دو مثلث تقسیم شود.
  3. یک قاشق از مواد را برداشته و روی یکی از لایه‌‌های نان تست بمالید. با پشت قاشق مواد را به خوبی روی نان تست پخش کنید. حالا لایه دیگری از نان تست را روی آن قرار داده و کمی فشار دهید. همه نان تست‌‌ها را باید بدین شکل درست کنید.
  4. روی لبه‌‌های نان کمی پنیر مالیده و پودر گردو را روی آن بریزید. در نهایت هم گوجه گیلاسی‌‌ها را به سیخ زده و روی نان بزنید. حالا یک ساندویچ کلاب خوشمزه با ظاهری متفاوت دارید.

کلاب پنیری با گوجه

برای درست کردن کلاب پنیری گزینه‌‌های مختلفی پیش روی شماست. بنابراین باید ابتدا به ذائقه خود و سپس به موادی که در خانه دارید، توجه کنید. در ادامه یک روش دیگر برای درست کردن کلاب پنیری را خواهم آورد.

یک نان تست برداشته و روی آن کمی فلفل سیاه و نمک بریزید. حالا کمی پنیر را روی نان مالیده و بعد چند حلقه گوجه و ریحان را روی نان تست‌‌ها بگذارید. یک لایه نان تست دیگر را روی مواد خود قرار دهید. روی  هر دو طرف نان تست کمی روغن بمالید و آن‌‌ها را در تابه گریل یا فر قرار دهید. هر دو طرف را برشته کنید. کلاب پنیری شما آماده است!

کلاب پنیری با میگو

اگر عاشق طعم میگو هستید، این مدل کلاب پنیری‌ می‌تواند برای شما بسیار لذیذ باشد. برای درست کردن کلاب پنیری با میگو ابتدا مواد زیر را آماده کنید.

مواد لازم

  •       4 ورق نان سفید برشی
  •       4 ورق نان سبوسدار برشی
  •       یک عدد آووکادو
  •       4 قاشق سوپخوری آبلیمو
  •       کمی نمک و فلفل
  •       یک بسته پنیر بف
  •       6 شاخه شوید تازه
  •       150 گرم میگو آبپز شده
  •       500 گرم ماهی سمن کبابی شده
  •       6 برگ کاهو
  •       6 قاشق چایخوری چاتنی آلو

طرز تهیه

  1. نان تست‌‌ها را در تستر یا فر کمی برشته کنید. حالا پوست آووکادو را کنده و به حالت ورقه‌‌‌ای خرد کنید. برای آن که آووکادو تغییر رنگ ندهد باید روی آن کمی آبلیمو به همراه نمک و فلفل بپاشید. حالا نوبت به آماده کردن ساندویچ کلاب شما‌ می‌رسد.
  2. برای هر ساندویچ باید دو ورق نان سبوسدار و دو ورق نان سفید بردارید. روی هر نان کمی پنیر بمالید و سپس چند حلقه آووکادو هم قرار دهید.
  3. روی آووکادوها شوید، چاتنی آلو، میگو، کاهو و ماهی قرار دهید. حالا نوبت به نان‌ می‌رسد. نان سفید و سبوسدار را باید جوری روی هم قرار دهید که حالت یک در میان داشته باشد.
  4. چاتنی آلو ترکیبی از چند ماده مختلف است که‌ می‌تواند به کلاب پنیری شما طعم بی‎نظیری بدهد، البته شما‌ می‌توانید از هر چاتنی دیگری نیز استفاده کنید. برای درست کردن چاتنی الو باید گرد خرد شده را با آب آلبالو، سرکه، کشمش، آلو، پکتین و شکر مخلوط کرده و در یک ظرف بریزید. ظرف را 5 دقیقه در آب جوش قرار دهید تا کاملا بجوشد. البته در این مدت باید ظرف را هر چند دقیقه یک بار هم بزنید. در نهایت هم به آن پودر دارچین اضافه کرده و در یک ظرف بریزید. بهتر است چاتنی را به شکل داغ در یک ظرف ریخته و 5 دقیقه وارونه نگه دارید. بعد از 5 دقیقه آن را برگردانده و در یک جای خنک نگهدارید. چاتنی شما بعد از چند روز جا افتاده و آماده مصرف است.

طرز تهیه ساندویچ یونانی

ساندویچ یونانی که در این بخش‌ می‌خواهم آموزش دهم به کلاب پنیری شباهت زیادی دارد و جزو ساندویچ‌‌های سرد دسته‌بندی‌ می‌شود. در ادامه نحوه درست کردن این ساندویچ خوشمزه را خواهم آورد.

برای درست کردن این ساندویچ سرد به کاهو خرد شده، فلفل، خیار، پنیر ، پیاز، حمص، گوجه فرنگی، نان پیتا، روغن زیتون و زیتون بدون هسته نیاز دارید. در کنار این مواد اولیه اصلی به مواد دیگری برای چاشنی مانند انواع ادویه و آب لیمو ترش تازه هم نیاز خواهید داشت.

در گام اول نان پیتا را از وسط برش بزنید و به دو قسمت تقسیم کنید. سپس به سراغ  آماده کردن سالاد بروید. خیار، زیتون، پیاز، گوجه و پنیر بف برای تهیه سالاد مخصوص ساندویچ مورد نیاز هستند. این مواد را خرد کرده و مخلوط کنید.

در ادامه باید روغن زیتون و آبلیمو را به همراه فلفل دلمه‌‌‌ای به مواد اولیه اضافه کرده و هم بزنید. حالا یک قاشق از مواد را برداشته و بین دو لایه نان ساندویچی قرار دهید. مراحل تهیه این ساندویچ خیلی ساده و کوتاه بوده اما در نهایت ساندویچ بسیار خوشمزه‌‌‌ای خواهید داشت.

در پایان …

یکی از خوشمزه‌ترین ساندویچ‌‌های سردی که‌ می‌توانید درست کنید، کلاب پنیری است. کلاب پنیری را‌ می‌توان با مواد اولیه مختلفی درست کرد اما استفاده از پنیر بف‌ می‌تواند طعم شاهکاری در آن ایجاد کند. در این مطلب روش درست کردن چند مدل کلاب پنیری با پنیر را قرار دادیم. برای درست کردن این ساندویچ‌‌ها به زمان زیادی احتیاج نخواهید داشت. استفاده از پنیر بف کمک‌ می‌کند تا هم ساندویچ شما طعم بی‌نظیری داشته باشد و هم مغذی شود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود ؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

0 / 5. 0

کامنت بگذارید

اطلاعات تماس دفتر بازاریابی و فروش

آدرس: شیراز، خیابان فلسطین، نبش اردیبهشت، ساختمان دلتا طبقه دوم

شماره ارتباط با مشتری :‌07132848484

شماره تماس کارخانه : 07132844444

ایمیل: info@ramakdairy.com